Skocz do zawartości

Phoenix Evo 2.6m by Sknera


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć!

 

Dotarł do mnie dzisiaj mój nowy nabytek - Phoenix Evolution 2600 w wersji KIT.

Zamieszczam kilka fotek z jego ropakowywania :

 

post-14120-0-14459100-1548871504_thumb.jpg

post-14120-0-13453100-1548871510_thumb.jpg

post-14120-0-65081800-1548871515_thumb.jpg

post-14120-0-50153500-1548871523_thumb.jpg

post-14120-0-13484100-1548871529.jpg

post-14120-0-24668500-1548871539.jpg

 

Jak dotąd miałem styczność tylko z depronem i generalnie nie miałem nigdy w rękach takiego gotowego modelu więc moje pierwsze wrażenia na pewno będą bardzo nieobiektywne ;)

Zaskoczony jestem jego wielkością, dopiero teraz sobie uświadomiłem jak duży jest ten szybowiec. Sam zestaw wydaje się całkiem solidny. Metalowe kieszenie w centropłacie sprawiają wrażenie sztywnej mocnej konstrukcji (zobaczymy jak długo) a sama pianka wygląda bardzo estetycznie i bez żadnych defektów ;)

Nie będę się tu rozwodził bo model jest stary i pewnie większość z Was miała jakąś tam styczność z nim, pozatym pełno jest materiałów w internecie.

 

Temat ten założyłem głównie z innego powodu. Chciałbym Was (jako bardziej doświadczonych życiowo i modelarsko kolegów) prosić o małą pomoc przy wyborze wyposażenia. Ponadto w późniejszym czasie powrzucam fotki z jego składania.

 

Jedną z najważniejszych kwestii która spędza mi sen z powiek jest dobór motoru. Moje doświadczenie w tej materii kończy się na zwykłych "dzwonkach" do lekkich modeli.

 

Instrukcja mówi iż model ten standardowo posiada ESC 30A oraz pakiet 3S co wg mojej wiedzy daje nam silnik nie mocniejszy niż 330W - dobrze myślę? Ludzie latający na wyposażeniu stockowym twierdzą mniej więcej że "daje rade" - to jest jakiś tam mój punkt odniesienia.

Waga modelu gotowego do lotu wg instrukcji 1250g. Myślę że w praktyce będzie to z 1500-1600.

 

I teraz moje założenia co do silnika, które chciałbym abyście wzięli pod uwagę przy doradzaniu mi napędu:

-ESC 40A

-nie chce żeby to był rakietoplan/hotliner/300m w 6sekund

-zależy mi na w miarę sprawnym wznoszeniu, powiedzmy troszkę ponad 45*

-cena w raczej przystępna, coś w miarę ekonomicznego

Co sądzicie o motorach z HK?

 

Z góry dzięki za każde zainteresowanie moim tematem :)

 

 

EDIT:

Wstepnie myslalem nad silnikiem EMAX GT2815/07

 

Nie wiem tylko czy nie bedzie za ciężki - 120g.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik udało mi się dobrać z pomocą eCalc'u. 
Będzie to EMax GT2815/07, który wg kalkulatora na łopatkach Graupner Cam Folding Prop 10x6 uzyska ciąg 1800g przy prądzie 35A. Nie będzie to za dużo do tego modelu? Macie doświadczenie na ile wierzyć danym z eCalca?

 

Druga opcja to GT2812/09 który na łopatach

10x6 -1336g przy 25A

11x6 - 1508 przy 30A

Ponadto zostaje sprawa serw. Na HK nie ma na stanie HXT900. Jest sens zamawiać Corony? Czy warto bardziej czekać na dostawę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg eCalc'u dobierałem napęd i śmigła do swoich szybowców i słowa złego nie powiem.
Zastanowiłbym się nad silnikiem z mniejszym kv wtedy łopaty większe. Ale skoro już wybrałeś,

To nie będę Ci mieszał w głowie. Mocy nigdy za wiele, nie musisz na pełny gwizdek śmigać.
Nieraz bywało że w nieciekawej sytuacji moc się przydawała. No ale to już wybór wg, własnych preferencji.


