Skocz do zawartości

Latajacy dzbanek czyli ....... P47 Thunderbolt


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć, witam w kolejnej relacji, cóż tu pisać dobrze by było żeby mustang miał swojego wiekszego brata :)

Na razie dłubę sobie kadłub, wykonanie i materiały podobnie jak w mustangu rozpiętość okolo 1300mm.

Parę fotek co tam do tej pory wykonałem.

post-5808-0-09639500-1542398737_thumb.jpg

post-5808-0-09160800-1542398758_thumb.jpg

post-5808-0-36171600-1542398778_thumb.jpg

post-5808-0-19760100-1542398794_thumb.jpg

post-5808-0-57697400-1542398811_thumb.jpg

post-5808-0-79839600-1542398839_thumb.jpg

Opublikowano

Panowie małe pytanko do bardziej doświadczonych, kąt zaklinowania statecznika poziomego według planów wynosi 0°

Skrzydła wzgledem sw 3°

Thrustline 2° down and 3° right.

Czy zostawić tak jak jest czy ustalić skrzydło ze statecznikiem na 0° wzgledem osi kadłuba?

post-5808-0-82301600-1542744603_thumb.jpg

post-5808-0-71970900-1542744652_thumb.jpg

Opublikowano

IMO zostaw wg planów. Dodatnie zaklinowania skrzydła da Ci dobra sile nośna na malych kontach natarcia ale chyba przyspieszy odrywanie strug na wysokich kątach ale jeśli nie latasz jak szalony lopez nie ma to żadnego znaczenia.

Tu jest art na ten temat http://www.piotrp.de/MIX/ewd.htm

Skłon silnika daj na zero i wyreguluj na podkładkach.

Opublikowano

 

 

Panowie małe pytanko do bardziej doświadczonych, kąt zaklinowania statecznika poziomego według planów wynosi 0°

Skrzydła wzgledem sw 3°

Thrustline 2° down and 3° right.

Czy zostawić tak jak jest czy ustalić skrzydło ze statecznikiem na 0° wzgledem osi kadłuba?

Przy tym "profilu" jeśli powstał tak jak u kolegi Tender79, to nawet policzyć tego się nie da, po prostu zrób wg planów jeśli są sprawdzone

 

EDIT liczyłem kiedyś P47 ale z profilem typu NACA4415 i podobnym do niego Clark YM, rozpiętości 1,4m.

Przy skrzydle +3 i stateczniku na zero - chce latać na trochę dużych kątach natarcia (model, nie skrzydło), będzie latał wolniej, niż z mniejszym kątem.

Co do skłonu silnika, nie wypowiadam się, ja mam swoją teorie do dolnopłatów.

Ale rób wg planów jeśli są sprawdzone.

Opublikowano

Co do planów to sprawdzone nie są przynajmiej ja nie miałem tej przyjemności, wybrałem je ze wzgledu na sposób budowy konstrukcji która mozna dostosować latwo do piankowych materiałów.

Skrzydełko planuje konstrukcyjne,

Co do charakterystyki lotu to bardziej jestem zwolennikiem szybszego latania.

3° kąta zaklinowania plata to chyba troszkę dużo moim skromnym zdaniem ale wolałem zapytać.

Latem zbudowałem sobie z flitetest samolocik storch tam kąt zaklinowania wynosi okolo 2-3° ,bardzo latwy start i wolne latanie, duży sklon silnika w doł ale po dodaniu gazu od 1/2 w górę samolocik i tak trzeba bylo kontrolować sw ponieważ mocno zadzierał w górę. Myślę ze taka charakterystyka lotu do Thunderbolt a za bardzo nie pasuje :) ale mogę sie mylić.

Myślałem o 1,5° na plusie wzgledem statecznika ,silnik na 0 plus ewentualne podkladki co Wy na to ?

Opublikowano

Co do planów to sprawdzone nie są przynajmiej ja nie miałem tej przyjemności, wybrałem je ze wzgledu na sposób budowy konstrukcji która mozna dostosować latwo do piankowych materiałów.

Skrzydełko planuje konstrukcyjne,

Co do charakterystyki lotu to bardziej jestem zwolennikiem szybszego latania.

3° kąta zaklinowania plata to chyba troszkę dużo moim skromnym zdaniem ale wolałem zapytać.

Latem zbudowałem sobie z flitetest samolocik storch tam kąt zaklinowania wynosi okolo 2-3° ,bardzo latwy start i wolne latanie, duży sklon silnika w doł ale po dodaniu gazu od 1/2 w górę samolocik i tak trzeba bylo kontrolować sw ponieważ mocno zadzierał w górę. Myślę ze taka charakterystyka lotu do Thunderbolt a za bardzo nie pasuje :) ale mogę sie mylić.

Myślałem o 1,5° na plusie wzgledem statecznika ,silnik na 0 plus ewentualne podkladki co Wy na to ?

skrzydło +1,5  i statecznik na 0, to dobry pomysł, ale zależy gdzie SC. Tu jest dużo informacji o tym http://pfmrc.eu/index.php/topic/77230-dekala%C5%BC-czyli-k%C4%85t-wzajemnego-sklinowania-skrzyd%C5%82a-i-statecznika-poziomego/?do=findComment&comment=726707

 

Ale to piankolot, to nie spodziewaj się jakiś zawrotnych prędkości. (edit, nie tyle ze względu na profil, ale masę modelu)

Skłonem silnika nie skompesujesz wszystkich zakresów mocy, po to wymyślono trymery w samolotach.

 

EDIT: czy mogę mieć prośbę mniejszą ilość corposłownictwa?

Opublikowano

Corposłownictwo czyli.... Wytłumacz prościej piszę chaotycznie czy jak ?

Dzieki za podesłaną stronkę na pewno sie z nią zapoznam :)

Opublikowano

Corposłownictwo czyli.... Wytłumacz prościej piszę chaotycznie czy jak ?

Dzieki za podesłaną stronkę na pewno sie z nią zapoznam :)

Przeplatanka języka polskiego z językiem obcym, głównie angielskim.

Obejrzyj sobie polski film Służby specjalne - tam jest to dość dosadnie pokazane na przykładzie żony jednego z agentów.

Opublikowano

Cześć wszystkim, kadłub

z grubsza sklejony, wklejona półka pod serwa i wklejone bowdeny przed sklejeniem obu połówek.

Serwa które planuje zastosować to tower pro mg 90s lub mg 90d.

Jak do tej pory waga 257g.

post-5808-0-52816700-1543513634_thumb.jpg

post-5808-0-68488500-1543513711_thumb.jpg

post-5808-0-48097300-1543513732_thumb.jpg

post-5808-0-81996400-1543513759_thumb.jpg

post-5808-0-42978500-1543513783_thumb.jpg

post-5808-0-72983500-1543513803_thumb.jpg

post-5808-0-65703000-1543513827_thumb.jpg

post-5808-0-87145400-1543513845_thumb.jpg

Opublikowano

Cześć nie ma za co przepraszać, wregi jak i stateczniki to pianka ala flitetest , styropian i poszycie z podkładów pod panele 3mm .

Opublikowano

Cześć nie ma za co przepraszać, wregi jak i stateczniki to pianka ala flitetest , styropian i poszycie z podkładów pod panele 3mm .

A nie wolał byś stateczników zrobić w innej technologi, jakoś ta płaska typowo flietest-towa pianka mi nie pasują do dość żmudnej pracy którą włożyłeś w kadłub?

Opublikowano

No mogłem zrobić w innej technologi np. Jak w mustangu kratownica z piankowych listewek potem oklejanie z obu stron i szlifowanie dla nadania wypuklego kształtu nastepnie wklejamy kawałki klocków balsowych na zawiasy, wklejanie zawiasów,powierzchni sterowych, na koniec szpachlowanko i malowanko, w technologi flitetest stateczniki powstaja w 10 min bez cienia pośpiechu i można zająć się innymi elementami ukladanki, sztywność ta sama,waga mniejsza,mozemy na końcu użyć do malowania emali w spreju nie bojąc sie o to ze pianka zacznie sie rozpuszczać.

Samolocik jest wykonany w technologi piankowo depronowej bez parcia na szkło jeśli chodzi o detetale itp. Ma dobrze latać i cieszyć oko w powietrzu.

Kiedy zacznę budowę warbirda w klasycznym stylu ( balsa) to wiadomo ze standard budowy ( będę starał sie jak najlepiej) i wykończenia bedzie dużo większy niż w mustangu czy dzbanku.

Opublikowano

Nie odbieraj tego jak atak, po prostu widzę duży wkład pracy w kadłub a stateczniki wyglądają średnio. Nie miałem na myśli skomplikowanej technologi - nawet dwie warstwy depronu z drewnianym wzmocnieniem dało by lepszy efekt z namiastką profilu.

Opublikowano

Nie nie :) nie odbieram tego jak atak po prostu tłumaczę jakie mam podejscie do tego samolotu :) jest to bardziej relaksacyjny projekcik przed czymś poważniejszym :) ale o tym za jakiś czas.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.