Kamil6593 Opublikowano 22 Listopada 2008 Opublikowano 22 Listopada 2008 Witam.Czy silnik jest jeszcze na dotarciu?Widzę że u Ciebie Paweł też biało.A tak odnośnie modelu to co pozostało jeszcze do skończenia?Pozdrawiam
PAWEL B Opublikowano 22 Listopada 2008 Autor Opublikowano 22 Listopada 2008 Ojjjjjjj.pracy zostalo jeszcze duzo. A silniczek juz dotarty dawno byl . Zastanawiam sie nad pokryciem mojego modelu ,co proponujecie poprosze jakies rady.
Kamil6593 Opublikowano 22 Listopada 2008 Opublikowano 22 Listopada 2008 Ale dokładnie folie czy kolor?
olo Opublikowano 22 Listopada 2008 Opublikowano 22 Listopada 2008 Koveral i lakiery samochodowe. Pokryjesz wszystko z minimalną ilością zakładek bez żadnego sztukowania. http://www.modelarski.com/modelarstwo-Tkanina_KOWERALL_do_pokrywania_modeli,233.html
PAWEL B Opublikowano 22 Listopada 2008 Autor Opublikowano 22 Listopada 2008 No ten kowerall to by bylo chyba to .A czy jest jakas folia .
olo Opublikowano 22 Listopada 2008 Opublikowano 22 Listopada 2008 Imitacja płótna to Oratex i też można malować.Niestety tylko oglądałem na modelach,sam nie miałem z nią do czynienia. Koveral to kawałek materiału 1,3mx4,7m. Oratex jest w normalnych rolkach 60 cm szerokości na skrzydło wytniesz tylko jeden pas i reszta zostanie.Chyba nie będziesz robił tego z kilku kawałków na zakładkę żeby maksymalnie wykorzystać folię? ps. Jeszcze Solartex.
jędrek Opublikowano 22 Listopada 2008 Opublikowano 22 Listopada 2008 Witam Koveral i lakiery samochodowe.Pokryjesz wszystko z minimalną ilością zakładek bez żadnego sztukowania. http://www.modelarski.com/modelarstwo-Tkanina_KOWERALL_do_pokrywania_modeli,233.html Olo pamiętasz PO-2 Henia w Szczecinku . Kryty właśnie Koverallem i malowany akrylowymi, dwuskładnikowymi farbami samochodowymi . Wygląda super. Taki zestaw proponowałbym do wykończenia modelu.
PAWEL B Opublikowano 22 Listopada 2008 Autor Opublikowano 22 Listopada 2008 Dzieki panowie kupie i pokryje model koweralem to bedzie najrozsadniejsze rozwiazane .
olo Opublikowano 22 Listopada 2008 Opublikowano 22 Listopada 2008 Wyglądał super i myślałem że to inny rodzaj farby ,bo jednak się nie błyszczał i tak powinno być.Pewnie Henio zastosował jakiś patent albo ma znajomego w mieszalni farby Ale w tym TM chyba wybrałeś takie malowanie że farba może lekko się błyszczeć? ps. http://msi.pl/~mirage/modele/
jędrek Opublikowano 22 Listopada 2008 Opublikowano 22 Listopada 2008 Wyglądał super i myślałem że to inny rodzaj farby ,bo jednak się nie błyszczał i tak powinno być.Pewnie Henio zastosował jakiś patent Witam Nic z tych rzeczy. Można zamówić błysk jak psu ja...a, półmat albo mat.
Henio Opublikowano 23 Listopada 2008 Opublikowano 23 Listopada 2008 Jędruś dobrze prawi. Za 0,5 litra zapłaciłem 27 zł a to wystarczy na dwa modele
olo Opublikowano 23 Listopada 2008 Opublikowano 23 Listopada 2008 A tak to wygląda w naturze Ja Koveralem okleiłem kadłub i stateczniki. Jeżeli z tego materiału będziesz chciał wyciąć np. taką taśmę z ząbkami to najpierw potraktuj go nitrocellonem i wtedy nie będzie się strzępił. Zresztą,pewnie i tak zrobisz jakąś próbę jak to się okleja,naciąga i maluje żeby nie robić eksperymentów na TM.
Gość Kamyczek_RC Opublikowano 23 Listopada 2008 Opublikowano 23 Listopada 2008 A co tam za motorek siedzi w tym Pociaku czterotakcik jakiś Pokrycie faktycznie klasa myślę że na wykończenia jakieś trzeba by nakleic na ramkę pocelonować yi naciągnać potem wycinać jakieś bajerki i naklejać na gotowy model
Henio Opublikowano 23 Listopada 2008 Opublikowano 23 Listopada 2008 Silnik ASP 11,5. Jest to model żeby sobie polatać Trochę odeszliśmy od tematu
PAWEL B Opublikowano 23 Listopada 2008 Autor Opublikowano 23 Listopada 2008 Mialem prace zaczac od poniedzialku ale ze dzisiaj mialem troszke czasu zrobilem mocowanie linek steru wysokosci. Tak to wyglada w orginale. Tak u mnie te nakladki nie sa przyklejone dopiero po oklejeniu. I pytanie do Pana Henryka jakiej srednicy jest u Pana kolko do sterowania lotka na planach jest tylko zwykle mocowanie do serwa ,ja chce zrobic tak jak w orginale.
Henryk S. Opublikowano 23 Listopada 2008 Opublikowano 23 Listopada 2008 Paweł mam małą uwagę co do wykonania napędu steru wysokości,wymień te rurki mosiężne na plastikowe z bowdenu. Koło do sterowania lotkami ma 47mm średnicy,przykręcone jest śrubami do dżwigni serwa,jest to widoczne na fotce strona 6 z mojej budowy Tigra.
PAWEL B Opublikowano 24 Listopada 2008 Autor Opublikowano 24 Listopada 2008 Cenie sobie wszystkie Pana uwagi ,rurki oczywiscie wymienie na plastikowe naszczescie jeszcze nie przykleilem na stale wiec wymiana bedzie bezproblemowa.
Jarek205 Opublikowano 25 Listopada 2008 Opublikowano 25 Listopada 2008 Witam Co do budowy modelu mam przyjemność oglądać w rzeczywistości tempo prac i realną wielkość modelu . Swoje uwagi co do budowy przekazuje ustnie Pawłowi stąd brak moich postów w w/w temacie . Mam jednak uwagi co do proponowanych rozwiązań o czym napiszę : 1 ) to propozycja zastąpienia rurek mosiężnych na plastikowe. 2) to zakończenie w/w rurek . uzasadnienie : 1 Wymiana rurek układu napędu wysokości jest rozwiązaniem w moim rozumieniu złym . Plastik z bowdenu w czasie pracy zpowoduje przetarcie z czasem . Układ podczas normalnej pracy (przy uwzględnieniu iż zastosowana będzie linka skręcana ) podczas stanu naprężenia i normalnej pracy posiadał będzie efekt tarcia na zgięciu tj akurat w "bowdenie" co spowoduje spiłowanie materiału ! Co do tej zasady proponuję wykonać prosty test . Na naprężonej skręconej lince kilka razy przesunąć osłonę bowdenu ( oczywiście pod obciążeniem ). Efekty łatwo przewidzieć . Poniżej prezentuję zdjęcia 2) Zakończenie rurek mosiężnych skos na zewnątrz . Zastosowanie skosu na zewnątrz spowoduje piłowanie przewodu (napędu ) po ostrzu wytworzonym na końcu . Jednak ktoś może zarzucić iż nie borę wagi materiału pod uwagę ale tych kilka gramów w tak wielkim modelu z pewnością zginie niewidoczne . 3) to proponował bym okleić np sklejką 0,5 - 1 mm miejsca umocowania mosiężnych elementów .
Henryk S. Opublikowano 25 Listopada 2008 Opublikowano 25 Listopada 2008 Linki do napędu sterów są w osłonie plastikowej,myślę ze Paweł takie zamontował, więc nie mają prawa przetrzeć rurek plastikowych,gdyby nawet przetarły to dalej będą miały miękki materiał i nie uszkodzą się. Takie rurki jak Paweł założył,bardzo szybko mogą przetrzeć linki. Remontowałem właśnie ostatnio model Star TL-96 gigant z napędem linkowym,tam właśnie były dane linki w osłonie plastikowej,bezpośrednio na orczyki duraluminium,połowa drucików już była przetarta. Gdybym tego nie zauważył,to w następnym sezonie,byłby na pewno zaliczony kret.
Irek M Opublikowano 25 Listopada 2008 Opublikowano 25 Listopada 2008 Jarek205 - ja również nie zgodzę się z Twoją tezą, iż rurka plastikowa nie nadaje się. W moim modelu plecionka - czyli wiele skręconych linek pracuje w jeszcze węższej rurce niż bowden - w jej rdzeniu. Jak do tej pory nie ma żadnego efektu przetarcia. Cały "pic " polega własnie na tym by nie było załamania na rurce. Tak też starałem się wyprowadzić te "prowadnice" z kadłuba na zewnątrz i poprzez statecznik poziomy.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.