 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o serwa Corona, miałem "uzbrojone" 4 motoszybowce od 1,5 do 3m rozpiętości począwszy od CS 939MG po kilka silniejszych

i złego słowa na nie nie mogę powiedzieć, choć latam tylko rekreacyjnie; opinie mają różne, przeważnie co do jakości plastiku obudowy. 

Gdybym miał wybierać między nimi a HTX 900, wybrał bym Corony. 

  Jeśli chodzi o silnik, jestem podobnego zdania co Bogdan - mniejsze kV ; 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przemek przestudiowałem eCalc i to co Ty podajesz sporo mija się z moimi wynikami. Mogłem się gdzieś pomylić choć nie sądzę.
Nie wiem jaką wagę wprowadziłeś ale ja przyjąłem 1500 g a więc..

Silnik - EMax GT2815/07

Łopaty - 10x6
Lipol - 3S
Wynik :

post-14986-0-46872600-1548978864_thumb.jpg

 

Emax GT2812/09

Łopaty - 10x6 / 11x6
Lipol - 3S

Wynik :

post-14986-0-09587400-1548978843_thumb.jpg

 

post-14986-0-18854900-1548978811_thumb.jpg

 

Jak dla mnie to we wszystkich trzech przypadkach raczej lipa

 

Moim skromnym zdaniem nie bój się wagi silnika i mocy, wszak to przecież kawał szybola a nie halowa popierdółka ;)
To ma śmigać przy starcie z ręki, bez jakiegoś dziwnego biegania po lotnisku i celowania szybowcem panu Bogu w okno.

Żadna przyjemność wznosić się na pułap całe wieki. 

Przymierzyłbym się do silnika np. Dualski Eco 2826C V2 kv850 ( lub inny z podobnymi parametrami ) zasilany od 3..4s

co daje możliwości konfiguracji zasilania.
Jeśli chodzi o regulator to nie dobieraj parametrami na styk, bo to jakie posiada wartości ESC może odbiegać od rzeczywistości.

No chyba że ESC będzie jakiś zacny markowy.
Co do serw... daj najlepsze, na jakie puszcza Cię budżet. 

 

Wrzuciłem w program ten napęd i przy zakładanej wadze 1500g i 3S jest całkiem przyzwoicie, a jeśli wyjdzie wagowo lżej to tym bardziej fajnie.
Oczywiście to tylko moje zdanie,zrobisz jak będziesz uważał. Trzeba też uwzględnić poprawkę na sam program, bowiem to tylko suche dane,

niemniej daje to jakieś zbliżone wyobrażenie o zastosowanych podzespołach, co nie wątpliwe pomaga w jako takim wyborze elementów,

aby nie błądzić po omacku i kupować w ciemno.

 

post-14986-0-25817900-1548983801_thumb.jpg

post-14986-0-53491800-1548982737_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przemek przestudiowałem eCalc i to co Ty podajesz sporo mija się z moimi wynikami. Mogłem się gdzieś pomylić choć nie sądzę.

Nie wiem jaką wagę wprowadziłeś ale ja przyjąłem 1500 g a więc..[...]

 

Jak dla mnie to we wszystkich trzech przypadkach raczej lipa

 

Moim skromnym zdaniem nie bój się wagi silnika i mocy, wszak to przecież kawał szybola a nie halowa popierdółka ;)

To ma śmigać przy starcie z ręki, bez jakiegoś dziwnego biegania po lotnisku i celowania szybowcem panu Bogu w okno.

Żadna przyjemność wznosić się na pułap całe wieki. 

Przymierzyłbym się do silnika np. Dualski Eco 2826C V2 kv850 ( lub inny z podobnymi parametrami ) zasilany od 3..4s

co daje możliwości konfiguracji zasilania.

Jeśli chodzi o regulator to nie dobieraj parametrami na styk, bo to jakie posiada wartości ESC może odbiegać od rzeczywistości.

No chyba że ESC będzie jakiś zacny markowy.

Co do serw... daj najlepsze, na jakie puszcza Cię budżet. 

 

Wrzuciłem w program ten napęd i przy zakładanej wadze 1500g i 3S jest całkiem przyzwoicie, a jeśli wyjdzie wagowo lżej to tym bardziej fajnie.

Oczywiście to tylko moje zdanie,zrobisz jak będziesz uważał. Trzeba też uwzględnić poprawkę na sam program, bowiem to tylko suche dane,

niemniej daje to jakieś zbliżone wyobrażenie o zastosowanych podzespołach, co nie wątpliwe pomaga w jako takim wyborze elementów,

aby nie błądzić po omacku i kupować w ciemno.

 

attachicon.gif4.jpg

attachicon.gif5.jpg

 

Dzięki że chciało Ci się sprawdzić! Fakt że w eCalcu zaznaczyłem baterie na "w pełni naładowana" oraz inne ESC  (nie wiem co ja tam naklikałem ale aż tyle piwa nie wypiłem). 

Tak właśnie to wysokie kV nie dawało mi spokoju dlatego wolałem się podpytać tutaj.

 

Silnik który zaproponowałeś waży 170g! Ja już w tym momencie zaczynam się bać.Gdy do tego będę chciał dołożyć baterie 3000mAh to nie zrobi mi się to wszystko zbyt ciężkie?

 

Druga sprawa, w modelu na serwo wysokości jest miejsce na trochę większy model niż 9g. Warto wrzucać tam mocniejsze serwo od pozostałych?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przemku mam ten silnik zainstalowany w mniejszym szybowcu o rozpiętości 2m z pakietem 4s i jest idealnie.

Mimo że wagowo w moim przypadku wychodzi ponad 1600 g.

Nie namawiam absolutnie, ale tak jak pisałem to jest spory szybowiec moim zdaniem błędem było by instalować

jakiś maleństwo o małej mocy tylko po to aby zaoszczędzić te kilkanaście gram.

Oczywiście można mniejszy i też poleci, pytanie czy to nie pozorna oszczędność wagowa.
Co do wagi wg eCalc 1500g to waga wraz z pakietem, silnikiem i całym dobrodziejstwem na pokładzie.

Na SW jak najbardziej serwo mocne porządne, aby nie było niespodzianki że serwo nie dało rady.

Bądź co bądź SW wykonuje niejednokrotnie kawał żmudnej roboty. Serwo 9_cio gramowe nie jest aż tak

uniwersalne aby stosować w betolotach i wiele większych szybowcach. 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Przemku mam ten silnik zainstalowany w mniejszym szybowcu o rozpiętości 2m z pakietem 4s i jest idealnie.

Mimo że wagowo w moim przypadku wychodzi ponad 1600 g.

Nie namawiam absolutnie, ale tak jak pisałem to jest spory szybowiec moim zdaniem błędem było by instalować

jakiś maleństwo o małej mocy tylko po to aby zaoszczędzić te kilkanaście gram.

To nie kwestia namawiania ;) Ty masz doswiadczenie - ja nie, a ta duskusja jest w stanie duzo mnie nauczyc ;)

W zaproponowanej przez Ciebie konfiguracji silnika wystarczy esc40A? czy lepiej byłoby wrzucić cos mocniejszego?

 

Wysłane z mojego PRA-LX1 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przemek, słuchaj Bogdana .

To dobre rady poparte doświadczeniem... :)

Wielokrotnie widziałem  jak lata Bogdana Solius i ten model nie dość że dynamicznie się wznosi to pięknie szybuje,kręci akrobację.

Żadna masa czy nadmiar mocy mu nie przeszkadza.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tam sie nie chce wtracac i rozumiem argumentacje Bogdana. Jednak ten proponowany silnik to akurat do tego modelu troche mocarny sie wydaje. Mozna bedzie ciagnac za soba jeszcze dwa szybowce i koparke ;).

ps:

na tym Emaxie po 30 - 40 s ten Phoenix powinien byc juz spokojnie na ok. 200 m, no chyba, ze to za wolno...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spędzam kolejny wieczór nad eCalc'iem... A może by tak jednak coś lżejszego?
Emax GT2820/07 850kV 13x6.5" 1975g ciągu:

 

post-14120-0-43760400-1549054575_thumb.jpg

 

Albo Dualsky ECO2820 800kV 12.5x6" 1562g ciągu:

 

post-14120-0-81121200-1549054663_thumb.jpg

 

Emax zdaje się wydajniejszy a jak jest z jakością tych silników? Porównywalne czy jest jakaś przewaga miedzy Dualsky a Emax?

 

 

 

 

EDIT:

Poczyniłem zakupy w zakresie elektroruszaczy oraz źródła zasilania.

Z racji całkiem niezłych opinii (albo tak samo złych jak u konkurencji) będzie cyfrowa Corona DS-929MG,

na ster wysokości DS939MG.

Zasilanie to niebieskie Turnigy 2200mAh.

Regulator Dualsky 45A XC-45Lite 

 

Po przespaniu się z kwestią silnikowo-ciągową jestem skłonny wybrać jednak Dualsky'ego ECO2820 800kV ze śmigłem 12.5x6 albo 12x8.

Edytowane przez Sknera771
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tam sie nie chce wtracac i rozumiem argumentacje Bogdana. Jednak ten proponowany silnik to akurat do tego modelu troche mocarny sie wydaje. Mozna bedzie ciagnac za soba jeszcze dwa szybowce i koparke ;).

ps:

na tym Emaxie po 30 - 40 s ten Phoenix powinien byc juz spokojnie na ok. 200 m, no chyba, ze to za wolno...

hehe Wojtek zawsze można coś podholować :) Uwierz proszę nie jest mocarny, do tego bądź co bądź sporego szybowca. 

40s to raczej wychodzi jak podróż w lata świetlne ;) mniejszy silnik będzie wołał pomocy gorąco mi, a pakiet dostanie powolnej rozedmy. ;)

Nie koniecznie moje preferencje przypadną do gustu innym, wszak ja wolę szybko znaleźć się na sporym pułapie a potem W.D.P.N. ;)

Tak z ciekawości co mógłbyś zaproponować.. ?

 

EDIT:

Poczyniłem zakupy w zakresie elektroruszaczy oraz źródła zasilania.

Z racji całkiem niezłych opinii (albo tak samo złych jak u konkurencji) będzie cyfrowa Corona DS-929MG,

na ster wysokości DS939MG.

Zasilanie to niebieskie Turnigy 2200mAh.

Regulator Dualsky 45A XC-45Lite 

 

Po przespaniu się z kwestią silnikowo-ciągową jestem skłonny wybrać jednak Dualsky'ego ECO2820 800kV ze śmigłem 12.5x6 albo 12x8.

Przemek sprawdź sobie ewentualnie ten sam napęd ale 940 kv 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć.

Kadlub wbrew obiegowej opinii jest dość mocny ale koniecznie popraw klejenie połek ze sklejki szczególnie tej do pakietu !!!

U mnie potrafiła się odkleić.

 

Miałeś racje. Tragedia. Półeczki praktycznie wcale nie sklejone ze sobą. Przy okazji zobaczyłem, że pod półeczką na pakiet jest mały "domeczek" a w tym domeczku balast :) Mało tego - całe mocowanie balastu ledwo się trzymało. 

Balast wyrzucony a klejenia poprawione.

 

post-14120-0-45319700-1549219843.jpg

 

post-14120-0-82726700-1549219848.jpg

 

post-14120-0-70904300-1549219870_thumb.jpg

 

Wolę wozić więcej prądu niż żelastwo  ;)

 

A dzisiaj takie niedzielne dłubanko, sprawdziłem czy wszystkie części pasują oraz wkleiłem i skręciłem orczyki  :ph34r:

 

post-14120-0-65380500-1549220052.jpg

 

post-14120-0-35153900-1549220060.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.