Skocz do zawartości

Katana X-lite 1,4 m-(budowa )-wspólny temat.


Gość

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Albo dokleić paseczki z balsy 1mm na CA lub nasączyć rzadkim CA samą balsę , to poskleja włókna ze sobą i będzie ok.Traz już nie ma sensu wycinać.

Tak, to w tej sytuacji pomysł lepszy. Jakuban, naprawdę warto tak skorygować.

  • Odpowiedzi 446
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi
Opublikowano

Jasne, tak zrobię.

I jeszcze pytanie: jaki sposób łączenia powierzchni sterowych statecznika poziomego proponujecie, uważacie za najlepszy? Nie mam wielkiego wyboru. Zastanawiam się nad prętem metalowym 3-4 mm wygiętym w taki sposób \_/ lub prostym prętem węglowym 4 mm, tak by zachodził na powierzchnię jednej połówki ok 3-4 cm, z tym że wtedy może być problem z zawiasami (za duża przerwa w środku długości statecznika między zawiasami).

Gość slawekmod
Opublikowano

Generalnie opcje są dwie albo jedno serwo na cały ster wysokości albo po jednym serwie na każdą połówkę.Ja stosuję jedno serwo na całość i połączę drutem w kształcie litery U.Krzysiek w swojej Katanie z napędem elektrycznym zrobił dwa serwa na wysokość a kierunek na linkach.Rurka węglowa też niezły pomysł i stosowany chyba przez Niemców w Katankach elektro, wymaga to jednak przekonstruowania delikatnie połówek steru wysokości , ale nie jest to coś skomplikowanego.

 

Jeżeli zdecydujesz sie na pręt to wywierć po jednym otworku wiertłem fi 1mm w miejscu zawiasów a potem piłką włosową wytnij szczeliny pod zawiasy.Tak przygotowany pręt wklej w natarcie połówek sterów .Jest tylko jeden problem , jak potem wsadzić zmontowany ster :D

Opublikowano
="slawekmod"JeżelTak przygotowany pręt wklej w natarcie połówek sterów .Jest tylko jeden problem , jak potem wsadzić zmontowany ster :D

 

Ja Slawek rozwiazalem w swojej katance nastepujaco:Rozciełem kadlub do konca wsadzilem ster a nastepnie w miejsca wyciete e kadlubie(grubosc statecznika)wkleilem listewki balsowe o tej samej grubosci co kadlub.

Gość slawekmod
Opublikowano
="slawekmod"JeżelTak przygotowany pręt wklej w natarcie połówek sterów .Jest tylko jeden problem , jak potem wsadzić zmontowany ster :D

 

Ja Slawek rozwiazalem w swojej katance nastepujaco:Rozciełem kadlub do konca wsadzilem ster a nastepnie w miejsca wyciete e kadlubie(grubosc statecznika)wkleilem listewki balsowe o tej samej grubosci co kadlub.

 

Można i tak oczywiście ale potem trzeba zaklejać ten kawałek i dawać kawałki folii a mnie się nie chce tak bawić :D

 

Jakuban, obiecane fotki

 

dsc0095ur9.jpg

 

dsc0096zv7.jpg

Opublikowano

Dzięki za fotki Sławek.

 

Dziś popchnąłem trochę prace nad usterzeniem ogonowym. W połowie wykonany statecznik poziomy i łączenie płatów statecznika poziomego. Łączenie wykonane z rurki węglowej 6mm i pręta węglowego 2mm. Całość sztywna i lekka, w środku będzie zalana żywicą.

 

W celu uzyskania równych wierceń i cięć przykleiłem taśmę na całej długości rurki z zaznaczeniem odstępów,potem przykleiłem to do kawałków listewek balsowych.

 

p1090052ik4.jpg

 

Wiertłem fi2 zrobiłem otwory na pręt węglowy, fi1 na zawiasy. Oczywiście otwory zrobione na przestrzał.

 

p1090054aq6.jpg

 

Efekt ostateczny (zawiasy na odwrót powinny być założone).

 

p1090058hn3.jpg

 

I prowizorycznie przyłożone do statecznika.

