Skocz do zawartości

Latajacy dzbanek czyli ....... P47 Thunderbolt


model
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Teoretycznie plan tak zaklada ze od przodu, ale z każdym wkladaniem aku wiazało by się ściąganie maski silnika i odkrecanie śmigła raczej.

Wczoraj zrobiłem mocowanie silnika także jestem na etapie wymyslenia sensownego mocowanka pakietu i regualtora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę ze nie ma potrzeby rozcinania maski na poł ,pakiet mogę ostatecznie wkładać poprzez wycietą u góry kadłuba klapką tak jak to w przypadku p 51, tym samym regulator powedrował by na doł ( każda propozycja mile widziana) jutro biorę sie do dalszej pracy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ze względu na rozłożenie masy to bym zrobił prosty eksperyment: podkleił pakiet i regiel w wybranych miejscach od spodu kadłuba i zobaczył jak to się wyważa.

 

Swoja drogą P-47 nie jest jakiś trudny do wyważenia. Ja w ciemno robiłbym luk na baterię za maską silnika Pewnie od góry, bo lepszy dostęp, co nie znaczy, że po włożeniu pakietu, nie można by go było przesuwać do przodu. Prosto, estetycznie, skutecznie.

Nad chłodzeniem pakietu w ogóle bym się nie zastanawiał, chyba że planujesz przyoszczędzić i dać pakiet o słabej wydajności prądowej, ale zniechęcam do takiego zakupu.

 

Regulator zdecydowanie w miejscu dającym dobre chłodzenie. Może na ściance ogniowej/wrędze silnika? Pamiętaj o wyprowadzeniu powietrza spod maski, bo chłodzenie będzie marne. Uproszczona teoria mówi, że wylot ma mieć 6x większą powierzchnię niż wlot, wtedy będzie najlepszy "cug". Trudne, ale warto choćby zbliżyć się do tych proporcji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bartku wczoraj juz rozlozyłem sobie pakiet z regulatorem i silnikiem + śmiglo.

Bateria jak i regulator umiejscowiłem zaraz za wregą silnikową i samolocik ladnie się wyważył z tedecja do przeważenia ale to dobrze bo dojdzie jeszcze tłocznia kabinka.

Pakiet zasilajacy to sls 2200 195g, czyli sugerujesz ze chłodzenie pakietu nie jest bardzo koniecznie tak czy siak ,, korytko" w kadłubie biegnie aż do kokpitu tam zrobie otwór a sama kabinka z tyłu bedzie lekko odstawać od kadłuba,ze wzgledu na zweżony garb, czyli coś nie coś by dmuchało.

Regiel możemy zamocować np. na bocznej ściance za wrego silnikową ( sama maska silnika po założeniu jest sirodku tak wyprofilowana ze po bokach tworzą sie szczeliny wentylacyjne co by powierze miało gdzie uciec ( zrobie zdjęcie)

Może bedzie to wystarczająca wentylacja regulatora ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może będzie wystarczająca. ,Ja bym wykorzystał jednak sporą pojemność komory silnikowej i fakt, że masz półotwarte żaluzje chłodzenia silnika. Możesz pod nimi wyprowadzić powietrze spod maski jak w oryginale, a regiel zainstalować pod maską. To wydaje mi się najbardziej naturalnym rozwiązaniem.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, kabelkologia ogarnięta, jak na mnie to najbardziej estetycznie do tej pory :) ,

po zmątowaniu wszystkiego okazało sie ze trzeba bedzie jednak wyciąć klapę na pakiet ( kwestia sirodka ciężkości) regulator wylądował pod spodem silnika , zobaczymy jak bedzie z chłodzeniem po pierwszych testach w powietrzu.

post-5808-0-13036400-1555360875_thumb.jpg

post-5808-0-23814700-1555360888_thumb.jpg

post-5808-0-81178200-1555360901_thumb.jpg

post-5808-0-59926900-1555360914_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć, dzis odbył się oblot p 47 :) samolot cały i zdrowy, a jak się sprawował w powierzu zobaczcie sami.

Drugi lot w wykonaniu kolegi dzieki czemu mogłem nagrać flim

Chłodzenie silnika regulatora i pakietu super wszystko po locie chłodne no może pakiet delikatnie ciepły.

Czyli co, możemy zabierać sie za malowanie modelu.

https://youtu.be/qiSlwB8nWdc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładam swoje gratulacje, drugi P47 ulotniony na naszym forum w ciągu ostatnich miesięcy .

Trzeciego już się nie doczekamy ;)  przynajmniej tego którego mam na myśli ...

 

Jeszcze staranne malowanie i prosimy o kolejne filmy-ale bardzo proszę operatora   o trzymanie telefonu w poziomie ....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wielkie Panowie.

Czas na jakiś kamuflaż,szukam i szukałem jakiegoś fajnego malowania ale tyle tego ze ciężko coś wybrać moze macie jakieś ciekawe propozycje?

Co do oblotu to rewelacja, model przewidywalny i ładnie szybuje ( duża powierzchnia skrzydła) bałem się troszkę o podwozie myslałem ze drut 3 mm bedzie za giętki ale okazało się ( na plus)ze jest bardziej sprężyste i elastyczne zdało egzamin :)

Ps. Nagrywam komórką ,nagrywając w poziomie mamy film tak jak przy p 51 czyli w poprzek i dlatego dzis filmik z telefonem w pionie nastepne raczej będę juz nagrywał kamerką.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Mam do was małe pytanko odnośnie podwozia ,chciałbym żebyście mi doradzili.

Jakiś czas temu dostałem od kolegi z forum podwozie mechaniczne rozmiar chyba 40-60

Chciałbym je wykorzystać w jakimś modelu, kiedyś wydrukowałem sobie plany spitfire f22/24 z outerzone no i okazało sie ze rozmiar pasuje i nawet goleń ma odpowiednia długość ale jest jedna niewiadoma

Do takiego podwozia potrzebne nam mocne serwo typu standard 180 stopni mam rozumieć np. tp mg 996r180-STOPNI

do tego okrągły orczyk.

Podwozie łaczymy z serwem poprzez popychacz najlepiej regulowany.

Druga opcja zakup elektrycznie chowanego podwozia tyle tylko ze u nas w sklepach znalazłem coś takiego,

mniejsze rozmiarami (ale parametry powinny pasować

https://radio-modele.pl/podwozie-elektryczne-chowane,307,31180.html

Rozmiarowo jak to które mam ( ale parametry przewymiarowane jak i waga 77g szt)

https://www.rctrax.pl/hk-podwozie-skladane-malych-mod-44mmx-41mm/130388/

I ostatnio na modelmaxie znalazem coś takiego

https://modelemax.pl/pl/serwa-pozostale/12962-kds-serwo-podwoziowe-n1003-2004-14-promocja-.html

Waga 54g i rozmiar według planów

Co do srednicy pręta 5mm to myślę ze za dużo ale ze zdystansowaniem na np 4 lub 3,5 nie bedzie problemu.

Samolot budował bym stanadrdowo z balsy raczej napęd elektryczny.

Jak myślicie wykorzystać mechaniczne podwozie które dostałem, czy kupic coś z wyzej wymienionych podwozi elektrycznych ( cztery śrubki i podwozie zamontowane) ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.