zipp Opublikowano 3 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2019 Zasilanie to niebieskie Turnigy 2200mAh. niebieskie turnigy są bardzo dobre ale deklarowane "c" trzeba dzielić przez 2 inaczej szybko puchną ;-) Czyli dla 2200 przydałoby się kupić pakiet 30c...(przy zakładanych 30A prądu w szczycie) Mnie w Evo 2,6 dobrze sprawdzają się niebieskie 3Ah/20-30c Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sknera771 Opublikowano 4 Lutego 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2019 Hmmm.... 25C daje nam 25*2.2=55A ! Toż to 30A jest lekko ponad połową Poza tym ich cena na poziomie 10$ jest tak atrakcyjna, że można przełknąć ich duży opór wewnętrzny czy nawet krótszą żywotność A jak (odpukać) spektakularnie skretuje model to nie będę AŻ tak długo płakał. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
young Opublikowano 4 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2019 Kolejna rada. Jeżeli zakładasz że może nastąpić dynamiczny kontakt z ziemią to koniecznie dorób "poprzeczkę" pomiędzy silnikiem a pakietem , coś w rodzaju grodzi. Zebezpieczy to pakiet przed przesunięciem w stronę obracającego się silnika. Warto to zrobić na początku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karambolis8 Opublikowano 4 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2019 Słuszna uwaga. Mi raz przy twardszym lądowaniu pakiet się przesunął i nadział na wystający wał. Model bez szkód, a w pakiecie dziurka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zipp Opublikowano 4 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2019 Hmmm.... 25C daje nam 25*2.2=55A ! Toż to 30A jest lekko ponad połową ok, jeśli nie przeszkadza Ci spuchnięty pakiet to nie ma problemu Napisałem tylko o moich doświadczeniach. Ze względu na cenę bardzo lubię te niebieskie turnigy i one są na prawdę OK, jeśli podaną wartość "C" traktuje się z przymrużeniem oka.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sknera771 Opublikowano 5 Lutego 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2019 Phoenix dzisiaj dostał dwa pasy orientacyjne oraz kilka czerwonych akcentów. Nie chce używać oryginalnych naklejek ponieważ wyglądają trochę tandetnie. I teraz pytanie do posiadaczy tegoż modelu. Czy klapy macie na "oryginalnych" zawiasach? Bo dzisiaj chciałem je "uruchomić" więc odciąłem boki oraz klocek blokujący i.... ledwo mogę je zgiąć! Szybciej wyrwę orczyk niż zamknę klapy. Jedyne rozwiązanie jakie ja widzę to odcięcie ich całkiem i zrobienie zawiasu z taśmy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zipp Opublikowano 5 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2019 Czy klapy macie na "oryginalnych" zawiasach? w wersji arf(z zamontowanymi 6 serwami i silnikiem) klapy są "fabrycznie" na zawiasie z taśmy klejącej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karambolis8 Opublikowano 6 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2019 A na tym zdjęciu obok orczyka to nie jest przypadkiem blokada na wypadek gdybyś nie chciał uruchamiać klap? Powinien być równy rowek V przez całą długość powierzchni sterowej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sknera771 Opublikowano 6 Lutego 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2019 To zdjecie jest przed wycieciem. Napisalem ze odcialem klocek blokujacy Pianka jest w tym miejscu chudsza i wycięta w V, ale niestety nadal bardzo sztywna. Wysłane z mojego PRA-LX1 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karambolis8 Opublikowano 6 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2019 Powyginaj trochę ten zawias. Możesz też go podszlifowac trochę papierem ściernym. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sknera771 Opublikowano 8 Lutego 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2019 Doszła do mnie paczuszka z HK z Coronkami! (4dni). Ale pytanie mam do kogoś bardziej doświadczonego - z czego zrobić wręgę silnikową? Oryginalna jest z jakiegoś materiału stalopodobnego o grubości chyba 1.2mm. Wyciąłem sobie z aluminium 1.5mm lecz nie wiem czy się nada. Co by było najlepsze? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sbogdan1 Opublikowano 8 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2019 Kup sobie formatkę laminatową. Lekki materiał, łatwy w obróbce.Spektrum zastosowań w modelarstwie bardzo szerokie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shock Opublikowano 8 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2019 Albo dobra sklejeczka 3/4 mm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zipp Opublikowano 8 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2019 z czego zrobić wręgę silnikową? Oryginalna jest z jakiegoś materiału stalopodobnego o grubości chyba 1.2mm. Hmm, a w czym Ci oryginalna przeszkadza? W mojej opinii działa ok :-) Chyba, że dla zasady chcesz odcisnąć piętno własną robotą na modelu ;-) Broń boże nie krytykuję, ale chyba od tego w laminat się nie przeobrazi. Wersja przygotowana przez majfrendów jest bardzo ok, lata bardzo przyjemnie i chyba nie ma co za bardzo się nad nią rozczulać tylko latać(do pierwszego konkretnego kreta) a następnie kupić kolejny... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sknera771 Opublikowano 9 Lutego 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2019 Hmm, a w czym Ci oryginalna przeszkadza? W mojej opinii działa ok :-) Oryginalna okej, lecz ma otwory montazowe oraz chłodzące w totalnie złych miejscach. Nie bede stosował oryginalnego silnika. Wysłane z mojego PRA-LX1 przy użyciu Tapatalka Jeszcze jedna sprawa, czy jest sens aby robic klapy które otwierają sie również do góry? Wysłane z mojego PRA-LX1 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
young Opublikowano 9 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2019 U mnie sprawdza się : 1. Klapy w dół max. 2. Lekko w górę proprcjonalnie do wychylenia lotek ! Wtedy uzyskuje w miarę skuteczną mechanikę skrzydła. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sknera771 Opublikowano 10 Lutego 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2019 Koniec tego gadania i zastanawiania się. Trzeba wziąć się do roboty a że w weekend nie muszę pracować to znalazł się czas i na latanie moim Totkiem - pomimo wiatru nieźle dawał sobie radę, chyba coraz lepiej mi idzie pilotaż! - i znalazł się czas na budowę. Dzisiaj dłuższy wpis i dużo zdjęć. Może się kiedyś komuś przyda: Kolega Piotr wspominał że oryginalnie klapy miał na taśmę. Na kanale Andrew Newton widziałem, że w jego Phoenixie też jest tak rozwiązane więc kupiłem w markecie budowlanym taką taśmę: Jest prawie niewidoczna na modelu a ponadto niesamowicie dobrze trzyma się pianki. Gdy odrywałem kawałek przypadkowo przyklejony do skrzydła to niewiele brakowało abym zniszczył powierzchnie. Dalej, zgodnie z Waszymi sugestiami wyciąłem wręgę silnikową z laminatu, niestety dysponowałem tylko takim do produkcji płytek pcb (po lewej oryginalna wręga pod stockowy silnik): Wyfrezowane otworki montażowe i chłodzące: I wklejona już do kadłuba za pomocą Poxipolu: Następnie wleciał silnik (skłon ustaliłem na ok 2 - 2.5st): i z kołpaczkiem: Po tej operacji, zakończonej sukcesem, przyszedł czas na montaż usterzenia: Pozostało tylko przygotować oraz zamontować serwa: A na koniec jeszcze zamontowałem jeden popychacz lotki... wystarczy na dzisiaj. Jest już blisko końca! Na Pomorzu zaczynają się ferie! Szkoda, że jestem za stary Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojtek-a Opublikowano 10 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2019 hehe Wojtek zawsze można coś podholować Uwierz proszę nie jest mocarny, do tego bądź co bądź sporego szybowca. 40s to raczej wychodzi jak podróż w lata świetlne mniejszy silnik będzie wołał pomocy gorąco mi, a pakiet dostanie powolnej rozedmy. Nie koniecznie moje preferencje przypadną do gustu innym, wszak ja wolę szybko znaleźć się na sporym pułapie a potem W.D.P.N. Tak z ciekawości co mógłbyś zaproponować.. ? Przemek sprawdź sobie ewentualnie ten sam napęd ale 940 kv Ooops, przespalem a silnik juz kupiony...Da rade spokojnie. Tylko trzeba tak dobrac smiglo, zeby "ciagnal" optymalny dla siebie prad. Nie powinien sie grzac nawet po minucie krecenia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
young Opublikowano 10 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2019 To i coś dodam. W ubiegłym sezonie inetnsywnie eksploatowałem Phoenixa. Latał w przygodnym terenie. Lądował na polu, ugorach i krzaczkach. Czasmi bywał ponad 2-3 godziny. Spotkał ze 2 razy kreta. Poniżej kilka fotek z dzisiejszego przeglądu przed sezonem. Jak widać taśma na lotkach i sterach sprawdziła się ! Ciekawostka dziub nie ma chodzenia o to pytał kolega. Warto oklieć taśmo to i owo. Niewiele pracy a to bardzo wzmacnia konstrukcje. Widać ile miejsc ma uszkodzenia ! Poniżej fotki, może komuś ta wiedza się przyda na przyszlość. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sbogdan1 Opublikowano 10 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2019 Przemek a nie lepiej wręgę zamontować w środku ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi