lukaszjb Opublikowano 14 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2018 Łukasz, składasz już swój model? W którym miejscu wg twoich informacji powinien być środek ciężkości (CG) - producent nie wspomina o tym w instrukcji montażu modelu.Coś dłubie powoli ale do tego etapu mi daleko. Natomiast jeśli chodzi o CG polecam Ci ten wątek na rcgroups https://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?2869472-Hobbyking-Su-35-pusherNa pewno coś znajdziesz pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RAFALR30 Opublikowano 19 Lutego 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2018 GOTOWY DO LOTU Specyfikacja: Długość: 1050 mmRozpiętość skrzydeł: 735 mmWyposażenie:Silnik 1 x 2200 KV ESC 1 x 30A HK Blue SeriesŚmigło 1 x 6x5E Serwo 2 x 12g odbiornik HK 4 kanałowy LiPo bateria 1300 ~ 2200 3S Komplet oświetlenia - pozycyjne, stroboskop + imitacja dopalacza (2 pierścienie 16xLED każdy). Oświetlenie pozycyjne, stroboskop podłączone pod kanał nadajnika (5,5V), imitacja dopalacza podpięta przez sterownik Arduino pod kanał odbiornika THR. Waga modelu bez akumulatora: 520g. Powierzchnia skrzydeł 15,6 dm2 Waga modelu do lotu z akumulatorem 1300mAh: 635gObciążenie przy wadze 635g wynosi 40,6g/dm2 "Ciąg" mierzony na wadze 610g, pobór prądu 21,4A Waga modelu do lotu z akumulatorem 2200mAh: 712g Obciążenie przy wadze 712g wynosi 45,6g/dm2 "Ciąg" mierzony na wadze 540g, pobór prądu 21,4A Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojtek-a Opublikowano 19 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2018 Piekny, az szkoda latac... ps: czym i jak robisz zdjecia ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
yarecki61 Opublikowano 19 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2018 Super maszyna..... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek Opublikowano 19 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2018 Super się prezentuje! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RAFALR30 Opublikowano 19 Lutego 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2018 Piekny, az szkoda latac... ps: czym i jak robisz zdjecia ? Zdjęcie robiłem telefonem Samsung Galaxy S7 Edge. Jutro pomiar "ciągu". Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RAFALR30 Opublikowano 20 Lutego 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2018 Pomiary na "hamowni" zakończone (nacisk dziobem na wagę). Waga modelu do lotu z akumulatorem 1300mAh: 635g. "Ciąg" mierzony na wadze 610g, pobór prądu 21,4A. Waga modelu do lotu z akumulatorem 2200mAh: 712g. "Ciąg" mierzony na wadze 540g, pobór prądu 21,4A. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
poharatek Opublikowano 20 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2018 Łoj temu pakietowi 2200mAh to się żywot kończy, bo "klęka" pod byle obciążeniem... Będziesz latał krócej, ale za to intensywniej z pakietem 1300 A model zacny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RAFALR30 Opublikowano 20 Lutego 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2018 Łoj temu pakietowi 2200mAh to się żywot kończy, bo "klęka" pod byle obciążeniem... Będziesz latał krócej, ale za to intensywniej z pakietem 1300 A model zacny Dlaczego uważasz, że pakiet " klęka"? Ponieważ z pakietem 2200mAh model waży więcej to i ciąg mniejszy niż z lżejszym pakietem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 20 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2018 Jak mierzysz ciąg? Waga pakietu ma znaczenie do wagi samolotu do lotu, ale nie ma znaczenia do wartości ciągu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
poharatek Opublikowano 20 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2018 Dlaczego uważasz, że pakiet " klęka"? Ponieważ z pakietem 2200mAh model waży więcej to i ciąg mniejszy niż z lżejszym pakietem. Ale co ciężar pakietu (czy modelu) ma do ciągu? Nie wiem, w jaki sposób ów ciąg mierzysz, ale założyłem, że skoro przy takim samym prądzie silnik generuje mniejszą moc (ciąg), to znaczy, że napięcie na pakiecie solidnie spada. EDIT. Jeśli to jest ten sam pakiet, którego miałeś użyć w T- 45 - http://pfmrc.eu/index.php/topic/66031-t-45-goshawk-edf-70mm/page-4?do=findComment&comment=681296, no to on już wtedy był dla mnie podejrzany. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RAFALR30 Opublikowano 20 Lutego 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2018 "Ciąg" mierzyłem prymitywnym sposobem- model skierowany pionowo w dół dziobem wywierał nacisk na wagę. Skoro model był cięższy przy większym pakiecie to przy tej samej mocy silnika nacisk był mniejszy. Dlatego dla słowa ciąg używam cudzysłów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
poharatek Opublikowano 20 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2018 Hm... Albo czegoś nie rozumiem, albo Ty cuś dziwnie mierzysz To mnie zwłaszcza osłupiło: Skoro model był cięższy przy większym pakiecie to przy tej samej mocy silnika nacisk był mniejszy. Wiadomo, metoda mierzenia ciągu za pomocą wagi (jakiejś kuchennej zapewne), jest mało dokładna i orientacyjna. Ale ja to robię tak: 1. Model z pakietem na wagę. 2. Taruję wagę. 3. Mierzę ciąg. I jak widać masa modelu nie ma nic do rzeczy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RAFALR30 Opublikowano 20 Lutego 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2018 Hm... Albo czegoś nie rozumiem, albo Ty cuś dziwnie mierzysz To mnie zwłaszcza osłupiło: Wiadomo, metoda mierzenia ciągu za pomocą wagi (jakiejś kuchennej zapewne), jest mało dokładna i orientacyjna. Ale ja to robię tak: 1. Model z pakietem na wagę. 2. Taruję wagę. 3. Mierzę ciąg. I jak widać masa modelu nie ma nic do rzeczy. Marcin, nie zmieniając typu silnika i śmigła, zwiększaj i pomniejszaj masę modelu i dokonaj pomiarów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 21 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2018 Marcin, nie zmieniając typu silnika i śmigła, zwiększaj i pomniejszaj masę modelu i dokonaj pomiarów.Rafale wyciągnij ten pakiet 2200 z modelu i trzymaj go w ręku podczas testu ciągu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukaszjb Opublikowano 22 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2018 Jaki wyszedł Ci ostatecznie punkt CG ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RAFALR30 Opublikowano 23 Kwietnia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2018 W moim modelu CG ustawiłem w osi orczyków serwomechanizmów pod skrzydłami. Sugerowałem się opiniami z rcgroups.com. Modelu jeszcze nie oblatałem więc sam jestem ciekaw czy będę musiał przesuwać CG. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RAFALR30 Opublikowano 10 Maja 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2018 Model odbył swój pierwszy lot. Małe trymowanie i lata jak po sznurku. Przy wyłączonym silniku leci w linii prostej jak szybowiec. Ponieważ przez moje dodatki makietowe jego waga nieco wzrosła i że silnik słabszy niż w fabrycznym zestawie (2200kV zamiast 2400 kV) to pętli chętnie nie robi ????. No ale widok mocnych świateł i te dopalacze w silnikach wszystko wynagradzają. Model lata zgodnie z moimi oczekiwaniami. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jaciomp Opublikowano 11 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2018 Akurat wysokość obrotów silnika nie świadczy o jego mocy, zmień śmigło jeśli silnik i regulator na to pozwalają. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RAFALR30 Opublikowano 11 Maja 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2018 Akurat wysokość obrotów silnika nie świadczy o jego mocy, zmień śmigło jeśli silnik i regulator na to pozwalają. Bartek poniżej dane producenta i moje. Zalecane przez producenta: Silnik 2212-2450KV Śmigło 6x4E Regulator 40A ESC Li-Pol 1300~2200 3S LiPo Mój zestaw: Silnik Turnigy D2826-6 2200kv Outrunner Motor Śmigło TGS 6x5E (19.500 obr/min, 21,4A) Regulator 30A ESC Li-Pol 2200 3S 30-40C Na moim silniku i z 7" śmigłem to i ciąg 1200g można osiągnąć Śmigła większego niż 6" nie mogę zamontować ze względu na szerokość komory w której się znajduje. Jaką zamianę Bartek proponujesz? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi