japim Opublikowano 13 Marca 2018 Opublikowano 13 Marca 2018 Maxiii - po co się ograniczać - lepiej przekroczyć barierę 5 cyfr i dać 10000mAh. Kto da więcej?
AMC Opublikowano 13 Marca 2018 Opublikowano 13 Marca 2018 Maxiii - po co się ograniczać - lepiej przekroczyć barierę 5 cyfr i dać 10000mAh. Kto da więcej? Może podać w mikroamperosekundach, będzie duuużo zer. A ile tematów się obudzi . Ostatecznie - myśląc pozytywnie - to fajnie, że jest ktoś, kto załącza system podtrzymywania życia pfmrc.eu
hornet2 Opublikowano 13 Marca 2018 Autor Opublikowano 13 Marca 2018 A gdyby z czegoś takiego zrobić pakiet ? http://www.hurt.com.pl/akumulator-18650-li-ion-samsung-inr18650-30q-3000mah,p14591.html Aku Li - ion o poj. 3000mAh i max prądzie rozładowania 20A ( gwarantowany 15A ) . Gdyby tak z 4szt. aku zrobić dwa pakiety po 7,2V i połączyć je ze sobą uzyskując duży pakiet 7,2V . Czy wtedy max prąd rozładowania by się nie podwoił ? Byłoby te 30A , czyli tyle ile max pobiera kopter .
miruuu Opublikowano 13 Marca 2018 Opublikowano 13 Marca 2018 Idziesz na latwizne. Nie lepiej połączyć w większa całość któreś z tych lub im podobnych?
japim Opublikowano 13 Marca 2018 Opublikowano 13 Marca 2018 Dał by radę. Ale alarm by się szybko włączał. Niestety ale pakiety LiIon mocno siadają z napięciem. Weź te VCT4 (te podawałem) lub VCT5 lub VCT5A . One mają 25 - 30A. Wykres rozładowania VTC5A: https://www.e-cigarette-forum.com/threads/sony-vtc5a-2500mah-18650-bench-test-results-a-fantastic-25a-battery.746719/ Wykres tych co podałeś: http://lygte-info.dk/review/batteries2012/Samsung%20INR18650-30Q%203000mAh%20%28Pink%29%20UK.html Zależy od zabezpieczeń w droniku. Przy 3.5V/cele w zawisie (15A w sumie - 7.5A/ogniwo) do wykorzystania byłoby 1.5Ah * 2 = 3Ah. Przy limicie 3.3V/cele to byłoby do wykorzystania ok 2.25Ah/cele * 2 = 4.5Ah. Aha - i zwróć uwagę, jak dużą różnicę w przypadku VCT5 (i innych lionow) robi prąd rozładowania w kwestii dostępnych Ah... Ogniwo ma nominalnie 2600mAh. Przy 10A ma tylko 2300, a przy 30A ledwo 2000... to samo dzieje się w Twoim pakiecie. Pisałem o tym, że gęstością energii dorównuje liionom a nie ogniwom Lipoly i pewnie takim ogniwem właśnie jest.
maxiiii Opublikowano 13 Marca 2018 Opublikowano 13 Marca 2018 Przemek, akurat tutaj się z tobą nie zgadzam. Prościej (i bezpieczniej dla forum) będzie kupić dodatkowe pakiety jako 2Ah lub 2,5Ah. Najlepiej takie bez naklejek.. 3 pakiety dadzą razem 30 minut latania - to całkiem dobry wynik.
japim Opublikowano 13 Marca 2018 Opublikowano 13 Marca 2018 Marek - ja też nie staram się czarować rzeczywistości. Co mają powiedzieć moje dzieci jak pakiet starcza im na 2-3 minuty?
maxiiii Opublikowano 13 Marca 2018 Opublikowano 13 Marca 2018 pakiet starcza im na 2-3 minuty? To już chyba sobie wyjaśniliśmy, wystarczy nakleić nową nalepkę na bateryjki:) Będzie 15min.
hornet2 Opublikowano 16 Kwietnia 2018 Autor Opublikowano 16 Kwietnia 2018 Wytłumaczcie mi dlaczego przy doborze pojemności aku do czasu lotu jest liczone 100% pojemności aku ? Jakie by to nie było aku to nikt nie wykorzystuje 100% jego pojemności . Inaczej mówiąc nie doi pakietu do 3,0V/ ogniwo . Wg. wzoru t = ( C * x ) : I t - czas x - sprawność pakietu ( przyjęty wskaźnik stały 90% ) I - pobór prądu Kupiłem pakiecik 450mAh , 7,4V do zasilania kamerki i gimbala . Gimbal wraz z kamerą pobierają 0,55 - 0,75A . Wg. wzoru wychodzi dla czasu max. ( 0,45Ah * 0,9 ) : 0,55A = 0,405Ah : 0,55A = 0,7363min *60 = 44,18min Czas min. (0,45Ah * 0,9 ) : 0,75A = 0,405Ah : 0,75A = 0,54min *60 = 32,4min . Tyle teorii . W praktyce jest całkiem inaczej . Z w pełni naładowanego pakietu 2S 450mAh do rozładowania do 3,7V / ogniwo prądem 0,75A czas wynosi 8min .
poharatek Opublikowano 16 Kwietnia 2018 Opublikowano 16 Kwietnia 2018 A gdzie i przez kogo jest tak liczone?
japim Opublikowano 16 Kwietnia 2018 Opublikowano 16 Kwietnia 2018 Tyle teorii . W praktyce jest całkiem inaczej . Z w pełni naładowanego pakietu 2S 450mAh do rozładowania do 3,7V / ogniwo prądem 0,75A czas wynosi 8min . Czemu rozładowujesz go TYLKO do 3.7V? 3.7V to jest nominalne napięcie pracy tego pakietu pod obciążeniem. Rozładuj go do 3.2V i podaj czas pracy.
hornet2 Opublikowano 16 Kwietnia 2018 Autor Opublikowano 16 Kwietnia 2018 A gdzie i przez kogo jest tak liczone? Niby wg. tego wzoru t = ( C * x ) : I t - czas x - sprawność pakietu ( przyjęty wskaźnik stały 90% ) I - pobór prądu
poharatek Opublikowano 16 Kwietnia 2018 Opublikowano 16 Kwietnia 2018 To jak można teoretycznie policzyć - wiem doskonale. Do tego, żeby zgadzało się to praktyką, trzeba znać realny pobór prądu, który jest mocno zmienny, To jest pierwsza rzecz. Druga, to to, o czym pisze Przemek: 3,7 V to jest nominalne napięcie pracy akumulatora LiPo pod obciążeniem. Patrzyłeś na jakieś wykresy z testów akumulatorów? Jak wygląda krzywa rozładowania? Tu masz wykres z testów akumulatorów SLS. Dodałem tam czerwoną linię oznaczającą napięcie 3,7 V na ogniwie. Widzisz ile jeszcze ładunku zostało wypompowane z tego pakietu po osiągnięciu tego napięcia? 1
hornet2 Opublikowano 16 Kwietnia 2018 Autor Opublikowano 16 Kwietnia 2018 Sprawa już się wyjaśniła . Wszystkiemu winien był gimbal ( napisałem o tym w innym temacie ) . Okazało się że padł w nim scalak . Z początku zaraz po podłączeniu zasilania był pobór prądu w granicach 0,35 - 0,55A . Lecz po czasie wzrastał aż do 3,0 - 3,5A . Gimbal działa normalnie ale płytka jest do wymiany . Scalak prawie rozpadł się na pół . Aż dziwne że to jeszcze działa ! W HobbyWOW zamówię nową płytkę . Ta jest do wyrzucenia . Może dojść do pożaru . Scalak robi się bardzo gorący .
japim Opublikowano 16 Kwietnia 2018 Opublikowano 16 Kwietnia 2018 Na Twoim miejscu zatrzymalbym ta płytkę jako dawce części...
hornet2 Opublikowano 16 Kwietnia 2018 Autor Opublikowano 16 Kwietnia 2018 Do wyrzucenia w niedosłownym tego słowa znaczeniu . Płytki nie wyrzucę ale w takim jak obecnie stanie nie nadaje się do dalszego użytku gdyż może dojść do zapłonu plastikowej obudowy albo zwarcia i uszkodzenia aku .
hornet2 Opublikowano 22 Kwietnia 2018 Autor Opublikowano 22 Kwietnia 2018 Jeżeli przy wadze koptera 552g czas lotu wynosi ok. 13min . To ile orientacyjnie powinien wynieść przy wadze 722g ( + 170g ) ? Jakieś 8min. ?
japim Opublikowano 22 Kwietnia 2018 Opublikowano 22 Kwietnia 2018 Na 3 stronie dostałeś juz raz odpowiedź :http://pfmrc.eu/index.php/topic/72204-jak-dobrać-pojemność-aku/?p=700926
latacz Opublikowano 22 Kwietnia 2018 Opublikowano 22 Kwietnia 2018 zależy jak dobre masz aku i silniki i z jakim zapasem. Może w ogóle się nie uniesie ? Może po minucie napięcie siądzie na tyle, że nie wystarczy mocy do zawisu cięższego modelu ? A może i silnik i aku spoko dadzą radę i czas lotu zmniejszy się tylko o konieczny większy pobór prądu do lotu cięższego modelu ? Wszystko zależy jak "twardy" jest pakiet -i ile traci napięcia i pojemności przy większym obciążeniu... Jeśli pakiet spoko daje 50- 60A a prąd z powodu większej wagi modelu wzrośnie PRZYKŁADOWO z 15 na 20A to czas lotu spadnie proporcjonalnie. Jeśli pakiet ledwie daje te kilkanaście A i ma znaczne spadki napięcia pod obciążeniem -to zasilanie zwyczajnie "się załamie" - po bardzo krótkim czasie napięcie siądzie poniżej punktu odcięcia i "dupa blada"
Rekomendowane odpowiedzi