Marek_Spy Opublikowano 17 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2019 Koledzy czy ktoś spotkał konstrukcje cichego tłumika ? Kiedyś na Żar widziałem Katane S50 i w pierwszej chwili myslałem że to elektryk. Po wylądowaniu okazało sie że jest tam OSmax 46 i taki kwadratowy tłumik chyba Pitts. Może ktoś coś wie ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AndrzejC Opublikowano 18 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2019 Ktoś coś wie. Silnik można wytłumić w zasadzie tylko kosztem jego mocy .Czyli musimy dołożyć do silnika większy tłumik niż silnik potrzebuje i w tym większym tłumiku wykonać osobna komorę którą trzeba wypełnić niepalnym materiałem tłumiącym. Najlepsza jest metalowa wata np ze zmywaka do garnków. Kiedyś były w sprzedaży metalowe wiórki do cyklinowania i one tez się nadawały. Niektórym kolegom to co piszę może się wydać nieprawdziwe i śmieszne, ale temat sprawdzony jest już bardzo dawno. Taka wata tłumi silnik radykalnie, ale też motor bardzo traci na mocy i należy pamiętać, że jeżeli taki wytłumiony tłumik połączony jest ze zbiornikiem wężykiem, to należy skręcić troszkę dopływ paliwa do gaźnika. Czasem wystarczy tylko zwiększyć wielkość tłumika bez wypełniania ale to trzeba sprawdzić doświadczalnie. Jeżeli ktoś nie wierzy, to niech sobie zastosuje rurę rezonansową od silnika o poj 15cm3 do motorka 3,5 cm. zjawiska rezonansu nie uzyskamy, ale motorek zostanie wytłumiony radykalnie. Pomaga także elastyczne montowanie silnika i tłumika w modelu a także samego kadłuba modelu pianką lub gąbką, ale w lotniczych modelach to dość trudne. W łódkach kl. FSR stosowane na co dzień. Taki kadłub działa przecież podbnie jak pudło od gitary. Mamy w naszych łódkach problemy z z głośnością, bo obowiązuje granica 80 dB i czasem trudno jest nie przekroczyć tej granicy więc doraźnie stosuje się czasem takie " patenty " z watą czy wiórkami. Niektórzy stosują dość egzotyczne pateny. Np przywiązują na końcu rury łyżkę stołową tak ,żeby skierować wylot spalin w przeciwną stronę niż decybelomierz . Mozna też zmniejszyć średnicę wydechu ale to też powoduje strate mocy. W sumie tłumienie hałasu to dość trudny temat, ale można ten hałas pokonać A.C. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek_Spy Opublikowano 18 Lutego 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2019 A oczywiście ze trudny bo zatkanie to nie tędy droga. Niestety nie mam możliwości toczenia bo bym się pobawił i zrobił tłumik wielokomorowy. Kilka lat temu będąc na Żar widziałem katanę 50 i myślałem ze to elektryk a tam był Osmax 46 z jakimś kwadratowym tlumikiem. Wysłane z mojego K6000 Pro przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AndrzejC Opublikowano 18 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2019 A oczywiście ze trudny bo zatkanie to nie tędy droga.... Wysłane z mojego K6000 Pro przy użyciu Tapatalka A dlaczego nie? Przecież tego wypełniacza nie potrzeba aż tak wiele, a silnik lotniczy w sumie jaki by on nie był i tak ma zapas mocy. Ja mam skrzywienie na tzw "wyczyn" i u nas faktycznie cokolwiek w tłumiku powoduje spadek mocy. Nawet trochę nagaru, który zbiera się w rurze. Więc jeżeli nie ma "wyczynu" to można spokojnie wrzucić trochę waty, tylko trzeba uważać, żeby nie dostała się do motorka, bo taka wata motorkowi za bardzo nie służy A.C. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin K. Opublikowano 18 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2019 W 2013 roku latalem w Wilczych Laskach wicherkiem z ASP 4ccm i wielu się dziwiło że tak cicho pracuje, jak elektryk.. Temat tłumienia tlumika kiedyś tu był poruszony(może jako ot) ale i tam pisali o wełnie stalowej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek_Spy Opublikowano 18 Lutego 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2019 Tyle ze wysadzanie waty w malutki tłumik osmaxa trochę mija się z celem myślałem o wstawieniu tulei a co wewnątrz siatki i rury . kiedyś były motocykle MZ DDR i tych słychać nie bylo, ogólnie da się taki tłumik zrobić ale trzeba mieć co najmniej tokarkeWysłane z mojego K6000 Pro przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 19 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2019 ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek_Spy Opublikowano 19 Lutego 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2019 Konkretnie Os max 46 2T i 4T Saito 91 te silniki chciałbym wyciszyc a jak pamiętam to do 2T przy dobrym tlumiku można uzyskać większą moc Wysłane z mojego K6000 Pro przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AndrzejC