Shock Opublikowano 29 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2017 Niby tak... Tylko nie szkoda tych 20 lat ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Przemek1979 Opublikowano 29 Czerwca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2017 E tam w 21-wszym roku zacznę znaczki zbierać chociaż to bezpieczne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stema Opublikowano 29 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2017 Że jak? Że na tym silniku nie do końca łódka w ślizgu pójdzie? Patrz, tysiące ludzi jeździ na zwykłych nie wyścigowych rowerach i nie do końca im włosy furczą. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mike217 Opublikowano 30 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2017 Na 8 tysiącach obrotów czy nawet na 10 żaden ślizg z napędem półzanurzonym nie wyjdzie na śrubę. A to wiąże się z tym, że nie wejdzie w ślizg. Dopiero po wyjściu na śrubę opory spadają i model przyspiesza, powierzchnia zmoczona kadłuba jest najmniejsza. Te 14-16 tyś obrotów to minimum moim zdaniem dla dużej śruby w granicach 65-67mm. Dla mniejszej dużo więcej. I tu jest knyf, bo żeby zakręcić taką śrubą tyle obrotów motor musi mieć moc. A ten ma według autora 1 koń mechaniczny. Na moje oko o 3 konie za mało przynajmniej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RomanJ4 Opublikowano 30 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2017 O, i miło fachowca posłuchać... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AndrzejC Opublikowano 30 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2017 Proszę mi tu się z fachowca nie nabijać Ta łódka popłynie ale wolno. A dlaczego? Bo sprawność całego całego układu to max 30%. W tym przypadku max 15% ( z wielu powodów) Śruba przy takich obrotach ma tą sprawność jeszcze mniejszą. Opór wody jest ponad 800razy większy niż opór powietrza. Silnik pomimo, że ma dość duży moment ale moc malutką, taką jaką potrzeba do napędu dmuchawy, ale nie łódki. Do tego dochodzi wielkość kadłuba, bo motor ciężki i wielki... Sumując: Moim zdaniem gra nie warta świeczki. Do tego dochodzą detale które trzeba nabyć, bo Kolega jak widać dostępu do maszyn nie ma. Drogo wyjdzie. Więc ta budowa moim zdaniem nie ma większego sensu. Do nauki proponuję budowę FSR STD. Taniej będzie, a łodka i tak będzie pływać szybciej niż ta nieszczęsna wanna A.C. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RomanJ4 Opublikowano 30 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2017 Proszę mi tu się z fachowca nie nabijać A uchowaj boże, chylę czoło przed doświadczeniem kolegi Michała, a i dowiedzieliśmy się przy okazji czegoś o ślizgach.. http://www.youtube.com/watch?v=rAKnu65cRT0&feature=youtu.be http://www.youtube.com/watch?v=8KzU2MRFOtMttps://www.youtube.com/watch?v=8KzU2MRFOtM 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mike217 Opublikowano 30 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2017 Tutaj dokładnie widać o co chodzi. To jest duża jednostka, prawdziwa. Tak pracuje napęd wentylowany ( półzanurzony) W 1 minucie filmu katamaran płynie szybko ale śruby nie pracują jeszcze jak powinny, napęd potrzebuje bardzo dużej mocy bo cała średnica śruby pracuje w wodzie. Od 50 sekundy filmu slizgacz wychodzi z wody i warto obejrzeć moment kiedy śruby zaczynają pracować jak powinny. w 70 sekundzie filmu właściwie pracują, zapotrzebowanie na moc maleje, silniki wykręcają się na swoje obroty. W modelach oczywiście dzieje się to dużo dużo szybciej wręcz blyskawicznie. O ile dostarczymy odpowiednich obrotów i mocy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Przemek1979 Opublikowano 2 Lipca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2017 Ciekawe jaką prędkością płynie ta motorówka??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi