kesto Opublikowano 24 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2011 Dokleiłem listwę balsową 35mm na górze. Myślę jednak, że mógłbyś zaprojektować nowy ster kierunku z uwzględnieniem tych 35mm. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mirek z Lublina Opublikowano 25 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2011 Dokleiłem listwę balsową 35mm na górze. Myślę jednak, że mógłbyś zaprojektować nowy ster kierunku z uwzględnieniem tych 35mm. Tak też na pewno zrobię. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kesto Opublikowano 25 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2011 Sugerowałbym, abyś zaprojektował cały , nowy statecznik pionowy. Ja co prawda dokleiłem do góry 35mm, ale proporcje całego statecznika zostały zachwiane. Teraz sam statecznik pionowy jest nieproporcjonalnie mały, co widać na zdjęciu.Myślę, że trzeba by podwyższyć statecznik pionowy do tej doklejonej listwy balsowej na górze, kosztem powierzchni rogowej steru kierunku. Ja pewnie w swoim tak zrobię. Natomiast, jeśli chodzi o wzmocnienie statecznika poziomego, to ja bym proponował tego typu trójkąty: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mirek z Lublina Opublikowano 25 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2011 Sugerowałbym, abyś zaprojektował cały , nowy statecznik pionowy. Ja co prawda dokleiłem do góry 35mm, ale proporcje całego statecznika zostały zachwiane. Teraz sam statecznik pionowy jest nieproporcjonalnie mały, co widać na zdjęciu.Myślę, że trzeba by podwyższyć statecznik pionowy do tej doklejonej listwy balsowej na górze, kosztem powierzchni rogowej steru kierunku. Ja pewnie w swoim tak zrobię.Obrazek Natomiast, jeśli chodzi o wzmocnienie statecznika poziomego, to ja bym proponował tego typu trójkąty: Statecznik przerobie tak jak sugerujesz . Jeśli chodzi o wzmocnienie statecznika poziomego to wygląda to tak: Mogę dodać , że zmieniłem profil płata na NACA 63012. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cepelia Opublikowano 8 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2011 Właśnie dotarła do mnie Extra która jest na zdjęciach wyżej i powiem że nie spodziewałem się tak wysokiej jakości wykonania oraz użytych materiałów użytych do budowy (szacunek za kadłub). Model jest doskonale spasowany pozostało wywiercić kilka małych otworków dokończyć i do góry Mam tylko nadzieje że jak za kilka dni pokaże ją oklejoną to Pan Mirek będzie odbierał moje telefony Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mirek z Lublina Opublikowano 10 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2011 Witam, cieszę się,że model się podoba . Co do telefonu , to przepraszam , jak nie odebrałem , widocznie nie mogłem. Właśnie składam następną EXTRĘ , dzisiaj zrobiłem kadłub. Czekam na telefon. Pozdrawiam. Mirek. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hornet20 Opublikowano 23 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2011 Juz od dawna jestem posiadaczem Extry z w.w. zestawu, lecz jako ze nabylem ja z drugiej reki, nie bardzo bylo sie czym chwalic Niestety serwo steru wysokosci nie wytrzymalo mrozu, dlatego Extra z przymusu dostała nowe ubranko, ktore pragne zaprezentować. Spód kadluba jest czarny, natomiast na powierzchniach nosnych sa czarno-biale pasy. Malowanie wzorowane na modelu firmy Jtec Radiowave, zamiana kolorów częsćiowo wynikała z widzimisie, a częsciowo ze wzlędów ekonomicznych Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mirek z Lublina Opublikowano 25 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2011 Witam. Świetnie wygląda. Proszę napisać, jaka waga do lotu i jakie wyposażenie jest w modelu. Czy model już latał? Pozdrawiam. Mirek. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hornet20 Opublikowano 25 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2011 Panie Mirku, juz nie raz zawracalem panu glowe przez telefon Model ma wylatane kilka godzin w "starej skorze" i moze dwie godziny w nowej. SC powedrowal do tylu dzieki czemu ladowania w miejscu i harier wychodza bez problemu. Wagi dokladnie nie pamietam, chyba deczko ponad 1kg, silnik turnigy 3536-1100, pakiet 2,2Ah turnigy, regulator 30A made in hobbyking, smiglo 11x5,5 APC - model wspina sie pionowo do gory, na smigle pewnie by powisial gdyby pilot umial nad nim zapanowac. Serwa ogonowe hobbyking z metalowymi trybami, ale te slabsze (turnigy mini metal gear sa dwa rodzaje) jednak momentu nie brakuje, pod skrzydlami wisza tanie serwa towerpro (niebieskie) SG-50. Dzis pierwsze proby ze smiglem 12x3,8 slow fly APC, musze przyznac, ze jak na moj gust , to wywraca samolocik na lewa strone Na hariera wchodzi przy 1/3 gazu, troche wialo wiec trudno obiektywnie ocenic ciag. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mirek z Lublina Opublikowano 18 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2011 Właśnie dotarła do mnie Extra która jest na zdjęciach wyżej i powiem że nie spodziewałem się tak wysokiej jakości wykonania oraz użytych materiałów użytych do budowy (szacunek za kadłub). Model jest doskonale spasowany pozostało wywiercić kilka małych otworków dokończyć i do góry za kilka dni pokaże ją oklejoną Witam. Jak tam Extra - oklejona jest już? Czekamy na obiecane zdjęcia. Pozdrawiam. Mirek. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robert48 Opublikowano 10 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2011 Witam Chciałem się pochwalić kolejnym ukończonym modelem . Extra wyszła stosunkowo ciężka ok.1200 g.Co jest tego powodem nie potrafię wytłumaczyć. jedyna przeróbka to wzmocnienie płytki podwoziowej. Wyposażenie to: Silnik Turnigy 3536 /1100 obr. Serva HXT 900 4szt Regulator 40A bec 3A Akumulator Turnigy 2200 20-30C Model z tym wyposażeniem lata bardzo dobrze.Piękne szybowanie bez silnika. Do ostrej akrobacji i stania na śmigle brakuje troszkę mocy. Model bardzo wrażliwy na lotki Gratuluje Panie Mirku kolejnej udanej konstrukcji. A oto ona w całej okazałości. http://img705.imageshack.us/i/55294250.jpg/ http://img228.imageshack.us/i/35056566.jpg/ http://img12.imageshack.us/i/18084310.jpg/ http://img807.imageshack.us/i/66928362.jpg/ http://img231.imageshack.us/i/58265924.jpg/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Autsajder1983 Opublikowano 16 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2011 Ja również stałem się posiadaczem zestawu do samodzielnego montażu. Wcześniej złożyłem "Michasia" również od Pana Mirka. Michał nadal dzielnie lata mimo kilkunastu nieudanych lądowań, naszła mnie chęć jednak na zbudowanie czegoś nowego. I mam pytanie do fotumowiczów czy umieszczać relację z budowy utaj czy nowy wątek zacząć?? Czy znacie może jakieś dobre "lotniska" w okolicach Warszawy bemowa?? (aeroklub raczej odpada nie wpuszczą. Michaś praktycznie startował z ręki i nie potrzebował jakiegoś specjalnego lotniska. Extra natomiast chociaż do lądowania chyba będzie coś potrzebowała:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Łukasz K. Opublikowano 16 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2011 Tutaj zrób relację Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robroy67 Opublikowano 22 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2011 Witam.Również zakupiłem u p.Mirka Extrę i jedynie mogę potwierdzić bardzo dobre opinie o modelu .Kilka fotek z montażu. 