kwiekjan Opublikowano 8 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2017 Potrzebuję wzmocnić napęd do mojego dużego szybowca z wyciąganym napędem bo nie startuje sam z trawy. Ograniczenie to średnica 42,5 mm a długość około 100 mm. Dodatkowo maksymalne śmigło jakie tam zmieszczę to średnica 16 cali. Czy znacie coś co się tam zmieści i może dostarczyć z takim śmigłem ponad 2000W? Model w całości wazy około 14 kg, to 7-metrowy Nimbus. Z góry dziękuję za pomoc. Pozdrawiam Janusz Kwiek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad_P Opublikowano 8 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2017 https://www.poly-tec.org/epages/78026952.sf/de_DE/?ObjectPath=/Shops/78026952/Products/600-33mG To tylko 1800W https://www.hacker-motor-shop.com/Elektromotoren/Hacker-E40-E50-E60-Impellermotoren/Hacker-E40-Impellermotoren/E40-L-1Y.htm?SessionId=&a=article&ProdNr=62100523&p=8478 Wedle spacyfikacji 2100W Se sam dobierz https://www.hacker-motor-shop.com/impeller.htm?SessionId=&a=catalog&p=7365 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jacek Walenciak Opublikowano 8 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2017 Przy takiej wadze i rozpiętości modelu propozycje Konrada są za słabe. Raczej celowałbym w serię Hacker A50 Turnado (posiadam taki silnik A50 12L Turnado V3 z dłuższym wałem) ale średnica silnika jest większa od silnika, który potrzebujesz. Jeśli miałbyś możliwość przeróbki to polecam ten silnik. Jest na 6S i kręci śmigłem 14"×10" i pociągnie szybowiec o masie do 16 kg. Podobny do niego o mniejszej średnicy 48,7 mm Hacker A50 12L V4 na 8s o mocy 2009 W osiąga przy pomocy śmigła Xoar 15"×10". Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BRoman Opublikowano 8 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2017 Poszukaj u Platenberga albo Kontronika coś z przekładnią . Wiem, że to wyższa półka ale jakość znakomita. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
list Opublikowano 9 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2017 Jeżeli problemem jest trawa, to może warto wypróbować start wspomagany linami gumowymi? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kwiekjan Opublikowano 12 Lipca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2017 Witam ponownie! Dziękuję Wam wszystkim za wiele cennych uwag, już zacząłem oglądać strony z silnikami które proponujecie a także myślę nad opcją "gumową" :-). Kilka moich przemyśleń po czytaniu Waszych odpowiedzi: 1. Chcę spróbowac utrzymać ten sam KTW czyli pozostać przy maksymalnej średnicy silnik 42 mm i śmigle 16 cali - w związku z tym większy silnik nie wchodzi niestety w grę (oglądałem Hackera A50 z zazdrością i żalem, że się nie mieści ). Jak nie dam rady podkręcić tego zestawu to będę szukał nowego, większego KTW. 2. Ciekawym pomysłem jest start z lin gumowych bo nawet mam taki system z EMC Vega ale używałem tylko na zboczu a rzeczywiście patrzyłem na YT i widziałem takie starty - spróbuję. Chociaż najbardziej chcę mieć kompletnie niezależny start (bez gumy, bez wózka) abym spokojnie sam wszystko ogarniał. 3. Ciekawe są tm małe silniki o dużej mocy ale one chyba są tylko do turbin a to nie wchodzi w grę w moim obecnym systemie. Jak ktoś ma kolejne pomysły to bardzo chętnie i jeszcze raz BARDZO dziękuję za pomoc! Janusz Kwiek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stema Opublikowano 12 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2017 Czy sprawdzałeś możliwość zwiększenia napięcia przy Twoim aktualnym silniku? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Boogie Opublikowano 12 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2017 Popatrz w ofercie firmy przekładniowej Reisenauer:https://www.reisenauer.de/artikelauswahl.php5?kid=85 To jako przykład 1750W prz 17" śmigle i ponad 7kg ciągu statycznego. Ale jak się do nich odezwiesz na pewno pomogą w doborze odpowiedniego napędu dokładnie do Twoich potrzeb. