Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam szanownych Kolegów,

po długim leżakowaniu, silnik doczekał się reanimacji i nowego gaźnika. Jest to mój pierwszy ASP tej klasy. Regulacja sterego silnika to dość "twórcze" zajęcie, jednak udało się to w przeciągu jednego popołudnia. Jednak nie zawracałbym głowy drobiazgami, gdyby nie chwilami inny dźwięk silnika, jak by stukanie, szczególnie na wolnych obrotach.

I tu moje pytanie do osób bardziej doświadczonych, czy tak powinno w tym silniku czy może to już zapowiedź czegoś poważniejszego ?

 

https://youtu.be/q4O4EvA3r2I

Opublikowano

Moim zdaniem silnik jest nieszczelny. Dźwięk wskazuje na zbyt wczesny zapłon, ale równie dobrze może to być przekłamanie z mikrofonu kamery (przesterowanie).
Andrzej, a nie myślałeś, żeby po prostu kupić używany markowy silnik o tej pojemności: Super Tigre, Thunder Tiger, OS, Jett, Webra, Irvine etc, zamiast męczyć się z jakimś ASP?

Opublikowano

Moim zdaniem silnik jest nieszczelny. Dźwięk wskazuje na zbyt wczesny zapłon, ale równie dobrze może to być przekłamanie z mikrofonu kamery (przesterowanie).

Andrzej, a nie myślałeś, żeby po prostu kupić używany markowy silnik o tej pojemności: Super Tigre, Thunder Tiger, OS, Jett, Webra, Irvine etc, zamiast męczyć się z jakimś ASP?

Model jak i silnik będzie dla młodych adeptów latania, o ile uda się przywrócić mu funkcjonowanie. Zgadzam się, że najlepiej było by zakupić coś nowocześniejszego i mniej kłopotliwego. Ale to może w przyszłym roku, gdy budżet modelarni będzie większy.

Co do szczelności, to jest bardzo dobra sugestia. Może wystarczy tylko pierścień uszczelniający ?

Opublikowano

W gaźniku patrząc od góry masz dwie śrubki, jedna z nich ogranicza zamknięcie przepustnicy.

Może ona jest za bardzo wkręcona i nie pozwala na całkowite zamkniecie?

Sprawdź to w pierwszej kolejności.

Opublikowano

Nie o pierscień chodzi.O połączenie gaźnik karter .

Grześ ma rację, nie o pierścień chodzi, ale też niekoniecznie o gaźnik/karter. Sprawdź Andrzeju również tylną pokrywę (tzw. dekiel), głowicę i czy nie pluje olejem spod piasty śmigła. Jeśli pluje spod piasty, to problem jest trudny do naprawy bo pasowanie między wałem korbowym a karterem nie jest szczelne.

Opublikowano

Wczoraj zrobiłem ponowny przegląd, uszczelka pomiędzy tłumikiem a korpusem silnika do wymiany, jednak to nie to jest problemem. Tylna pokrywa sucha, uszczelka bardzo dobra. Zalałem silnik paliwem i czekałem gdzie zacznie wyciekać. Z pod piasty śmigła, pojawia się niewielki wyciek, ok. kropla na godzinę.

Poprzedni gaźnik nie powodował takich kłopotów. Co do regulacji samego gaźnika, niczego z ustawień nie zmieniałem, fabrycznie nowy i rzekomo ustawiony.

Opublikowano

 

Poprzedni gaźnik nie powodował takich kłopotów. Co do regulacji samego gaźnika, niczego z ustawień nie zmieniałem, fabrycznie nowy i rzekomo ustawiony.

No to sam sobie odpowiedziałeś !!!

Opublikowano

No to sam sobie odpowiedziałeś !!!

Dzisiaj kolejna godzinka na przepalanie paliwa. Tym razem zmieniłem paliwo i podejście. Skoro gaźnik fabrycznie jest ustawiony, to może być ustawiony źle.

Instrukcję ściągnąłem ze sklepu Nastik i wg niej ustawiałem wysokie a później niskie obroty.

 

Tyle udało się osiągnąć

 

 

Przy okazji wyszła niemiła niespodzianka, miernik obrotów nie działa w słoneczny dzień.

Opublikowano

Przy okazji wyszła niemiła niespodzianka, miernik obrotów nie działa w słoneczny dzień.

Powinien działać w kierunku na północ. Pod słońce mój też nie działa.

Opublikowano

Może masz luz na łożysku i tam ciągnie lewe powietrze i te stuki na wolnych obrotach .popuś śmigło i zobacz czy nie ma luzu na wale

Opublikowano

Może masz luz na łożysku i tam ciągnie lewe powietrze i te stuki na wolnych obrotach .popuś śmigło i zobacz czy nie ma luzu na wale

W porównaniu do innych silników jakie mam, to ten akurat nie ma luzu żadnego.

Natomiast po rozebraniu tłumika zaskoczyła mnie przegroda, jest dość "inna"

 

K2h3rJ5.jpg

 

kQYKshT.jpg

Opublikowano

W porównaniu do innych silników jakie mam, to ten akurat nie ma luzu żadnego.

Natomiast po rozebraniu tłumika zaskoczyła mnie przegroda, jest dość "inna"

 

K2h3rJ5.jpg

 

kQYKshT.jpg

A to już jest  temat do  fachowców z działu 

Tłumiki - układy wydechowe
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.