Skocz do zawartości

Katana X-lite 1,4 m-(budowa )-wspólny temat.


Gość

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 446
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Krzysztof, świetnie Ci wyszła ta Katanka, ja dziś zrobiłem rurki z laminatu i jutro powinny już być gotowe.Może do końca tygodnia skończę oba skrzydła i w sobotę planuję wreszcie skleić choć jedno do dużej Katany 2m.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Kamyczek_RC

Ładna ta niebieska szachownica jak PRL-oska cerata na kuchenny stół ;)

byle spełniała dobrze swoje zadanie i odróżniała górę od dołu choć moim zdaniem mogłeś dobrać odmienną kolorystykę góra czewona dół niebieski ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ładna ta niebieska szachownica jak PRL-oska cerata na kuchenny stół ;)

byle spełniała dobrze swoje zadanie i odróżniała górę od dołu choć moim zdaniem mogłeś dobrać odmienną kolorystykę góra czewona dół niebieski ;)

 

KamyczekRc kolory to kwestia gustu a podobno z nimi się nie dyskutuje w sumie w kolory się wstrzeliłeś bo jeszcze będą czerwone paski i jakiś tam napisy typu katana .

A tak na marginesie to postaraj się o jakiś podpis "imię" bo naprawdę nie wiem jak mam się zwracać do Ciebie Kamyczek to takie bezosobowe i tak trochę nie poważnie brzmi :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Kamyczek_RC
A tak na marginesie to postaraj się o jakiś podpis "imię" bo naprawdę nie wiem jak mam się zwracać do Ciebie Kamyczek to takie bezosobowe i tak trochę nie poważnie brzmi

 

Kamyczek to ksywka od Kamil woli uzupelnienia profil uzupelniłem dla jasności .

Kolega taki niedomyslny ;) Z mojej praktyki wynika że najlepsze jest malowanie zupełnie inne tak kolorystycznie jak graficznie. Czasem nie ma czasu na zastanowienie a 0.1s dłużej znaczy idziemy zbierać ....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za dobre słowo koledzy.Zachęcam do budowy. :)

 

Tymczasem dziś rano zdjąłem rurki z łącznika węglowego.Zsunęły się bez problemów. w niektórych miejscach są białe i myślałem że za bardzo odsączyłem żywicę z tkaniny przed zwinięciem ale okazało się że jak rozprowadzałem żywicę kawałkiem balsy to żywica zabarwiła sie na kremowo.Zapewniam że nie ma miejsc nieprzesyconych.Rurka zwinięta z 3 warstw tkaniny 60g/m i laminowana żywicą L285.Jest lekka ,sztywna, i doskonale pasuje do łącznika.Przed oklejeniem taśmą izolacyjną położyłem papier z oracoveru.Po odwinięciu izolacji i zdjęciu papieru niechcący wyszła idealnie gładka zewnętrzna powierzchnia rurki :D , będę musiał przeszlifować delikatnie papierem przed wklejeniem w skrzydło.

 

dsc0052ur7.jpg

 

Biorę się zaraz za wklejanie rurek w skrzydła bo chcę do końca tygodnia przygotować je do oklejania folią.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

śledzę z uwagą wątek i również zamówiłem w Artexie wycięcie tej Katany. Myślałem o zastosowaniu zamiast listew sosnowych 4x4 mm rurkami węglowymi fi 4/2 mm w kadłubie (przez co można byłoby go mocniej ażurować). Na dźwigary dałbym rurki węglowe fi 7/5 mm lub 8/6 mm zamiast listew sosnowych 7x7 mm.

 

Pytanie, czy warto - bo idziemy ostro w koszty. Czy dużo zyskamy na wadze, bo na sztywności na pewno.

Również, gdyby zastosować silnik Saito 62a, można byłoby zyskać trochę gramów.

 

Co o tym myślicie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie, czy warto - bo idziemy ostro w koszty. Czy dużo zyskamy na wadze, bo na sztywności na pewno.

Również, gdyby zastosować silnik Saito 62a, można byłoby zyskać trochę gramów.

 

Co o tym myślicie?

 

Jacku w którymś poście pisałem ze da się w dużej mierze obniżyć wagę modelu tak naprawdę na samych dźwigarach uzyskasz sporo przy zastosowaniu zaproponowanych elementów spokojnie zmieścisz się w wadze 2kg do lotu a to chyba już jest warte świeczki. Oczywiście balasa specjal no i na kesony 1.5 mm spokojnie wystarczy .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Krzysztof,

dziękuję za szybką odpowiedź. Myślałem także nad przesunięciem rury łączącej obie połówki skrzydła pod dźwigar i zastosowanie płaskownika węglowego 4/1 mm zamiast listewki sosnowej 6x3mm oraz po obwodzie wewnętrznym płaskownika 3/1 mm w usterzeniu poziomym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Krzysztof,

dziękuję za szybką odpowiedź. Myślałem także nad przesunięciem rury łączącej obie połówki skrzydła pod dźwigar i zastosowanie płaskownika węglowego 4/1 mm zamiast listewki sosnowej 6x3mm oraz po obwodzie wewnętrznym płaskownika 3/1 mm w usterzeniu poziomym.

 

Spokojnie możesz tak zrobić jak zrobiłem skrzydła to się przeraziłem ich waga a co najważniejsze gro z tej wagi to właśnie dźwigary, tak jak napisałem zrezygnuj definitywnie z balsy 2mm na rzecz 1,5 i będzie ok przemysł tez sprawę wyposażenia i wierz mi 2kg do lotu masz pewne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7x7 sosna ? Powiedzcie, że żartujecie ?

W takim maleństwie ??? :?

 

Masz racje Tomku z tymi dźwigarami daliśmy trochę do pieca mogą być o połowę mniejsze a właśnie jak zauważyłeś Jacek chce dać rurki węglowe miast sosny i to jest słuszne o ile pamiętam, same dźwigary wychodziły w granicach 80 do 90 g niestety zważyłem listwy dopiero wtedy jak zmontowałem pierwszą połowę skrzydła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastosowałbym spokojnie listwy balsowe na dźwigary, nie ma problemu.Ale zawsze jest jakieś "ale".Listwy balsowe sprzedawane w Polsce to dosłownie masło cięte z desek.Jak wziąłem do ręki listwę balsową Great Planes to mogę o niej śmiało powiedzieć że to listwa a nie próchno.Kupić twardą listwę balsową i do tego prostą to jest poprostu dramat w naszym kraju.Jak mi przyszły listwy z pewnego znanego sklepu internetowego (krajowego) to ogarnął mnie śmiech.Mogłem ja zgnieść w palcach a zaznaczyłem w zamówieniu że będą na stateczniki i muszą być twarde.Dlatego zastosowałem listwy sosnowe a nie balsowe.Ja nie mam możliwości podejścia do sklepu i wybrania odpowiedniej jakości listew.Co do węgla: można zastosować rurki czy profile kwadratowe jednak ja nie mam zamiaru pchać w model tej wielkości węgla bo podwoję jego wartość (przerost formy nad treścią).Waga zmaleje może ze 100g.Dużo owszem, mnie jednak nie przeszkadza ciut szybsze podejście do lądowania.Katana PL z FS52 wychodziła do lotu około 1800g a i tak lata ponoć świetnie przy tej masie.Ze względu na jesienną aurę chyba nie dane będzie mi polatać w tym roku, sam jestem ciekawy jak lata Katana 1400mm.I tak zrobiłem ukłon w stronę modelu i zastosowałem podwozie węglowe co zmniejszyło masę samego podwozia w stosunku do duralu pewnie ze dwa razy.No cóż, czas pokaże jakie są efekty mojej budowy.

 

Ps: Nie przenosiłem rury między dźwigary ponieważ to dużo przeróbek nie tylko skrzydeł ale i kadłuba, pozatym przy takim układzie żeberka w części rurowo/dźwigarowej trzeba by wzmocnić albo tkaniną węglową albo szklaną.W Katanie 2,6 m z którą to walczyliśmy z Łukaszem rura jest między dźwigarami.Tu podziękowania w stronę Łukasza za mozolne kreślenie tych przeróbek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.