AndyCopter Opublikowano 3 Maja 2018 Opublikowano 3 Maja 2018 Witam szanownych Kolegów, po długim leżakowaniu, silnik doczekał się reanimacji i nowego gaźnika. Jest to mój pierwszy ASP tej klasy. Regulacja sterego silnika to dość "twórcze" zajęcie, jednak udało się to w przeciągu jednego popołudnia. Jednak nie zawracałbym głowy drobiazgami, gdyby nie chwilami inny dźwięk silnika, jak by stukanie, szczególnie na wolnych obrotach. I tu moje pytanie do osób bardziej doświadczonych, czy tak powinno w tym silniku czy może to już zapowiedź czegoś poważniejszego ? https://youtu.be/q4O4EvA3r2I
AndyCopter Opublikowano 6 Maja 2018 Autor Opublikowano 6 Maja 2018 A gdzie na tym filmie są wolne obroty? Właśnie w tym problem, przy zamkniętej przepustnicy wciąż są za wysokie. https://youtu.be/RspoJH63LQY
MASK Opublikowano 6 Maja 2018 Opublikowano 6 Maja 2018 Moim zdaniem silnik jest nieszczelny. Dźwięk wskazuje na zbyt wczesny zapłon, ale równie dobrze może to być przekłamanie z mikrofonu kamery (przesterowanie).Andrzej, a nie myślałeś, żeby po prostu kupić używany markowy silnik o tej pojemności: Super Tigre, Thunder Tiger, OS, Jett, Webra, Irvine etc, zamiast męczyć się z jakimś ASP?
AndyCopter Opublikowano 7 Maja 2018 Autor Opublikowano 7 Maja 2018 Moim zdaniem silnik jest nieszczelny. Dźwięk wskazuje na zbyt wczesny zapłon, ale równie dobrze może to być przekłamanie z mikrofonu kamery (przesterowanie). Andrzej, a nie myślałeś, żeby po prostu kupić używany markowy silnik o tej pojemności: Super Tigre, Thunder Tiger, OS, Jett, Webra, Irvine etc, zamiast męczyć się z jakimś ASP? Model jak i silnik będzie dla młodych adeptów latania, o ile uda się przywrócić mu funkcjonowanie. Zgadzam się, że najlepiej było by zakupić coś nowocześniejszego i mniej kłopotliwego. Ale to może w przyszłym roku, gdy budżet modelarni będzie większy. Co do szczelności, to jest bardzo dobra sugestia. Może wystarczy tylko pierścień uszczelniający ?
Grzesiek Opublikowano 7 Maja 2018 Opublikowano 7 Maja 2018 Nie o pierscień chodzi.O połączenie gaźnik karter .
bynek Opublikowano 7 Maja 2018 Opublikowano 7 Maja 2018 W gaźniku patrząc od góry masz dwie śrubki, jedna z nich ogranicza zamknięcie przepustnicy. Może ona jest za bardzo wkręcona i nie pozwala na całkowite zamkniecie? Sprawdź to w pierwszej kolejności.
Grzesiek Opublikowano 7 Maja 2018 Opublikowano 7 Maja 2018 Co za kat tak znęcał sie nad tym gaźnikiem.
japim Opublikowano 7 Maja 2018 Opublikowano 7 Maja 2018 Co za kat tak znęcał sie nad tym gaźnikiem. Nie mam bladego pojecia. Fotka wzieta ze strony internetowej: http://www.hooked-on-rc-airplanes.com/nitro-engine-tuning-tips.html
MASK Opublikowano 8 Maja 2018 Opublikowano 8 Maja 2018 Nie o pierscień chodzi.O połączenie gaźnik karter . Grześ ma rację, nie o pierścień chodzi, ale też niekoniecznie o gaźnik/karter. Sprawdź Andrzeju również tylną pokrywę (tzw. dekiel), głowicę i czy nie pluje olejem spod piasty śmigła. Jeśli pluje spod piasty, to problem jest trudny do naprawy bo pasowanie między wałem korbowym a karterem nie jest szczelne.
AndyCopter Opublikowano 8 Maja 2018 Autor Opublikowano 8 Maja 2018 Wczoraj zrobiłem ponowny przegląd, uszczelka pomiędzy tłumikiem a korpusem silnika do wymiany, jednak to nie to jest problemem. Tylna pokrywa sucha, uszczelka bardzo dobra. Zalałem silnik paliwem i czekałem gdzie zacznie wyciekać. Z pod piasty śmigła, pojawia się niewielki wyciek, ok. kropla na godzinę. Poprzedni gaźnik nie powodował takich kłopotów. Co do regulacji samego gaźnika, niczego z ustawień nie zmieniałem, fabrycznie nowy i rzekomo ustawiony.
Grzesiek Opublikowano 8 Maja 2018 Opublikowano 8 Maja 2018 Odkręc igłe małego gazu ok 1/4 silnik ewidentnie pracuje na ubogiej mieszance przesto takie wysokie obroty
bynek Opublikowano 8 Maja 2018 Opublikowano 8 Maja 2018 Poprzedni gaźnik nie powodował takich kłopotów. Co do regulacji samego gaźnika, niczego z ustawień nie zmieniałem, fabrycznie nowy i rzekomo ustawiony. No to sam sobie odpowiedziałeś !!!
AndyCopter Opublikowano 12 Maja 2018 Autor Opublikowano 12 Maja 2018 No to sam sobie odpowiedziałeś !!! Dzisiaj kolejna godzinka na przepalanie paliwa. Tym razem zmieniłem paliwo i podejście. Skoro gaźnik fabrycznie jest ustawiony, to może być ustawiony źle. Instrukcję ściągnąłem ze sklepu Nastik i wg niej ustawiałem wysokie a później niskie obroty. Tyle udało się osiągnąć Przy okazji wyszła niemiła niespodzianka, miernik obrotów nie działa w słoneczny dzień.
japim Opublikowano 12 Maja 2018 Opublikowano 12 Maja 2018 Przy okazji wyszła niemiła niespodzianka, miernik obrotów nie działa w słoneczny dzień. Powinien działać w kierunku na północ. Pod słońce mój też nie działa.
gignasiak Opublikowano 12 Maja 2018 Opublikowano 12 Maja 2018 Może masz luz na łożysku i tam ciągnie lewe powietrze i te stuki na wolnych obrotach .popuś śmigło i zobacz czy nie ma luzu na wale
AndyCopter Opublikowano 13 Maja 2018 Autor Opublikowano 13 Maja 2018 Może masz luz na łożysku i tam ciągnie lewe powietrze i te stuki na wolnych obrotach .popuś śmigło i zobacz czy nie ma luzu na wale W porównaniu do innych silników jakie mam, to ten akurat nie ma luzu żadnego. Natomiast po rozebraniu tłumika zaskoczyła mnie przegroda, jest dość "inna"
bynek Opublikowano 14 Maja 2018 Opublikowano 14 Maja 2018 W porównaniu do innych silników jakie mam, to ten akurat nie ma luzu żadnego. Natomiast po rozebraniu tłumika zaskoczyła mnie przegroda, jest dość "inna" A to już jest temat do fachowców z działu Tłumiki - układy wydechowe
Rekomendowane odpowiedzi