karambolis8 Opublikowano 8 Stycznia 2019 Autor Opublikowano 8 Stycznia 2019 Super. Jaki to silnik, że śmigło tak duże? Jak mocowaną jest u Ciebie osłona silnika?
piotrekoka Opublikowano 9 Stycznia 2019 Opublikowano 9 Stycznia 2019 Witam Z uwagi że mam FunCub-a, to chciałem taki sam silnik żeby części pasowały i jest to Emax-GT2820-06. Do tego regulator Redox 60A i śmigło to APC 13x6,5. FunCub na tym nieźle śmiga, a waga podobna, no może Wilga lżejsza, ale jeszcze wisi w garażu nie oklejona. Mam nadzieję że w te wakacje poleci - przynajmniej raz :-) Osłony silnika jeszcze nie robiłem i pewnie zrobię po oblocie.
karambolis8 Opublikowano 29 Stycznia 2019 Autor Opublikowano 29 Stycznia 2019 Ostatnio niewiele się dzieje bo inny model mnie bardziej zajmuje Ale wiosna się zbliża i trzeba trochę ruszyć z tematem. Piasty kół zakleiłem polistyrenowymi profilami. Klej roztapiający plastik ładnie zareagował z plastikową felgą, więc o trwałość połączenia nie mam obaw. Potem rozwiercę na statywie pod docelową średnicę stalowego pręta podwozia. Natomiast do kółka ogonowego planuję wyciąć z PCB orczyk i dolutować alumweldem do niego kawałek okrągłego porofilu alu, który potem rowzwiercę pod drut podwozia a od boku nagwintuję pod dociskowy robaczek.
karambolis8 Opublikowano 28 Lutego 2019 Autor Opublikowano 28 Lutego 2019 Czy dobrym pomysłem będzie zamocowanie tylnego kółka niesterowanego, ale ruchomego? Jak się takie podwozie zachowuje przy lądowaniu i kołowaniu na trawie?
karambolis8 Opublikowano 28 Lutego 2019 Autor Opublikowano 28 Lutego 2019 Stan prac przy Wildze Mam problem z polutowaniem alumweldem orczyka. Mimo użycia topnika i oczyszczenia powierzchni, lut nie chce się łapać aluminium. Mój palnik na pewno nie jest za słaby, bo jest w stanie stopić te elementy.
karambolis8 Opublikowano 12 Marca 2019 Autor Opublikowano 12 Marca 2019 Dzięki. Skala 1:48. Tak wyszedł:
still23er Opublikowano 12 Marca 2019 Opublikowano 12 Marca 2019 fajna ta wilga, jaka to będzie rozpiętość?
karambolis8 Opublikowano 13 Marca 2019 Autor Opublikowano 13 Marca 2019 Producent podaje rozpiętość 1300. Ja skrzydeł jeszcze nie zacząłem.
karambolis8 Opublikowano 13 Marca 2019 Autor Opublikowano 13 Marca 2019 Kadłub oklejony balsą, szparki poszpachlowane lekką masą. Zabieram się za skrzydła
karambolis8 Opublikowano 14 Marca 2019 Autor Opublikowano 14 Marca 2019 Z drugiej ręki u nas na forum, w 30% zaczęty. Czy mógłby ktoś bardziej doświadczony odpowiedzieć na parę pytań? 1) Czy zamocowanie tylnego koła swobodnie ruchomego to dobry pomysł? W poprzednim modelu tylne koło miałem na sztywno i średnio się tym kołowało po lotnisku, ale przy samym starcie czy lądowaniu nie ma problemu. 2) Osłona silnika jest vaccu z materiału, który wygląda jak PET (jak butelka po napojach). Jakim klejem najlepiej połączyć obie połówki? 3) Czy dodać na dźwigary od góry trochę rowingu węglowego? Trochę mnie martwi, że są takie pocięte pod żeberka.
pietka Opublikowano 14 Marca 2019 Opublikowano 14 Marca 2019 Hej Jako były posiadacz dwóch egzemplarzy tej wilgi oraz obserwator chyba już 4ch sztuk na naszym lotnisku i wciąż latających od kilku lat podpowiadałby co następuje: - Wilga ona lekką jest bardzo .....a zatem nie ma potrzeby przerabiania przednich goleni podwozia, świetnie sobie radzi z takimi jak w zestawie, ale ... jak już masz to masz :-) - Tylną część kadłuba trzeba usztywnić na długości ok tak gdzieś ok 10-15 cm od steru kierunku, wystarczy wkleić między podłużnice dopasowane deseczki z balsy 2 mm, ogon jest niestety dość wiotki i skrętny w osi podłużnej co później w locie daje się odczuć i przy lądowaniu może sprawić przykrą niespodziankę, Ja również usztywniłem miejsce przejścia kabiny w ogon kilkoma trójkątnymi wzmocnieniami z cienkiej sklejki doklejonymi do wręg i podłużnic. - tylne kółko skrętne- tak , jak najbardziej, ja miałem dodatkowy popychacz dołączony do popychacza steru kierunku i orczyk na goleni. Wystarczy ciut mocniejsze serwo, np. Corona i nie ma potrzeby dokładania serwa tylko do kółka. Na trawie takie kółko skręcane to wg mnie konieczność. -maska silnika, zwykły cyjak - wzmocnienia rowingiem: niepotrzebne, skrzydło ukończone, oklejone balsą, jest wystarczająco sztywne. Wilga lata bardzo fajnie. Miałem dwie, z których jedną rozbiłem przez głupotę i nieuwagę , za to druga trochę polatałem i szybko się sprzedała. Mam nadzieję, że Będzie Pan zadowoloooonyyy ;-) Pozdrawiam Piotr Acha, jakby ktoś chciał to mogę jeszcze Wilgę załatwić kolegom , ale wiem, że nie będzie od ręki na pewno ze względu na brak mocy w laserach. Przerobowych znaczy sieu.......
karambolis8 Opublikowano 15 Marca 2019 Autor Opublikowano 15 Marca 2019 Wielkie dzięki za pomoc Proszę tylko o doprecyzowanie, bo nie do końca rozumiem. - Tylną część kadłuba trzeba usztywnić na długości ok tak gdzieś ok 10-15 cm od steru kierunku, wystarczy wkleić między podłużnice dopasowane deseczki z balsy 2 mm Te wzmocnienia to w miejscu zaznaczonym na czerwono, czy na zielono?
wiktoreksz Opublikowano 15 Marca 2019 Opublikowano 15 Marca 2019 Ja bym na taką Wilgę (zestaw) reflektował... Hej Jako były posiadacz dwóch egzemplarzy tej wilgi oraz obserwator chyba już 4ch sztuk na naszym lotnisku i wciąż latających od kilku lat podpowiadałby co następuje: - Wilga ona lekką jest bardzo .....a zatem nie ma potrzeby przerabiania przednich goleni podwozia, świetnie sobie radzi z takimi jak w zestawie, ale ... jak już masz to masz :-) - Tylną część kadłuba trzeba usztywnić na długości ok tak gdzieś ok 10-15 cm od steru kierunku, wystarczy wkleić między podłużnice dopasowane deseczki z balsy 2 mm, ogon jest niestety dość wiotki i skrętny w osi podłużnej co później w locie daje się odczuć i przy lądowaniu może sprawić przykrą niespodziankę, Ja również usztywniłem miejsce przejścia kabiny w ogon kilkoma trójkątnymi wzmocnieniami z cienkiej sklejki doklejonymi do wręg i podłużnic. - tylne kółko skrętne- tak , jak najbardziej, ja miałem dodatkowy popychacz dołączony do popychacza steru kierunku i orczyk na goleni. Wystarczy ciut mocniejsze serwo, np. Corona i nie ma potrzeby dokładania serwa tylko do kółka. Na trawie takie kółko skręcane to wg mnie konieczność. -maska silnika, zwykły cyjak - wzmocnienia rowingiem: niepotrzebne, skrzydło ukończone, oklejone balsą, jest wystarczająco sztywne. Wilga lata bardzo fajnie. Miałem dwie, z których jedną rozbiłem przez głupotę i nieuwagę , za to druga trochę polatałem i szybko się sprzedała. Mam nadzieję, że Będzie Pan zadowoloooonyyy ;-) Pozdrawiam Piotr Acha, jakby ktoś chciał to mogę jeszcze Wilgę załatwić kolegom , ale wiem, że nie będzie od ręki na pewno ze względu na brak mocy w laserach. Przerobowych znaczy sieu.......
pietka Opublikowano 15 Marca 2019 Opublikowano 15 Marca 2019 Wielkie dzięki za pomoc Proszę tylko o doprecyzowanie, bo nie do końca rozumiem. Te wzmocnienia to w miejscu zaznaczonym na czerwono, czy na zielono? Ja bym na taką Wilgę (zestaw) reflektował... Ja bym na taką Wilgę (zestaw) reflektował... Czerwone- deseczki Zielone, trójkaciki ze sklejki lub deseczki, można również okleic cały ogon ale to już jak kto woli........
karambolis8 Opublikowano 25 Marca 2019 Autor Opublikowano 25 Marca 2019 Witam. Postęp w pracach. Obecna waga 506g.
pietka Opublikowano 25 Marca 2019 Opublikowano 25 Marca 2019 Panowie. Po wielkich błaganiach w przyszłym tygodniu będzie cięte 2-3 wilgi. Jak ktoś chce zestaw to piszcie do mnie na PW bo potem znowu będzie plaża. Pozdrawiam Piotr PS. Cena sklepowa + kw
karambolis8 Opublikowano 3 Maja 2019 Autor Opublikowano 3 Maja 2019 Witam. Długi weekend w domu sprzyjał pracom, nawet z dziećmi Oblot coraz bliżej, prac zostało bardzo niewiele, w zasadzie czekam na pogodę. Sterowanie kółkiem rozwiązałem e poniższy sposób, zakres ruchu jest nawet aż za duży, do wyregulowania. Snap jest wklejony na CA, będzie OK? Na wyposażenie jest bardzo dużo miejsca. Pierwsze oklejanie nie wyszło idealnie, w zasadzie cały model można by okleić na nowo, więc zostawie jak jest i następny będzie lepszy Zawiasy wkleiłem na żywicę 30-min z Casto i od wczoraj jeszcze nie związała. Model leżał w piwnicy, gdzie jest 14 stopni, mam nadzieję że w domu w końcu zwiąże.
Rekomendowane odpowiedzi