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shock Opublikowano 12 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2017 A może coś bardziej przyziemnego i ogólnodostępnego ? Śmigło 16 x 10 i moc ponad 2000 W z pakietu 4 s .Model z wagą 2,550-2800 g "znika" w pionie więc może do Twojego modelu by wystarczył spokojnie ... http://www.jetimodel.com/en/katalog/Motors/@produkt/Phasor-Race-2014-5100-2D/ do tego regulator http://www.jetimodel.com/en/katalog/Speed-Controllers/@produkt/MEZON-120-lite/ 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kwiekjan Opublikowano 13 Lipca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2017 Forum rządzi! Znowu fajne wskazówki - dzięki Panowie!. Poproszę Raisenauera o wskazówki i zobaczymy co dadzą. Ten Phasor co wskazałeś Rafał to ma moc ciągłą 750 W a chwilową 5s to "kosmiczne" 120 A ALE! Z tej serii największy Phasor ma mocy ciągłej 1400 W a chwilowo może pobrać 240 A. Tyle to by chyba wieżyczkę urwało :-) ale tak czy inaczej powinno wystarczyc aby model nabrał odpowiedniej prędkości i wystartował z trawy a potem 1400 W powinno spokojnie wystarczyć do całkiem dobrego wznoszenia. A ten Phasor chyba wejdzie po prostu idealnie do mojego NImbusa. Tak więc chyba on na razie prowadzi w moich myślach ale będę jeszcze spokojnie myślał robił tableki i porównywał. Jeszcze raz dla wsystkich Dziękuję! Janusz Kwiek P.S. A może ktoś sie wybiera na zawody ATTP w ten weekend? Lotnisko Korne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elpazo Opublikowano 13 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2017 Do mojego ASW 20 w budowie mam taki zestaw; silnik NEO z przekładnią 6,7-1 śmigło 17x11 zasilane jak na razie z 4 s daje mi 8,5 kg ciągu zastanawiam się jaki ciąg uzyskam z 6 cel max 100A i odpowiednim doborem śmigła aby te prądy nie przekroczyć. A że elektryki to jeszcze dla mnie nowość więc sam nie potrafię fachowo obliczyć. i szykuje drugi zestaw napędowy gdyby ten okazał się nie trafiony o sile ciągu 5000g Całość będzie o ile to możliwe w pół makiecie ASW20 o rozpiętości 4300cm.waga 4,5-5,8kg trudno z góry określić wagę końcową do puki nie zostaną wykonane skrzydła . W tej chwili zestaw pracuje w motoszybowcu 3,6m 3,2kg. Ze względu na ogromny ciąg czekam na mniejsze śmigła aby nie latać rakietą. Pozdrawiam Władek 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jacek Walenciak Opublikowano 13 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2017 Janusz, te silniki Phasor z przekładnią sa do modeli np. szybowców o wadze do 7 kg. A Ty potrzebujesz silnika, który pociągnie 14 kg model. Posiadam Phasora 2026/3600 z prrzekładnią 6,7:1 w modelu Vampire o rozpiętości 3600 mm i wadze 3100 g na 4S ze śmigłem RF 16"x10" i wielkiego szału nie ma. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shock Opublikowano 13 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2017 Ten Phasor co wskazałeś Rafał to ma moc ciągłą 750 W a chwilową 5s to "kosmiczne" 120 A ALE! Janusz ,moc 750 W to ma silnik i 5100 kv .Po założeniu przekładni moc na wale wygląda trochę inaczej . Podany regulator 120A spokojnie wytrzymuje amperaż jaki jest przy starcie czyli ok .160 A i wznoszeniu przez 5-8 sekund Obroty na 4 s przy śmigle 16x10 na wale przekładni to ok. 6500 czyli bezpieczne dla łopatek Areonaut (które są zdecydowanie lepsze od słynnych RF-ów ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kristoferbp Opublikowano 13 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2017 Janusz ,moc 750 W to ma silnik i 5100 kv .Po założeniu przekładni moc na wale wygląda trochę inaczej . Podany regulator 120A spokojnie wytrzymuje amperaż jaki jest przy starcie czyli ok .160 A i wznoszeniu przez 5-8 sekund Obroty na 4 s przy śmigle 16x10 na wale przekładni to ok. 6500 czyli bezpieczne dla łopatek Areonaut (które są zdecydowanie lepsze od słynnych RF-ów ) Ha, ha, Oczywiście, że moc na wale przekładni wygląda inaczej. Jest mniejsza Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shock Opublikowano 13 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2017 Ha ,ha Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kwiekjan Opublikowano 13 Lipca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2017 Janusz, te silniki Phasor z przekładnią sa do modeli np. szybowców o wadze do 7 kg. A Ty potrzebujesz silnika, który pociągnie 14 kg model. Posiadam Phasora 2026/3600 z prrzekładnią 6,7:1 w modelu Vampire o rozpiętości 3600 mm i wadze 3100 g na 4S ze śmigłem RF 16"x10" i wielkiego szału nie ma. To prawda ale jest jedno "ale" - to jest duża makieta i on ma mieć wznoszenie rzędu 1-3 m/s aby minimum raz albo idealnie 2 razy wzniósł się na jakieś 200-300 metrów. To nie musi a nawet. Ie powinna być "dziura w niebie" po 15 sekundach ;-) Janusz Sent from my iPhone using Tapatalk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tom Opublikowano 14 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2017 Jeszcze są takie napędy: http://www.megamotor.cz/v4/script/default.php 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi