Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Ja stoduje gumki recepturki(grubsze) dziesiec sztuk i dodatkowo zabezpieczam oposka  samozaciskowa i zdaje egzamin.I nic zlego sie nie dzieje a zrobilem juz grubo ponat sto lotow.Stosawalem takie rozwiazanie w MX i teraz w  Extrze 2300 KS. Pozdrawiam

Opublikowano
10 godzin temu, mar_io napisał:

A właśnie czemu guma a nie przykręcanie? waham się w tej chwili a jestem właśnie bardzo blisko etapu klejenia tych wzmocnień... Stosował ktoś z Was nakrętkę kłową i przykręcanie przy pomocy np śruby m4?

Temat mocowania skrzydeł był już poruszny w tym wątku. Mocowanie skrzydła na gumy lub sprężyny jest lepszym rozwiązaniem w razie upadku na srzydło. Jest ro połączenie elastyczne, więc możliwe są mniejsze uszkodzenia kadłuba.

Opublikowano

Niestety w temacie nie ma zdjęcia tego wzmocnienia pod hak mocujący, jest tylko o nim wzmianka , ale żeby to odnaleźć to już lepiej zadać pytanie.

Ja gumę mocującą skrzydła kupowałem w sklepie budowlanym mrówka , mieli takie gumy transportowe na szpulach sprzedawane na metry.

Patent doskonały z tą gumą , szybkość montażu skrzydeł nie za bardzo ustępuje kozackim zatrzaskom jakie stosuje ExtremeFlight.

Ja na razie nawet nie myślę o budowaniu modelu , ale wszystkie podwójne części mam juz posklejane na żywicę.

Stroję się do nowej relacji jesienią , ale tym razem mam chęć nie robic za wiele zdjęć a nagrać wideo, ale raz że nie umiem montować filmów , a dwa to nie wiem czy ktoś to zechce oglądać , bo to od groma materiału by było do obejrzenia , mimo pominięcia etapu schnięcia klei.

  • Lubię to 1
Opublikowano
20 minut temu, enter1978 napisał:

Niestety w temacie nie ma zdjęcia tego wzmocnienia pod hak mocujący, jest tylko o nim wzmianka , ale żeby to odnaleźć to już lepiej zadać pytanie.

Ja gumę mocującą skrzydła kupowałem w sklepie budowlanym mrówka , mieli takie gumy transportowe na szpulach sprzedawane na metry.

Patent doskonały z tą gumą , szybkość montażu skrzydeł nie za bardzo ustępuje kozackim zatrzaskom jakie stosuje ExtremeFlight.

Ja na razie nawet nie myślę o budowaniu modelu , ale wszystkie podwójne części mam juz posklejane na żywicę.

Stroję się do nowej relacji jesienią , ale tym razem mam chęć nie robic za wiele zdjęć a nagrać wideo, ale raz że nie umiem montować filmów , a dwa to nie wiem czy ktoś to zechce oglądać , bo to od groma materiału by było do obejrzenia , mimo pominięcia etapu schnięcia klei.

Film ze sklejenia mx-a od a-z to by bylo zloto.

Opublikowano
7 godzin temu, zielony_342 napisał:

Film ze sklejenia mx-a od a-z to by bylo zloto

Erwin będzie film z budowania i sklejania do oblotu włącznie , nie wiem jak obskoczę etap oklejania bo średnio umiem to robić , nie ma w tym na co patrzeć a czasu to zabiera sporo.

Ale to plany na listopad, teraz latam i korzystam z lata, ale materiały kompletuję z większym lub mniejszym powodzeniem, bo ostatnio zamówiłem zestaw listew na ten model i zamówiłem listwy balsowe na natarcia sterów wysokości i lotek aby się nie pieprzyć z wycinaniem , no ale sklep mi przysłał listwy zamiast balsowych to sosnowe i i tak będę musiał wycinać.

No i naprawiłem silnik DLE-120 , dostał nowy cylinder i wymieniłem już zjaraną fajkę świecy zapłonowej , silnik powinien być w 100% sprawny i czeka na uruchomienie, co prawda to inny temat i inny model ale to mój ostatni sukces dlatego wspominam że mimo że wiosną zawiódł to juz nie jest bezużytecznym trupem.

Do Mx-a który będę budował , brakuje mi tylko trochę białej folii i rury dźwigarowe skrzydeł i stateczników , ale rury kupię w sierpniu bo ostatnio jak chciałem kupić to sklep miał urlop.

I chyba tyle , z grubsza mam wszystko włącznie z nowym śmigłem falcon 23x8, a jak coś wyskoczy w praniu to jakieś drobiazgi.

Filmów będzie pewnie sporo , ale ile i jak to wyjdzie to nie mam pojęcia.

 

  • Lubię to 1
Opublikowano
W dniu 20.06.2022 o 21:11, koniorc napisał:

Kabinkę kleiłem kładąc ją na ramke balsową na specjalny klej "canopy glue". Warto dać kilka wkrętów z podkładką po obwodzie aby uniemożliwić lokalne oderwanie. 

 

Czyli dorabiałeś ramkę z balsy?

Opublikowano
6 godzin temu, robert.pilot napisał:

Czyli dorabiałeś ramkę z balsy?

Tam idzie listwa balsowa od wręgi kabinki na styku z garbem do początku kabinki czyli pod samą maskę.

No i na długości szyby dajesz balsę 2mm na wysokość do tej właśnie listwy balsowej.

Większość kabinkę okleja folią i na folię przykleja szybę.

Mi ten patent jakoś nie podchodził więc szyba jest przyklejana do balsy a folia wchodzi pod szybę tylko z 2mm.

Co do kleju conopy glue to kiedyś pojechałem po nim jak po łysej kobyle , a nie miałem racji.

To dobry klej , tylko że powiedziano mi że schnie około doby , więc zrobiłem test na dwóch skrawkach plastiku , po upływie doby zrobił się przeźroczysty ale nie uświadczyłem nawet symbolicznej wytrzymałości spoiny, lepszą wytrzymałośc bym uzyskał gdybym test zrobił klejem do papieru w tubce, więc uznałem że to szajs.

Ale profilaktycznie klejenie kabiny zalałem tym klejem , o dziwo klej po bardzo długim i nieznanym czasie zastygł i faktycznie jest przejrzysty i trzyma się plastiku jak diabli i wygląda na mocną spoinę.

Ale taki efekt nie był na pewno uzyskany po dobie schnięcia , więc klej jest dobry ale bardzo długo schnie.

Opublikowano
16 minut temu, enter1978 napisał:

Większość kabinkę okleja folią i na folię przykleja szybę.

Mi ten patent jakoś nie podchodził więc szyba jest przyklejana do balsy a folia wchodzi pod szybę tylko z 2mm.

Też mi to nie odpowiada, spróbuję kabinkę wkleić od środka.

Opublikowano
W dniu 1.08.2022 o 15:28, robert.pilot napisał:

Czyli dorabiałeś ramkę z balsy?

"Ramką z balsy" nazywam ten szkielet kabinki który otrzymujemy w zestawie - czyli tę nakrywkę kadłuba. W moim mxie użyłem kabinkę węglową. Jest dużo lżejsza i klej po zmatowieniu powierzchni dobrze się trzyma. Canopy glue ma to do siebie że jak da się grubą spoinę (co generalnie w klejeniu nie jest dobre) to schnie z tydzień. Można to trochę przyspieszyć nakłuwając spoinę od środka kabinki co około 20 mm igłą.

  • Dzięki 1
Opublikowano

Mam chłopaki pytanie jakich używacie orczyków na sterach wysokości i lotkach? oryginalne w serwach mam bodajże 24mm mierząc od osi zębatki do ostatniego otworu. Pewnie będę musieć kupić akcesoryjne do sterów wysokości ale zastanawiam się jak długie.... to samo tyczy się lotek. 

Dzięki za odpowiedź.

Opublikowano

bedo dobre

1 godzinę temu, mar_io napisał:

Mam chłopaki pytanie jakich używacie orczyków na sterach wysokości i lotkach? oryginalne w serwach mam bodajże 24mm mierząc od osi zębatki do ostatniego otworu. Pewnie będę musieć kupić akcesoryjne do sterów wysokości ale zastanawiam się jak długie.... to samo tyczy się lotek. 

Dzięki za odpowiedź.

22mm

Opublikowano
6 godzin temu, mar_io napisał:

Mam chłopaki pytanie jakich używacie orczyków na sterach wysokości i lotkach?

Ja robiłem sam, ale juz się wyleczyłem z własnoręcznie wykonywanych dźwigni , i w nowym modelu jaki będę budował będą na wysokościach 2 cale, a na lotkach półtora cala.

Opublikowano

2 cale to jest 5cm jak tam mierzę u siebie właśnie to strasznie dużo. 30mm zgodziłbym się to około 1.2 cala. Ale 2 cale dlaczego tak dużo?

Opublikowano
7 minut temu, mar_io napisał:

Ale 2 cale dlaczego tak dużo?

Takie dźwignie mam w extrze 2,4m , i mam tam imponujące wychylenia sterów wysokości , w takim stateczniku dźwignia ma ograniczony ruch , to będę nadrabiał długością dźwigni.

Ale Mariusz bardziej powinieneś się sugerować długością dźwigni z modelu Erwina , tam nie pamiętam jakie były długie ale stery były w miarę skuteczne a za razem model był bardzo spokojny.

Ja tym razem obrałem kierunek na model z maksymalnie skutecznymi sterami , na co Marcin juz się skwasił bo będę modyfikował stateczniki , to znaczy pójdzie na spływ listwa trójkątna jak w modelu 2,7 czy 2,4m .

I mam odradzać to rozwiązanie bo to jak mówił Marcin najlepsza droga do zwalenia modelu w korkociąg.

Tak że celuję w stery wysokości 55-60 stopni , i mysle że w uzyskaniu tego pomogą mi dźwignie 2 cale.

Co nie znaczy że dobrze robię i będę zadowolony z efektu, ale myślę że tak, bo standardowo chyba w tym modelu stery się wychylają 45 stopni, a to za mało na przewrót przez łeb:).

  • Lubię to 2
Opublikowano

Ostatnio mam mało czasu, coś delikatnie robię przy modelu. Statecznik poziomy dopasowany, teraz biorę się za stery. 

 

Jako, że serwa steru wysokości są montowane na drugim żeberku statecznika poziomego, polecam przygotować sobie te żeberka przed złożeniem statecznika, czyli dopasować serwa i nawiercić otwory pod mocowania. 

 

20220803_183501.jpg

  • Lubię to 4
Opublikowano

Podaje koszt budowy MX-a z wyposazeniem jako nowe na dzien dzisiejszy.

 

mx-2-koszt.png

Opublikowano
3 godziny temu, zielony_342 napisał:

Podaje koszt budowy MX-a z wyposazeniem jako nowe na dzien dzisiejszy

Erwin ty to umiesz zmotywować do budowania modelu:).

Ale temat dobry , choć nie ze wszystkimi pozycjami bym się zgodził.

Jako całokształt koszt niestety podałeś dość realistyczny.

Co bym zmienił?

1. Jeti 2 i inne bzdety , sam wykonasz za kilka złotych.

2. Robociznę ciężko liczyć gdy się robi coś dla siebie, ale gdybym miał budować model za pieniądze to nie podjął bym się nawet i za 2 tyś.

3. Folia z hobby king nie powinna przekroczyć 150zł.

4 Rury węglowej do tego modelu bym nie założył nawet gdyby była w cenie duralu.

5 Mi koszt balsy i listew wychodzi około 450zł

Łącznie te kilka pozycji daje oszczędność 2600zł.

A tym sposobem model wyjdzie za 6yś , wciąż drogo ale cena nowego w sklepie jest jeszcze trudniejsza do przełknięcia.

 

2 godziny temu, robert.pilot napisał:

Ja nawet nie podliczam, bo może wyjść jeszcze więcej...

Wszystko zależy od wyposażenia...

No właśnie że oszczędności z kilku punktów wyżej wpuścił bym gdzie indziej.

Erwin założył serwa za 1300zł ja bym zamontował za 2100zł.

Węglowe śmigło.

Komplet dźwigni i snapów.

Tłumik

I z powrotem oparłem sie o kwotę 8 tyś zł:)

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.