Skocz do zawartości

Pixel 2m


tytan12
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

  • 2 miesiące temu...
  • 1 miesiąc temu...
13 minut temu, Krzyś63 napisał:

Witam 

Nigdy nie miałem klap w modelu. Jak je ustawić? Do Pixela aparatura flysky fs-i6. Podłącz na pokrętło czy przełącznik. 

Ja, w Pixelu klapy mam na pokrętle,na przełączniku mam zmixowane z lotkami i sterem wys. jako hamulec (buterflay).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, Krzyś63 napisał:

Przepraszam więcej szczegółów. 

Nie rozumiem twojego pytania.

Pytałeś czy dać na pokrętło czy przełącznik. Odpowiedziałem Ci że ani tu ani tu tylko trzeba dać na drążek gazu. 

Pokrętło moim zdaniem jest mało wygodne a przełącznik się nie nadaje w ogóle. 

Zrób tak jak to powinno być czyli daj klapy na drążek gaz żebyś miał pełną kontrolę nad wychyleniem klap.

Zwróć uwagę że za każdym razem jak będziesz latał będzie inna pogoda (czytaj wiatr) więc za każdym razem położenie klap musi być odpowiednie. 

ButterFly lub po naszemu Motylek właśnie musi być na drążku gazu lub od biedy na pokrętle lub slider. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

31 minut temu, Konrad_P napisał:

Nie rozumiem twojego pytania.

Pytałeś czy dać na pokrętło czy przełącznik. Odpowiedziałem Ci że ani tu ani tu tylko trzeba dać na drążek gazu. 

Pokrętło moim zdaniem jest mało wygodne a przełącznik się nie nadaje w ogóle. 

Zrób tak jak to powinno być czyli daj klapy na drążek gaz żebyś miał pełną kontrolę nad wychyleniem klap.

Zwróć uwagę że za każdym razem jak będziesz latał będzie inna pogoda (czytaj wiatr) więc za każdym razem położenie klap musi być odpowiednie. 

ButterFly lub po naszemu Motylek właśnie musi być na drążku gazu lub od biedy na pokrętle lub slider. 

 

No, to teraz Konrad,ja Ciebie nie rozumiem,to jest motoszybwiec i jak tu pogodzić silnik z klapami,motylek mam na sliderze, klapy mam niezależne od gazu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 minut temu, tytan12 napisał:

No, to teraz Konrad,ja Ciebie nie rozumiem,to jest motoszybwiec i jak tu pogodzić silnik z klapami,motylek mam na sliderze, klapy mam niezależne od gazu

Witek no właśnie, to jest motoSZYBOWIEC a nie model silnikowy.:)

 

Ponieważ jest to szybowiec czyli model do szybowania a nie latania na silniku, to silnik wykorzystujesz tylko sporadycznie do tego aby wynieść model na odpowiednią wysokość a następnie szybować. W związku z czym nie ma najmniejszego sensu dawać napęd szybowca na drążek gazu. Do tego używa się przełącznika dwu lub trzy pozycyjnego. Np. dajesz w pierwszej pozycji pstryczka 50% a w drugiej 100% mocy silnika i jedziesz w górę do oporu. Potem wyłączasz pstryczek i się bawisz. Ja osobiście jestem zwolennikiem przełącznika dwu pozycyjnego czyli 0%-100% przepustnicy.

A przy podchodzeniu do lądowania dynamicznie operujesz drążkiem gazu który to wychyla klapy czyli BF tyle ile potrzeba. Przy słabym wietrze wychylasz BF na maksa, a przy mocnym wietrze odpowiednio mniej, tak aby wylądować pod nogami.

 

Dla bardziej zaawansowanych operatorów nadajnika można też pogodzić drążek gazu zarówno z przepustnicą jak i z klapami. Trzeba do tego dodać jedynie przełącznik dwupozycyjny i masz pod drążkiem gazu zarówno przepustnicę (jeśli już tak się do niej przyzwyczaiłeś) oraz klapy czyli ButterFly.

 

PS.

