Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 114
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Pościgałbym sie z tobą i pomanewrował, ale z tym ciągiem co masz i prędkością jaką na nim możesz uzyskiwać przy takim śmigle i silniku nie ma co porównywać, bo ja mam 1350g.

Nie korci cie prędkość?? odżutowve i prędkość to jak jedna para.

Jak wygląda walka powietrzna z tą elektroniką co umieściłeś w zasobnikach?

Ja nie z tych co w modelarstwie muszą szybciej, dalej, wyżej. Dla mnie ważna jest dokładność, precyzja lotu ????, lubię w modelach detale.

Uzbrojenie ma się dobrze - magnesy trzymają porządnie a podczas lądowania w trawie czasami odczepią się i nie niszczą pylonów lub modelu.

Przegrzewa sie regulator?

Czy zmiana na reg. 35A lub 40A rozwiąże problem? Obecnie na ziemi max pobór to 21A. Pomyślę nad chłodzeniem regulatora.

Opublikowano

Rah66...

W temacie akumulatora.

Taki akurat miałem i użyłem ????. Duża wydajność prądowa akumulatora zapewnia stałe napięcie zasilające oraz niską temperaturę pracy akumulatora. Stałe napięcie podawane przez akumulator zapewnia komfort latania a niska temperatura pracy przedłuża trwałość akumulatorów Li-pol.

 

W temacie regulatora.

Regulator (ESC – Electronic Speed Controler ) to element, którego zadaniem jest sterowanie pracą silnika RC. Regulator jest odpowiedzialny za wysterowanie cewek w silniku.

 

Maksymalny prąd mojego silnika ze śmigłem TGS 6x4E wynosi 20A a ja zastosowałem większy regulator tj.: 30A. Taki zapas amperażu na regulatorze chroni regulator przed odcięciem zasilania w wyniku np.: skoku obciążenia czy też przed przegrzaniem regulatora.

Regulator o większych możliwościach od silnika nie uszkodzi elektroniki, ponieważ nie dostarczy większej ilości prądu niż silnik będzie mógł przyjąć.

 

Mój regulator ma wbudowane zabezpieczenia termiczne i po osiągnięciu pewnego progu temperaturowego ogranicza moc lub odłączy silnik. Zapewnienie dobrego chłodzenia regulatora jest bardzo ważne i tego mi w tym modelu zabrakło.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Wloty świadomie i celowo zabezpieczyłem listwą węglową przed wyszczerbieniem podczas lądowań w trawie. Ostre krawędzie miałem w modelu F22 Raptor - długo się nimi nie nacieszyłem.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Szukam innego zestawu silnik+ śmigło+regulator co umożliwi mi samodzielny wyrzut modelu z ręki podczas startu.Nowy zestaw do Su35 gotowy: silnik 2450kV, regulator 40A, śmigło 6x4,5. Od 75 do 100THR zestaw wydaje dźwięk jak gwizdek. Pierwszy raz coś takiego słyszę. Czy to wina zbyt miękkich końcówek śmigła? Przy następnych próbach sprawdzę zestaw na " hamowni" czy aby na pewno uzyskam deklarowany przez producenta ciąg na poziomie 1000g.

post-10327-0-74361200-1542448577_thumb.jpg

post-10327-0-06263900-1542448652_thumb.png

post-10327-0-05665300-1542475299_thumb.jpg

Opublikowano

Takie śmigło użyłem do prób.

https://www.banggood.com/Sonicmodell-F1-Wing-FPV-RC-Airplane-Spare-Part-6045-6X4_5-Propeller-p-1290701.html?rmmds=myorder&cur_warehouse=CN

 

To śmigło pobiera max 21A i "ciąg"na wadze tylko 280g.

A wg producent silnik Sunnysky A2212-6 2450kV ze śmigłem 6x4,5 dla zasilania 11,1V może pobrać max 34A i mieć ciąg 1090g (patrz tabela 2 posty wyżej). Fikcja?

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

wg producent silnik Sunnysky A2212-6 2450kV ze śmigłem 6x4,5 dla zasilania 11,1V może pobrać max 34A i mieć ciąg 1090g (patrz tabela 2 posty wyżej). Fikcja?

 

no bo takie są ciągi współczesnych silników, ten twój wynik - 280g to wygląda jakby to był osiąg z wadliwych podzespołów. Ja używam mniejszych silników niż ty i mniejszych śmigieł, a osiągi mam w okolicach 800-1300g - model po wyrzucie pionowym mam w jednej chwili na wysokości okolo 50m. Przykłady: Hobbywing Xrotor 2205, T-motor F40, F60, EMAX RSII 2206, EMAX RS 2205S, 2306, EMAX LS2207

Opublikowano

podaje przykłady silników zasilanych 3-4s :) wystarczy czytnąć se pierwszy lepszy opis :) 

Opublikowano

podaje przykłady silników zasilanych 3-4s :) wystarczy czytnąć se pierwszy lepszy opis :)

 

No i tak se po godzinie 23.00 czytnąłem  ;) pierwszy lepszy opis dla EMAX LS2207 (bez czytania pozostałych) i ...4-6s. 

 

 

post-10327-0-55178600-1543921104.jpg

 

Zamówiłem sztywniejsze śmigła 6x4,5 - zrobię nowe pomiary i dam znać co wyszło.

Opublikowano

1. Po pierwsze jakimś cudem trafiłeś akurat na jeden z nielicznych opisów takich silników, do tego jest to silnik 1900kv i nie dawno sie pojawił.

2. Po drugie podałem na czuja przykłady silników bardziej wyżyłowanych, przez co zaistniała taka możliwość, że zostanie przekroczone 4s.

3. Po trzecie. Nie musisz zasilaś 6s ani 5s, ani 4s, a wartość powyżej 1000g spokojnie jest uzyskiwana przy 4s, a przy 3s wartoś powyżej 800g, przy statystycznym silniku tej klasy :).

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Obydwa typy śmigieł to 6x4,5. Są bardzo twarde i sztywne. Jaki wpływ na parametry lotu wg Was będą miały tak różne końcówki śmigła?

W skrócie:

- śmigła Bullnose to dużo większa powierzchnia łopat śmigła, dzięki temu ciąg zwiększa się nawet do 30%

- dużo większa sztywność w stosunku do innych śmigieł

- mniejsze wibracje

- cichsza praca

- śmigła nie wpadają we flater przy większych obrotach i obciążeniu.

 

Czy coś jeszcze?

post-10327-0-41808100-1545081023_thumb.jpg

Opublikowano

Te po lewej tzw bullnose (czyli z tępym noskiem) będą stawiały większy opór, generowały odrobinę większy ciąg i będą bardziej prądożerne.

  • 4 miesiące temu...
Opublikowano

Śmigło bullnose 6x4,5R sztywne - wyniki obiecujące. Wzrost poboru prądu o 5A a i "ciąg" dużo większy. Czas przetestować w powietrzu. Regulator muszę przenieść na zewnątrz bo  gorący co mogło być  powodem jego zachowania jak w ostatnich lotach na śmigle 6x4E.

 

post-10327-0-01602700-1556265366_thumb.jpg

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.