Skocz do zawartości

RWD-5


Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 131
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Witam, mój drugi samolot ttm razem chcialem cos bardzoej odpornego na wiatr a nie jak citabria która potrzebowala bezwietrznej pogody.

 

Dla czego tak uważasz ?

Ten model niczym nie będzie się różnił od poprzedniego.No chyba że będzie dwa razy większy. 

Napisz coś więcej o tym modelu.Jaka wielkość wyposażenie itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozpietosc 1.3m, dlugosc kadluba 74cm wyposazenie silnik emax CF2822 regiel 30A pakiet 3S zielony depron jedynie ustrzenie bd z bialego (tego mocniejszego)

 

Wysłane z mojego LG-K420 przy użyciu Tapatalka

Ale aż tak ?? Citabria nawet przy leciutkim wietrze znosilo i to baardzo, nwm jak z tym ale widzialem na stronie alexrc ze latal w wietrze i lecial tak jak trzeba ...

 

Wysłane z mojego LG-K420 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"odporność na wiatr" tak naprawdę jest uzależniona od prędkości napędu ,obciążenia powierzchni skrzydeł, sztywności płatowca   a mniej od planów modelu (wykonanie i wyposażenie może być różne)

Kilka wzmocnień nie zawartych w tych  planach i większy pakiet  zwiększą wagę i zmniejszą wrażliwość na podmuchy wiatru (zmniejszą -nie wyeliminują )

 

Jedynie dzielność modelu w locie pod wiatr jest uzależniona  od szybkości napędu ,  oczywiście chodzi o prędkość modelu - jeśli będzie szybszy od wiatru nie powinien nam z nim uciec ,( nie mówimy o wichurze tylko o wiaterku)

 

Oczywiście umiejętności pilota to ~85% sukcesu

 

Inna sprawa że cięższy model gorzej kończy kretobicia .....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy robiłeś według jakiegoś szablonu?Bo według zdjęcia każde żebro jest inne.

Jeżeli nie to zrób to jeszcze raz.

Wytnij dwa szablony ze sklejki 1,5-2 mm.A następnie żeberka o jakieś 3-4 mm większe i zepnij w jedną całość. I dopiero nadmiar podkładu zeszlifuj 

według szablonów.

Przy takiej rozpiętości jaką podałeś przydały by się jakieś dzwigary.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tym rwd jest 7 rodzaji zeberek od malych do wiekszych, tylko tych najwiekszych ma byc 6 szt, zeberka sa przystosowane do tego by je przeciac w 2 miejscach wszystko robie co tutaj : https://www.alexrc.pl/old_files/users/skazoo/rwd/rwd.htm

 

Wysłane z mojego LG-K420 przy użyciu Tapatalka

Oczywiscie jeszcze beda dodatkowe dzwigary

 

 

Wysłane z mojego LG-K420 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tym rwd jest 7 rodzaji zeberek od malych do wiekszych, tylko tych najwiekszych ma byc 6 szt, 

Nie ważne ile i jakie są żeberka.Ale jeśli zrobisz to według szablonów będziesz miał pewność że obydwie połowy 

skrzydła będą jednakowe.

Ale to tylko moje prywatne zdanie a decyzja należy do Ciebie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Andrzeju -w RWD 5 skrzydła są zbieżne   i każda wręga ma inna cięciwę .To nie Wicherek

 

Tu Dawid musi wierzyć w dokładności szablonów (niestety papierowych ) i   dokładność  własnej ręki .

Zdjęcie które pokazałem to przykład dla Dawida jak złożyć żebra do obróbki.

Trudno się mówi, że każde żebro trzeba wycinać osobno.

Myślałem że skrzydła zbieżne też można zrobić  według szablonu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można ale tylko po dwie wręgi , więc szablonów trzeba by było wyciąć tyle ile wręg - bez sensu

Sławek, na Boga !!!

Żeber nie wręg, nie mąć młodemu w głowie na początku kariery !

Wręgi są w kadłubie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.