choina Opublikowano 5 Marca 2010 Opublikowano 5 Marca 2010 Możesz też wygiąć pręt stalowy w kształt podobny do litery U i połączyć obie połówki. Za późno stery wklejone. Co do podwozia, to za wczasu polecam trochę je wzmocnić, bo jedno mocniejsze lądowanie i potrafi się wyrwać . Ja w swojej Extrze od środka poprawiłem wszystkie klejenia żywicą, dodatkowo wzmocniłem cienką tkaniną szklaną miejsce przykręcania podwozia. Myślałem o tym żeby wzmocnić tą wręgę przy podwoziu tak jak ktoś zrobił to tutaj http://www.rc-network.de/forum/attachment.php?attachmentid=112132&d=1196160008 Z tego co widzę to chyba przez nią osłabione jest mocowanie podwozia(zbyt cienka i za bardzo ażurowana)
kobe24la Opublikowano 5 Marca 2010 Opublikowano 5 Marca 2010 U mnie wyglądało to bardzo podobnie. Przy oblocie model trochę mocniej przyziemił i wręga pękła z jednej strony. Pęknięcie wzmocniłem tkaniną, poprawiłem wszystkie klejenia żywicą, i tkanina na spód. Od tej pory święty spokój. :wink:
choina Opublikowano 6 Marca 2010 Opublikowano 6 Marca 2010 To w takim razie wzmocnie wręgę paskiem sklejki 2mm i powinno być dobrze.
radek872 Opublikowano 6 Marca 2010 Opublikowano 6 Marca 2010 Ster wysokosci podparty jednym popychaczem na tym cienkim łączniku będzie pracował.Jedna połówka będzie Ci pływac przy wiekszych szybkosciach i będzisz korygować i walczyć z modelem po całym niebie.Sprawdz czy model posiada dodatkową komore na drugie serwo, wtedy można wstawić np 2 szt HS 225 lub coś podobnego małego w granicach 3kg na jedną stronę.Ostatnie wyjscie to przeniesienie steru wysokosci w miejsce kierunki.Potrzeba do tego 4 linki i drugą dwignie na drugą połówke steru z góry. Takie rozwiązanie możesz zobaczyć na stronie www.filippo-materazzi.it w dziale hangar i w modelu SU 29S 140
choina Opublikowano 6 Marca 2010 Opublikowano 6 Marca 2010 Ster wysokosci podparty jednym popychaczem na tym cienkim łączniku będzie pracował.Jedna połówka będzie Ci pływac przy wiekszych szybkosciach i będzisz korygować i walczyć z modelem po całym niebie.Sprawdz czy model posiada dodatkową komore na drugie serwo, wtedy można wstawić np 2 szt HS 225 lub coś podobnego małego w granicach 3kg na jedną stronę No nie :? Pytałem wcześniej ile dać serw na wysokość i dostałem taką odpowiedź: Ja bym tylko zrezygnowal z drugiego serwa na SW i na lotki wsadzil cos mniejszego, np 5085mg. W kadłubie oczywiście jest wycięte miejsce na drugie serwo. Nie wiem w końcu, dać to drugie serwo, czy zostawić na jednym? Jedno serwo mniej to 30g mniej Dzięki Radek za link, znalazłem tam model yaka 54 http://www.filippo-materazzi.it/Hangar/Pagine/Yak_54_38.html Ostatnio kupiłem takiego tylko mniejszego 2.18 rozpiętości, ktoś z was latał może tym mniejszym?
radek872 Opublikowano 6 Marca 2010 Opublikowano 6 Marca 2010 Jedno serwo na wysokosc dobre jak jest solidny łącznik z pręta 4mm.Jeżeli zamocujesz 2 serwa 30g to wyjdzie jak jedno zwykłe. HS 225 są lekkie i to wystarczy. Ten model przy masie 2,5kg i tak lata bardzo dobrze, a widzę ,że nie walczysz maksymalnie z waga ucienając przód itp więc te 10 czy 20g nie zrobi dużej róznicy.Obecnie masz najgorszą opcje z tym słabym łącznikiem.Na Twoim miejscu z laminatu zrobiłbym druga dzwignie do wysokosci i dał to na linkach, a w miejsce gdzie teraz jest serwo wysokosci wstwił krótki popychacz do steru kierunku. Yaka Somenziniego niestety nikt u nas nie ma, ale z opnii wynika, że zachowuje sie jak Yaki Topmodelu i Extreme flight, bo konstrukcja jest bardzo podobna.
kobe24la Opublikowano 6 Marca 2010 Opublikowano 6 Marca 2010 Radek ma rację, jeżeli tylko możesz to wsadzaj dwa serwa, to są jednak spore powierzchnie sterowe a ten kawałeczek drewna jakoś nie rodzi zaufania. U mnie na wysokości siedzą dwa HS 85MG do tego zrobiłem długie dźwignie z płytki (chyba bakielitowej). Musiałem tylko nieznacznie zmniejszyć otwory na serwa, bo fabryczne są robione pod wielkość HS 225.
Boogie Opublikowano 6 Marca 2010 Opublikowano 6 Marca 2010 Jedno serwo po wzmocnieniu jakie opisalem jest w zupelnosci wystarczajace! I nie ma potrzeby dawac drugiego serwa. A to wyciecie pod drugie serwo masz pewnie jako miejsce pod serwo kierunku, jakbys nie mogl wywazyc z linkami, albo jest zrobione symetrycznie, zeby kazdy bok przy wycinaniu byl taki sam. Ostatnio kupiłem takiego tylko mniejszego 2.18 rozpiętości, ktoś z was latał może tym mniejszym? Modele od Somenziniego lataja dobrze, bo znany czlowiek go projektowal. Sam Filipo, jak i inni narzekaja na zbyt ciezkie skrzydla w tych modelach i przy ostrym zaciagnieciu lubi przepadac.
choina Opublikowano 6 Marca 2010 Opublikowano 6 Marca 2010 Ale mnie zakręciliście Opcja Boogiego raczej odpada musiałbym ciąć stery i znowu je wklejać. Z linkami też nie będę kombinował, jak już to po prostu założę drugie serwo (wg. instrukcji są to miejsca na serwa wysokości z tym, że do spaliny zalecają dwa a do elektryka jedno). Wstrzymam się jednak z tym do momentu założenia całego wyposażenia i zobaczę jak będzie z wyważeniem. W końcu będzie tak, że z tyłu dojdzie 30 z przodu będę musiał dołożyć 70 i zrobi się z niego klocek.
Wojtekr Opublikowano 7 Marca 2010 Opublikowano 7 Marca 2010 Chętnie pomogę Ci zbić wagę. Szukam kabiny.
choina Opublikowano 7 Marca 2010 Opublikowano 7 Marca 2010 Chętnie pomogę Ci zbić wagę. Szukam kabiny. Po co ci druga? Twoja połatana wygląda całkiem ok. :wink: Napisz lepiej ile serw masz na wysokości bo nie pamiętam.
Wojtekr Opublikowano 7 Marca 2010 Opublikowano 7 Marca 2010 Na wysokości mam dwa serwa 5245MG, takie same na lotkach a na kierunku 475HB. Kabinkę musisz jakoś dodatkowo zabezpieczyć, bo wypięła się nie tylko mnie. Pozdrawiam Skoro moja się tak podoba to chętnie się zamienię
choina Opublikowano 18 Maja 2010 Opublikowano 18 Maja 2010 Zrobiłem Extrą już kilkanaście lotów i jak dla mnie bomba. Model lata super, bardzo fajnie zachowuje się na małej prędkości w przeciągnięciu. Mocy na tym wyposażeniu jest pod dostatkiem, na śmigle 15x8 idzie w pionie jak rakieta. Timer w radiu mam ustawiony na 9min. Po locie silnik, regulator i pakiet ledwo ciepłe a w pakiecie 5s 3300 zostaje 30-35% prądu. I teraz nie wiem czy zabierać na lotnisko to Uploaded with ImageShack.us czy to Uploaded with ImageShack.us A tyle wskazała waga(model gotowy do lotu) Uploaded with ImageShack.us
ECO400 Opublikowano 18 Maja 2010 Opublikowano 18 Maja 2010 I teraz nie wiem czy zabierać na lotnisko to Extra fajniejsza :mrgreen:
Marek:D Opublikowano 18 Maja 2010 Opublikowano 18 Maja 2010 choina napisał/a: I teraz nie wiem czy zabierać na lotnisko to Extra fajniejsza :mrgreen: E tam, liczy się wielkość i moc!! Zamiast się głowić bierz najlepiej obydwa
alchemique Opublikowano 18 Maja 2010 Opublikowano 18 Maja 2010 Ostatnio na FG widzialem taki podpis: GO BIG OR DON'T BOTHER!!!!!
elektryki_rc Opublikowano 18 Maja 2010 Opublikowano 18 Maja 2010 Jak to który ? Oba ! Gdy ładujesz pakiety latasz benzynowcem
Tomek Opublikowano 18 Maja 2010 Opublikowano 18 Maja 2010 Jak to który ? Oba ! Gdy ładujesz pakiety latasz benzynowcem Dokładnie.
choina Opublikowano 19 Maja 2010 Opublikowano 19 Maja 2010 Jak to który ? Oba ! Gdy ładujesz pakiety latasz benzynowcem Tak tylko samochód dłuższy i szerszy by się przydał a puki co to wszystko idzie na RC :wink:
radek872 Opublikowano 21 Maja 2010 Opublikowano 21 Maja 2010 W sytuacjach awaryjnych kiedy nie ma czasu na składanie dużego modelu lub jest niepewna pogoda bierz Extre
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.