Skocz do zawartości

SZD-48-3 Jantar Std.3 skala 1:5


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Wojtek,

Czy nie sadzisz, ze bylo by lepiej zamontowac servo lotki troche dalej; z trzech powodow IMHO:

1. Tam gdzie masz teraz jest podwojne spietrznie naprezen (od odcietej lotki i otworu na servo)

2. Moment gnacy bedzie caly czas spory = wieksze naprezenia

3. Naped bedzie lepiej wstawic gdzies posrodku lotki bo nie bedzie skrecana z jednej strony.  Tak na oko zamontowalbym naped gdzis w SC lotki.

 

 

post-12308-0-89395100-1530263626_thumb.jpg 

Opublikowano

Tak po środku napęd  to powstaje pytanie o wzbudzanie się lotki do samodzielnego życia. Raczej napęd nie powinien dzielić lotki symetrycznie po długości i powierzchni. A to że się skręci-skręci i zakręci w ...zakręcie.

Opublikowano

Tak po środku napęd  to powstaje pytanie o wzbudzanie się lotki do samodzielnego życia. Raczej napęd nie powinien dzielić lotki symetrycznie po długości i powierzchni. A to że się skręci-skręci i zakręci w ...zakręcie.

 

Domyslam sie, ze chodzi Ci o flutter ale nie rozumie dlaczego mialo by byc gorzej jesli naped jest w ~polowie/SC lotki?  Flutter lotki jest najczesciej spowodowany jej zbyt mala sztywnoscia i/lub SC lotki za bardzo przesuniety do tylu.

 

Tego zdania o skrecaniu nie za bardzo rozumie, sorry. 

Opublikowano

Bo jak się skręci(zwichruje) w trakcie zakrętu to i tak zakręci. A samowzbudzenie się lotki może być wynikiem równego podziału powierzchni po lewej i prawej stronie punktu napędu. Co do ŚC to oczywiście prawda .Oczywiście myślimy o ŚC patrząc "po profilu" . A patrząc z góry ?

Nawet przy jednakowej masie płatów w  poważnych modelach wyrównuję ŚC płatów patrząc z góry. Następnie wyrównuję ich wagę . W dużych modelach widać tą asymetrię sterowania w locie .Ale bez szaleństwa-drobne różnice dopuszczalne (+- 5%) 

Opublikowano

Bo jak się skręci(zwichruje) w trakcie zakrętu to i tak zakręci. 

 

Hmm, nie zupelnie o to chodzi.  Lotka nie powinna sie latwo skrecac (ukrecac) pod wplywem sil.  Przykladajac sily w srodku lotki chyba unikniemy nadmiernego skrecania biorac pod uwage, ze kat skrecenie jest proporcjonalny do dlugosci w 3-ciej potedze tzn skracajac dlugosc o polowe mamy 8-krotnie mniejszy kat skrecenia.

 

 

A samowzbudzenie się lotki może być wynikiem równego podziału powierzchni po lewej i prawej stronie punktu napędu. 

 

 Czy mozesz to dokladniej wytlumaczyc?

 

 

 

. Co do ŚC to oczywiście prawda .Oczywiście myślimy o ŚC patrząc "po profilu" .

 

 

Tak.  Mialem problem z flutter w moim PSS Orlik.  Lotki byly zbyt wiotkie (kiepski fornir) i jak lecial troche szybciej robil Brrrrrrrrrrr... Zrobilem szybka naprawe bedac na plazy z kawalka drutu i ciezarka z olowiu dla wedkarzy.  Latal potem bez problemow przez ~15 lat.

 

post-12308-0-82466900-1530315539_thumb.jpg

 

 

 

 

 

 

 A patrząc z góry ?

Nawet przy jednakowej masie płatów w  poważnych modelach wyrównuję ŚC płatów patrząc z góry. Następnie wyrównuję ich wagę . W dużych modelach widać tą asymetrię sterowania w locie .Ale bez szaleństwa-drobne różnice dopuszczalne (+- 5%) 

 

 

 

A to juz zupelnie co innego.. ale oczywiscie prawda.

 

 

 

 

 

Po korekcie serwa lotek wylądują mniej więcej w ty miejscu.

attachicon.gif20180623_151250.jpg

 

Wojtek,

Moze teraz z kolei za blisko krawedzi natarcia...  Chyba lepiej posrodku.

 

post-12308-0-37000500-1530315238_thumb.jpg

  • 2 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam, prace przy modelu pomału zbliżają się do końca. Kadłub przeszlifowany, połatane wszelkie dziurki i pomalowany podkładem.

post-490-0-79976800-1532367202_thumb.jpg

post-490-0-74278500-1532367245_thumb.jpg

Teraz trzeba przygotować pod malowanie czyli papier 1000, woda i szlifowanie.

 

Może ktoś z kolegów obserwujących temat zajmuje się wykonywaniem kalkomanii do modeli lub ma namiary na kogoś kto by zrobił znaki rejestracyjne i napis na kadłub, oczywiście nie za free ;)

Opublikowano

Pod lakier praktykuję nie więcej niż 800. Aż tak nie musi być gładkie . Ważniejsze jest odolejenie i odwodnienie powietrza do malowania.

Opublikowano

No i najbardziej nielubiana robota za mną, czyli malowanie. Jak na moje zdolności wyszło nawet dobrze.

 

post-490-0-14762100-1532459815_thumb.jpg

post-490-0-27624500-1532459921_thumb.jpg

post-490-0-74662400-1532459958_thumb.jpg

post-490-0-21005100-1532459987_thumb.jpg

 

Jutro jak znajdę trochę czasu to poskładam model do kupy bo sam jestem ciekawy jak się będzie prezentował.

Opublikowano

Super ten Jantar wyszedł. Nawet to miejsce gdzie fotografowałeś, wygląda jak specjalna diorama- stara betonka przed hangarem! Pewnie pomyślisz też o jakimś "chopku" do kabimy?- to regionalizm śląski, ale pilot by się przydał...

Opublikowano

"Chopek" to raczej nie wejdzie chyba że będzie siedział na baterii.

To kabinkę trzeba torchę przydymić (np. sprejem do świateł) . Zrobiłeś Jantara 3m 1:5 to teraz czas na 5m 1:3 :)

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.