Skocz do zawartości

Jaki mocny silnik pod 4S


enter1978
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Nie za bardzo wiem co mi jest potrzebne to pytam w tym temacie.

Mam elektryczny model 3D, bardzo go lubię i  codziennie nim latam, ale problemem jest silnik.

Model ma 1400mm rozpiętości 1900-2000g do lotu i napędza go silnik Emax GT2826/05 ze śmigłem 14 cali.

Zmierzony ciąg tego napędu to coś około 2900g.

Ogólnie napęd daje radę , ale z zawisem jest problem.

Model wisi na śmigle i daje radę ale do zawisu używa z 80% swojej mocy, a w razie chęci sprytnego odejścia jest lipa, powiedział bym że ledwo człapie.

Model na tyle mi się podoba i na tyle go lubię że szarpnął bym sie i kupił do niego mocniejszy silnik , ale nie wiem jaki?

Zależy mi aby był zasilany z pakietu 4S , bo mam juz do niego dwa akumulatory, w planie jest zakup trzeciej baterii , cena pakietu 4S jest jeszcze do przełknięcia i dlatego chciał bym pozostać przy zasilaniu 4S.

Ale czy jest silnik zasilany 4s , ale żeby miał najbiedniej 3,5kg ciągu a najlepiej blisko 4kg ?.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postaw mi kawę na buycoffee.to

Dzięki Leszek, to ja poczekam na test.

Jak na 4S przekroczy 3500g ciągu to sobie taki zafunduję , bo kurcze model mam od wiosny i latam nim codziennie ale jeszcze sie nim nie nacieszyłem, to na mocniejszym silniku radość będzie jeszcze większa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Model ma [...] 1900-2000g do lotu [...]

Zmierzony ciąg tego napędu to coś około 2900g.

 

Model wisi na śmigle i daje radę ale do zawisu używa z 80% swojej mocy, a w razie chęci sprytnego odejścia jest lipa, powiedział bym że ledwo człapie.

 

Coś tu nie gra...

50% naddatku ciągu i słabo odchodzi ? Powinien odchodzić z początkowym a~~0,5g.

Może Tobie chodzi o rakietę ?

Jakiej średnicy motorek tam jeszcze wejdzie bez bólu ? Jak chcesz 4000G statycznego, to przy bardzo dobrym silniku i jeszcze lepszym śmigle musisz podkarmiać zespół mocą około 1150W. Przy 4S świeżym obciążonym będzie ok. 15,5V, czyli prąd gdzieś tak 75A. Co zatem - chyba wiesz... SLS X-tron 4S 6000mAh i ESC 100A, powinno starczyć na 3,5...3,8 minuty. I RTF wzrośnie o jakieś 200...250 gramów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie za bardzo wiem co mi jest potrzebne to pytam w tym temacie.

Mam elektryczny model 3D, bardzo go lubię i  codziennie nim latam, ale problemem jest silnik.

Model ma 1400mm rozpiętości 1900-2000g do lotu i napędza go silnik Emax GT2826/05 ze śmigłem 14 cali.

Zmierzony ciąg tego napędu to coś około 2900g.

Ogólnie napęd daje radę , ale z zawisem jest problem.

Model wisi na śmigle i daje radę ale do zawisu używa z 80% swojej mocy, a w razie chęci sprytnego odejścia jest lipa, powiedział bym że ledwo człapie.

Model na tyle mi się podoba i na tyle go lubię że szarpnął bym sie i kupił do niego mocniejszy silnik , ale nie wiem jaki?

Zależy mi aby był zasilany z pakietu 4S , bo mam juz do niego dwa akumulatory, w planie jest zakup trzeciej baterii , cena pakietu 4S jest jeszcze do przełknięcia i dlatego chciał bym pozostać przy zasilaniu 4S.

Ale czy jest silnik zasilany 4s , ale żeby miał najbiedniej 3,5kg ciągu a najlepiej blisko 4kg ?.

