Skocz do zawartości

Wilga 2000 Artex


karambolis8

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Z uwagi że mam FunCub-a, to chciałem taki sam silnik żeby części pasowały i jest to Emax-GT2820-06.

Do tego regulator Redox 60A i śmigło to APC 13x6,5.

FunCub na tym nieźle śmiga, a waga podobna, no może Wilga lżejsza, ale jeszcze wisi w garażu nie oklejona.

Mam nadzieję że w te wakacje poleci - przynajmniej raz :-)

Osłony silnika jeszcze nie robiłem i pewnie zrobię po oblocie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Ostatnio niewiele się dzieje bo inny model mnie bardziej zajmuje

560560-26926-46.jpg

 

Ale wiosna się zbliża i trzeba trochę ruszyć z tematem.

 

Piasty kół zakleiłem polistyrenowymi profilami. Klej roztapiający plastik ładnie zareagował z plastikową felgą, więc o trwałość połączenia nie mam obaw. Potem rozwiercę na statywie pod docelową średnicę stalowego pręta podwozia.

 

Natomiast do kółka ogonowego planuję wyciąć z PCB orczyk i dolutować alumweldem do niego kawałek okrągłego porofilu alu, który potem rowzwiercę pod drut podwozia a od boku nagwintuję pod dociskowy robaczek.

 

Kr3jEky.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...
  • 2 tygodnie później...

Z drugiej ręki u nas na forum, w 30% zaczęty.

 

Czy mógłby ktoś bardziej doświadczony odpowiedzieć na parę pytań? :)

 

1) Czy zamocowanie tylnego koła swobodnie ruchomego to dobry pomysł? W poprzednim modelu tylne koło miałem na sztywno i średnio się tym kołowało po lotnisku, ale przy samym starcie czy lądowaniu nie ma problemu.

2) Osłona silnika jest vaccu z materiału, który wygląda jak PET (jak butelka po napojach). Jakim klejem najlepiej połączyć obie połówki?

3) Czy dodać na dźwigary od góry trochę rowingu węglowego? Trochę mnie martwi, że są takie pocięte pod żeberka.

ZhHeR00.jpg 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej

 Jako były posiadacz dwóch egzemplarzy tej wilgi oraz obserwator chyba już 4ch sztuk na naszym lotnisku i wciąż latających od kilku lat podpowiadałby co następuje:

- Wilga ona lekką jest bardzo .....a zatem nie ma potrzeby przerabiania przednich goleni podwozia, świetnie sobie radzi z takimi  jak w zestawie, ale ... jak już masz to masz :-)

- Tylną część kadłuba trzeba usztywnić  na długości ok tak gdzieś ok  10-15 cm od steru kierunku, wystarczy wkleić między podłużnice dopasowane deseczki z balsy 2 mm, ogon jest niestety dość wiotki i skrętny w osi podłużnej co później w locie daje się odczuć i przy lądowaniu może sprawić przykrą niespodziankę,  Ja również usztywniłem miejsce przejścia kabiny w ogon kilkoma  trójkątnymi wzmocnieniami  z cienkiej sklejki doklejonymi do wręg i podłużnic.

- tylne kółko skrętne- tak , jak najbardziej, ja miałem dodatkowy popychacz dołączony do popychacza steru kierunku i orczyk na  goleni. Wystarczy ciut mocniejsze serwo, np. Corona i nie ma potrzeby dokładania  serwa tylko do kółka. Na trawie takie kółko skręcane  to wg mnie konieczność.

-maska silnika, zwykły cyjak

- wzmocnienia rowingiem: niepotrzebne, skrzydło ukończone, oklejone balsą,  jest wystarczająco sztywne.

Wilga lata bardzo fajnie.  Miałem dwie, z których jedną rozbiłem przez głupotę i nieuwagę , za to druga trochę polatałem i szybko się sprzedała.

 

Mam nadzieję, że Będzie Pan zadowoloooonyyy ;-)

Pozdrawiam

Piotr


Acha, jakby ktoś chciał to mogę jeszcze Wilgę załatwić kolegom ,  ale wiem, że nie będzie od ręki na pewno ze względu na brak mocy w laserach.

