Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

A tak na marginesie to jak się bawić to się bawić. Silnik idzie na żądło i dostanie serwo do sterowania wektorem ciągu. Dzięki temu nie trzeba będzie ciąć wlotów powietrza pod śmigło. Pytanie do kolegów czy może to wpłynąć na właściwości lotne?

Miejsce na elektronikę od razu planuje na samym przodzie w okolicach kabiny, jak będzie problem z wyważeniem to użyje dwóch pakietów dla zwiększenia długości lotu. Canardy już na pewno będą napędzane jednym serwem tak samo jak stery kierunku - użyje dwóch bowdenów na przeciwloglych ramionach serwa. Nie mogę szaleć bo moja aparatura ma tylko 3 Mixy.

  • Lubię to 1
Opublikowano

a to jest jeden z twoich pierwszych odżutowców i nie masz jeszcze nic wylatane odżutowcami? jak tak to nie robilbym silnika na tyle, ani nie wkladał podwójnych pakietów, ani nie robił kanardów ruchomych, tylko klasycznego zoptymalizowanego odżutowca(chodzi o optymalizacje pod jedno śmigło) - patrz w moich modelach.
Gdy masz zamontowane śmigło pośrodku, łatwo jest robić zawis, przy śmigle z tyłu jest to raczej nie wykonalne. Z praktyki oszacowałem że najlepsze położenie śmigła jest mniej wiecej w punkcie zaczynania sie skrzydeł, to daje lepszą wydajność napędową, niż śmigło na przodzie, a położenie silnika na samym tyle jest nie optymalne, bo trzeba długich kabli, doważenia, brak możliwości wykonania zawisu.

Opublikowano

Co do jetów to mam już dwa zaprojektowane od podstaw przez siebie (w sumie 4 ale dwa nie przeżyły do czasów teraźniejszych):

1. Strato Delta https://youtu.be/PoC8kiv2PwM

post-20703-0-50340200-1548138802_thumb.jpeg

2. PZL 21 Gargulec https://youtu.be/Dd3dtJMllrM opisywany kilka wątków niżej

 

Co do umieszczenia silnika na tyle to niesie to problemy z wyważeniem ale za to model pięknie się prezentuje. Przejrzałem już chyba wszystkie filmy na YT i jest dużo SU z silnikami, nawet dwoma, umieszconymi na końcach elevonów i na serio biedy nie ma jeśli chodzi o akrobacje, choć istotnie może to nie być idealny model do nauki zawisu ale HA z wektorem ciągu raczej pociągnie.

Chce go zrobić na bogato, żeby nie był kolejnym klonem kanciakow z foambordu bo tego jest już na pęczki.

Opublikowano

Canardy zostały zamocowane wg schematu:

post-20703-0-95884400-1548171275_thumb.jpg

 

Prętem węglowym fi 2,2mm przebiłem się przez piankę nie nacinając płyty. Dzięki temu sterowanie idzie wewnątrz płytu i nie trzebabyło jej nacinać.

 

Ogólna koncepcja rozmieszczenia podzespołów wykonawczych wyglądać bęzie tak - dzięki temu praktycznie nie będzie widać serwomechanizmów

post-20703-0-24798000-1548171382_thumb.jpg

 

Wstępnie sprawdziłem jak wypada wyważnie modelu i raczej nie będzie problemu z wyważenim umieszczając pakiet i regulator w okolichach końca kabiny (w kier. ogona).

Co do montażu silnika to żądło nie będzie tak długie jak w oryginale i trochę skrócę dysze silników aby silnik znalazł się możliwe blisko SC. 

Opublikowano

Powoli do przodu Canardy wycięte z balsy 5mm i oszlifowane na gładko - będą ładnie wyglądały niż kanciaty foambord.

post-20703-0-40605200-1548323989_thumb.jpg

 

Pomiędzy żebrami skrzydeł wkleiłem i dopasowałem styropianowe kształtki, które prawie nic nie ważą, a ułatwią oklejanie skrzydła. Dodatkowo wkleiłem balsowy spływ żeby ładnie uformować profil.

post-20703-0-13346600-1548324136_thumb.jpg

 

   

 

  • Lubię to 1
Opublikowano

Mam pytanie do kolegów doświadczonych w laminowaniu. Do tej pory pokrywałem modele papierem na wikol. Tu chce spróbować czegoś nowego - laminowania stylonem na polimer albo żywica i tkanina szklana. Pytanie - co Waszym zdaniem jest lepsze oraz czy polecicie jakieś poradniki jak to najlepiej wykonać?

Opublikowano

Jesli musze zabezpieczyc styropian to laminuje zywica i szklem 25-50 g. Probowalem jedwabiem ale trudniej usunac plisy i bable. Jak nie musi byc lustro to da sie zrobic w miare lekko. Nie moge sie jakos przekonac do innych sposobow.

 

Ciekawa metode niedawno opisal Stema w ktoryms watku. Wlasnie oklejanie stylonem czy czyms podobnym.  Warto sprobowac jak masz odwage...

Opublikowano

Odnośnie laminowania to zrobie test. Kupiłem wczoraj stylon 60g/m2 (śmieszna cena - coś około 1,4 zł za m2).

Zalaminuje po kawałku foambordu

1. Stylon na polimer

2. Papier na wiko

3. Tkanina szklana na Ezekote

Zważę I poddam próbie obciążeniowej zobaczymy co wyjdzie.

Opublikowano

Projekt osiągnął już mój ulubiony etap gdzie mam już więcej niż mniej. Skrzydła pokryte zostały 1mm podkładem pod panele (swoją drogą genialny materiał pokryciowy pod laminowanie!)

post-20703-0-47737400-1548627722_thumb.jpg

 

Wzmocniłem tylną cześć kadłuba. Dziura po pierwotnie zakładanym napędzie dość mocno osłabiła tylną część modelu więc wkleiłem od góry i dołu sosnowe wzmocnienia:

post-20703-0-09082800-1548627986_thumb.jpg

 

 Mam już zamocowane serwo canarda i elevonów - dzięki styropianowemu rdzeniowi, który można drążyć nie ma problemu z montażem elektroniki. Dostęp do bebechów zostanie zapewniony przez odcięcie części kadłuba wzdłuż czarnej poziomej kreski:

post-20703-0-45009500-1548628233_thumb.jpg

 

Teraz czas na zrobienie na czysto górnej części kadłuba i zalaminowaniu go z płatowcem. Na razie jest 530 gramów + elektronika 350 co daje 886g. Żeby zmieści się w zakładanych 1300 g zostało około 400 gramów i z tego co widzę to całość bardziej podejdzie pod 1400 gramów. 

 

  • Lubię to 1
Opublikowano

Widzę, że na canardy i ster wysokości zastosujesz serwomechanizm z plastikowymi trybami. Przy tak dużym modelu (duże powierzchni sterowe) i spodziewanej dużej prędkości zastosowałbym serwomechanizmy z węglowymi lub metalowymi zębatkami.  Czym sugerowałeś się podczas wybierania danego profilu żeberek na skrzydła - mają bardzo duży "kąt natarcia".

Opublikowano

Co do serwomechanizmów to plastikowy jest ten od canardów - ale nie zakładam żeby tam były duże obciążenia bo ich pow. nie jest duża, serwa od sterolotek są na metalowych trybach. Co do profilu żeberka skrzydła to wygląda to następująco:

post-20703-0-77069700-1548674904_thumb.jpg

 

 

 

Opublikowano

Widzę, że na canardy i ster wysokości zastosujesz serwomechanizm z plastikowymi trybami. Przy tak dużym modelu (duże powierzchni sterowe) i spodziewanej dużej prędkości zastosowałbym serwomechanizmy z węglowymi lub metalowymi zębatkami.  Czym sugerowałeś się podczas wybierania danego profilu żeberek na skrzydła - mają bardzo duży "kąt natarcia".

Hmm.... jakieś przesłanki poparte praktyką, że kolega tak napisał.  W modeliku na fotce poniżej w canardzie zastosowałem serwa HS 225 zwykłe w pozostałych sterach HS 422 , masa do lotu około 11kg.

 

post-270-0-36666000-1548676690_thumb.jpg

  • Lubię to 1
Opublikowano

Hmm.... jakieś przesłanki poparte praktyką, że kolega tak napisał.  W modeliku na fotce poniżej w canardzie zastosowałem serwa HS 225 zwykłe w pozostałych sterach HS 422 , masa do lotu około 11kg.

 

attachicon.gifHPIM2948.JPG

 

Tak Jędrek, pisząc posty opieram się tylko na własnych doświadczeniach  - 2 serwa "niebieskie" TowerPro SG90 które używałem  w jednym z modeli na sterze wysokości i jako sterowanie "wektorem ciągu" (czyli ruchem całego silnika w pionie) miały po kilku lotach rozregulowane i pościerane zębatki. Może trafiłem na wadliwą partię   :unsure:

Opublikowano

OK, nie używam takich serw, więc nie wiem co sobą prezentują. Ale dalej się będę upierał, że nie ma potrzeby użycia w tym modelu "wypasionych" serw. To mały model.

 

Pozdrawiam

Opublikowano

OK, nie używam takich serw, więc nie wiem co sobą prezentują. Ale dalej się będę upierał, że nie ma potrzeby użycia w tym modelu "wypasionych" serw. To mały model.

 

Pozdrawiam

A tak z innej beczki Andrzej masz może jakieś filmy jak Twoje cudo lata?

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.