1 2 3 4 5 6 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mirek z Lublina Opublikowano 30 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2011 Witam. Chciałbym poinformować kolegów , ze zbieram zamówienia na zestaw EXTRY 300 w nowej promocyjnej cenie. Promocja trwa tylko do 15maja. Bliższe szczegóły - tel. 663737039 lub mirek-gal@wp.pl. Pozdrawiam. Mirek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Autsajder1983 Opublikowano 1 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2011 Obiecana relacja z budowy: Po otwarciu paczki:) Uploaded with ImageShack.us W chwili obecnej sklejony kadłub z tego co na zdjęciach widać 160 g Uploaded with ImageShack.us Jedno skrzydło wraz z lotką 84 g Uploaded with ImageShack.us stery 27 g Uploaded with ImageShack.us Nasuwa mi się pytanie czy trochę nie za ciężko to wychodzi na dzień dzisiejszy mam już 160 + 84 +27 + 47 (owiewka i przód) + 44 (łącznik skrzydeł) czyli 362 g a brakuje jeszcze jednego skrzydła Czyli bez podwozia oklejenia i innego wyposażenia wyjdzie około 450 g. Czy ta waga jest odpowiednia?? Co zrobić aby zdjęcia bezpośrednio wyświetlały się na stronie?? polecenie img nie działa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Autsajder1983 Opublikowano 2 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2011 drugie skrzydło prawie gotowe. Nadszedł czas na szlifowanie lotek na natarciu. I tu mam pytanie jak je szlifować w łuk czy na prosto i pod jakim kątem (jaki max kąt mają się lotki wychylać??) Czy dźwignie sterów (będą wpuszczone w lotki) są takie dostępne w sklepach czy robić z czegoś samemu. jeśli samemu to z czego i jakiej wielkości?? ( w sklepach są same takie montowane na powierzchni lotki) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mirek z Lublina Opublikowano 3 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2011 drugie skrzydło prawie gotowe.Nadszedł czas na szlifowanie lotek na natarciu. I tu mam pytanie jak je szlifować w łuk czy na prosto i pod jakim kątem (jaki max kąt mają się lotki wychylać??) Czy dźwignie sterów (będą wpuszczone w lotki) są takie dostępne w sklepach czy robić z czegoś samemu. jeśli samemu to z czego i jakiej wielkości?? ( w sklepach są same takie montowane na powierzchni lotki) Witam. Lotki można szlifować na dwa sposoby - zaokrąglić krawędź natarcia lotki lub krawędź natarcia zeszlifować ukośnie z obu stron . ja robię to tak: odmierzam 6mm od początku lotki, rysuję linie i naklejam taśmę malarską, następnie szlifuję do osi obrotu pod kątem - kąt samoczynnie wyjdzie podczas szlifowania. Dźwigienki do lotek należy wyciąć z płytki laminatowej - do obwodów elektronicznych o grubości 1,5mm , może być też dobrej jakości sklejka lotnicza. Pozdrawiam. Mirek. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Autsajder1983 Opublikowano 3 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2011 kilka zdjęć skrzydeł Szkielet: gotowe skrzydła krawędź natarcia lotki Uploaded with ImageShack.us zawiasy Zostało jeszcze przymocowanie ogonka do kadłuba zamontowanie zawiasów w ogonie. Mam odnośnie tego właśnie pytanie czy naciąć i wsunąć zawiasy, czy wyciąć kawałek umieścić zawiasy i zakleić żywicą 10 minutową?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mirek z Lublina Opublikowano 3 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2011 Zostało jeszcze przymocowanie ogonka do kadłuba zamontowanie zawiasów w ogonie. Mam odnośnie tego właśnie pytanie czy naciąć i wsunąć zawiasy, czy wyciąć kawałek umieścić zawiasy i zakleić żywicą 10 minutową?? Proszę wkleić wzmocnienie mocowania zawiasów - takie prostokąty ze szczeliną pośrodku , a następnie szczelinę posmarować żywicą 10-co minutową - ja wklejam na Poxipol , wsunąć zawias i zostawić do wyschnięcia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.