Wiesiek, popatrz na Hacker'a A40-12S V2 / V4 lub A40-10S V2/ V4. Będziesz zadowolony :) :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesiek, mój sprawdzony przez lata napęd do modelu 1,4m o masie 2,7kg to FMS 4250 540kV. Zasilany 4S daje na śmigle 3łopatowym 3,2kg ciągu. Swego czasu przekopałem chyba cały internet, ale niczego znacząco lepszego na 4S nie znalazłem.

Jak chcesz 4kg ciągu to moim zdaniem 5S to absolutne minimum. Axi czy O.S. motor dadzą Ci spodziewane parametry, ale bez 6S nie podchodź. Tak wynika z mojego śledztwa ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wszystkim za zainteresowanie :).

Andrzej pyta czy nie odchodzi , no niby odchodzi ale słabo , a innym problemem było to że ja lubię ćwiczyć zawis , po prostu lubie tą figurę i mam frajdę, choć na dzien dzisiejszy z zawisem jestem na etapie gdzie model wisi 20cm nad ziemią ale tylko grzbietem do mnie, brzuchem nie odwracam bo nie panuję nad modelem.

A na obecnym silniku niby model wisi ale tak jak pisałem używa z 80% mocy i czuć smród palonych kabli na odległość , stoję 5-8 metrów od modelu i czuję jak śmierdzi.

Po części troche to opanowałem powiększając otwór w masce , tak że teraz jest troszkę większy od kołpaka , ale i tak lekko nie ma.

3,3 -3,5 kg ciągu wystarczy ale jak by masa modelu nie wzrosła, a podejrzewam że nowy mocniejszy silnik będzie cięższy to celuję w min 3,5kg ciągu aby zrekompensować wzrost masy modelu.

Teraz muszę poszukać testów proponowanych silników, choć przyznam że Hacker tani nie jest, a propozycje Bartka i Jarka cenowo mi bardzo odpowiadają :).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślałem o śmigle do obecnego silnika , bo mam Tower Pro 14/ chyba? 7.

Ale czy lepsze śmigło coś wskóra? na pewno coś by sie poprawiło ale czy dojdzie 500g ciągu?.

Teraz mam 2900g ciągu dodatkowe 500g załatwiło by sprawę bez zmiany masy modelu.

Ale przy jakiś zakupach w modelarskim dorzucę do paczki jakieś dobre śmigło 14x7 , zobaczymy co zyskam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3,3 -3,5 kg ciągu wystarczy ale jak by masa modelu nie wzrosła,

Emax GT 3526/04  kV 870 i na 4S i śmigle 13X6,5 masz ok 3,3kG ciągu. Nic innego nie wydusisz z 4S.

Co do śmigieł, to kiedyś bawiłem się w porównywanie kilku o tych samych rozmiarach a innych producentów i z testów wychodziło, że APC są najsprawniejsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś dostałem silnik Turnigy 4250/650 na 4S LiPo i śmigle APC uzyskałem 2,5 kg ciągu . Jeszcze pomierzę , bo w mieszkaniu to nie robota . Kapcie stojące za modelem wylądowały na regale  . Silnik , regulator , pakiet po zabawie zimne . Pewnie to problem zasilania 4S a nie 5 S jakim mam zamiar zasilać ten silnik .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... z testów wychodziło, że APC są najsprawniejsze.

Miałem podobne obserwacje.

 

Jarku, te ponad 3,5kg z tego Turnigy SK3 to byłaby w tej klasie silników rewelacja. Przy jakim to się udało prądzie?

 

Pytam, bo silnik, który opisuję przy większej średnicy, mniejszym kV i prądzie 49A uzyskał na 3 łopatowym śmigle FMS 14x8 ciąg 3,2kg. Na 2 łopatowym APC 15x8 - 2,8kg.

Przytoczony przez Ciebie silnik ma mniejszą niż FMS średnicę (4250 : 4240, co jest ważne dla momentu i wytwarzanego ciągu), większe kV (540 : 740), a mimo tego osiąga o ponad 0,7kg większy ciąg (2,8kg : 3,5kg na 2łopatowym)  i rozumiem, że wciąż mieści się w Imax 50A i się nie przegrzewa, tak? Potwierdź jeśli możesz, ew. jeśli możesz podaj dane z testów.

Z góry dzięki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tego co pamiętam maksymalny prąd to 55A

silnik po locie miał temperaturę około 10-15 stopni wyższą od temp powietrza na zewnątrz

 

tak jak wcześniej pisałem bardzo ważną rzeczą jest śmigło i jego wyważenie

żaden APC nie dorówna Xoarowi więc nie wiem o czym dyskutujecie

w F3A używamy śmigieł węglowych dla przykładu podam wage 38g vs APC blisko 100g jeżeli dalej nie wiecie o co chodzi to niestety max ciągu nigdy nie zbudujecie nie mówiąc juz o sprawności

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli chodzi o silnik Turnigy SK 4240 /740 , to nie ma się czemu dziwić . Silnik skrojony jak należy do zasilania 4S i modelu 3D . Producent podaje w oznaczeniu rzeczywistą długość statora a nie silnika co mu się chwali . Nie analizujemy tutaj  mocy silnika a ciąg wytwarzany przez zespól silnik -śmigło .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tego co pamiętam maksymalny prąd to 55A

silnik po locie miał temperaturę około 10-15 stopni wyższą od temp powietrza na zewnątrz

 

tak jak wcześniej pisałem bardzo ważną rzeczą jest śmigło i jego wyważenie

żaden APC nie dorówna Xoarowi więc nie wiem o czym dyskutujecie

w F3A używamy śmigieł węglowych dla przykładu podam wage 38g vs APC blisko 100g jeżeli dalej nie wiecie o co chodzi to niestety max ciągu nigdy nie zbudujecie nie mówiąc juz o sprawności

I tu zgadzam się z Kolegą w 100%  :).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Testy 3 silników zabrały mi cały dzień , bo co silnik musiałem ładować pakiety by pomiary były prawidłowe . Wyniki mnie zaskoczyły i nie wszystkie potrafię wyjaśnić . Wszystkie silniki były testowane na śmigle APC 15/8 i pakietach Tatu 2300 45C 4S i Kokam 3600 30C 4S .

 

Silnik Hirobo 3025-10T /720  (wielkość 3548) Stator długość 28 mm . , waga 178g

Wyniki : Pakiet 2200 , ciąg  2,5 kg , napięcie pod obciążeniem 13,1 V

              Pakiet 3600 , ciąg  2,8 kg , napięcie pod obciążeniem  12,6V

 

Silnik Turnigy SK 4250/650 (wielkość 4250) stator długość 32 , waga 228 g

Wyniki : Pakiet 2200 , ciąg 2,5 kg , napięcie pod obciążeniem  13,3 V

              Pakiet 3600 , ciąg 3 kg , napięcie pod obciążeniem   12,5 V

 

Silnik Dymond AL-4260 V3/600  (wielkość 4260 , długość statora 38 , waga 262 g

Wyniki : Pakiet 2200 , 2,9 kg , napięcie pod obciążeniem  13,4 V

             Pakiet 3600 , ciąg 2,3 kg , napięcie pod obciążeniem  12,7 V

 

I co wy na to ?

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnalazłem swoje stare zapiski z testów.

Silnik Emax GT 3526/05 kV 710, regulator ZTW 80A, pakiet 4S 5300mAh Gesn Ace 30C i kolejne śmigła:

1.XOAR wood 13X7       46A     680W    ciąg - 2550g

2. APC            13X6,5    42A     630W    ciąg - 2800g

3. APC            13X8       47A     670W    ciąg - 2900g

4. MA              13X8,5    63A     911W    ciąg - 3500g

5. MA (X3)       11X7      33A     480W    ciąg - 2000g

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.