Paweł Prauss Opublikowano 28 Września 2018 Opublikowano 28 Września 2018 Od dłuższego czasu noszę się z zamiarem wykonania krótkiej serii replik tego motorka. Obecny tu na forum kolega Mariusz przyszedł mi z pomocą i narysował co nieco. Teraz pozostaje "tylko" wykonanie kokili i jeszcze trochę pracy a pierwsze surowe kartery replik powstaną niebawem :-))) O dalszych postępach prac będę relacjonował na bieżąco. Próbki zaangażowania Mariusza dostępne poniżej. 3
pjk11 Opublikowano 28 Września 2018 Opublikowano 28 Września 2018 Klasa pomysł! Ale linki nie działaja. 1
Paweł Prauss Opublikowano 28 Września 2018 Autor Opublikowano 28 Września 2018 Klasa pomysł! Ale linki nie działaja. Linków już nie ma, za to są rysunki :-))
pjk11 Opublikowano 28 Września 2018 Opublikowano 28 Września 2018 Po odlewaniu karteru jakaś obróbka CNC, czy hardcore a'la lata czterdzieste? 1
RomanJ4 Opublikowano 28 Września 2018 Opublikowano 28 Września 2018 Materiał z przetopu starych tłoków (bądź karterów) samochodowych czy dedykowany?
Paweł Prauss Opublikowano 28 Września 2018 Autor Opublikowano 28 Września 2018 Do CNC nie mam za bardzo dostępu więc pozostaje tradycyjna obróbka :-))) Co do materiału to się jeszcze okaże, na razie tego nie brałem pod uwagę.
pjk11 Opublikowano 28 Września 2018 Opublikowano 28 Września 2018 Tak czy siak, powodzenia! A jakby co to tu są moje skany SIM: http://kramarczyk.org/sim/ Może znajdziesz tam coś ciekawego. 1
RomanJ4 Opublikowano 28 Września 2018 Opublikowano 28 Września 2018 Wiem, że tłoki są do tego bardzo dobre pod względem własności materiału do silnika, choć czasem zawartość krzemu nie ułatwia sprawy... https://www.youtube.com/watch?v=IYZOTt9zTv0 ( https://www.google.com/search?q=Metal+Casting+at+Home+Part&ie=utf-8&oe=utf-8&client=firefox-b ) https://www.youtube.com/watch?v=J4EtmJhDYHQ http://www.woodwardind.com/custom-aluminum-sand-casting.html P.S. Jakże często pobożne życzenia się nie sprawdzają... (dobrze, że dziś polityka ma się nijak do modelarstwa..). http://kramarczyk.org/sim/sim-001.pdf
AndrzejC Opublikowano 28 Września 2018 Opublikowano 28 Września 2018 Jakby co, to ja się piszę na jedną taką replikę. Jeżeli będzie potrzebna pomoc to chętnie pomogę. A.C.
robert.pilot Opublikowano 28 Września 2018 Opublikowano 28 Września 2018 Tak czy siak, powodzenia! A jakby co to tu są moje skany SIM: http://kramarczyk.org/sim/ Może znajdziesz tam coś ciekawego. Pozwoliłem sobie zajrzeć w te skany... są niesamowite, super je się czyta...
pjk11 Opublikowano 28 Września 2018 Opublikowano 28 Września 2018 Pozwoliłem sobie zajrzeć w te skany... są niesamowite, super je się czyta... Nie trzeba sobie pozwalać. Są dla wszystkich. Moja jest tylko robota przy skanowaniu. Jak byłem mały też bardzo lubiłem te gazetki. I nie nie mam 80 lat. Czytałem to jako 10-latek znalezione gdzies na strychu. Wzialem to i zapomnialem. Kilka lat temu znalazlem i stwierdziłem ze propaganda (zreszta niewiem czy nie mniej nachalna niz teraz), propagandą, ale tresci lotnicze sa OK. Pozdrawiam
RomanJ4 Opublikowano 28 Września 2018 Opublikowano 28 Września 2018 I chwała, że znalazła się (Twoja) osoba która uchroniła je w ten sposób przed zapomnieniem!
f2cmariusz Opublikowano 29 Września 2018 Opublikowano 29 Września 2018 w najbliższym czasie po konsultacjach w odlewni aluminium powstanie projekt kokili albo kokil. 2
RomanJ4 Opublikowano 29 Września 2018 Opublikowano 29 Września 2018 Odlewanie metodą ciśnieniową czy swobodne w kokilach ?
f2cmariusz Opublikowano 29 Września 2018 Opublikowano 29 Września 2018 zdecydowanie preferuję metodę ciśnieniową z odkręcanymi rdzeniami. Same zalety: 1. bardzo duża wydajność pewnie około 4 wtrysków na minutę (odpowiednia stabilizacja termostatyczna kokili i rdzeni) 2. korzystna struktura odlewu (drobnoziarnista) 3. bardzo duża dokładność wymiarowa i gładkość powierzchni ( pewnie gwinty nie wymagałyby kalibracji gwintownikiem) itd, itd to oczywiście żart. pozostaje swobodne wlanie z łychy w wysoki słup nadlewu z komorą zatrzymującą brudy pływające na powierzchni roztopionego metalu w kokilę wstępnie nagrzaną do czerwoności palnikami na propan-butan. A później mozolna obróbka skrawaniem. 1
RomanJ4 Opublikowano 29 Września 2018 Opublikowano 29 Września 2018 To można się spodziewać, że pewnie jakością przewyższy oryginał...
AndrzejC Opublikowano 30 Września 2018 Opublikowano 30 Września 2018 Szkoda, że ciśnieniowo, bo jak to ma być replika to odlew powinien być zbliżony jak najbardziej do oryginału. Przy odlewie ciśnieniowym będzie piękny nowoczesny karter ale tej patyny już miał nie będzie. Ja wiem, że się mądrzę, tak mi się marzy taki motorek choć w replice. Mam czeską "replikę" Super Atoma ale ona też jest wykonana nowocześnie. Piękny motorek, ale już nie replika, a raczej wykonanie zbliżone z grubsza do oryginału. Tak, czy owak piszę się na jedną, do kolekcji, bo to będzie dzieło sztuki jeżeli powstanie. A.C.
Paweł Prauss Opublikowano 30 Września 2018 Autor Opublikowano 30 Września 2018 Znalazłem taki artykuł, nie wiem skąd pochodzi i skąd go mam... Przy okazji apeluję do Kolegów o zamieszczanie w tym wątku wszelkich posiadanych przez Was materiałów na temat rzeczonego silniczka :-)) Sim-2.pdf
jędrek Opublikowano 30 Września 2018 Opublikowano 30 Września 2018 Materiałów nie mam, ino oryginał 1
RomanJ4 Opublikowano 30 Września 2018 Opublikowano 30 Września 2018 http://antiquemodelenginesrunning.blogspot.com/2012/03/sim-2-polish-model-diesel-engine.html http://www.modelenginenews.org/prod/sim2b.html https://www.amazon.com/Model-Diesel-Engines-Part-Diesels-ebook/dp/B00I6ROX9S (w książce)
Rekomendowane odpowiedzi