Konrad Opublikowano 17 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2009 Czy silnik Os max FS 91 Surpass byłby mocno przesadzony do tego modelu?Tak się składa że przymierzam się do budowy akrobatki,zanabyłem niedawno taki silniczek a chciałbym w końcu spróbować składania modelu laser cut.Silnik wazy ze śmigłem 680 gram.Za duże bydle,no nie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 18 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2009 Z tego co wiem to Krzysztof od nas z forum wsadził do swojej Katany XLite silnik ASP 91, i miał start po 2 metrach rozbiegu Jeśli chodzi o ten silnik, to ktoś mi kiedyś tłumaczył, że 91 ma te same gabaryty co 70 i 80, co za tym idzie ich wagi także są podobne. Z tego co kojarzę to Sławek miał w swojej Katanie właśnie ASP 70 FS, także 90 jak najbardziej się nadaje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek Opublikowano 18 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2009 O ile nie roztrzepie modelu , bo silnik 91 to już niezły potwór. :? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 18 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2009 Witam Dla ciekawych katana oblatana w dniu dzisiejszym dużo stresu adrenalina na ful bo to mój pierwszy model spalinowy tej wielkości. Silnik jaki założyłem to ASP FS91AR start po 4 metrach i co najważniejsze zero trymowania model idzie jak po sznurku. Tak że kto buduje ten modelik może być pewny że nie wyrzucił pieniędzy katanka lata po prostu rewelacyjnie. Niestety waga nie najlepsza dokładnie z pełnym zbiornikiem paliwa 2710 zbiornik 400 ml ,z drugiej strony sam napęd silnik łoże ,śmigło i kołpak to ponad 840g . Pomimo tej wagi model wcale nie jest szybki przy lądowaniu ,faktem jest że ze zbiornikiem trochę przesadziłem długość lotu to 20 min ze znacznym zapasem . Ogólnie to ja się nie znam Ale jak widać da się założyć do tego modelu silnik 91. Gdyby ktoś chciał poczytać dokładniej o modelu z tym silnikiem to strona 19 w tym temacie, i lekkie sprostowanie, Sławek miał jednak ASP 61 FS w swoim modelu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość slawekmod Opublikowano 18 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2009 Miałem FS 70 bo 61 sprzedałem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek Opublikowano 18 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2009 Szymon to nie kwestia co się model wytrzyma , tylko co jest potrzebne . Do większości modeli pod 50cc da się założyć 85 (na DA ) tylko po co? Skoro model Katany można zrobić w okolicach 1200-1300 g, to dawanie do niego 91 silnika, to morderstwo na modelu, będzie latał ciężko i nadmiar mocy niewiele tu pomoże. Ale wszystko można za laminować , wsadzić dural 5mm podwozie i benzynę DLE -30 , też się da, ale kto by tym chciał latać? :shock: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Janusz P. Opublikowano 18 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2009 Ogólnie to ja się nie znam Ale jak widać da się założyć do tego modelu silnik 91. Tak więc nie za bardzo tak duży silnik do małego modelu a insynuacje typu słyszałem , widziałem itp. nie na wiele się tu zdadzą i trzeba iść za oznaczeniem klasy modeli np. .40 i wiesz że do takiego modelu trzeba dopasować silnik .40 minimum do powiedzmy .51 o dwusuwach oczywiście mowa a ekwiwalentny silnik 4-T to .51 do .70 i to jest odpowiedni wybór. Są oczywiście modele, które wymagają większych silników no ale Katana to jest typowy model latający niczym liść więc ładowanie do niego potwora 15ccm. nie ma najmniejszego sensu. Od Rob Mc Fly Mała poprawka, żeby cytat był cytatem :wink: . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leszek-bart Opublikowano 18 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2009 Trzecią Katanę zrobię już super lekko . Myślę , że 1000 gram można uzyskać bez problemu przy zachowaniu tej samej wytrzymałości modelu . Obok rozpiętości modelu należy brać pod uwagę powierzchnię skrzydła . Katana Artexu przy swojej rozpiętości 125 cm wygląda przy mojej 136 cm jak większa zabawka . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 18 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2009 Nie każdy lubi model latający jak liść. Poza tym, dla mnie 200 czy 300 gram więcej w modelu to i tak lepsza perspektywa niż kupno nowego silnika za kupę kasy. Poza tym jeszcze raz dopiszę Witam Dla ciekawych katana oblatana w dniu dzisiejszym dużo stresu adrenalina na ful bo to mój pierwszy model spalinowy tej wielkości. Silnik jaki założyłem to ASP FS91AR start po 4 metrach i co najważniejsze zero trymowania model idzie jak po sznurku. Tak że kto buduje ten modelik może być pewny że nie wyrzucił pieniędzy katanka lata po prostu rewelacyjnie. Jeśli Krzysztof był zadowolony, to nie widzę powodu dla którego Konrad miałby być nie zadowolony Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość slawekmod Opublikowano 18 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2009 Z moich doświadczeń z katankami wynika że: FS70 to minimum do akrobacji, FS61 raczej nie dał by rady.Katankę musiałem doważyć 100g na mordzie żeby SC był we właściwym miejscu.Silnik FS91 jest jak najbardziej na miejscu w tym modelu ponieważ waga jest większa tylko o 10 g .Konstrukcja katanki jest na tyle mocna że 91 nie roztrzęsie jej w drzazgi.To nie Katanka PL gdzie zaczepienie skrzydłem o trawę powodowało masakrę w konstrukcji.Pomimo że model jest z wagą raczej w standardzie dla tej rozpiętości to powierzchnia skrzydeł powoduje że dość fajnie szybuje a podejście do lądowania jest dość płaskie , poprostu ciężko ten model posadzić na ziemi bo nie chce lądować Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek Opublikowano 18 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2009 Wszytko zależy jak kto chce latać. Dla mnie 300g w 50CC modelu to dużo ,a w takim maleństwie to już przerażająco dużo ,ale do podstawowej akrobacji , będzie o.k. Trochę będzie szarpać od silnika w locie ,ale tylko przy małej prędkości i nagłym dodaniu gazu. Spoko, nie ma co kopi kruszyć ,każdy lata jak chce i czym chce . A latanie "gazetą" jeszcze kiedyś Szymon docenisz. Nie od razu Kraków zbudowano. 8) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 18 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2009 A latanie "gazetą" jeszcze kiedyś Szymon docenisz.Nie twierdzę że nie Ale na razie staram się delektować każda chwilą spędzoną w powietrzu, a takich chwil jest na tyle mało, że nawet gdyby to była cegła w powietrzu, i tak bym się delektował Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ertman_176 Opublikowano 18 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2009 gdyby to była cegła w powietrzu, i tak bym się delektował Proponuje posłać ją do na Wiejską [delektowałbym się razem z toba] albo dziekanowi :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzysztof Opublikowano 19 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2009 Witam Niejako zostałem wywołany do tablicy ,chyba nie potrzebnie wywołujecie dyskusje o wszystkim wiadomej rzeczy że im lżej tym lepiej , jak już wcześniej napisałem a zacytował moja wypowiedź strejla_u model na silniku ASP 91 sprawuje się rewelacyjnie . Próbowałem założyć ASP 61 jednak jest on stanowczo za słaby , oczywiście zaraz odezwa się glosy bo model zrobiłeś za ciężki , zapewne tak zrobiłem model dość masywnie co nie zmienia faktu że z modelu jestem bardzo zadowolony. Zastanawiam się czasami czy w tych zażartych dyskusjach nie dochodzi do mierzenia zawartości cukru w cukrze a prawda leży zazwyczaj po środku . Podsumowując spokojnie można złożyć ASP 91 do katany ,a tak na marginesie ciekawy jestem reakcji niektórych kolegów jak założę temat z budowy Pittsa 12 rozpiętość 175 cm i myślę do niego włożyć silnik 50 cm3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek Opublikowano 19 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2009 że z modelu jestem bardzo zadowolony Krzysztof i to jest najważniejsze i tego się trzymamy. :devil: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eoker Opublikowano 19 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2009 Witam. Mam pewne pytanie co do tej katanki. Niedługo będę składał zamówienie w hobbycity i nie moge zdecydować się co do podwozia. Możecie polecić mi jakieś od nich? Znalazłem kilka ale które lepsze do tego modelu??? http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=5578&Product_Name=Alloy_landing_struts_3mm_/_89g_/_130mm http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=5576&Product_Name=Alloy_landing_struts_3mm_/_84g_/_140mm http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=5577&Product_Name=Alloy_landing_struts_3mm_/_59g_/_85mm http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=3856&Product_Name=Reinforced_Plastic_Undercarriage_(Pair)_STRONG http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=6206&Product_Name=Carbon_Fiber_Landing_Gear_120mm_(1_Pair) http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=4503&Product_Name=Carbon_Fiber_Landing_Gear_115mm_v2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vertigooo Opublikowano 12 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2010 Panie slawekmod mam pytanie spodobało mi się oklejenie tego modelu jeśli sie pan nie pogniewa to chciałbym skopiować je na extrima tylko mam pytanie ta fioletowa flolia to http://modele.sklep.pl/product_info.php?products_id=2565 czy ta http://modele.sklep.pl/product_info.php?products_id=2561 . myśle że ta pierwsz ale dla pewności spytam. Naprawde piękny model ta katana ale ja na katane do tego sezonu nie uzbieram może za rok. 8) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość slawekmod Opublikowano 12 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2010 http://www.schmeissner.com.pl/sklep/index.php?products=product&prod_id=115 tu kupowałem folię a wzór ściągnąłem z Katany PA. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vertigooo Opublikowano 13 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2010 bardzo dziękuje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paweł1919 Opublikowano 14 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2010 Witam Jak wcześniej już pisałem, zacząłem budowę katany 1400mm, z lekkim opóźnieniem hehe ale wcześniej się nie udało. Zrobiłem na sucho przymiarkę, doszlifowałem. Na razie, kadłub jest bez listewek sosnowych, dopiero dzisiaj złożyłem zamówienie. Sorki za jakość zdjęć, robione tel. W mojej katanie będzie silnik spalinowy 61 MDS nie wiem jak się będzie sprawdzał w tym modelu, wiem że jest go ciężko wyregulować, może znajdę coś innego. NIe ma co wybiegać w przyszłość, tylko zacząć się interesować tym dniem i tym co robię w danej chwili. Do tego zdjęcia mam dwa pytania. 1. Ta część, która znajduje się na pierwszym planie, zwana firewall'em są dwie części takie same. Rozumiem, że do silnika spalinowego, mam te dwie części złożyć do "kupy" i skleić :?: 2. Wręgi w kadłubie wystają ponad obrys boczków ze sklejki i lekko nad balsę dosłownie 1mm. Do tego dojdzie jeszcze z góry kadłuba część zamykająca z planu FT-1. I czy ta część ma się zrównać z boczkiem z balsy :?: Bo jak tak, to muszę spiłować trochę wręgi z góry i wszystko będzie miodzio. Pozdrawiam wszystkich szczęśliwych posiadaczy katany ;D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.