Jump to content

Recommended Posts

Bardzo fajny model, własnie czekam na jego dostawę :). Bedzie zmiana kamuflażu? Pilnie śledzę budowę ;)

 

Wysłane z mojego MSP5006 przy użyciu Tapatalka

 

Łukasz, składasz już swój model? W którym miejscu wg twoich informacji powinien być środek ciężkości (CG) - producent nie wspomina o tym w instrukcji montażu modelu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Łukasz, składasz już swój model? W którym miejscu wg twoich informacji powinien być środek ciężkości (CG) - producent nie wspomina o tym w instrukcji montażu modelu.

Coś dłubie powoli ale do tego etapu mi daleko. Natomiast jeśli chodzi o CG polecam Ci ten wątek na rcgroups https://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?2869472-Hobbyking-Su-35-pusher

Na pewno coś znajdziesz pozdrawiam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

że tak spytam, czym będziesz mierzyć prędkość? model jak dla mnie z rodzaju tych co są tak ładne, że aż czasem może mdlić, tak czy inaczej to jest to.Z tego co obejrzałem na filmie, to mocno ten model niesie,trzeba być gotowym na długie lądowania i mieć zapas terenu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

GOTOWY DO LOTU

 

Specyfikacja:

Długość: 1050 mm
Rozpiętość skrzydeł: 735 mm

Wyposażenie:
Silnik 1 x 2200 KV 
ESC 1 x 30A  HK Blue Series
Śmigło 1 x 6x5E 
Serwo  2 x 12g 
odbiornik HK 4 kanałowy 
LiPo bateria 1300 ~ 2200 3S 

 

post-10327-0-66438100-1519047835_thumb.jpg

 

 

Komplet oświetlenia - pozycyjne, stroboskop + imitacja dopalacza (2 pierścienie 16xLED każdy).

Oświetlenie pozycyjne, stroboskop podłączone pod kanał nadajnika (5,5V),

imitacja dopalacza podpięta przez sterownik Arduino pod kanał odbiornika THR.
 

post-10327-0-22202800-1519048308.jpg

 

Waga modelu bez akumulatora: 520g.

Powierzchnia skrzydeł 15,6 dm2 

 

Waga modelu do lotu z akumulatorem 1300mAh: 635g
Obciążenie przy  wadze 635g wynosi 40,6g/dm2

"Ciąg" mierzony na wadze 610g, pobór prądu 21,4A

 

Waga modelu do lotu z akumulatorem 2200mAh: 712g

Obciążenie przy  wadze 712g wynosi 45,6g/dm2

"Ciąg" mierzony na wadze 540g, pobór prądu 21,4A

 

 

post-10327-0-44147600-1519048666_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Piekny, az szkoda latac...

 

ps:

 

czym i jak robisz zdjecia :o ?

Zdjęcie robiłem telefonem Samsung Galaxy S7 Edge.

 

Jutro pomiar "ciągu".

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pomiary na "hamowni" zakończone (nacisk dziobem na wagę).


 


post-10327-0-37512500-1519138476.jpg


 


Waga modelu do lotu z akumulatorem 1300mAh: 635g.


"Ciąg" mierzony na wadze 610g, pobór prądu 21,4A.


 


Waga modelu do lotu z akumulatorem 2200mAh: 712g.


"Ciąg" mierzony na wadze 540g, pobór prądu 21,4A.


 


post-10327-0-02949400-1519138508.jpg


Share this post


Link to post
Share on other sites

Łoj temu pakietowi 2200mAh to się żywot kończy, bo "klęka" pod byle obciążeniem...

Będziesz latał krócej, ale za to intensywniej z pakietem 1300 ;)

 

A model zacny :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Łoj temu pakietowi 2200mAh to się żywot kończy, bo "klęka" pod byle obciążeniem...

Będziesz latał krócej, ale za to intensywniej z pakietem 1300 ;)

 

A model zacny :)

Dlaczego uważasz, że pakiet " klęka"? Ponieważ z pakietem 2200mAh model waży więcej to i ciąg mniejszy niż z lżejszym pakietem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak mierzysz ciąg?

Waga pakietu ma znaczenie do wagi samolotu do lotu, ale nie ma znaczenia do wartości ciągu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dlaczego uważasz, że pakiet " klęka"? Ponieważ z pakietem 2200mAh model waży więcej to i ciąg mniejszy niż z lżejszym pakietem.

Ale co ciężar pakietu  (czy modelu) ma do ciągu?

Nie wiem, w jaki sposób ów ciąg mierzysz, ale założyłem, że skoro przy takim samym prądzie silnik generuje mniejszą moc (ciąg), to znaczy, że napięcie na pakiecie solidnie spada.

 

EDIT.

Jeśli to jest ten sam pakiet, którego miałeś użyć w T- 45 -  http://pfmrc.eu/index.php/topic/66031-t-45-goshawk-edf-70mm/page-4?do=findComment&comment=681296, no to on już wtedy był dla mnie podejrzany.

Share this post


Link to post
Share on other sites

"Ciąg" mierzyłem prymitywnym sposobem- model skierowany pionowo w dół dziobem wywierał nacisk na wagę. Skoro model był cięższy przy większym pakiecie to przy tej samej mocy silnika nacisk był mniejszy. Dlatego dla słowa ciąg używam cudzysłów.

Share this post


Link to post
Share on other sites

jak to że pakiet większy ci daje mniejszy ciąg niż pakiet maly i że ci ciąg maleje jak dokładasz masy. Jak ty to robisz ???

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hm...

Albo czegoś nie rozumiem, albo Ty cuś dziwnie mierzysz :)

To mnie zwłaszcza osłupiło:

 

Skoro model był cięższy przy większym pakiecie to przy tej samej mocy silnika nacisk był mniejszy.

Wiadomo, metoda mierzenia ciągu za pomocą wagi (jakiejś kuchennej zapewne), jest mało dokładna i orientacyjna.

Ale ja to robię tak:

1. Model z pakietem na wagę.

2. Taruję wagę.

3. Mierzę ciąg.

I jak widać masa modelu nie ma nic do rzeczy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hm...

Albo czegoś nie rozumiem, albo Ty cuś dziwnie mierzysz :)

To mnie zwłaszcza osłupiło:

 

 

Wiadomo, metoda mierzenia ciągu za pomocą wagi (jakiejś kuchennej zapewne), jest mało dokładna i orientacyjna.

Ale ja to robię tak:

1. Model z pakietem na wagę.

2. Taruję wagę.

3. Mierzę ciąg.

I jak widać masa modelu nie ma nic do rzeczy.

Marcin, nie zmieniając typu silnika i śmigła, zwiększaj i pomniejszaj masę modelu i dokonaj pomiarów.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Marcin, nie zmieniając typu silnika i śmigła, zwiększaj i pomniejszaj masę modelu i dokonaj pomiarów.

Rafale wyciągnij ten pakiet 2200 z modelu i trzymaj go w ręku podczas testu ciągu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

W moim modelu CG ustawiłem w osi orczyków serwomechanizmów pod skrzydłami. Sugerowałem się opiniami z rcgroups.com. Modelu jeszcze nie oblatałem więc sam jestem ciekaw czy będę musiał przesuwać CG.

Share this post


Link to post
Share on other sites

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

  • Similar Content

    • By RAFALR30
      3D MAX (Batix) - pierwszy własnoręcznie wykonany model na którym uczyłem się latania modelami RC
       
      Długość 96 cm
      Rozpiętość skrzydeł 94 cm
       
      Waga modelu bez akumulatora: 484g. (po wszystkich przeróbkach)
      Waga modelu do lotu z akumulatorem 1300mAh: 584g
       
      Silnik Emax CF2822
      Śmigło 9x6 na szybkie loty, 9x4,7 na loty wolniejsze
      Regulator ESC 18A BEC
      Serwa 4x Hextronic Hxt900 (2x lotki, 1x ster wysokości, 1 x ster kierunku)
      Akumulator Li-Pol 3s 1300 mAh
       

       
      Historia modelu - loty i przeróbki autorskie
      http://pfmrc.eu/inde...__fromsearch__1
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.