Gość marnod2 Opublikowano 16 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2019 Robienie "na raty" wiąże się z błędami, na szczęście sprawdzam, dlatego czasami wychwytuję błędy. Wykreśliłem kształt skrzydła, zauważyłem brak płynności, ale nie zauważyłem, że nałożyłem wymiary nie od tej linii. Na szczęście nie wyciąłem szablonu. Kiedy znalazłem chwilkę na dalszą pracę przy modelu, na szczęście sprawdziłem kilka wymiarów i zauważyłem błąd. Tak powinno być tak już ostateczny kształt Jeśli nie usnę to powinienem wyciąć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
model Opublikowano 16 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2019 Powodzenia w wycinaniu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marnod2 Opublikowano 16 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2019 Do wycięcia tego skrzydła zrobiłem ramkę 1 metrową, dałem grubszy drut(0,4 mm), nie myślałem, że będę musiał przeprowadzać nowe próby i dobierać parametry napięcia drutu, natężenia prądu, itd. Usnąłem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marnod2 Opublikowano 17 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2019 Sprawdziłem kilka razy, na pewno jest to linia prosta. Po zamocowaniu alumaniowego drutu krzywa ułożyła się jak linia dolna(czarna). Wykreślanie na wymiarowym 1:1 wykazało linię górną(niebieska) też byłem zdziwiony Planuję pokryć skrzydło balsą, pytanie, czy wystarczy 1 mm, czy lepiej 1,5 mm. Oczywiście będą dwa dzwigary i listwy wzdłużne. Wagowo to nie wielka różnica i mam więcej 1,5 mm. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rawen 75 Opublikowano 18 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2019 To już lepiej zrobić skrzydło tradycyjne.Ale... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marnod2 Opublikowano 18 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2019 Wyciąłem mniejszą ramką kształt skrzydła i chciałem wyciąć chociaż jedną powierzchnię gdy pękł mi drut na tej dużej ramce. Na pewno mam jeszcze ze dwa metry 0,4, ale w tym moim bałaganie na razie nie mogę znależdż. Ja buduję "piankoloty" , ale nawet one muszą być wzmacniane, zwłaszcza skrzydła. Czytając wypowiedz Bartka w tym wątku, post nr.79 postanowiłem okleić skrzydło balsą. Dzwigary są potrzebne by zawieszenie przy lądowaniu 2,5 kg-mowego modelu nie wyszło górą. Na tym forum większość "piankolotów" jest czymś oklejana. Budowanie skrzydła metodą klasyczną jest bardzo pracochłonne, tu zaś kilka cięć rozgrzanym drutem i rdzeń gotowy. Dla każdego to co lubi i ma czas. Cały ten kawałek XPS-a waży (słabo widać), 658 g Przypuszczam, że po wycięciu rdzenii pozostanie jakieś 40%. 264 g na dwa ,132 g na skrzydło. To dużo? Na forum ktoś napisał, że skrzydło po oklejeniu bardzo przybrało na wadze bo klej przesiąknął cały rdzeń. Pamiętacie moje wypociny z Mig-iem gdy starałem się wykleić tunele srebrzysty papierem? Znalazłem je szukając drutu oporowego, a ponieważ idą do śmieci to je przeciąłem. XPS jest bardzo dobrą pianką o bardzo zbitej strukturze porowata, ale nie pusta. Po przecięciu widać, że klej wnika na bardzo małą głębokość, tak jakby się tylko "kotwił", a trzyma super. Myślę , że klej nie doda zbyt wiele wagi, położony cienko i przykryty wilgotną balsą, jako pokrycie tak się spieni, że będzie lekki . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marnod2 Opublikowano 18 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2019 Pisaliśmy w tym samym czasie,jakbym Cie ubiegł. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marnod2 Opublikowano 18 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2019 Obawiam się, że wystąpiło nieporozumienie. To tak na szybko. Mam kilka monografii jest tam sporo zdjęć,(w wolnej chwili przetransformuje i przyjrzymy się temu tematowi bliżej), tak naprawdę to nie wiem czy skrzydło Thunderbolta jest eliptyczne tak jak Spita? Cały czas mam na myśli rzut z góry. Większość modeli jakie oglądałem nie jest przestrzennie eliptyczne. Myślę,że to uspokoi emocje co do eliptycznego skrzydła P-47 . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marnod2 Opublikowano 18 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2019 To, że rzut jest eliptyczny to wiadomo. Cały czas się nie rozumiemy. Andrzej napisał, że blachy były klepane na Spita po kawałku. Kolega proponuje wygięcie materiału do cięcia. Pytanie, czy P-47 ma skrzydło eliptyczne wzdłuż długości, czy jest to wycinek jakiejś "kuli" Jak widać na moich zdjęciach skrzydło ma kształt elipsiasty, ja wytnę wzdłuż drutem po linii prostej a drut ma wychodzić z materiału w linii końca zgodnie z wyciętym obrysem i uwzględnionym zwichrzeniem. Jak wytnę wszystko stanie się jasne . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sławek Opublikowano 18 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2019 Skoro obrys jest eliptyczny to siłą rzeczy tego następstwem jest eliptyczność bryły -to jest oczywiste i nie podlegające dyskusji . Przy cięciu jakie planujesz otrzymasz wygiętą w dół (patrząc na skrzydło od tyłu) linie spływu. Ale trzymamy cię za słowo -wycinasz po swojemu i bez względu na efekt końcowy liczymy na fotografie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marnod2 Opublikowano 19 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2019 Jeśli jest to linia patrząc tak jak na drugim rysunku w poście nr.139 to cała dyskusja o wygnaniu materiału byłaby zbędna. Jeśli tak jest to napięty drut będzie cieciwa tego czerwonego łuku, który narysowałeś. Pisząc linia prosta mialem na myśli to co widać na tym rysunku, że linia spływu tak patrząc jest linią prostą. W tym celu jak to widać na pierwszym zdjęciu,post nr.164 są przyklejone paski papieru na które naniesione są punkty,jak opada linia profilu od momentu gdy drut zaczyna wychodzić z materiału. Na całej długości skrzydła narysowane są linie pionowe, które są miejscami przecięcia linii spływu. Teraz przymiarem łączyłem punkt po stronie większego profilu, poprzes punkt przeciecia lini pionowych z linia splywu ktora narysowalem jako linię prostą, kolejno tak jak wyszło z rysunku i na drugim pasku zaznaczyłem punkty. To dało mi linie niebieską i spodziewam się, że po wycięciu linia spływu patrząc od tyłu samolotu będzie linią prostą. Jeśli to spojrzenie z góry, to nawet ja nie wymyślił bym, że wyjdzie linia prosta. Jestem już w pracy nie mam możliwości nic narysować, ale myślę, że tym razem opisałem to w miarę jasno. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marnod2 Opublikowano 19 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2019 Myslalemo Twoim rysunku. Sądzę, ze nie zauważyłeś, że na końcu skrzydła drut opada wolniej, łagodniejszy spadek. Na drugim zdjeciu post nr.164 przylozone są oba profile tak jak są usytuowane względem siebie w momencie wycinania. Widać wyraźnie jak opada drut na dużym profilu a jak na małym. Szybsze opadania na dużym profilu uniemożliwia wycięcia czegoś takiego co Ty narysowale Jak pisałem, przykladalem aluminiowy kątownik i wyznaczalem punkt wyjscia drutu z materiału. Jak tylko drut dotnie mniejszy profil zaczyna być poza materiałem i tnie już tylko pozostałą część aż do momentu dojscia do konca większego profilu. Powinno być dobrze. Zdjęcia będą cokolwiek wyjdzie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartek Piękoś Opublikowano 19 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2019 Oklejanie balsą tego rdzenia, obłego w dwóch wymiarach, wyciętego drutem "od jednego machu" będzie bardzo trudną operacją, żeby uniknąć zniekształcenia skrzydeł. Pisałeś coś o technologii powstawania tego modelu, która dawałaby maksymalną powtarzalność, a moim zdaniem idziesz w "Absolutną Wyjątkowość Każdego Egzemplarza". Do tego klejąc balsowe poszycie chcesz zwilżać balsę zamiast zwilżać piankę, co jest wielką szansą na zdeformowanie skrzydła.. Wniosek: do budowy tego modelu trzeba będzie mieć umiejętności, które z zapasem wystarczą na wykonanie modelu konstrukcyjnego, który da znacznie bardziej powtarzalny efekt. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sławek Opublikowano 19 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2019 Zrobiłeś test z kartonika? nie zrobiłeś i nadal nie masz wyobraźni przestrzennej co do skrzydła eliptycznego . Balsa wilgotna/mokra/moczona -tak samo jest to niepożądane . A co do zdjęć ... Jeśli prawidłowo wedle sztuki termicznego wycinania prowadziłeś drut według tych szablonów otrzymać powinieneś wklęsły od góry profil ,coś jak na tym szkicu . Jeśli pochylisz w dół te prowadnice w szablonie poza profilem to otrzymasz z kolei wygiętą linie spływu jak rysowałem wcześniej . Czyli w skrócie " jak się nie obejrzysz dupa z tyłu" PS pisałeś wcześniej że testowy element 4x mniejszy to przy 4x większym elemencie błędy będą 4x MNIEJSZE?? oj ..brak słów. Nie będę współtworzył kolejnych nastu stron o niczym lub w kółko o tym samym bo to niema sensu ,zostawiam cię sam na sam ze skrzydłem "o obrysie eliptycznym" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marnod2 Opublikowano 23 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2019 Druta 0,4 nie znalazłem. Założyłem 0,2, ale nawet 24 v na takiej długości go nie rozgrzało. Tnąc pękł i dałem d..y. Wygląda to tak sam jestem zły. Kupie drut, jak znajdę wcześniej, dokończę cięcie, wszystko jest już gotowe Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lucjan Opublikowano 23 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2019 Koledzy! W miesięczniku RC Model World z 2015 roku znalazłem artykuł pokazujący technikę wycinania eliptycznych skrzydeł ze styropianu . skrzydła styro.eliptyczne20190323.pdf skrzydła styro.eliptyczne20190323_0001.pdf skrzydła styro.eliptyczne20190323_0002.pdf 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marnod2 Opublikowano 23 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2019 Ależ nie. Niech zostanie. Jak mówiłem, staram się. Miałem to pokazać dopiero po pokazie skrzydła,ale to nie wasza wina. Wiem nie wiele widać,ale chodzi o to,że na początku jest obniżanie po łuku, i dalej lekkie opadanie. Tak naprawdę to będzie wiadomo,jak już wytnę. Bartek, wolę mieć w Tobie przyjaciela niż wroga. Zanim coś napiszesz o kimś takim jak ja, wróć pamięcią do Swoich początków. Rafał,nikt nie może mi pomóc, bo jestem osamotniony w swych poglądach. Jak wytnę,zmienią zdanie. To jakoś w mnie nie dziwi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jethrotull Opublikowano 23 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2019 Marek, a może tak: Płat podzielony na tył i przód, obie części rozwijalne, i sklejone razem z wykorzystaniem elastyczności pianki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marnod2 Opublikowano 23 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2019 Jarku napisałem coś coś czego nie zauważyłeś, ale i tak podkablują, zle Ciebie osądziłem, cieszmy się życiem, póki możemy. \\\pozdrawiam. Mam wrażenie, że my się nie rozumiemy. To jest P-47, a nie Spitfair. P-47 ma tylko "Eliptyczny obrys skrzydła". To da się wyciąć Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarek_aviatik Opublikowano 24 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2019 To co kolega Skipper wrzucił w ceścinie, ja znalazłem w angliścinie. Przyznam, że wycięcie tą techniką nie jest takie proste, aby zachować kształt skrzydła, no i jeszcze uwzględnić ewentualne zwichrzenie. Chyba prościej zrobić konstrukcyjne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi