Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Chylę czoła przed spostrzegawczością :) Dane Horneta znalazłem, ale Viperka nie, ale tak podejrzewałem, że coś w tym stylu.

Nie mam pojęcia, ja słyszałem (nie wiem czy to prawda), że On ściągał te pianki gdzieś z Chin, dodawał do tego swoje usprawnienia - turbinę, elementy 3d, chowane podwozie i sprzedawał. I tak było gdzieś do listopada, gdy wyprzedał ostatnie egzemplarze "swoich" modeli i napisał o zamknięciu strony i sklepu. Od jakiegoś czasu przymierzałem się z zakupem i sprawę przespałem - byłem zły. Jakież było moje zdumienie, gdy zupełnie przypadkowo wszedłem na jego stronę pod koniec grudnia i okazało się, że oferuje same piankowe kity Vipera i Horneta, na dodatek w lepszych cenach, a jako że Święta to nie muszę pisać co było dalej, zamówiłem na stronie, opłaciłem przez PP i paczka idzie :)

Opublikowano

Twój model F-16 jest wymiarami bardzo zbliżony do modelu produkcji firmy Freewing

 

 

Wingspan 1023mm / 40.27in
Length1522mm / 59.92in
Flying Weight 3550g / 125.22oz
 
Power System
3748-1550kV Brushless Outrunner Motor with 3150g thrust 
 
 
Electronic Speed Control
130A ESC, 8A UBEC, EC5 Connector 
 
Required Battery
S 22.2V 5000mAh 50C LiPo with EC5 connector 
 
Opublikowano

Dzięki

Motion rc znam, oglądałem i modele i części, jest to jakaś opcja. Zwłaszcza jeżeli mój pomysł na zrobienie lekko się powiedzie to zapas ciągu będzie znaczny. Aczkolwiek ostatnio gdy patrzyłem większości zestawów turbina/silnik nie było w sprzedaży. Wolałbym kupić cały zestaw w jednym miejscu, no ale zobaczymy. 

Opublikowano

Ten F-16 pochodzi ze stajni Starmax'a, firmy która już chyba nie istnieje.

Fabryczna specyfikacja wyglądała tak (cytat z RC Groups):

Wingspan: 923mm
Length: 1436mm
Flying Weight: 2300g
Wing area: 22dm2
Wing Load: 100g/dm2
Radio System: 6Ch (not included)
Servos: 8 x 9g, 3 x 25g (not included)
Ducted fan: 90mm
Brushless motor: 1770kv 3674 Brushless Inrunner with heatsink (not included)
ESC: 100A (not included)
Battery: 6 Cell Li-Po Battery,5000 mAh, 22.2V (not included)

 

Z tego co widziałem ciężar do startu to okolo 3200-3500 gramów, więc sporo więcej niż powyższa wartość (pewnie to waga niekompletnego zeestawu, na pewno bez akumulatora, być może też bez serw, silnika i regulatora, za to ze składanym podwoziem). Tym niemniej na filmach widać że model na 6S spokojnie startował z ręki...

Będe kibicował budowie i oblotowi :-)

 
Wiktor
 
PS. Ja się teraz zastanawiam nad F-18 :-)
Opublikowano

Dzięki. Jeśli to model +/- podobny do będącego w sprzedaży F18 (a wydaje się że tak), gdzie jest podana waga samej konstrukcji, coś około 900g, to z wstępnej symulacji waga do lotu +/- 2300g jest możliwa do osiągnięcia, zresztą ten parametr widnieje w tym co podkleiłeś. Nie bardzo wiem skąd te 3200-3500? Model przyjdzie, poważę wszystko i zobaczymy czy będę mógł liczyć na +/- 2,3kg, czy też nie :)

Kupuj Horneta to będzie ciekawie na lotnisku, Paweł z Migiem 15 i nową konstrukcją, a my z tymi dwoma :)

Opublikowano

Na RC Groups znalazlem informację użytkowników o wadze okolo 6.5-7 funtów do lotu (7 to jakies 3175 gramów), a na jakimś youtube'owym filmiku usłyszałem 3500...

Obecnie dostępny full wypasiony F-16 Freewing'a, również EPO, 6S, podwozie i akcesoria, waży 3550 według info z MotionRC.

Fajnie by było gdyby się działo, niestety ciągle jeszcze nie mam miejsca do budowy takiego modelu, muszę się ograniczać do RTF montowalnych na stole w salonie, wymagających tylko 10 kropel kleju i 15 wkrętów  :(

Opublikowano

Ziarnko do ziarnka i zbierze się miarka. Dodaj wagę samego wyposażenia, plus trochę na kable, wzmocnienia, klej pierdołki typu dźwignie. Na koniec dodaj 20% i będziesz miał w miarę wyliczona docelową wagę do lotu.

Sama bateria 6S 5000mAh 40C waży 800g

Opublikowano

Eee, jak będzie lekko to wystarczy 6s 4000, a wtedy można już w granicach 550 g nawet (mam takie).

A poza tym ja lubię lekko ;):)

 

Kiedyś już o tym pisałem na forum, ale przypomnę. Miałem Stingerka 64mm edf-a z HK, latał na bateriach 3s 1600 (zalecanych), ale testowałem też na 1800 i 2200. 

Najlepiej latał (najdłużej, najłatwiej startował z ręki, najlepiej lądował/szybował, najlepiej szedł w górę, najdynamiczniej i z największym zakresem prędkości) na najmniejszej baterii, czyli 1600 (najlżejszej), na 1800 jeszcze od biedy dało się latać, natomiast na 2200 to był prawdziwy cegłolot (słabo startował, słabo szedł w górę, miał najmniejszą prędkość i najmniejszy zakres prędkości i latał zdecydowanie najkrócej).

 

Zestaw napędowy dopóki się nie zdecyduję jest pewną niewiadomą, natomiast resztę już policzyłem, jeśli pianka będzie ważyła rzeczywiście +/- 900g to 2,3-2,5 kg jest bardzo realne :)

Ale przyjdzie to zobaczymy, w każdym razie z pewnością się informacjami podzielę.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Na razie wciąż jeszcze czekam na przesyłkę. Coś długo z tej Holandii idzie.

A`propos dyskusji o wadze, znalazłem film z lotów modelu F18 od Jepe (nawet większy) i jak widać start z ręki, na 6s, waga 2400 :)

Opublikowano

Tak sprawiał wrażenie troszkę ciężkiego przy starcie, ale w locie śmiga prima :) 

Pogratuluj proszę Danielowi modelu.

Dzięki za info.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Ze śledzenia przesyłki wynika, że jest już w PL (długo coś jej ta podróż zajęła), pewnie więc w przyszłym tygodniu dotrze do mnie :)

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.