Kubuś Opublikowano 7 Sierpnia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2018 Na gumkę starczy? Samolot będzie miał 3 metry. Nie lepiej dać drewniane bagnety i zastrzały? Też proste rozwiązanie, a chyba pewniejsze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stema Opublikowano 7 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2018 Zapytaj opiekuna doktora. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kubuś Opublikowano 7 Sierpnia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2018 Szacowana masa samolotu z paliwem to jakieś 5-6kg. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mjs Opublikowano 7 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2018 Cienkościenne rurki aluminiowe fi 20 mm. I tak, ze 20 cm w skrzydło. Albo z węgla. Tutaj zastosowano kantówki drewniane... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zipp Opublikowano 7 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2018 pytania Kubusia prowadzą do wniosku, że sensowniej byłoby zaproponować na początek coś mniej wymagającego do skonstruowania.. to taka uwag od laika.. Może złożenie jakiegoś fajnego i sprawdzonego kitu balsowego z napędem elektrycznym, odpowie na wiele pytań które się tu pojawiają? Bo rzucanie się na głęboką wodę może czasem prowadzić do całkowitego zniechęcenia się... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kubuś Opublikowano 7 Sierpnia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2018 A takie rurki jak doczepić do kadłuba? Mieliśmy pewien projekt, ale dość ciężki. Może ktoś coś podpowie? Może zastosować zastrzały? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mjs Opublikowano 7 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2018 Zastrzały w motoszybowcu nie pasują. Rurki zamocować w kadłubie tak, by wystawały w stronę skrzydeł, a w skrzydłach stosowne otwory (jeszcze lepiej rurki węglowe) w żebrach skrzydła lub jaki kaseton ze sklejki. Zastrzały, to w klasycznym górnopłacie: https://www.youtube.com/watch?v=ws-tdXhlgAY A gdyby było latające skrzydło, to i statecznikom możnaby dać spokój... Jak buduje się modele w fabryce, w 4:23 min. widać rurki - bagnety skrzydeł: A tutaj w 4:48 min. kasetony drewniane: https://www.youtube.com/watch?v=JKpbpC9Yof8 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kubuś Opublikowano 7 Sierpnia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2018 Z innej strony to jest krzyżówka motoszybowca z klasycznym górnopłatem. Może dałoby się zrobić prostą konstrukcję z krótkimi drewnianymi bagnetami i zastrzałami. Patrząc po obrazku kadłuba powinny pasować. Myśmy rozważali skomplikowane łączenie rurek z wręgami w kadłubie. Stamtąd miały wychodzić i wchodzić w skrzydła. Może lepiej do wręg doczepić na stałe tylko żeberka przykadłubowe, a rurki przełożyć przez otwory w nich? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mjs Opublikowano 7 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2018 I przykleić. https://allegro.pl/rura-rurka-aluminiowa-aluminium-fi-20x1-mm-dl-1mb-i5790450396.html https://allegro.pl/rura-rurka-aluminiowa-aluminium-fi-18-mm-dl-1mb-i7460053298.html https://allegro.pl/rurka-weglowa-16x12mm-1000mm-dl-1m-i7466609914.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ssuchy Opublikowano 7 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2018 Możecie również w Poznaniu na ul. Szwedzkiej kupić w OBI takie rurki alu. bez problemu w ilościach sztukowych (są w odcinkach 1 i 2 metrowych).. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
solainer Opublikowano 7 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2018 Tylko jest to aluminium pa38 a nie pa6. Ja bym banetu z tekiej rury nie zrobił bo się wygnie. Powiedz mi proszę dlaczego upierasz się przy takim profilu. Profile dwuwypukłe lepiej sprawdzą się w odrzutowcu. Może niektórych to zdziwi ale w turbosmigłowyn tucano mam profil symetryczny. Ciężki 20 kilogramowy model ma doskonałą rozpiętość prędkości i jest wbrew pozorom dość wolny i banalny w pilotażu. Mam wrażenie że zaczynasz jak pionierzy lotnictwa a mamy 21 wiek. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AMC Opublikowano 7 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2018 Tylko jest to aluminium pa38 a nie pa6. Ja bym banetu z tekiej rury nie zrobił bo się wygnie. Tak - ale te niemieckie rurki wykonywane są inną technologią, w efekcie anizotropia naprężeniowa i znakomita sztywność wzdłużna, choć pod nożem jak plastelina. Jednak węglowym ustępują, są porównywalne z przeciętnymi szkłoepoksydowymi. Może niektórych to zdziwi ale w turbosmigłowyn tucano mam profil symetryczny. Ciężki 20 kilogramowy model ma doskonałą rozpiętość prędkości i jest wbrew pozorom dość wolny i banalny w pilotażu. Mam wrażenie że zaczynasz jak pionierzy lotnictwa a mamy 21 wiek. Nie zdziwi ani trochę, tylko ucieszy, że ktoś dobrze kombinuje i ma odwagę iść za swoimi myślami w czynach. Też bym tak próbował w potworach . Zdradzisz powierzchnię nośną i rozpiętość ? Chodzi mi po głowie taki spory średnio/górnopłat ze skręcanymi wokół osi dżwigarów skrzydłami, SK i SW miałby już tylko dla fasonu... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kubuś Opublikowano 7 Sierpnia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2018 Rozpiętość 315cm Cięciwa 35cm Kadłub 15cm Czyli powierzchnia skrzydeł 0,35m*3m=1,05m Może by pomyśleć o użyciu po prostu Clarka Y? Nawet go nasz prowadzący polecał. Znalazłem też fajny profil "Lucky Lindy", który (pogrubiony do 15%) używam w budowanym obecnie przeze mnie modelu. Ma łatwą do zrobienia krawędź natarcia. Dwuwypukły pewnie byłby ideałem, ale ma pewne wady jak utrudnienie budowy. Zresztą koledzy z koła jakoś się go boją używać i robić z nim skrzydło. Z innej strony profil wklęsły lub płasko-wypukły dają większą siłę nośną i można latać nieco wolniej, a o to nam też chodzi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stema Opublikowano 8 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2018 Rozpiętość 315cm Cięciwa 35cm Kadłub 15cm Czyli powierzchnia skrzydeł 0,35m*3m=1,05m Może by pomyśleć o użyciu po prostu Clarka Y? Nawet go nasz prowadzący polecał. Znalazłem też fajny profil "Lucky Lindy", który (pogrubiony do 15%) używam w budowanym obecnie przeze mnie modelu. Ma łatwą do zrobienia krawędź natarcia. Dwuwypukły pewnie byłby ideałem, ale ma pewne wady jak utrudnienie budowy. Zresztą koledzy z koła jakoś się go boją używać i robić z nim skrzydło. Z innej strony profil wklęsły lub płasko-wypukły dają większą siłę nośną i można latać nieco wolniej, a o to nam też chodzi. Można jeszcze śmielej poeksperymentować i zastanowić się nad skrzydłem Rogallo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kubuś Opublikowano 8 Sierpnia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2018 Skrzydło Rogallo? To chyba jednak nie byłby najlepszy pomysł. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stema Opublikowano 8 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2018 Skrzydło Rogallo? To chyba jednak nie byłby najlepszy pomysł. Możesz uzasadnić swoją opinię? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kubuś Opublikowano 8 Sierpnia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2018 To nie jest używane w lotniach? Przecież nie mamy zamiaru budować lotni, tylko model z silnikiem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stema Opublikowano 8 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2018 To skrzydło miało wszechstronne zastosowanie: i może to też jest wyzwaniem dla początkujących konstruktorów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartek Piękoś Opublikowano 9 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2018 Ja bym ponownie przemyślał ideę napędzania modelu silnikiem odrzutowym i zmniejszania jego min. prędkości ptasim wklęsłym profilem. To trochę tak jak zatrudnić kierowcę F1 z MZK, żeby nie jeździł za szybko. Profil wklęsły jest do czego innego, ma swoje zalety ale i poważne wady. Ja, na czuja, użyłbym jakiegoś dwuwypukłego grubasa, albo poczciwego Clarka-Y. Grubości - nawet 15-18%. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kubuś Opublikowano 10 Sierpnia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2018 Sądzę, że można się zastanowić nad Clarkiem Y. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi