jarek996 Opublikowano 11 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2019 Dzisiaj doszla do mnie ENYA , ktora zakupilem z 5 serwami Graupnera za 75 EUR. Pan Niemiec nic o niej pisal , tylko jak zwykle zalaczyl formulke ze jest bez gewarancji ITP . Silnik widac nie byl wiele "latany" ale jest strasznie zaniedbany i zalany chyba jakims starym olejem do frytek Postanoweilem zrobic z nim kapitalke , bo w srodku nie wyglada dobrze ! Mimo ze kreci , to po odkreceniu kopulki ( pokrywy ) zaworow zauwazylem , ze jeden z nich ma urwana srube do regulacji . Wszystko jest kompletnie sklejone , ale w sumie to ten "syf" puszcza dosyc szybko po potraktowaniu odpowiednimi srodkami ( przerozne spraye do mycia silnikow ). Na razie kilka zdjec z "rozbierania" . Widac na nich w jakim jest stanie ....... Jak wybic wal ? Wszystkie lozyska sa do wymiany. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jetfan Opublikowano 11 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2019 Wybicie wału to prosty temat: kładziesz silnik wałem do góry na desce, od góry kładziesz druga deskę lub gruba sklejek i uderzasz młotkiem, delikatnie, od góry. I załatwione Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AndrzejC Opublikowano 11 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2019 Ludzie, co wy z tymi młotkami macie... Młotek to jest ostatnie narzędzie do naprawy silniczka. Ja bym to dokładnie wymoczył w w chemii a następnie jak nie można paluszkami delikatnie, to bym ten wał wycisnął na małej prasie protetycznej, która u mnie jest podstawowym narzędziem do naprawy silniczków i nie tylko Panowie dadzą wiarę, że ja w ogóle w serwisie na zawody młotka nie wożę? Właśnie to sobie uświadomiłem. Jedynie co to uniwersalne narzędzie dla wędkarzy do ogłuszania ryb. A i to w zasadzie służy do wybijania pokrzywionych wałów napędowych po kolizjach. Narzędzie uniwersalne. Polecam :-) A.C. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Suchyy Opublikowano 11 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2019 Jarek masz moze jakies sprawdzone strony z zestawami naprawczymi do Enya 60-4C ? Stoi u mnie i woła o remoncik. Chodzi mi o uszczelki lozyska i wszystko co potrzebne do generalki. Pozdrwiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarek996 Opublikowano 12 Stycznia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2019 Wybicie wału to prosty temat: kładziesz silnik wałem do góry na desce, od góry kładziesz druga deskę lub gruba sklejek i uderzasz młotkiem, delikatnie, od góry. I załatwione No i faktycznie okazalo sie proste Jak WYJMUJE sie lozyska ze zdjecia 2 i 3 ? No i czy je tez wymieniac , bo sa w 95 % lepszym stanie jak pozostele ..... Jarek masz moze jakies sprawdzone strony z zestawami naprawczymi do Enya 60-4C ? Stoi u mnie i woła o remoncik. Chodzi mi o uszczelki lozyska i wszystko co potrzebne do generalki. Pozdrwiam Co KONKRETNIE potrzebujesz ? Moze zamowimy razem ....... "Lozyskowa" strona : https://www.bocabearings.com/parts/Enya-90?af=pagetype:products Zanim cokolwiek zamowie , skontaktuje sie z Marcinem ( MASK ) . On ma 75% wszystkich dostepnych na swiecie czesci do silnikow ENYA w szufladzie w biurku No i przy rozbieraniu "odleciala" mi jedna sprezynka trzymajaca sworzen tloka ...... Jak mu sie udalo TAK wymyc ten silnik ??? https://www.tiffe.de/images/enya/pic/ ( patrz zdjecia z ENYA 120 ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czarobest Opublikowano 12 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2019 No i przy rozbieraniu "odleciala" mi jedna sprezynka trzymajaca sworzen tloka ...... Jak mu sie udalo TAK wymyc ten silnik ??? https://www.tiffe.de/images/enya/pic/ ( patrz zdjecia z ENYA 120 ) Ja zgubiłem przy tym moim FSie 48 nakrętkę od iglicy dyszy, a gwint był taki, że nigdzie nie można było znaleźć podobnej . Na zdjęciu widać, że używa jakby jakieś pasty stąd pewnie zawór jest taki ładny. Sam przeleciałem u siebie kanały lekko papierem (bardzo wysokiej gradacji) a potem wypolerowałem filcem, ale na tyle lekko, że wszystko nie zeszło... Ale same przylgnie bałbym się dotykać czymś "grubszym". Jeśli chodzi o zewnątrz to można silnik poddać szkiełkowaniu. A może użył myjki ultradźwiękowej. (ehh przydałaby mi się teraz ) Fajnie, że pokazujesz, bo mam okazję zobaczyć motorek w środku. A ten tłok to dla mnie wygląda aż za gładko . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adamr Opublikowano 12 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2019 A co kolega Andrzej miał na myśli, pisząc o chemii do namaczania silnika. Stoję przed tym samym problemem. pozdrawiam: Adamr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarek996 Opublikowano 12 Stycznia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2019 Ja zawory czyscilem szczoteczka mosiazna na Proxxonie. Jest na tyle miekka , ze raczej zaworka nie ruszy , ale caly "syf" pieknie zdjela . Piasakowac to moze az nie chce , ale bym go chetnie jeszcze doczyscil . Ma troche zoltych plam na odlewie ( to nawet nie rycyna ) . Z tego co czytalem na forum myjka ultradzwiekowa tez w 100% brudu nie zdejmie .... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AndrzejC Opublikowano 12 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2019 Kolega Andrzej pisał o tym jakieś 7 lat temu w tym wątku: http://pfmrc.eu/index.php/topic/33489-jak-rozebrać-motorek/ Myślę, że od tamtego czasu nic się nie zmieniło i nadal trzeba postępować tak jak wtedy, kiedy to pisałem. Czym myć, też jest tam napisane. Od tamtego czasu zmieniło się to, że ani trochę nie czuję się starszy choć to tak jakbym to pisał tydzień temu. I dorobiłem się porządniejszej myjki ultradźwiękowej, co znacznie skraca czas mycia, choć bardzo brudne detale i tak muszę myć na kilka cykli. Ale, że jest większa to mogę myć nawet całe kartery od silników. No i żeby nie było, że silniczka nie złożyłem, to złożyłem i on działa... Na stałe w zasadzie jest przymocowany do tej deski i razem z nią jest przechowywany w szafie ze wszystkimi moimi motorkami. Odpalam go sobie czasem w zimie jak mi brakuje zapachu spalin :-)) A, że ten motorek odpala w zasadzie jak tylko się na niego popatrzy i przyłoży żarzenie więc to sama przyjemność jest. Pytałem wtedy czy ktoś nie ma do tego OSa tłumika. Nikt nie miał więc chcąc, nie chcąc sam sobie dorobiłem gustowny tłumik z rurki od prysznica. I działa, i tłumi... Tak teraz wygląda w/w silniczek. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shock Opublikowano 12 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2019 Andrzej by nie zaśmiecać Jarkowi tematu -zerknij tu http://pfmrc.eu/index.php/topic/33489-jak-rozebra%C4%87-motorek/page-3?do=findComment&comment=732485 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarek996 Opublikowano 12 Stycznia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2019 Jakiegos malego smiecia mozna czasem wrzucic Ten ze zdjec myles w myjce ? Bo zeberka glowicy to raczej domyte nie sa ......... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adamr Opublikowano 12 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2019 Andrzeju!dziękuję' Adamr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AndrzejC Opublikowano 12 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2019 Wtedy, kiedy go myłem w myjce to głowica była wymyta dokładnie. To widać na zdjęciu z tamtego czasu. Ale to było dawno. Teraz jest troszkę inaczej. Najwyraźniej ( ze wstydem przyznaję) musiałem go niedokładnie umyć z zewnątrz po ostatnim uruchomieniu a to było jakieś dwa lata temu. Olej zastygł i zostawił plamę z oleju. Wewnątrz motorek motorek jest idealnie czysty i dokładnie zakonserwowany. Bo to rutynowo robię z każdym motorkiem, który uruchamiam. W myjce nie da się wszystkiego umyć i czasem trzeba dużo cierpliwości, żeby doprowadzić jakiś detal do czystości. W sumie to jest Twój temat i mój OS jest tu gościem. Poradziłeś sobie z tą urwaną śrubką od regulacji zaworów? A.C. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarek996 Opublikowano 12 Stycznia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2019 Wtedy, kiedy go myłem w myjce to głowica była wymyta dokładnie. To widać na zdjęciu z tamtego czasu. Ale to było dawno. Teraz jest troszkę inaczej. Najwyraźniej ( ze wstydem przyznaję) musiałem go niedokładnie umyć z zewnątrz po ostatnim uruchomieniu a to było jakieś dwa lata temu. Olej zastygł i zostawił plamę z oleju. Wewnątrz motorek motorek jest idealnie czysty i dokładnie zakonserwowany. Bo to rutynowo robię z każdym motorkiem, który uruchamiam. W myjce nie da się wszystkiego umyć i czasem trzeba dużo cierpliwości, żeby doprowadzić jakiś detal do czystości. W sumie to jest Twój temat i mój OS jest tu gościem. Poradziłeś sobie z tą urwaną śrubką od regulacji zaworów? A.C. TZN ona sie pieknie wykreca , ale jest ulamana i regulowac to sie nia nic nie da ( za krotka ). Musze taka nowa ( kupic , lub dorobic ) Sruba i nakretka kontrujaca sa dostepne w Japonii u ENYA , wiec zamowie . Chyba jestem w czepku urodzony . Na stronie ENYA w Japonii wsrod czesci do czterosuwow nie ma nic , oprocz tego co JA potrzebuje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MASK Opublikowano 13 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2019 TZN ona sie pieknie wykreca , ale jest ulamana i regulowac to sie nia nic nie da ( za krotka ). Musze taka nowa ( kupic , lub dorobic ) Sruba i nakretka kontrujaca sa dostepne w Japonii u ENYA , wiec zamowie . Chyba jestem w czepku urodzony . Na stronie ENYA w Japonii wsrod czesci do czterosuwow nie ma nic , oprocz tego co JA potrzebuje W menu jest taka zakładka "I can't find which I want." za pomocą której pytasz o dostępność części której nie ma na stronie. Najlepiej pytać po numerze katalogowym. Większość części, które kupowałem stamtąd nie były umieszczone na stronie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarek996 Opublikowano 13 Stycznia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2019 No to otwieram przekroj silnika z numerami czesci !!! Ktos cos slyszal o tym : http://www.vblaster.pl/co-to-jest-sodowanie-sodablasting/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarek996 Opublikowano 13 Stycznia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2019 Poniewaz jestem czlowiekeiem w goracej wodzie kapanym , wiec nie moglem czekac do poniedzialku na wszystkie odpowiedzi . Poztanowilem odpowiedziec sobie sam i pojechalem do JULI kupic pistolet i sode. Nie mam takiej sprezarki u siebie w "modelarni" , ale sasiedzi ( grzebia ciagle przy czyms ) maja potezne dajace dobre cisnienie . Kupujac bylem bardzo sceptyczny , ale ktos na forum MUSI kupic i wyprobowac ! Tym razem trafilo na mnie. Zladowalem pistolet do pelna ( tak trzeba ) i jazda ! Efekty na zdjeciach . 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czarobest Opublikowano 13 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2019 Ładnie , widzę, że może faktycznie nieco lepsze to niż szkiełkowanie, o którym pisałem, ze względów bezpieczeństwa, bo po szkiełkowaniu trzeba uważać żeby nic nie zostało, no i raczej nie można raczej użyć go do wnętrza . Ale za to szkło zostawia chyba nieco lepszą powierzchnię , bo usuwa większe wżery czy brudy. Zresztą można porównać bo mój FS był poddany szkiełkowaniu. Ale znowu dobrze, że pokazujesz, bo może sam nad tym pomyślę o ile mój kompresor dał by radę pociągnąć to choć przez chwilę... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarek996 Opublikowano 13 Stycznia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2019 Minimum 180 l/m. Czarek ; mysle , ze efekt bedzie lepszy , ale ja to robilem w takim mijscu , ze koledzy uciekali z tej solnej zadymki. Szkielkowanie jest na 100% efektywniejsze , ale mysle , ze to podlaczone pod odpowiedni kompresor + czas tez da fajny efekt . Zamowilem tez 2 arkusze materialu na uszczelki ( 0,5 mm ) , bo do 90 nigdzie nie ma ..... Gdzie masz Twoja relacje z renowacji ? Chcialem popatrzec na fotki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czarobest Opublikowano 13 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2019 No tak ja mam lodówkowca . Ale butla 24l pozwala nawet na długie używanie pistoletu do przedmuchiwania, który też zużywa sporo powietrza. Większy problem to chyba jednak cena i to, że w kuchni to ja tego nie zrobię . Ale tak jak napisałem wyszło Ci bardzo ładnie. Relację mam tu http://pfmrc.eu/index.php/topic/75649-os-fs48-ciemny-olej-du%C5%BCo-ciep%C5%82a/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi