Jump to content

Napęd do Backfire 1 F5F


dellorto
 Share

Recommended Posts

Zdjęcie przykładowe: 

post-1559-0-94068700-1569254477.jpg

Witam, kupiłem używanego Backfire'a w celu spróbowania czegoś innego od DLG. Wykorzystywany bedzię do lotów rekreacyjnych, nie potrzebny mi efekt pionowej "windy", ot niedzielne latanie. Bardziej bym poszedł w niższą masę do szybowania niż osiągi.

Jaki silnik,regulator, śmigło, baterię 3S/4S byście polecili? Nie chce kupować nic z przekładnią z ceną zaczynającą się od 1000zł wzwyż, nie musi mieć osiągów, ale i nie chcę popełnić błędu biorąc znacznie za słaby napęd.

Założyłem że 4S będzie wydajniejsze, mniejsze natężenie przy danej mocy, mniejsze straty, większa sprawność silnika/regulatora (przy odpowienim KV i śmigle oczywiscie), chodź nie jestem tego pewien? Czy uda mi się wyważyć z lżejszym silnikiem, może dać go przed wręgę? 

Zastanawiam sie nad: 

https://abc-rc.pl/product-pol-9062-Silnik-Redox-2000-1150-KV1150-600W-typ-3536-Outrunner.html

https://abc-rc.pl/product-pol-4755-Silnik-TAROT-2814-700KV-TL68B17-440W-3-4S-ciag-1450g.html

https://profimodel.cz/pl/motory/38247-ray-g2-stridavy-motor-c3536-850-8595241375496.html

https://profimodel.cz/pl/motory/15504-ray-g2-stridavy-motor-c3548-900-8595241375557.html

https://profimodel.cz/pl/motory/247599-foxy-g3-brushless-motor-c2826-500-8595241396156.html

https://abc-rc.pl/product-pol-2795-Silnik-Emax-GT2820-06-KV985-540W.html

 

Reasumując, podpowiedzcie, bo do końca nie ogarniam... :)

Link to comment
Share on other sites

 

 

 Wykorzystywany bedzię do lotów rekreacyjnych, nie potrzebny mi efekt pionowej "windy", ot niedzielne latanie.

Po prostu pomyliłeś modele :) .

To tak jakbyś kupił bolid F1 i planował wypad po bułki do sklepu ...

 

To lata nieziemsko .... ale z odpowiednim napędem :)  ( miałem przyjemność widzieć kilkukrotnie)

Link to comment
Share on other sites

Rafał chyba trochę przesadzasz. :D To tak jakbyś jechał obecnym bolidem F1 Ferrari po osiedlowej drodze z progami zwalniającymi co 10m.

Jak chcesz polatać F5F to taki napęd byłby prawie dobry, choć moim zdaniem jeszcze za słaby. Pomyliłeś chyba dyscypliny z F5J

https://www.hacker-motor-shop.com/Brushless-Motors/Hacker-Inrunner/Hacker-B50/B50-XL-with-gears/B50-10XL-6-7-1.htm?shop=hacker_e&SessionId=&a=article&ProdNr=10628400&p=2165

 

EDIT

Tu chyba przekładni nie trzeba więc taki byłby też prawie dobry

https://www.hacker-motor-shop.com/Brushless-Motors/Hacker-Inrunner/Hacker-B50/B50-XL-direct-drive/B50-20-XL.htm?shop=hacker_e&SessionId=&a=article&ProdNr=10008400&p=2164

Link to comment
Share on other sites

Konrad, to rasowy hotliner a nie popierduła do rekreacji :D

Szybuje bo szybuje ale prędkość to jego żywioł, przy tym akrobacja.

Po prostu nie tej klasy model do założeń nabywcy.

Ale w sumie każdy robi co mu pasuje ;)

 

Poza tym czytaj - nabywca szuka taniego napędu a nie polecanych Hackerów po 300 eurasów :P

Link to comment
Share on other sites

Nie wiem ile ma ważyć do lotu ale jeżeli do 2kg to producent silników AXI poleca np. ten https://www.modelmotors.cz/product/detail/421/ - patrz konfiguracja "hotliner"

 

Ja do FUNRAYa piankowego mam 2826/10

 

Mówimy o rekreacji, silniku ze zwężanym przodem i wentylatorkiem i dobrej jakości.

 

 

 

[edit] tutaj w dobrej cenie: http://www.nastik.pl/28268-gold-line-long-p-7142.html

Link to comment
Share on other sites

Poza tym czytaj - nabywca szuka taniego napędu ....

Naprawdę wielka szkoda marnować tego typu sprzęt na wożenie się po niebie. ;) Do takich zabaw jest wiele innych, moim zdaniem lepszych i tańszych (chyba, bo nie wiem ile kolega dał za ten model) modeli.

Ale jeśli to ma być budżetowy silnik to ten co Piotr pokazał AXI będzie chyba najlepszy z tu proponowanych.

Link to comment
Share on other sites

Być może macie racje.

Liczyłem na coś wytrzymałego z laminatu z dużą doskonałością, czym będzie można nurkować z dużych wysokości, kręcić pętle przy każdej prędkości, aby aż gwizdało, z możliwością latania na zboczu przy bardzo silnych wiatrach - coby się nie cofał, w połączeniu z możliwością szybowania w termice. Coś czego "nie da się połamać w powietrzu" odporne na olbrzymie przeciążenia. Niekoniecznie zależało mi na pionowym wznoszeniu, wyżyłowaniu pod zawody. Dodatkowo chciałem zminimalizować wydatek za napęd. To były moje założenia, być może błędne.

 

https://modelemax.pl/pl/silniki-ray/18348-ray-g2-silnik-c3548--900---ray-70a-3ea-0172c-combo.html

Ten od Sławka ujdzie? Czy sprzedawać model bo to nie to i szkoda żeby się marnował? 

 

PS: Koleżanka mi kiedyś opowiadała że, na forach o bieganiu piszą ze jak się nie kupi butów za ponad 500zł, to w ogóle nie można biegać, bo się nogi połamie, stawy powybija, raka dostanie, lepiej z domu nie wychodzić i zająć się szydełkowaniem. Trochę podobne/analogiczne wrażenie tu odczułem. 

Link to comment
Share on other sites

Paweł kurde jak by to napisać. Model poleci na każdym odpowiednim silniku który go pociągnie. W naszych wypowiedziach chodziło przede wszystkim, że taki model to prawie bolid o nieograniczonych praktycznie możliwościach jeśli chodzi o prędkość. 

Te modele latają pod 200km/h. Ale jak będą latały 20km/h i Tobie to się będzie podobało to OK.

 

Oczywiście, że nie sprzedawać modelu jak już masz. Teraz włóż to co chcesz a jak się może przekonasz i apetyt Ci wzrośnie :) to wymienisz i dasz coś mocniejszego.

Link to comment
Share on other sites

wszystkie propozycje silników 35mm raczej bez sensu. Tam trzeba czegoś z przekładnią, bo max chyba 32mm(ale inrunner) wchodzi..

A rekreacyjne latanie f5b jest bardzo dziwną rekreacją :D Oczywiście wszystko kwestia treningu..

 

Wygląda, że z budżetowych wejdzie silnik GliderDrive SK3 3858-4.6 840kv 830W.. Będzie bidnie, ale za $43 można spróbować ;)

Link to comment
Share on other sites

Po zdjęciach to jest to ten model https://www.f5b.cz/en/katalog/Models/F5F/@produkt/Backfire-1-F5F-3T/

Waga do lotu 1,4-1,8kg, kołpak 38mm, więc silniki średnicy 35m powinny wejść.

 

Co do mocy silników to dla modelu Millenium F3F producent kiedyś napisał: ..."Pusty model około 600 g a do lotu od 1100 na małych lipo i silniczku 200 W do 1900 g na 10 celach 4200mAh  NiMh i silniku 1500W"...

co daje pojęcie o możliwościach modeli tej klasy. Oczywiście biorąc odchyłkę na wagę pustego Backfire i inne jego parametry.

 

Dla producenta Backfire rekreacja to prędkość 40 m/s  https://www.f5b.cz/en/Mounting-1/  :)

Świetna instrukcja montażu: https://www.f5b.cz/en/User-Manual/

Link to comment
Share on other sites

mam ten model (tz. podobny ;)) i 35mm nie wchodzi za chiny ludowe.

Wchodzi GliderDrive SK3 3858-4.6 840kv 830W, ze względu na "szybowcową" budowę tej serii silników - w miejscu mocowania do firewalla ma 32mm (taki stożek z przodu, korpus właściwy (nieruchomy) ma 38mm..mimo to wchodzi bo przymierzałem :D.

Silnik 35mm outrunner nie dochodzi nawet do firewalla, nie mówiąc o kablach..

Do F5B stosuje się silniki z przekładnią o mocach 1,5-6kW i te modele w locie robią prawdziwe wow na widowni..

Link to comment
Share on other sites

mam ten model (tz. podobny ;)) i 35mm nie wchodzi za chiny ludowe.

Wchodzi GliderDrive SK3 3858-4.6 840kv 830W, ze względu na "szybowcową" budowę tej serii silników - w miejscu mocowania do firewalla ma 32mm (taki stożek z przodu, korpus właściwy (nieruchomy) ma 38mm..mimo to wchodzi bo przymierzałem :D.

Silnik 35mm outrunner nie dochodzi nawet do firewalla, nie mówiąc o kablach..

Do F5B stosuje się silniki z przekładnią o mocach 1,5-6kW i te modele w locie robią prawdziwe wow na widowni..

 

 

Czytajcie dokumenty w załączonych linkach.

Proponowany silnik AXI też ma "szybowcową budowę" http://www.nastik.pl/28268-gold-line-long-p-7142.html

Na stronie producenta jak pisałem waga do lotu to między 1400 a 1800 gram

Podlinkowana instrukcja montażu modelu strona 3 podaje średnicę wręgi 38mm

Strona 4-ta instrukcji mówi o zakresie mocy silników, które można stosować:

 

1.3 Recommended components

1.3.1 Motors

It is possible to use any engine with the power from 200W to 2500W. The optimal engine

weight for competitive flying is c. 280g.

 

 

Na stronie 12-tej jest zdjęcie montażu wręgi.

Link to comment
Share on other sites

Czyli sumując, sensowne do budżetowych wymagań jest to:

1. Turnigy GliderDrive SK3 Competition Series - 3858 - 4.6 840KV (Z tego co widzę tylko na HK jest dostępny, a tam jeszcze nic nie zamawiałem. Jak to jest że przy delikatnie niższej wadze niż AXI, ten ma większą moc, nie pisze ale pewnie liczona dla większego napięcia?)

2. AXi 2826/8 Gold Line V2 Long 

3.RAY G2 SILNIK C3548- 900  (ten może na styk wejść albo i nie,  przy samej wrędze od środka jest 36mm więc sam silnik wejdzie , tylko jak kable poprowadzić XD, może zamienić na druty emaliowane takie jak do nawijania uzwojeń)

Link to comment
Share on other sites

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.