Paweł Prauss Opublikowano 13 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2017 Dziękuję za informację . Aż taki mądry ten timer , ho-ho . Ale modele latające na silnikach spalinowych nie mają regulaci prędkości obrotowej w czasie lotu ? Moje doświadczenie z uwięzią zakończyło się 30 lat temu na modelach szkolnych z tąd pytania . Teoretycznie taka opcja istnieje, kilku kolegów nawet przeprowadzało z tym próby, ale było toto strasznie trudne w regulacji...poza tym teraz nikt lub prawie nikt w F2B na spalinowych motorkach nie lata. Samoloty na baterie - fuj, co za czasy nastały. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skuter Opublikowano 14 Lipca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2017 Teoretycznie macie racje co do regulacji obrotów silnika spalinowego. W praktyce zbiornik jest tak skonstruowany że kiedy model leci w górę mieszanka zostaje zubożona i silnik dostaje kopa czyli jego obroty rosną a model przyspiesza natomiast przy locie w dół silnik się przelewa i obroty maleją a model zwalnia. Takie samo zadania ma spełniać timer aktywny przy napędzie elektrycznym. Regulator Spin 66 do F2B widziałem na allegro za 529zł natomiast timer tylko u Burgera można kupić. Leszek niebawem ogarne ci to wyprowadzenie linek. Mam traz troche urwanie głowy i za dwa tygodnie piknik warbirdów w Bobrownikach do którego się przygotowuje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leszek-bart Opublikowano 15 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2017 ]Z wyprowadzeniem się nie spieszy, ale cały czas aktualne .Płytka może być płaska .. Jestem na etapie projektu modelu . Udało mi się wydrukować żebra skrzydła to niebawem powstanie jego projekt . Model będzie do relaksu i w mojej technologii niskobudżetowej takiej jak ten akrobat na zdjęciu , tylko statecznik poziomy będzie konstrukcyjny .Model będzie miał 131 cm rozpiętości . Waga ok 1000 g .Silnik typu Turnigy 3536 zasilany na 4s LiPo 220mAh .. Mam jeszcze pytanie czy zastosować do klap w skrzydle różnej wysokości napędy klapy lewej i prawej . Czy to na pewno coś daje ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skuter Opublikowano 15 Lipca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2017 Jeśli chodzi o różne długości dźwigni napędu klap to jest rozwiązanie starego typu jak w modelu Thunderbolt Boba Palmera. Teraz już raczej nikt tego nie stosuje. Ale obowiązkowo zrób asymetrię skrzydła, czyli prawy płat krótszy o jakieś 2,5 cm. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leszek-bart Opublikowano 19 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2017 Witam . jakie są zasady doboru szerokości ramion orczyka ? Czy do modelu o rozpiętości 130 cm 85 mm to wymiar odpowiedni ? A czy rostaw mocowań linek w uchwycie 95 mm to dobra wartość ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skuter Opublikowano 19 Lipca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2017 To zależy jaką chcesz uzyskać czułość całego układu sterowania. W książce Piotra Zawady "Sekrety modeli akrobacyjnych na uwięzi" jest wzór na obliczenie czułości w zależności od wymiarów elementów sterowania. Są też zasady których trzeba się trzymać i one się nie zmieniły. Ja mam orczyk 110mm/25. Uchwyt 120mm. Dźwignia klap 32mm a steru 25mm. W Stiletto mam zupełnie inaczej. Orczyk 80/20mm a dźwignie klap i steru po 20 mm. Daje to wychylynia wszystkich elementów układu sterowania po 45 stopni. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leszek-bart Opublikowano 20 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2017 Wielkie dzięki za informację . Mam tą książkę ale wolałem się upewnić . Mam jeszcze pytanie o przybliżoną cenę w Polsce taimera takiego najprostszego i takiego z opóźnionym startem o 30 sekund , i gdzie i kiedy była by możliwość kupienia timera . Czy dalej używa się metalowej plecionki jako linek sterowniczych ? Do sterowania swoim modelem chciałbym użyć nierozciągliwej plecionki wędkarskiej o wytrzymałości 26 kg , czy ktoś stosuje plecionki z tworzyw ?. Odpadnie konieczność upierdliwego zarabiania końcówek linek i strzępienia się plecionki metalowej . Choć mam i plecionkę metalową . Regulamin klasy F2B nic nie mówi na temat z jakiego materiału mają być linki . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skuter Opublikowano 13 Lutego 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2018 Witam wszystkich i wracam do tematu po sporej przerwie. Przez większość czasu niewiele zrobiłem ale teraz ruszam z kopyta bo sezon blisko. Zdjęcia niebawem. Leszek trzymam kciuki. Szkoda że tak daleko mieszkasz bo fajni by było uczestniczyć w oblocie twojego modelu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leszek-bart Opublikowano 14 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2018 Oby na oblocie się nie zakończyło . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skuter Opublikowano 14 Lutego 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2018 Spokojnie dasz radę Gdzie ci wychodzi środek ciężkości? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leszek-bart Opublikowano 15 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2018 Z tego co pamiętam 8 cm od natarcia . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
symon5 Opublikowano 15 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2018 raczej w procentach chodzi o odległosc ale w procentach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leszek-bart Opublikowano 15 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2018 W procentach to będzie 25% średniej cięciwy . Jak już pisałem wymiarowo model jest wzorowany na modelu treningowym F2B " Junior" , którego plany znajdują się w książce " Sekrety modeli akrobacyjnych na uwięzi " autorstwa Piotra Zawady . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leszek-bart Opublikowano 4 Września 2023 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2023 Witam. Dałem ogłoszenie w giełdzie o chęci zakupu timera aktywnego do modelu F2B . ale zero odpowiedzi . Może ktoś wie jak kupić taki timer . Bo ten mojego pomysłu nie chce działać z regulatorami , które mam . To znaczy nie można ustawić pełnej mocy silnika . Z tym regulatorem , który niechcacy spaliłem działało bez zarzutu , choć ze stałą mocą . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ares Opublikowano 4 Września 2023 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2023 Ja nie latam CL ale z tego co się orientuję timery F2B robi i sprzedaje Igor Burger. Co , jak i gdzie zamówić najlepiej pytać Pana Miesiaka tutaj link do strony z kontaktem : http://f2b.cba.pl/?page_id=789 On lub ktokolwiek z naszych zawodników F2B z pewnością pomogą i podpowiedzą. Powodzenia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sylkub Opublikowano 4 Września 2023 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2023 Cześć, jeżeli jesteś poważnie zainteresowany to mogę zamówić taki timer. Kosz to 120 lub 100 euro, Do tego potrzebny jest regulator Spin 66. Koszt ok 100 Euro. Istnieje również możliwość zakupu timera nie aktywnego za ok 15 euro. Timer był by jeszcze w tym roku. A tak przy okazji w dniach 30.09- 1.10 na lotnisku aeroklubu Radomskiego odbędą się zawody do Pucharu Polski w kat F2B. Jeżeli masz model i latasz to się zgłaszaj i startuj. Niebawem ukaże się biuletyn na stronie http://f2b.cba.pl. jak by co to pisz na priv. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leszek-bart Opublikowano 6 Września 2023 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2023 Co to jest timer nie aktywny za 15 euro . Jaka jest różnica pomiędzy timerem za 120 i 100 euro . Czy do regulatora spin 66 muszę kupić kartę programującą . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sylkub Opublikowano 6 Września 2023 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2023 Timer prosty za 15 euro ma mniej funkcji do ustawienia latasz na nim ze stałymi obrotami bez dodawania obrotów gdy model leci do góry i zdejmuje obroty gdy model leci w dół . Podałem dwie ceny na timer bo nie pamiętam konkretnie ile kosztuje timer aktywny i spin 66 .U Burgera będzie w sumie 220 euro. Wiem, że jeden z kolegów sprzedaje spina 66 i może będzie trochę taniej . Mogę się dowiedzieć. Do ustawienia spina i timera konieczny jest JjediBox taki programator za ok 150 zł, można go kupić w sklepach naszych modelarskich. Jeżeli się na coś zdecydujesz to proszę o info bo będziemy zamawiali u Burgera timery. Jest już biuletyn na zawody w Radomiu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leszek-bart Opublikowano 7 Września 2023 Udostępnij Opublikowano 7 Września 2023 Do kiedy mam podjąć decyzję ? Przesłać Panu pieniądze w złotych czy euro . Czekam jeszcze na odpowiedż od Pana Miesiaka . Regulator Spin 55 kupię w Polsce , znalazłem nowy za 415 zł w sklepie . Kartę też . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
woj-tech Opublikowano 7 Września 2023 Udostępnij Opublikowano 7 Września 2023 Witam. Leszku nie otrzymałem od ciebie żadnej wiadomości więc może być problem z odpowiedzią. Ten Spin 55 kupiony w Polsce nie będzie działał z timerem aktywnym od Burgera. Działa tylko Spin 66 od Igora bo w tej chwili nigdzie nie jest dostępny z tym oprogramowaniem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi