Quant Opublikowano 7 Września 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Września 2019 Niestety skrzydła znaczy serwa w skrzydłach do poprawki. Jak widać wyciągnięte a styropian wydłubany. Po przeglądnięciu części zapasowych okazało się że znalazły się elementy do montażu serw. Na zdjęciu elementy do montażu. Może ktoś wie jak ułożyć te puzzle? Element w kształcie litery C będzie wklejony w skrzydło i do niego będzie przykręcone serwo. Ale pozostałe elementy: ramka, płytka z balsy i gąbka samoprzylepna czerwona to już tam nijak nie pasują. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Quant Opublikowano 3 Października 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Października 2019 Puzzle ułożone model zaczął latać zupełnie przyzwoicie i przewidywalnie. Niestety w jednym z lotów po około ośmiu sekundach wyłączył się silnik. Podejrzany został regulator ale później okazało się że niestety silnik uległ awarii. teraz zastanawiam się czy wymienić silnik na taki sam czy szukać coś innego. Silnik niby porządny Xpower - F2919/10 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad_P Opublikowano 4 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2019 Nie żebym się chciał wymadrzać ale dwa silniki średniej klasy dają prawie (co ponoć robi roznice) jeden dobry. Na moje to szkoda kasy na takie silniki. Może jednak przemyśl sprawę i kup raz a dobrze. Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Quant Opublikowano 5 Października 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Października 2019 Może masz jakieś propozycje odnośnie silnika? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojciech_Byrski Opublikowano 5 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2019 Do tego modelu ten się nada: https://www.reisenauer.de/artikeldetails.php5?aid=2077&sprache=2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mac Opublikowano 5 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2019 A jak masa kompletnego modelu wyszła ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Quant Opublikowano 8 Października 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Października 2019 Dziękuję za poradę odnośnie silnika - nie jest tani ale pewnie wcześniej czy później trzeba będzie taki nabyć, tym bardziej że wielkiej alternatywy nie ma. Odnośnie masy do lotu to wyszło 2046g z LiPo 1050, bez Altisa. Można by go jeszcze parę gram odchudzić wymieniając regulator i silnik, ale czy to ma jakieś znaczenie? Przy tej klasie modelu chyba nie. W każdym razie startuje z ręki jednoosobowo więc jest pewien komfort że nie potrzeba dwóch ludzi aby polatać. Tak poza konkursem wczoraj latając zauważyłem komin utworzony z... kilkudziesięciu ptaków. Niestety był poza zasięgiem pewnie grubo powyżej 500m ale widok rzadko spotykany, po chwili ptaki znikły tak wysoko poszły w górę. Pozdrawiam Wojtek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wiesiek1952 Opublikowano 8 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2019 ... Tak poza konkursem wczoraj latając zauważyłem komin utworzony z... kilkudziesięciu ptaków. Niestety był poza zasięgiem pewnie grubo powyżej 500m ale widok rzadko spotykany, po chwili ptaki znikły tak wysoko poszły w górę. Pozdrawiam Wojtek Jakie poza zasięgiem!? Komin na pewno zaczynał się dużo niej pod ptakami a 500 m w górę nie jest żadnym wyczynem. W poziomie do 1.5 km to też nic nadzwyczajnego. :-) Naprawdę. :-) Altis to jednak dobra rzecz bo myślałem, ze byłem kilometr w górę a to było tylko 640m ;-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bubu2 Opublikowano 8 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2019 Komin nie musiał być pionowy. Najczęściej, gdy jest wiatr, jest mocno pochylony w bok, skośnie do ziemi. Zaczynał się względem wiatru na nawietrznej. Tak pewnie było u Ciebie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Quant Opublikowano 8 Października 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Października 2019 Chyba bym jednak nie doleciał bo było to daleko, faktem jest że nie próbowałem bo musiałbym tam podlecieć na silniku chyba. W każdym razie widowisko przednie. Tak zastanawiam się jak to musiało być wysoko że ptaki po prostu w pewnym momencie znikły... Wojtek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Quant Opublikowano 10 Kwietnia 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2020 Po sezonie 2019 nastąpił czas na pewne modyfikacje. Okazało się że zastosowany silnik jest jednak za słaby. Przy mało wydajnej baterii wszystko było OK ale po założeniu mocniejszej nie wytrzymywał obciążenia i pracował na 80% mocy pomimo zastosowania zalecanego śmigła. Tak więc na początku sezonu nastąpiła niezaplanowana wymiana silnika na "właściwy". W tym przypadku walka o jak najmniejszą wagę modelu przegrała. Tym silnikiem został MEGA+ 16/30/3CE o ciągu 2.5kg. Śmigło pozostało bez zmian. Po zamontowaniu model zyskał nowe życie i teraz bez obawy że nie udźwignie poszybował w górę. Model zyskał kilkadziesiąt gram z przodu i konieczność dołożenia 10g na ogon ale teraz latać można bez stresu. Założona eksperymentalnie większa bateria 1.8Ah a nawet 2.2Ah też pozwoliła na wydłużenie czasu międzylądowań co przy 2 wyciągnięciach na baterii 1000mAh wydaje się być zasadne szczególnie przy nauce latania. Mam nadzieję, że wydłużona zostanie również żywotność baterii. Z 5 używanych w poprzednim sezonie 3 musiałem zutilizować bo przestały ciągnąć. Teraz zamiast pięciu wystarczają dwie baterie i mam długie latanie. Jak się okazało wiosna i ciepłe dni to też bardzo fajne noszenia, czego w zimie nie doświadczyłem. Pojawiły się pierwsze bociany i ustawienie się koło nich modelem gwarantuje na prawdę dobre noszenie. Może będą jeszcze jakieś drobne modyfikacje ale o tym jak się sprawdzą w praktyce. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojcio69 Opublikowano 10 Kwietnia 2020 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2020 Wojtas jak ja Ci zazdraszczam. U mnie to prawdopodobnie nie pozwoliliby wylądować modelem. Obowiązkowo musiałbym się natychmiast wylegitymować, a jak nie to gleba, "bransoletki" i tylne siedzenie w Kia Ceed. Polecam te pakiety https://rcforever.pl/product-pol-4430-Akumulator-GENS-ACE-TATTU-FunFly-3S-11-1V-1300mAh-100C.html https://rcforever.pl/product-pol-2576-Akumulator-GENS-ACE-TATTU-3S-11-1V-1550mAh-75C.html Latałem na tych z drugiego linku, tyle tylko, że o pojemności 1300mAh W tym roku przesiadłem się na te z pierwszego linku. Przy tym silniku spokojnie wystarczają na 2 x 30sek. pracy silnika na max. obrotów. i bez problemów osiągnięcie 200m (mam ten sam silnik i łopatki 12x6,5), model do lotu 1800g. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Quant Opublikowano 10 Kwietnia 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2020 Oooo miło Cię poczytać...i zobaczyć Powiem że u mnie akumulator TATTU wytrzymał pół sezonu 1050mAh i padła jedna cela. Wydaje mi się że nano-tech są lepsze. Bynajmniej u mnie wytrzymują dłużej. Ja przesiadłem się też z mniejszych na większe bo więcej latania i nie trzeba co chwila wymieniać. Jak napisałem musiałem tylko dołożyć 10g na ogonie. Silnik na razie daje radę mój model jest trochę cięższy coś ponad 2100g ale to nie F5j wyczynowe tylko do nauki latania dla początkujących. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Quant Opublikowano 15 Kwietnia 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2020 Po założeniu nowego silnika okazało się że różnica w wadze nie jest pomijalnie mała i wynosi aż 56g razy odległość od SC daje nam 2296 g*cm. Aby ten przyrost wagi zrównoważyć należy zamontować dodatkowy ciężarek jak najdalej od SC na ogonie. Instalując go na końcu kadłuba da nam po przeliczeniu dodatkowe 19g na ogon. Ale to nie koniec. Zwiększona bateria daje nam dodatkowe przy baterii 1.3Ah +5g na ogon a przy baterii 1.8Ah +9g na ogon. Mam też baterię 2.2Ah która potrzebuje +17g na ogon. Mając kilka różnych baterii wkleiłem na stałe na końcu ogona ciężarek 23g zakładając że mogę przy dużej baterii dokręcić dodatkowe np 5 lub 10g. W ten prosty sposób mogę dodatkowo regulować nieco wagę modelu używając większej baterii jako balast przy mocniejszym wietrze. Czy to zadziała zobaczę niebawem jak tylko pogoda pozwoli. Waga kadłuba bez baterii to teraz 596g Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi