Jump to content
diranor1

PIONEER II odklejenie UHU POR

Recommended Posts

Witam

Mam taki problem (przepraszam jeśli głupi;)). Skleiłem swój pierwszy model Pioneera i niestety okazało się że po zaschnięciu kleju uhu por statecznik nie jest idealnie prosto - czy jest możliwość na odklejenie go (np. gorącą woda) i przyklejenia ponownie?

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Który statecznik - pion - poziom ? Daj jakąś fotkę poglądową. Może nie jest tak źle i wystarczy nagiąć piankę.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chodzi o cały "moduł" stateczników  - skleiłem statecznik poziomy z pionowym i tu jest ok ale podczas łączenia ich z kadłubem okazało się że lewa strona (patrząc z przodu modelu) jest delikatnie wyżej. Widać to dobrze w stosunku do skrzydeł. Załączam zdjęcia.

post-20964-0-54452500-1547309696_thumb.jpg

post-20964-0-39479700-1547309715_thumb.jpg

post-20964-0-55449100-1547309770_thumb.jpg

post-20964-0-59661900-1547309802_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zdarzało mi się rozklejać połączenia po UHU Por. Spróbuj jak grzanie nie pomoże, podważać i wkładać skalpel. Być może uda Ci się przeciąć dokładnie na połączeniu, ale jak nie to też nie ma przecież problemu. Jak się nie odklei to odetnij, popraw i przyklej ponownie już dobrze. Z piankami nie ma aż takiego problemu.  :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mozesz smialo tak latac jak jest chyba ze Ci to przeszkadza i denerwuje. Ten model z tak wklejonym statecznikiem bedzie latal tak samo jak z prostym :) .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wolałbym w środku jednak producent prawdopodobnie nie dodaje nic do tego aby można było je zamontować w taki sposób.

 

Chyba że się mylę i coś z tego co jest na zdjęciu do tego służy? To na gorze wiem że jest pod serwa tylko nie wiem w jaki sposób można to wykorzystać, za to te części na dole do czego mogą służyć?19bd840db1fafd226e1c8671040be454.jpg

 

Wysłane z mojego MI 8 przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

W moim Pioneerze serwa są wklejone wewnętrz  kadłuba i mają miejsce tak, że ramię wystaję na zewnętrz na wysokości "rowka" na popychacz w bowdenie i są wklejone na Uchu-por. Podejrzewam że ta plytka jest jednak  podstawą serw tylko kwestia jak wklejone czy sa jakieś wpusty do wsunięcia czy po prostu na styk i potraktować klejem. Spróbuj rozdzielenia  statecznika wąskim nożykiem do tapet / całym/, oczywiście tego nie robilem i nie wiem czy się nie zepsuje elementu!?

Share this post


Link to post
Share on other sites

W moim Pioneerze serwa są wklejone wewnętrz kadłuba i mają miejsce tak, że ramię wystaję na zewnętrz na wysokości "rowka" na popychacz w bowdenie i są wklejone na Uchu-por. Podejrzewam że ta plytka jest jednak podstawą serw tylko kwestia jak wklejone czy sa jakieś wpusty do wsunięcia czy po prostu na styk i potraktować klejem. Spróbuj rozdzielenia statecznika wąskim nożykiem do tapet / całym/, oczywiście tego nie robilem i nie wiem czy się nie zepsuje elementu!?

Właśnie w żaden sposób nie mogłem tej płytki w środku dopasować więc prawdopodobnie poprowadzę wszystko na zewnatrz

 

Wysłane z mojego MI 8 przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

A nie mógłbyś wykonać nowej płytki na serwa  nawet z balsy 3-ki ,tylko przenieść wycięcia do skraja i sprawdzić na ile wystaję ramię serwa.W moim  tak wyglądał na zewnętrz

post-3422-0-17598000-1569219988_thumb.jpg

post-3422-0-39298900-1569220023_thumb.jpg

 szkoda że nie zrobiłem zdjęcia od środka.

Ja bym jednak pokombinował z montażem serw w środku!?

Share this post


Link to post
Share on other sites

A nie mógłbyś wykonać nowej płytki na serwa nawet z balsy 3-ki ,tylko przenieść wycięcia do skraja i sprawdzić na ile wystaję ramię serwa.W moim tak wyglądał na zewnętrz

attachicon.gif100_0990.JPG

attachicon.gif100_0989.JPG

szkoda że nie zrobiłem zdjęcia od środka.

Ja bym jednak pokombinował z montażem serw w środku!?

Nie zrozumieliśmy sie. Serwa oczywiście będą zamontowane w środku. Chodzi o popychacze a te widać również u Ciebie są na zewnatrz

 

Wysłane z mojego MI 8 przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

No właśnie ?,bowdeny do usterzenia są prowadzone na zewnętrz, przyklejone na Uchu-Por.Jest łatwiej wprowadzić popychacz lub go wymienić ponadto bardzo lekko się przesuwa.

Sam popychacz na jednym końcu który jest zakładany na ramię serwa nie zaginałem w literę S, tylko zgiąłem pod kątem 90stopni. Po założeniu na ramię zabezpieczony snapem jak na fotce, u mnie są takie dwa/.Zabezpieczenie jest łatwe i pewne!?

post-3422-0-95387300-1569222222_thumb.jpg

W twoim wypadku tylko jeden bo na drugim końcu masz beczkę do regulacji.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A nie mógłbyś wykonać nowej płytki na serwa nawet z balsy 3-ki ,tylko przenieść wycięcia do skraja i sprawdzić na ile wystaję ramię serwa.W moim tak wyglądał na zewnętrz

attachicon.gif100_0990.JPG

attachicon.gif100_0989.JPG

szkoda że nie zrobiłem zdjęcia od środka.

Ja bym jednak pokombinował z montażem serw w środku!?

Podpowiedz mi proszę, jak masz zamontowany silnik? Bo głowie się nad tym i nic nie mogę wymyślić.46f92920e13b18209c7c98ec109eee1e.jpg

 

Wysłane z mojego MI 8 przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z tego co pamiętam to te wąskie deseczki wklejasz do kwadratowej dziury na dole komory silnika, deseczki kładziesz na przekładkę czyli druga warstwa jest prostopadła do pierwszej i na nie kładziesz tą kwadratową całą deseczkę do montażu (przykręcenia) silnika. Ta kolejność może też być na odwrót. Zobaczę w domu jak to zrobiłem.


Czarny krzyżak przykręcasz do silnika, a potem do deseczek wklejonych w kadłub.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z tego co pamiętam to te wąskie deseczki wklejasz do kwadratowej dziury na dole komory silnika, deseczki kładziesz na przekładkę czyli druga warstwa jest prostopadła do pierwszej i na nie kładziesz tą kwadratową całą deseczkę do montażu (przykręcenia) silnika. Ta kolejność może też być na odwrót. Zobaczę w domu jak to zrobiłem.

 

Czarny krzyżak przykręcasz do silnika, a potem do deseczek wklejonych w kadłub.

Jakbyś miał model przy sobie i możliwość zrobienia jakiegoś zdjęcia to podeślij

 

Wysłane z mojego MI 8 przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.