Panowie ustawiajcie szybowce tak jak to powinno się robić, nie kopiujcie ustawień z modeli silnikowych w których silnik odgrywa podstawową rolę aby model latał. Szybowiec to inna bajka i w powietrzu radzi sobie świetnie bez pomocy silnika.:);)

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, tytan12 napisał:

No, to teraz Konrad,ja Ciebie nie rozumiem,to jest motoszybwiec i jak tu pogodzić silnik z klapami,motylek mam na sliderze, klapy mam niezależne od gazu.

Wbiję się troche w temat;) Witku w pełni potwierdzam to co napisał Konrad. Klapy w motoszybowcu muszą być na drążku gazu (butterfly) . Inaczej będziesz miał problem przy lądowaniu. Jeśli chodzi o małe wychylenia klap (tzw. camber/reflex) czyli wysklepianie lub podnoszenie spływu celem zmiany prędkości przy krążeniu w termice lub przy przeskoku to jak najbardziej można to ustawić na sliderze.

Ja silnik mam na potencjometrze więc mam możliwość w pełni regulować obroty ,choć nie ma w sumie takiej potrzeby. I wcale nie jest niewygodnie: latam też samolotami treningowymi oraz akrobacyjnym fun flyem i nie ma problemu , to kwestia przyzwyczajenia. Można ustawiać inaczej ale to się nie sprawdza( wiem z autopsji).

Nie jestem wyczynowcem ale myślę,że warto stosować sprawdzone metody i uczyć się programować zgonie ze sztuką.

2 godziny temu, Krzyś63 napisał:

Przepraszam więcej szczegółów

Krzysztof , gdybyś potrzebował pomocy to daj znać ,jeśli będę tylko potrafił to chętnie pomogę ustawić tzw. buterfly bo tylko taka konfiguracja jest  współcześnie właściwa w modelarstwie szybowcowym: nikt narazie nie wymyślił niczego lepszego. Więc nie ma co kombinować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, dariuszj napisał:

... Chociaż w sumie to nie wiadomo do końca co miał dokładnie na myśli.

:D

 

Klapy do termiki można zorganizować dowolnie i na pstryczku trzy pozycyjnym i na pokrętle i na slider. To nie jest krytyczna funkcja w czasie lotu. Podchodzenie do lądowania i wyczucie wiatru to jest krytyczna funkcja i tu trzeba mieć pełną kontrolę.   

 

W modelu który ma i lotki i klapy powinno się wykorzystać wszystkie możliwe kombinacje powierzchnie sterowe w czasie lotu w zależności od panujących warunków. Czyli klapa jako przedłużenie lotki, czyli klapa sama (lub z lotką) współpracująca ze sterem głębokości, klapa oddzielnie i z lotką w czasie krążenia w termice, klapa i lotka do przeskakiwania z termiki do termiki no i oczywiście klapa sama lub z lotką w czasie lądowania.:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, Ares napisał:
2 godziny temu, Krzyś63 napisał:

 

Krzysztof , gdybyś potrzebował pomocy to daj znać

Dzięki na pewno skorzystam. Ares odezwę się jak będę robił ustawienia. Tylko czy te wszystkie ustawienia np. Batterfly na drążku gazu da się ustawić na flysky fs6. Pozdrawiam 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, Krzyś63 napisał:

Tylko czy te wszystkie ustawienia np. Batterfly na drążku gazu da się ustawić na flysky fs6. Pozdrawiam 

Tego niestety nie wiem, nie znam tego radia, z tego co teraz na szybko popatrzyłem w internecie to trudno mi powiedzieć. To bardzo tanie radio , więc może nie mieć tych funkcji.

https://photos05.redcart.pl/templates/images/description/10107/Image/instrukcja_FS-i6.pdf

Sądząc z instrukcji może nie mieć.Trzeba by poczytać dokładnie.

Jeśli fundusze pozwalają to do motoszybowców przydałoby sie lepsze radio ( rozważ zakup) a to jest bardzo fajne ale bardziej do samolotów

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 minut temu, Konrad_P napisał:

To jest radio, jeśli dobrze czytam, 6-cio kanałowe, czyli o jeden kanał za mało. 

Rzeczywiście , nie zwróciłem na to uwagi:).

Tak więc problem rozwiązany. Krzysztof powinien (jeśli fundusze mu pozwolą) kupić nowe radio i tyle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.