 

p1090062gh4.jpg

Opublikowano

Jeśli to "firmowa" (w sensie ze sklepu) węglowa rurka, radzę ją okleić albo tkaniną szklaną, albo owinąć rovingiem kevlarowym / szklanym i zalaminowac. Takie rurki węglowe są z jednokierunkowego węgla i mają ogromną tendencję do pękania wzdłuż włókien, a tu bedzie dość duży moment skręcający i obawiam się że to mocowanie-łączenie może nie wytrzymać.

Opublikowano
Czyli statecznik zostanie wklejony w ogon przed oklejaniem?

[edit] Nie.

 

radzę ją okleić albo tkaniną szklaną, albo owinąć rovingiem kevlarowym / szklanym i zalaminowac. Takie rurki węglowe są z jednokierunkowego węgla i mają ogromną tendencję do pękania wzdłuż włókien

Tak jak pisałem rurka w środku będzie zalana żywicą, owinę ją szkłem i zalaminuję na końcach i w środku. Dzięki za wskazówkę.

A tak przy okazji - jasne, że ze sklepu :wink:

Opublikowano

Jakub, nie chcę Ci już mącić, ale nie jest za późno, aby te wewnętrzne pręty dać ciut dłuższe, żeby wchodziły aż w skośne krawędzi spływu?

Bo ponieważ nie są równoległe, to wsunięte zostaną chyba na końcu...

Opublikowano

Ja swoją rurkę tylko owinąłem i jest naprawdę mocna,zrób to w pierwszej kolejności i zobaczysz że chyba nie będzie potrzeby wypełniania jej żywicą.Chyba bo Twój łącznik jest bardziej osłabiony wycięciami pod zawiasy.

cbeeab7eefa65ef7m.jpg

Opublikowano
nie jest za późno, aby te wewnętrzne pręty dać ciut dłuższe, żeby wchodziły aż w skośne krawędzi spływu?

Hm... cmwwa dlaczego tak uważasz?

Zastanawiałem się nad tym, oczywiście za późno nie jest, ale nie widzę takiej konieczności.

Gość Kamyczek_RC
Opublikowano

Jestem zdania że szprycha była by lepsza bo drut sie zegnie a węgielek zrobi pstryk i bedzie po ptakach ...

Opublikowano

Szprycha :lol: jak w modelach 3D 1.4m drut stalowy 4mm sie stosuje żeby połówki sie nie wyginały przy przeciażeniach ze szrychą w Katanie to by co lot połówki prostował.Węglowe łączniki są mocne jak z tytanu i w rekach bys tego nie złamał w imadle podejrzewam że bys sie sporo siłował z tym. Zestawy Q Somenzini do 1,8m są wszystkie sprzedawane z łącznikami węglowymi 4mm i nikomu pstryk nie zrobiło

Gość Kamyczek_RC
Opublikowano

Radek miałem na myśli fakt że pręt z carbonu pęknie bez ostrzeżenia a pret stalowy powygina sie ale zostanie w całości

Opublikowano

Zależy czy to szprycha od roweru czy od motoru . Jakoś nigdy nie prostowałem szprychy od motoru , choć modele miały tylko 132 cm rozpiętości . Ten węglowy łącznik to kolejny przerost formy nad treścią w tej wielkości modelu ..

Opublikowano

Ja mam w swoim EXPLOSIONIE z drutu stalowego 2,5mm i nigdy mi sie nie odksztalcil a za modelem caly zeszly sezon.Moim zdaniem troche przeginacie z wytrzymalosciami,zwlaszcza w takich miejscach jak statecznik.Widzialem w ktoryms watku mocowanie wregi silnikowej do scianek bocznych balsowych(wlasnie tam jest potrzebna wytrzymalosc a jej tam zabraklo(paranoja).

Gość slawekmod
Opublikowano

Odebrałem dziś serwa Hyperion Atlas.Sprawdzałem je bez obciążenia, są bardzo precyzyjne.Reagują dosłownie na dotknięcie drążka w nadajniku, zawsze wracają do tego samego punktu w neutrum niezależnie od prędkości i zakresu wychylania drążka.Zobaczymy jak będzie w modelu.Jeżeli ma znowu wywiązać sie dyskusja to zapraszam do tematu w dziale Elektronika.Trochę o tym serwie tu http://www.rcdude.com/servlet/the-715/Hyperion-Atlas-Digital-Servo/Detail

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.