Kubuś Opublikowano 7 Sierpnia 2018 Autor Opublikowano 7 Sierpnia 2018 Na gumkę starczy? Samolot będzie miał 3 metry. Nie lepiej dać drewniane bagnety i zastrzały? Też proste rozwiązanie, a chyba pewniejsze.
Kubuś Opublikowano 7 Sierpnia 2018 Autor Opublikowano 7 Sierpnia 2018 Szacowana masa samolotu z paliwem to jakieś 5-6kg.
mjs Opublikowano 7 Sierpnia 2018 Opublikowano 7 Sierpnia 2018 Cienkościenne rurki aluminiowe fi 20 mm. I tak, ze 20 cm w skrzydło. Albo z węgla. Tutaj zastosowano kantówki drewniane...
zipp Opublikowano 7 Sierpnia 2018 Opublikowano 7 Sierpnia 2018 pytania Kubusia prowadzą do wniosku, że sensowniej byłoby zaproponować na początek coś mniej wymagającego do skonstruowania.. to taka uwag od laika.. Może złożenie jakiegoś fajnego i sprawdzonego kitu balsowego z napędem elektrycznym, odpowie na wiele pytań które się tu pojawiają? Bo rzucanie się na głęboką wodę może czasem prowadzić do całkowitego zniechęcenia się...
Kubuś Opublikowano 7 Sierpnia 2018 Autor Opublikowano 7 Sierpnia 2018 A takie rurki jak doczepić do kadłuba? Mieliśmy pewien projekt, ale dość ciężki. Może ktoś coś podpowie? Może zastosować zastrzały?
mjs Opublikowano 7 Sierpnia 2018 Opublikowano 7 Sierpnia 2018 Zastrzały w motoszybowcu nie pasują. Rurki zamocować w kadłubie tak, by wystawały w stronę skrzydeł, a w skrzydłach stosowne otwory (jeszcze lepiej rurki węglowe) w żebrach skrzydła lub jaki kaseton ze sklejki. Zastrzały, to w klasycznym górnopłacie: https://www.youtube.com/watch?v=ws-tdXhlgAY A gdyby było latające skrzydło, to i statecznikom możnaby dać spokój... Jak buduje się modele w fabryce, w 4:23 min. widać rurki - bagnety skrzydeł: A tutaj w 4:48 min. kasetony drewniane: https://www.youtube.com/watch?v=JKpbpC9Yof8
Kubuś Opublikowano 7 Sierpnia 2018 Autor Opublikowano 7 Sierpnia 2018 Z innej strony to jest krzyżówka motoszybowca z klasycznym górnopłatem. Może dałoby się zrobić prostą konstrukcję z krótkimi drewnianymi bagnetami i zastrzałami. Patrząc po obrazku kadłuba powinny pasować. Myśmy rozważali skomplikowane łączenie rurek z wręgami w kadłubie. Stamtąd miały wychodzić i wchodzić w skrzydła. Może lepiej do wręg doczepić na stałe tylko żeberka przykadłubowe, a rurki przełożyć przez otwory w nich?
mjs Opublikowano 7 Sierpnia 2018 Opublikowano 7 Sierpnia 2018 I przykleić. https://allegro.pl/rura-rurka-aluminiowa-aluminium-fi-20x1-mm-dl-1mb-i5790450396.html https://allegro.pl/rura-rurka-aluminiowa-aluminium-fi-18-mm-dl-1mb-i7460053298.html https://allegro.pl/rurka-weglowa-16x12mm-1000mm-dl-1m-i7466609914.html
ssuchy Opublikowano 7 Sierpnia 2018 Opublikowano 7 Sierpnia 2018 Możecie również w Poznaniu na ul. Szwedzkiej kupić w OBI takie rurki alu. bez problemu w ilościach sztukowych (są w odcinkach 1 i 2 metrowych)..
solainer Opublikowano 7 Sierpnia 2018 Opublikowano 7 Sierpnia 2018 Tylko jest to aluminium pa38 a nie pa6. Ja bym banetu z tekiej rury nie zrobił bo się wygnie. Powiedz mi proszę dlaczego upierasz się przy takim profilu. Profile dwuwypukłe lepiej sprawdzą się w odrzutowcu. Może niektórych to zdziwi ale w turbosmigłowyn tucano mam profil symetryczny. Ciężki 20 kilogramowy model ma doskonałą rozpiętość prędkości i jest wbrew pozorom dość wolny i banalny w pilotażu. Mam wrażenie że zaczynasz jak pionierzy lotnictwa a mamy 21 wiek. 1
AMC Opublikowano 7 Sierpnia 2018 Opublikowano 7 Sierpnia 2018 Tylko jest to aluminium pa38 a nie pa6. Ja bym banetu z tekiej rury nie zrobił bo się wygnie. Tak - ale te niemieckie rurki wykonywane są inną technologią, w efekcie anizotropia naprężeniowa i znakomita sztywność wzdłużna, choć pod nożem jak plastelina. Jednak węglowym ustępują, są porównywalne z przeciętnymi szkłoepoksydowymi. Może niektórych to zdziwi ale w turbosmigłowyn tucano mam profil symetryczny. Ciężki 20 kilogramowy model ma doskonałą rozpiętość prędkości i jest wbrew pozorom dość wolny i banalny w pilotażu. Mam wrażenie że zaczynasz jak pionierzy lotnictwa a mamy 21 wiek. Nie zdziwi ani trochę, tylko ucieszy, że ktoś dobrze kombinuje i ma odwagę iść za swoimi myślami w czynach. Też bym tak próbował w potworach . Zdradzisz powierzchnię nośną i rozpiętość ? Chodzi mi po głowie taki spory średnio/górnopłat ze skręcanymi wokół osi dżwigarów skrzydłami, SK i SW miałby już tylko dla fasonu...
Kubuś Opublikowano 7 Sierpnia 2018 Autor Opublikowano 7 Sierpnia 2018 Rozpiętość 315cm Cięciwa 35cm Kadłub 15cm Czyli powierzchnia skrzydeł 0,35m*3m=1,05m Może by pomyśleć o użyciu po prostu Clarka Y? Nawet go nasz prowadzący polecał. Znalazłem też fajny profil "Lucky Lindy", który (pogrubiony do 15%) używam w budowanym obecnie przeze mnie modelu. Ma łatwą do zrobienia krawędź natarcia. Dwuwypukły pewnie byłby ideałem, ale ma pewne wady jak utrudnienie budowy. Zresztą koledzy z koła jakoś się go boją używać i robić z nim skrzydło. Z innej strony profil wklęsły lub płasko-wypukły dają większą siłę nośną i można latać nieco wolniej, a o to nam też chodzi.
stema Opublikowano 8 Sierpnia 2018 Opublikowano 8 Sierpnia 2018 Rozpiętość 315cm Cięciwa 35cm Kadłub 15cm Czyli powierzchnia skrzydeł 0,35m*3m=1,05m Może by pomyśleć o użyciu po prostu Clarka Y? Nawet go nasz prowadzący polecał. Znalazłem też fajny profil "Lucky Lindy", który (pogrubiony do 15%) używam w budowanym obecnie przeze mnie modelu. Ma łatwą do zrobienia krawędź natarcia. Dwuwypukły pewnie byłby ideałem, ale ma pewne wady jak utrudnienie budowy. Zresztą koledzy z koła jakoś się go boją używać i robić z nim skrzydło. Z innej strony profil wklęsły lub płasko-wypukły dają większą siłę nośną i można latać nieco wolniej, a o to nam też chodzi. Można jeszcze śmielej poeksperymentować i zastanowić się nad skrzydłem Rogallo.
Kubuś Opublikowano 8 Sierpnia 2018 Autor Opublikowano 8 Sierpnia 2018 Skrzydło Rogallo? To chyba jednak nie byłby najlepszy pomysł.
stema Opublikowano 8 Sierpnia 2018 Opublikowano 8 Sierpnia 2018 Skrzydło Rogallo? To chyba jednak nie byłby najlepszy pomysł. Możesz uzasadnić swoją opinię?
Kubuś Opublikowano 8 Sierpnia 2018 Autor Opublikowano 8 Sierpnia 2018 To nie jest używane w lotniach? Przecież nie mamy zamiaru budować lotni, tylko model z silnikiem.
stema Opublikowano 8 Sierpnia 2018 Opublikowano 8 Sierpnia 2018 To skrzydło miało wszechstronne zastosowanie: i może to też jest wyzwaniem dla początkujących konstruktorów.
Bartek Piękoś Opublikowano 9 Sierpnia 2018 Opublikowano 9 Sierpnia 2018 Ja bym ponownie przemyślał ideę napędzania modelu silnikiem odrzutowym i zmniejszania jego min. prędkości ptasim wklęsłym profilem. To trochę tak jak zatrudnić kierowcę F1 z MZK, żeby nie jeździł za szybko. Profil wklęsły jest do czego innego, ma swoje zalety ale i poważne wady. Ja, na czuja, użyłbym jakiegoś dwuwypukłego grubasa, albo poczciwego Clarka-Y. Grubości - nawet 15-18%.
Kubuś Opublikowano 10 Sierpnia 2018 Autor Opublikowano 10 Sierpnia 2018 Sądzę, że można się zastanowić nad Clarkiem Y.
Rekomendowane odpowiedzi