Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć,

Jestem początkującym modelarzem, za mną dopiero 1 model... Jak dotąd nie miałem okazji mieć jeszcze takiego problemu więc zwracam się z tym pytaniem do was ;)

Czytałem na forach o jakiś szlifierkach dremela której niemam i innych ciekawych sposobach ale każdy wymagał ogromnego rytuału ... potrzebował bym dosyć szybkiego i sprawdzonego sposobu bo mam tylko 1 pręt :) W zaciszu mam jakieś nożyki i skalpele ;) ewentualnie mogę do castoramy skoczyć ;)

Z góry dziękuje ;)

Sent from my iPhone using Tapatalk

Opublikowano

Mozna iglaczkiem (np. trójkątnym ) dookoła podpiłować. Nożyczki itp. to bardzo zly pomysł bo Ci sie wszystko rozwarstwi i bedzie sie nadawało na smietnik.

Opublikowano

Ja cienkie tnę nożem do tapet ale na kilka lub kilkanaście przejść żeby nie rozwarstwić materiału.

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Opublikowano

Na początek to miejsce cięcia obklejam mocno przeźroczystą taśmą klejącą, unikam podszarpywania włókien na krawędzi podczas cięcia. 

Raz wystarczy.

Do 0,4 mm grubości i 10 mm szerokości używam ostrych nożyczek,

Jak jest długie to jak dimmus nóż do tapet i jechane kilka razy (ale tylko wzdłuż włókien). Do grubszych i prostopadle lub pod kątem używam laubzegi i ostrza  z najdrobniejszymi ząbkami i powolutku zygu-zyg. 

Opublikowano

Zależy do czego mają trafić te pręty węglowe. Jeżeli do modelu EPP na wzmocnienia pianki to troszkę przygniecione końce nie mają znaczenia ponieważ i tak są zalewane klejem CA. Wtedy cięcie standardowym ostrym obcinakiem bocznym wystarcza http://allegro.pl/hogert-ht1p910-obcinak-boczny-1000v-160mm-i6716957906.html Ja do tego typu prac, czyli pręty węglowe oraz cienkie przewody mam osobny przecinak. Do grubych i stalowych prętów inny. Nie lubię ciąć cienkich materiałów wyszczerbionym przecinakiem bo wtedy rzeczywiście będzie on miażdżył a nie ciął. Cięcie prętów do innych zastosowań opisali powyżej Koledzy.

Opublikowano