Skocz do zawartości

NGH 9 Pro


ahaweto

Rekomendowane odpowiedzi

Skuszony ceną, filmami na YT oraz dopiskiem "Pro" zakupiłem ten silnik w Hobby King.     https://hobbyking.com/en_us/ngh-gt9-pro-9cc-2-stroke-gas-engine-w-ngh-auto-ignition-system.html      Marka u nas chyba bardzo mało znana. Przyszedł po jedenastu dniach. Pierwsze wrażenie - bardzo ładnie wykonany :) i zestaw wyposażony we wszystko co niezbędne. Po otwarciu woreczka z silnikiem czuć było benzynę, czyli silnik był prawdopodobie uruchamiany w wytwórni. Dopisek "Pro" mówi o tym że gaźnik jest wyposażony w pompkę paliwa. Gaźnik jest bardzo podobny do gaźników stosowanych w silnikach Evolution GX2. Pierwsze wersje NGH 9 te z niebieską głowicą były wyposażone w osobną pompkę paliwa i nie cieszyły się dobrą opinią. Podobnie ja Evolutiony które miały podawane ciśnienie z tłumika do zbiornika paliwa. Rynek wymusił modernizację.

 

7652c5bb436c8ea1.jpg

 

2b64bab59bcc0198.jpg

 

f4c36223d20cac7f.jpg

 

d631664c973d57cd.jpg

 

Jak widać silnik ma tłumik "puszkowy" który nic nie wycisza a jedynie ukierunkowuje spaliny.

 

de2b002cc4d67077.jpg

 

Układ zapłonowy jest lekki i ma bardzo ciekawie rozwiązaną "fajkę" na świecę. Fajka jest lekka ma w środku sprężynę i zakłada się ją na świecę do oporu i przekręca w prawo blokując ją. Bardzo dobre solidne rozwiązanie. Doceniam to tym bardziej dlatego że NGH i RCGF stosują takie same świece a w temacie RCGF 10 opisuję swoje problemy z tamtą fajką. 

Planuję zakupić układ zapłonowy NGH i wymienić go w silniku RCGF 10.

 

Dzisiaj nastąpiło pierwsze uruchomienie.

Przygotowałem 2l mieszanki z olejem Sthil Ultra w stosunku 1:20. Tak zaleca instrukcja w temacie docierania silnika. Na zasilanie układu zapłonowego użyłem pakietu Dualsky 800mAh 2S 20C, śmigło APC 11x5

Po lekkim uchyleniu przepustnicy zatkaniu wlotu gaźnika obróciłem trzy razy śmigłem i paliwo było w gaźniku :) . Włączyłem zapłon przyłożyłem rozrusznik i... silnik momentalnie zaskoczył :)

 

19cbc8579c5b8185.jpg

 

Dzisiaj silnik z przerwami przepracował łącznie 2h i 10 minut. Przy stałych obrotach (nie gazowałem) ok. 3200 obr/min. przez ten czas spalił zaledwie...  0,5l paliwa :o

Po tym czasie w pakiecie napięcie z 4,2V spadło do 3,8V na celę.

Pod koniec testu jak w zbiorniku kończyło się paliwo, dwukrotnie króciutko dałem maksymalne obroty.  Jeszcze ciekawostka. Mam dwa różne elektroniczne obrotomierze. Jeden z nich podłączony do układu zapłonowego silnika RCGF 10 nie pozwalał na jego uruchomienie. Dlatego zakupiłem drugi. Oba obrotomierze podłączane do układu NGH pracują normalnie.

 

Silnik zakupiłem z myślą o tym żeby zastąpić nim OS Max GGT 10 w modelu Super Air. OS natomiast pójdzie do modelu Hero. Co prawda NGH jest od OS-a słabszy niecałe 0,4KM ale chcę spróbować i będę miał porównanie.

Jest jeszcze jedna sprawa która mnie martwi. W modelu Super Air nie ma miejsca na pakiet zasilający zapłon. Zamierzam zapłon podłączyć do pakietu zasilającego serwa. Oczywiście przeprowadzę niezbędne próby naziemnie czy takie rozwiązanie się sprawdzi. Zobaczymy.

 

O dalszych spostrzeżenia z eksploatacji tego silnika będę informował.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, jest tam mało miejsca.

 

18c21e234aa6b334.jpg

 

Nad zbiornikiem zmieści się układ zapłonowy, na drugą baterie nie ma miejsca. Jeżeli silnik będzie tak mało palił to jest możliwość wymiany zbiornika na mniejszy i wtedy być może zmieści się mały pakiet. Wcześniej jednak zrobię próby o których pisałem wcześniej.

 

Dzisiaj odpaliłem silnik i pogazowałem troszkę. Na śmigle APC 11x5 wchodzi na 10700 obr. bez problemu, reaguje bardzo ładnie. Na wolnych poniżej 3000obr. chodzi trochę nierówno. Pluje też troszkę olejem ale to zapewne wina mieszanki paliwowej przygotowanej do docierania.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodam jeszcze że próbowałem regulować wysokie i wolne obroty... nie było potrzeby. Wróciłem do ustawień fabrycznych. Śruby regulacyjne były ustawione optymalnie. Potwierdza to że silnik był odpalany i regulowany.

Kolega Tomek również zakupił ten silnik. Otworzyliśmy woreczek i też czuć było benzynę. Niestety w tłumiku jego silnika trafił się jeden otwór z zerwanym gwintem. Naprawić można bez problemu, ale pech :huh:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

  Pluje też troszkę olejem ale to zapewne wina mieszanki paliwowej przygotowanej do docierania.

Przyznam,że zainteresował mnie ten silniczek. Ma szansę być lepszy od Evolution i RCGF.  Dziwi mnie tylko zalecany stosunek oleju w paliwie. Przeszukałem cały internet i nic na ten temat nie znalazłem. Wszyscy piszą 20:1. Że pluje olejem przy 20:1 to normalne ale jeśli firma nic nie pisze o zmniejszeniu oleju po dotarciu to dziwne. Dla mnie najważniejszą z zaletą silników benzynowych są "czyste" spaliny. Mój OS GT22 i DLE20 eksploatuję na mieszance 45:1 i model jest czysty ale jak docierałem DLE na 25:1 to model był zaklejony jak po zwykłej żarówce. Adam, czy będziesz próbował zmniejszyć zawartość oleju po dotarciu? I jak oceniasz kompresję tego motorka?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tomek przed pierwszym uruchomieniem "otworzył" :rolleyes: (chirurg?) ten silnik. Potwierdzam słowa Wojtka, korbowód jest na panewce. W instrukcji jest zdanie:  Please use the highquality synthetic oils, gasoline and machine oils miximg ratio is 20:1 or achieves highier 25:1.

Zrozumiałem że można później zrobić mieszankę 25:1 stosując wysokiej klasy olej syntetyczny. Chyba że źle sobie tłumaczę wtedy proszę o sprostowanie.

Lechu w moim subiektywnym odczuciu kompresja w moim NGH 9 jest mniejsza niż w moim OS GGT 10. Natomiast w NGH 9 Tomka kompresja jest większa niż w moim NGH ale mniejsza niż w moim OS GGT 10  :) . Zawiłe. Sprawdzaliśmy to obaj.

OS GGT przepalił już ok. 13-14 litrów paliwa i jest już w pełni dotarty. Tomka NGH przepracował już ok. 4h mój NGH 2,5h. Może w tym jest sedno sprawy na dzień dzisiejszy.

 

c9025bd3dd0dce94.jpg

 

6b6ba9fa973173ab.jpg

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Model naprawiony. Na jednym filmie YT widziałem że silnik miał założony tłumik od OS GGT 10. podchwyciłem ten pomysł dlatego że oryginalny tłumik NGH ma bardzo krótki kanał wylotowy i tłumik zachodzi na boczną osłonę kadłuba. Żeby nie ciąć bocznej osłony zakupiłem tłumik od OS-a i nie musiałem nic przerabiać. Rozstaw otworów oraz wielkość okna wylotowego jest w obu silnikach taki sam. Tak w ogóle to mocowania silnika nie musiałem przerabiać. wszystko pasowało po OS-ie. Nawet serwo gazu oraz popychacz od gazu. Tak jak w OS-ie silnik jest gaszony zamknięciem przepustnicy ale konieczna była regulacja pierwszego uchylenia przepustnicy. To pierwsze uchylenie to jest to przy który silnik chodzi na wolnych obrotach. Dla OS-a uchylenia przepustnicy było zdecydowanie mniejsze. W NGH musi być troszkę większe a dodatkowo przy uruchomieniu zimnego silnika należy dodać dźwignią trochę "gazu".

 

1eebdbd94ec773b1.jpg

 

Niestety :huh: . W praktyce okazało się że okazało się że tłumik od OS-a nie sprawdza się w NGH. Na śmigle APC 12x6 (największe jakie dopuszcza producent silnika) silnik osiągał tylko 7500 obr. i widać było że na ruchy przepustnicy reaguje bardzo "ospale" i z pewnym opóźnieniem. Tego zjawiska nie było kiedy silnik był uruchamiany na stanowisku próbnym z oryginalnym tłumikiem. Wniosek był tylko jeden.

 

Przeprosiłem oryginalny tłumik :unsure:  i podciąłem bok kadłuba.

 

b0e9ad43b3facbf4.jpg

 

Wczoraj trochę wiało ale pojechałem na lotnisko aby wypróbować jak zamiana tłumika wpłynęła na silnik i ewentualnie pokołować po lotnisku.

 

836bf3abf10b3a7d.jpg

 

Z oryginalnym tłumikiem i na tym samym śmigle silnik osiąga 9000 obr. :) i bardzo sprawnie reaguje na ruch przepustnicy. Teraz silnik chodzi na mieszance 1:30 i jeszcze pluje olejem. Może nie tyle co wcześniej ale bardziej od OS-a.

Pokołowałem a nawet trzykrotnie mocno rozpędziłem model aż do uniesienia ogona. Myślę że nie będzie problemów ze startem. Ze względu na mocne podmuchy wiatru nie zdecydowałem się na start.

 

Po wymianie tłumika, przesunięcia wyposażenia oraz dodania układu zapłonowego model w stosunku do wagi kiedy był napędzany OS-em zmniejszył wagę o 50g. Niby nie dużo ale zawsze coś :)

 

ba168a1b63b458ac.jpg

 

 

 

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajnie :)  Będziesz zadowolony ! Ale...

 

No i Kicha koledzy ! Producent silnika dał d... plamę !

Dzisiaj już po oblocie :)  Model jest OK. W trzecim locie po zmianie śmigła z 12x6 na 11x7 model zrobił się żwawszy. Niestety :(  w czwartej minucie obroty "zafalowały" i silnik zatrzymał się. Na szczęście miałem zapas wysokości i byłem po dobrej stronie lotniska. Lądowanie awaryjne było idealne :D

Po pokręceniu śmigłem wyczuwało się pewien "stuk". Myśli były różne ale rzeczywistość zaskoczyła mnie zupełnie  :o

W tylnej pokrywie komory korbowej jest otwór nagwintowany M3 w który we wcześniejszej wersji był wkręcony króciec którym po założeniu wężyka było podawane ciśnienie do doczepianej pompy paliwa.

Producent silnika w ten otwór wkręcił "robaczka" M3x3 :o który wkręca się imbusem nr 1. Po tym co się stało w moim silniku koledzy którzy zakupili ten silnik muszą natychmiast ten "robaczek" zastąpić zwykłym wkrętem M3x3 z łbem i uszczelką !

 

W locie ten "robaczek" pod wpływem drgań zaczął się wkręcać do wnętrza skrzyni korbowej. W pierwszej kolejności wypiłował rowek w korbowodzie a jak już prawie się "wkręcił" to rozwalił tylną pokrywę a następnie stopa korbowodu wbiła go w dolną część skrzyni korbowej i to tak mocno że nie mogę wyciągnąć go szczypcami.

 

Nie wiem z jakiego powodu zniknęły zdjęcia. Wstawiam je ponownie.

 

e1833845026ece55.jpg

 

af6d0ad9c08f8a9c.jpg

 

6e1fd7014a515925.jpg

 

8580b1e44eefc00a.jpg

 

 

 

881badc34453cd8f.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Mam teraz parę części zapasowych i silnik do d... :wacko:

 

Sam silnik jest OK, zakupię drugi :)

 

 

 

 

Edytowane przez ahaweto
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Adam - dzięki za opisanie całej sytuacji - zaraz zmieniam śrubę i wkręcę na Loctite !!!!

Ale ja bym tego tak nie zostawił - przynajmniej bym im napisał że dali du...y i wysłał zdjęcia jak narozrabiali przez taki patent !!  :angry:

Uważam że masz szanse dostać nowy silnik albo części zamienne bo to oczywista wtopa producenta, a chyba im nie zależy na złej opinii !!

Spróbuj napisać na maila i posłać im te foty oraz link do forum !! :rolleyes:

W razie czego tłumacz google działa !

Powinni ogłosić to na stronie producenta, bo może być więcej takich akcji !

Napisz jaką decyzję podjąłeś - uważam że nie powinieneś odpuścić !!

Edytowane przez kaszalu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Adam to wszystko mozna naprawić.Jeśli reklamacja nie przejdzie,a powinna bo to ewidentne danie ciała przez chinoli.A wrazie czego to pospawać ale przez specjaliste a nie smarkacza.Jest i korba szansa odbudowy duża.W sumie ciesz sie ze jeszcze garnitur nie dostał strzała bo wtedy to juz nie opłacalna sprawa.

38,81 zł | NGH 100% oryginalne akcesoria 09120 korbowód dla GT9 NGH rc silniki silniki benzynowe NGH GT9 korbowód

https://s.click.aliexpress.com/e/b0gbSP9P

Na aliexpres do twojego jest wszystko.Słowo klucz:NGH GT9

A tak nawiasem jakiej klasy żarowe zastępuje ten motorek?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można jakiś "chestermetal" tiksotropowy  spróbować zamiast spawania w tym karterze ...

 

https://chester.com.pl/produkt/chester-metal-super-sl/

 

Skuteczne - robiłem już takie naprawy ! 

W tym przypadku pęknięcia karteru są niewielkie ... Korbowód dokupić albo spróbować ponapawać wytarcie laserem - pogadaj z Januszem "Jamykiem" z  forum ( ten od "Zaruskiego" z Bydgoszczy na pływaniu ).

Ale najpierw ZAREKLAMOWAĆ U PRODUCENTA - NIECH SIĘ POCZUJĄ DO NAPRAWIENIA BŁĘDU  !!

Edytowane przez kaszalu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.