Irek M Opublikowano 9 Maja 2008 Autor Opublikowano 9 Maja 2008 Czyli to co mnie wydawało się otworkami to są te skrawki "żyłki" układane poziomo jedna za druga? Własnie tego nie bardzo rozumiałem.
Henryk S. Opublikowano 9 Maja 2008 Opublikowano 9 Maja 2008 Fokker nie będę się powtarzał i opisywał co to jest i jak się robi taką imitacje szwów. Myślałem że śledzisz budowę mojego Tiger Moth,wtedy byś nie zadawał takich prostych pytań,masz tam opisane jak ja to wykonałem i z czego. Irku więc zapraszam na relacje z budowy Tiger Moth i wtedy będzie wszystko jasne.
Gość awiatik sosno Opublikowano 9 Maja 2008 Opublikowano 9 Maja 2008 To i ja w temacie : szycia na zdjęciach jest przedstawiona metoda wykonania szycia ukośnego- ale nic nie stoi na przeszkodzie aby wykonać szycia proste. Szycia te były wykonane do modelu Ni-12 o rozpiętości ok 1000 mm, do większego modelu wystarczy zwykłą nić zamienić na cienką dratew czy coś podobnego. Do wykonania tych szyć wystarczy mieć: nić, cienką japonkę, celon. Na przyklejone szycia zostały naklejone ząbkowane paski. Metody tej w modelarni urzywamy od dawna.
Irek M Opublikowano 15 Maja 2008 Autor Opublikowano 15 Maja 2008 Mocowanie wsporników skrzydła wykonane - w końcu zdecydowałem się wykonać tak jak na planie; Teraz jeszcze tylko wzmocnienie miejsc łączenia i mozna przejsc do nastepnego zagadnienia :jupi:
Irek M Opublikowano 17 Maja 2008 Autor Opublikowano 17 Maja 2008 Mocowanie bardzo solidne ADAM_GDA - czy ty potrafisz czytać ze zrozumieniem tekstu? Przecież pisałem w innym wątku byś zanim odpiszesz - przeczytał to na co chcesz odpisać. Do ciebie to jednak nie dociera lub celowo to robisz, a to może prowadzić do ośmieszania się. Przecież napisałem , że wykonałem dopiero mocowania wsporników skrzydła czyli inaczej węzły. Napisałem również, że teraz muszę wzmocnić te miejsca - więc jak mozna pisać takie bzdury - że mocowanie bardzo solidne - podczas gdy ja jeszcze tego nie zrobiłem??!! Jeszcze raz radzę byś zanim cokolwiek napiszesz zadał sobie pytanie czy rzeczywiście rozumiesz to na co chcesz odpisać. Inaczej tylko zaśmiecasz wątki
ADAM_GDA Opublikowano 17 Maja 2008 Opublikowano 17 Maja 2008 Właśnie napisałem Fokker że mocowanie wsporników bardzo solidne - napisałeś że wykonałeś > Nie wiem czemu jesteś Fokker taki zaczepny :?: W ten sposób chcesz zrobić karierę na forum ?
Irek M Opublikowano 10 Lutego 2009 Autor Opublikowano 10 Lutego 2009 Po długiej przerwie - gdybym się nie potknął o niego to pewnie bym nie zauważył , że tu stoi :rotfl: - należałoby dokończyć zaległości. Więc wyciągnąłem go na korytarz - z dużymi trudnościami i sprawdziłem mocowanie skrzydeł i rozpórek "V". Jeszcze bez odciągów ale trzyma się wszystko pewnie. Zaniepokoiła mnie tylko waga - liczyłem, że nie przekroczę 6 kg, niestety to co na fotkach wazy 5,8 kg. do tego dojdzie pokrycie górnego płata i 3 serwa standard. Masę snapów i linek pomijam. Przy pow. ponad 87dm masa nie jest krytyczna jednak myślałem, że zmieszczę się z masą 5,coś tam do lotu. Oto dzisiejsza sesja: ...dwa "michały" jeden duży drugi mały :devil: ...
kodzusik1 Opublikowano 19 Marca 2009 Opublikowano 19 Marca 2009 Fokker, witam mam pytanie jaki pan zastosował silnik do tego modelu
Irek M Opublikowano 19 Marca 2009 Autor Opublikowano 19 Marca 2009 Według planu może być odpowiednik OS FS 91 - 120. Ja początkowo planowałem benzynowy 22cm ale ostatecznie - jak na fotkach jest XYZ 26cm. Do zestawu - kit'u firmy BalsaUS przewidziano ZG 23cm( lub 20).
kodzusik1 Opublikowano 20 Marca 2009 Opublikowano 20 Marca 2009 Witam mam pytanie jaka jest rozpiętośc dolnego a jaka górnego płata
marcin133 Opublikowano 20 Marca 2009 Opublikowano 20 Marca 2009 Witam mam pytanie jaka jest rozpiętośc dolnego a jaka górnego płata kodzusik1 - naprawdę chcesz aby kolega Fokker raz jeszcze specjalnie dla Ciebie napisał wszystko raz jeszcze? Co się dzieje z tobą? Skąd się bierze to potężne lenistwo? Udajesz że interesujesz się tematem jak nawet obrazków nie oglądałeś? Jak byś obejrzał to wiedziałbyś jaki silnik. Jakbyś przeczytał dwa pierwsze zdania tego tematu to znalazł byś odpowiedź na swoje drugie pytanie. Żebyś nie mówił - podałem Ci odpowiedź na Twoje pytanie P.S Fokker - kiedy oblot :evil:
Irek M Opublikowano 20 Marca 2009 Autor Opublikowano 20 Marca 2009 Długosć każdej połówki dolnego skrzydła to 83,5cm. Kadłub w miejscu mocowania dolnych skrzydeł ma 15,5cm szerokości. Daje to w sumie ok 182cm rozpiętości. U mnie moze być ciut więcej celem zwiekszenia powierzchni. To dla zniwelowania mojej odwiecznej tendencji do wykonywania zbyt ciezkich modeli. Tak samo powiększyłem trochę skrzydło górne. Model jest w skali 1/4 więc resztę to łatwo przeliczyć, z tym że model nie koniecznie musi mieć te same wymiary co oryginał. Model będzie na 100% na czerwcowej imprezie :?:
Irek M Opublikowano 3 Kwietnia 2009 Autor Opublikowano 3 Kwietnia 2009 No i niestety, przyszedł taki czas gdy choć bardzo się nie chce to jednak coś trzeba Długo zastanawiałem się jak wykonać 'uszy słonia" w modelu - tak nazwano oprofilowanie z ty.łu maski silnika. Pierwsza fotka przymiarka przed przycięciem; Tak wygląda prawa strona prawie całkowicie już wykończona; problem polega.ł na tym, iż blaszkę aluminiową( 0.22mm) musiałem kształtować w dwóch płaszczyznach. Trochę nie podoba mi się to ale już tak zostanie.
MareX Opublikowano 3 Kwietnia 2009 Opublikowano 3 Kwietnia 2009 Przyklep to jeszcze deczko na obwodzie Irku, przy tych śrubkach, i będzie "jak w oryginale" Bo w tej chwili przypomina to Twój Bałtyk z zatoki z lekkim wietrzykiem i drobną falką...
Irek M Opublikowano 3 Kwietnia 2009 Autor Opublikowano 3 Kwietnia 2009 Te "fałdy" to odbite światło. Jest niemal równo, wcześniej chciałem krawędzie ponacinać by fałfy zniknęły ale już jest dobrze. W sumie mógłbym to zrobić jeszcze raz - wzorniki z tektury robiłem ale nie chce już mi się odkręcać trzy razy 15 x 2 śrubek.
Irek M Opublikowano 14 Czerwca 2009 Autor Opublikowano 14 Czerwca 2009 W końcu pokryłem gorne skrzydło. Jednak przedobrzyłem niestety :evil: Chciałem by wyglądało jak zniszczone eksploatacją więc odbarwione, brudne. Niestety wyszło byle jak - chodzi o lewą połowę:
Irek M Opublikowano 14 Czerwca 2009 Autor Opublikowano 14 Czerwca 2009 Tak, tam flyboys'i latali własnie na Nieuportach ale 17.
Rekomendowane odpowiedzi