Jump to content

Dłuugie korki.


grzegor
 Share

Recommended Posts

Fajnie, dłuuuugi korek. Też tak lubię. A teraz to samo ale w prawo poproszę. :-) Większość kolegów "automatycznie" wykonuje zwroty, zakręty i akrobacje "w lewo". Tak ciekawostka. Już o tym było pisane na forum.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Heh, z pozycji fpv to proste, w którą stronę skontrować sterem kierunku aby wyjść, ale patrząc na zwijający się model z boku nigdy nie wiem kurka, w którą stronę odparować i bywało pełno w gaciach :-)

Link to comment
Share on other sites

Fajnie, dłuuuugi korek. Też tak lubię. A teraz to samo ale w prawo poproszę. :-) Większość kolegów "automatycznie" wykonuje zwroty, zakręty i akrobacje "w lewo". Tak ciekawostka. Już o tym było pisane na forum.

Mówisz - masz :

https://www.youtube.com/watch?v=ffs7mPPcHyk

 

To raczej przypomina beczke pionowa a nie korkociąg z przeciągnięcia.

Lecąc w dół model wiruje idealnie dookoła jednego punku - a więc leci pionowo w dól, a nie na przeciągnięciu jak to jest w korkociągu...

 

Korkociąg tak wygląda ze środka (a właściwie z ogona):

https://youtu.be/er3bgOTsILw?t=3m3s

Jeden rodzaj beczki bardzo przypomina korek w sterowaniu - beczka autorotacyjna ( szybka ).

Model wykonywał normalny stromy korkociąg. Wrażenia optyczne zależą od kilku rzeczy:

- gdzie jest umieszczona kamera ( jak wysoko w kabinie i  jak blisko osi obrotu ), im wyżej jest umieszczona kamera i bliżej osi, a wiec maska względem niej jest niżej tym korkociąg wydaje się bardziej pionowy i sprawia wrażenie wirowania w młynku

- pod jakim kątem samolot wykonuje ten swój stromy korek, tu jest różnie ( zwykle te lekkie samoloty robią kora tzw stromego pod stosunkowo niewielkimi kątami ze względów wytrzymałościowych, tracenia wysokości w zwitce i pampersowych )

Masz rację z ogona przy plaskatym korku stromym może to tak wyglądać i wygląda, zresztą oni siedzą w kabinie też nisko i głęboko w fotelach tak jak ich kamera.

Ale może też tak, dobrze tu widać jak kolo się trochę podniósł na siedzeniu to wrażenie pionu się zmieniło:

Heh, z pozycji fpv to proste, w którą stronę skontrować sterem kierunku aby wyjść, ale patrząc na zwijający się model z boku nigdy nie wiem kurka, w którą stronę odparować i bywało pełno w gaciach :-)

Niestety/stety nie mam FPV. W moich szybowczykach to puszczam tylko drążki i jak obrót ustanie ( bardzo szybko ) to tylko pozostaje mi wyprowadzić z nura  ;) .

Grzegorz, umieszczając kamerę na fortepianie czy basetli muzyki da się słuchać, ale nie da się oglądać akrobacji z kamery na modelu.

To zależy co kto lubi. Dla mnie oglądanie z kamery na kabinie to podstawa ( po locie ) - widać jaki manewr się spaprało albo niedociągnęło i dlaczego. Oczywiście im lepsza kamera ( fpsy, amortyzacja itd ) i większy cięższy model ( bardziej realistik ) tym lepiej. Kiedyś może sobie sprawię coś konkretnego to się wtedy nauczę dobrze akrobacjować.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Nie mam stabilizatora lotu, podglądu na żywo z kamery ani możliwości sterowania kamerą, ale ma ona stabilizację cyfrową i dzięki niej widać efekty przeciążeń.

Przeciążenie dodatnie dziób Pionierka pojawia się ( wciska kamerę w fotel  ;) ), ujemne dziób znika - wydziera ją z fotela.

Makietowo  ;) czyli przepustnica maks na pół.

Przy okazji podziękowania dla Kolegów którzy mi doradzili pakiety SLS i regulatory Dualsky 3s bo to działa w tym sezonie.

Link to comment
Share on other sites

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.