Przerobowych znaczy sieu.......

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wielkie dzięki za pomoc :) Proszę tylko o doprecyzowanie, bo nie do końca rozumiem.

 

- Tylną część kadłuba trzeba usztywnić  na długości ok tak gdzieś ok  10-15 cm od steru kierunku, wystarczy wkleić między podłużnice dopasowane deseczki z balsy 2 mm

 

Te wzmocnienia to w miejscu zaznaczonym na czerwono, czy na zielono?

acTEn2h.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym na taką Wilgę (zestaw) reflektował...

 

Hej

Jako były posiadacz dwóch egzemplarzy tej wilgi oraz obserwator chyba już 4ch sztuk na naszym lotnisku i wciąż latających od kilku lat podpowiadałby co następuje:

- Wilga ona lekką jest bardzo .....a zatem nie ma potrzeby przerabiania przednich goleni podwozia, świetnie sobie radzi z takimi jak w zestawie, ale ... jak już masz to masz :-)

- Tylną część kadłuba trzeba usztywnić na długości ok tak gdzieś ok 10-15 cm od steru kierunku, wystarczy wkleić między podłużnice dopasowane deseczki z balsy 2 mm, ogon jest niestety dość wiotki i skrętny w osi podłużnej co później w locie daje się odczuć i przy lądowaniu może sprawić przykrą niespodziankę, Ja również usztywniłem miejsce przejścia kabiny w ogon kilkoma trójkątnymi wzmocnieniami z cienkiej sklejki doklejonymi do wręg i podłużnic.

- tylne kółko skrętne- tak , jak najbardziej, ja miałem dodatkowy popychacz dołączony do popychacza steru kierunku i orczyk na goleni. Wystarczy ciut mocniejsze serwo, np. Corona i nie ma potrzeby dokładania serwa tylko do kółka. Na trawie takie kółko skręcane to wg mnie konieczność.

-maska silnika, zwykły cyjak

- wzmocnienia rowingiem: niepotrzebne, skrzydło ukończone, oklejone balsą, jest wystarczająco sztywne.

Wilga lata bardzo fajnie. Miałem dwie, z których jedną rozbiłem przez głupotę i nieuwagę , za to druga trochę polatałem i szybko się sprzedała.

 

Mam nadzieję, że Będzie Pan zadowoloooonyyy ;-)

Pozdrawiam

Piotr

 

Acha, jakby ktoś chciał to mogę jeszcze Wilgę załatwić kolegom , ale wiem, że nie będzie od ręki na pewno ze względu na brak mocy w laserach.

Przerobowych znaczy sieu.......

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wielkie dzięki za pomoc :) Proszę tylko o doprecyzowanie, bo nie do końca rozumiem.

 

 

Te wzmocnienia to w miejscu zaznaczonym na czerwono, czy na zielono?

acTEn2h.jpg

 

Ja bym na taką Wilgę (zestaw) reflektował...

 

 

Ja bym na taką Wilgę (zestaw) reflektował...

 

Czerwone- deseczki

Zielone, trójkaciki ze sklejki lub deseczki, można również okleic cały ogon ale to już  jak kto woli........

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 1 miesiąc temu...

Witam.

 

Długi weekend w domu sprzyjał pracom, nawet z dziećmi :)

 

Oblot coraz bliżej, prac zostało bardzo niewiele, w zasadzie czekam na pogodę.

 

Sterowanie kółkiem rozwiązałem e poniższy sposób, zakres ruchu jest nawet aż za duży, do wyregulowania. Snap jest wklejony na CA, będzie OK?

hIvPtUm.jpg

 

Na wyposażenie jest bardzo dużo miejsca.

COVrrp8.jpg

 

Pierwsze oklejanie nie wyszło idealnie, w zasadzie cały model można by okleić na nowo, więc zostawie jak jest i następny będzie lepszy ;)

U1ZVTqR.jpg

dRV10R9.jpg

 

Zawiasy wkleiłem na żywicę 30-min z Casto i od wczoraj jeszcze nie związała. Model leżał w piwnicy, gdzie jest 14 stopni, mam nadzieję że w domu w końcu zwiąże.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.