Opublikowano 19 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2019 Żaden z tych silników nie jest przystosowany do tłumika rezonansowego. Pierwszy OS jeżeli jakimś cudem wejdzie w rezonans to się po prostu rozleci. Bo to delikatniutki motorek jest. I trzeba sprawdzić czy przypadkiem tłok w górnym położeniu nie odsłania okna wydechowego tak jak np ruska KOMETA, ponieważ wtedy całkiem o "rezonansie" można zapomnieć. Drugi to czterotakt więc siłą rzeczy także "rezonasować" nie będzie . Jak, tak bardzo zależy Ci na cichej pracy , to wykonaj sobie coś takiego jak na zdjęciu. Ja silnik na tym tłumiku uruchamiam sobie czasem w mojej kanciapce, i piętro wyżej w ogóle go nie słychać. Czuć za to, to już jak najbardziej . Ale to raczej przyjemny zapach jest. A.C. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stema Opublikowano 19 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2019 ... Jak, tak bardzo zależy Ci na cichej pracy , to wykonaj sobie coś takiego jak na zdjęciu. ... A.C. Co jest w środku tej rury? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RenoFlo Opublikowano 19 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2019 Co jest w środku tej rury? hmmm, za wiki: rura to dziura oblana metalem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek_Spy Opublikowano 19 Lutego 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2019 Nastik odpisał ze juz tych tłumików nie ma o którym pisałem ale skierował mnie tu https://www.bissonmufflers.com/en/index.html a chyba firma juz nie istnieje. Jeszcze jeden problem nie mam jak oblewać metalem dziur. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stema Opublikowano 19 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2019 hmmm, za wiki: rura to dziura oblana metalem Hmmmm ... To poszukaj mi jeszcze co ma w środku "coś takiego" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AndrzejC Opublikowano 19 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2019 Nic tam nie ma. I tłumi jak dla mnie, dokładnie. Można jak pisałem wrzucić na tył tłumika trochę waty, ale moim zdaniem to już przegięcie będzie, Na tym tłumiku w sumie prostym do wykonania ten silnik na prawdę cicho i dobrze pracuje. Liczy się pojemność tłumika i średnica wylotu spalin. A.C. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek_Spy Opublikowano 19 Lutego 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2019 Fajnie ale jakieś propozycje dla mnie ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stema Opublikowano 19 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2019 Nic tam nie ma. I tłumi jak dla mnie, dokładnie. Można jak pisałem wrzucić na tył tłumika trochę waty, ale moim zdaniem to już przegięcie będzie, Na tym tłumiku w sumie prostym do wykonania ten silnik na prawdę cicho i dobrze pracuje. Liczy się pojemność tłumika i średnica wylotu spalin. A.C. Dziękuję Andrzeju. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
samolocik Opublikowano 19 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2019 Marek_Spy napisał: ..."Fajnie ale jakieś propozycje dla mnie ?"... Proponuję abyś Marku zaczął coś modelować od pisania modeli nie przybywa i umiejętności budowania również Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek_Spy Opublikowano 19 Lutego 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2019 Marek_Spy napisał: ..."Fajnie ale jakieś propozycje dla mnie ?"... Proponuję abyś Marku zaczął coś modelować od pisania modeli nie przybywa i umiejętności budowania również Dobre Wysłane z mojego K6000 Pro przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AndrzejC Opublikowano 19 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2019 Moja propozycja jest taka: Skręć sobie gdzieś kawałek cienkościennej rurki mosiężnej od prysznica do tego kawałek mosiądzu, żeby wykonać łączenie z silnikiem jak na zdjęciu. Ładnie sobie ten kawałek wyfrezuj, powierć, polutuj na sreberko. Dodaj odpowiednie dwa "kapturki" z PA6 na końcach i masz tłumik. Nawet nie trzeba tego jakoś specjalnie łączyć wystarczy dokładna obróbka i punktak. I masz cichy tłumik. Proste jak precelek Taki sam jak do OSa, mam też do MVVSa 2,5 i ten jest jeszcze cichszy. Zdjęcia zrobię wieczorem celem pokazania jak wykonać taki elegancki tłumiczek. A.C. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek_Spy Opublikowano 19 Lutego 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2019 To muszę produkcje uruchomić bo pare motorkow mam Mvvs 2.5 i 10 cm Osmax 46 Saito 15 cm i taki sam ASP 4t i ASP 6.5 Wysłane z mojego K6000 Pro przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi