Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Właśnie o to chodzi tylko czy nie trochę za małe jak na taki kadłub. Ale to wyjdzie w próbach. Jeśli są OK to zauważysz to natychmiast.

Opublikowano

chlapacze rozwiazaly calkowicie problem wyjscia na redan

slizga sie jak lala w kisielu

udalo sie wystartowac bez problemu

kreci mi jeszcze baczki na wodzie na lewa strone ale chyba jest to spowodowane nierownymi obrotami silnikow

chyba dobrym pomyslem jest to co zrobil kolega-powiekszenie steru kierunku

Opublikowano

dziwna sprawa z tym obracaniem się modelu  - silniki takie same, regle za to dwa różne, śmigła oczywiście L/P 

spróbuje zmienić obroty może pomoże?

Opublikowano

Możesz mieć silniki niesymetrycznie: 2-3mm różnicy w odległości jednego z silników od osi kadłuba i masz obracanie modelu.

To, że silniki takie same to nic - ważne, czy takie same obroty. Albo dostroisz na ucho/oko albo pomiar.

Pamiętaj też, o zsynchronizowaniu krzywych gazu, zwłaszcza, że masz dwa różne regle.

Powodzenia.

Opublikowano

zmienilem obroty silnikow do wewnatrz dalej kreci w ta sama strone tylko troche mniej

jade zaraz do garazu po inne smigla

silniki sa w tej samej odleglosci, wydaje mi sie ze to rozne regle i dlatego tak sie dzieje

Opublikowano

podmienilem regiel i to samo

prawy silnik wydaje sie poprostu mocniejszy i tyle jade do garazu po silniki i regle

albo podepne silniki na osobnych kanalach i wymiksuje to

Opublikowano

albo podepne silniki na osobnych kanalach i wymiksuje to

To najlepszy pomysł na kłopoty z asymetrią ciągów. Zrób sobie balans na wolnym potencjometrze w nadajniku, podobnie jak balans głośności kanałów w sprzęcie audio. A najlepiej na zasadzie stałej sumy mocy obydwu silników, robi się niezły awaryjny (i nie tylko awaryjny...) ster kierunku. 

Ale nie próbuj zbyt odważnie od razu latać na jednym silniku zbyt nisko nad ziemią/wodą - próba silnej kompensacji SK może skończyć się korkiem po płaskim przeciągnięciu :o... 

Opublikowano

Przy dwóch różnych regulatorach nie uzyskasz na kablu Y takich samych parametrów jeśli chodzi o ilość obrotów/Volt, każdy silnik inaczej się rozkręca i raczej nie będą mieć takich samych parametrów pracy przy pełnym obciążeniu. To dość ryzykowne rozwiązanie, bo zdarza się tak, że dwa jednakowe silniki i dwa jednakowe regle nie dają równych obrotów :huh:

Przy dwóch różnych reglach to chyba tylko zabawa krzywą gazu zostaje, jeśli masz takie możliwości na dwóch różnych kanałach w nadajniku.

 

Zmierz obroty na maksymalnych obrotach i po kilku sekundach wspólnej pracy silników. Nie jestem elektrykiem i nie wiem dlaczego zdarza się tak, że silniki wyrównują pracę dopiero po chwili od uruchomienia. Miałem tak w modelu ESA, musiałem chwilę "pokręcić" silnikami przed startem, zanim poczułem w ręce, że ciąg silników się wyrównał....ale to były zawsze dwa jednakowe regulatory.

 

ms

Opublikowano

 ... Nie jestem elektrykiem i nie wiem dlaczego zdarza się tak, że silniki wyrównują pracę dopiero po chwili od uruchomienia. Miałem tak w modelu ESA, musiałem chwilę "pokręcić" silnikami przed startem, zanim poczułem w ręce, że ciąg silników się wyrównał....ale to były zawsze dwa jednakowe regulatory.

 

Mój wodny TS też tak ma. Lewy silnik dopiero za drugim - czwartym razem startuje na równi z prawym.

Silniki i regulatory są takie same.

Opublikowano

Mój wodny TS też tak ma. Lewy silnik dopiero za drugim - czwartym razem startuje na równi z prawym.

Silniki i regulatory są takie same.

A timing ESC masz ustawione w trybie AUTO ?

Jeżeli ESC nie załącza silnika zawsze na to samo wyprzedzenie komutacji - bo to raczej w tym przyczyna - to może to wskazywać na nieco żle wklejony magnes/-y wirnika (błąd jest czasem wzrokowo trudny do zauważenia), niejednakową remanencję magnesów lub skutki niedbale wykonanego uzwojenia. To najczęściej spotykane niedoróbki samych silników.

Dwa sprawne przeciętnej jakości, jednakowe i jednakowo ustawione ESC zazwyczaj nie wykazują zauważalnych różnic w pracy.

Opublikowano

narazie wymieniam silniki bo jeden mial lekko uszkodzona jedna faze i byl naprawiany

teraz ida dwa takie same silniki i powinno byc ok

podmienialem regle na jednym i drugim silniku i dalej model obracalo

w locie nierowny ciag udalo sie skompensowac sterem kierunku

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.