Grifon Opublikowano 12 Października 2019 Opublikowano 12 Października 2019 Mam litspan nie mam balsaloku (czy jak tam to się nazywa) czymś da sie go zastąpić?
hubert_tata Opublikowano 12 Października 2019 Opublikowano 12 Października 2019 Kilka osób używających balsalock porównywała go do rozcieńczonego wikolu. Ja też miałem takie wrażenie, ale nigdy nie sprawdziłem.
Marcin K. Opublikowano 12 Października 2019 Opublikowano 12 Października 2019 Wikolu? A nie przypadkiem Butapren?
Francka Opublikowano 12 Października 2019 Opublikowano 12 Października 2019 Mój kolega poleca klej introligatorski z Castoramy można kupić i na alegro https://allegro.pl/oferta/klej-cr-introligatorski-1-kg-do-papieru-tektury-7115756050?utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=_DIO_pla_firma_przemys%C5%82&ev_adgr=Przemys%C5%82+-+Materia%C5%82y+i+akcesoria+-+Obr%C3%B3bka+kamienia,+poligrafia+i+przyrz%C4%85dy+pomiarowe&gclid=EAIaIQobChMIosbtyLqX5QIVloKyCh07HQu5EAQYAyABEgLVj_D_BwE Technologia oklejanie litspanem nie jest łatwa potestuj najpierw . Trzeba pokleić krawędzie jednocześnie napinając litspan po wyschnięciu żelazko i naprężać, ale tylko powieszchnie miedzy żeberkami . Kupić balsaloc nie problem https://rc-team.pl/usuniete-kleje-rozne/28349-balsaloc.html
Michal4x4 Opublikowano 12 Października 2019 Opublikowano 12 Października 2019 No, na pewno nie butapren. Jest mnóstwo relacji w rcgroups etc, co zamiast balsaloc'u - wiekszośc opinii mowi o rozcieńczonym PVA czyli mniej wiecej naszym wikolu lub podobnym kleju do drewna. Sam nie probowałem niestety jeszcze. Pzdr M Ps. I o ile pamiętam powtarzają się sugestie zeby posmarować klejem i strukturę oklejaną i litespan w miejscu kontaktu.
d9Jacek Opublikowano 12 Października 2019 Opublikowano 12 Października 2019 Mój kolega poleca klej introligatorski z Castoramy można kupić i na alegro https://allegro.pl/oferta/klej-cr-introligatorski-1-kg-do-papieru-tektury-7115756050?utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=_DIO_pla_firma_przemys%C5%82&ev_adgr=Przemys%C5%82+-+Materia%C5%82y+i+akcesoria+-+Obr%C3%B3bka+kamienia,+poligrafia+i+przyrz%C4%85dy+pomiarowe&gclid=EAIaIQobChMIosbtyLqX5QIVloKyCh07HQu5EAQYAyABEgLVj_D_BwE Technologia oklejanie litspanem nie jest łatwa potestuj najpierw . Trzeba pokleić krawędzie jednocześnie napinając litspan po wyschnięciu żelazko i naprężać, ale tylko powieszchnie miedzy żeberkami . Kupić balsaloc nie problem https://rc-team.pl/usuniete-kleje-rozne/28349-balsaloc.html ten zdecydowanie lepszy https://allegro.pl/oferta/klej-t2-do-kalendarzy-folii-polietylenowej-1-kg-8539368359?bi_s=ads&bi_m=showitem%3Aactive&bi_c=NjI2MWE1NzEtYzRjMy00NmVlLWI2OTktMzJmZjJmZTgzN2Y1AA&bi_t=ape&referrer=proxy&emission_unit_id=0989ef7e-3e50-4f3c-809b-ca4ef4fe5258
mac Opublikowano 12 Października 2019 Opublikowano 12 Października 2019 Do popularnych folii stosowałem z powodzeniem Clearkote zamiast balsaloc'u. Nie wiem czy się nada do tego co potrzebujesz. https://www.google.pl/imgres?imgurl=https%3A%2F%2Fwww.elitemodelsonline.co.uk%2Fimages%2Fproducts%2FMaterials%2Fpaints%2520etc%2F~lg-750x750%2F~lg-Clearcoat%2520110ml.jpg&imgrefurl=https%3A%2F%2Fwww.elitemodelsonline.co.uk%2FModeling%2FPaints-and-Accs%2FSolarlac-Paints%2FSolarlac%2F3648-%2FCLEARCOAT-110ml-TINS--5523190&docid=ptNc_2-lUwDHiM&tbnid=iCQifxdcQDD8NM%3A&vet=10ahUKEwiLhf7FzZflAhUlpYsKHYrID4gQMwhOKAUwBQ..i&w=252&h=300&client=opera&bih=698&biw=1280&q=clearcote%20oracover&ved=0ahUKEwiLhf7FzZflAhUlpYsKHYrID4gQMwhOKAUwBQ&iact=mrc&uact=8
Grifon Opublikowano 12 Października 2019 Autor Opublikowano 12 Października 2019 Dziekuje Wszystkim za odpowiedzi. Puszke zaschnietego balsaloku dopiero wywaliłem, potrzebuje tylko troche na stery i nie ma sensu kupować nowej. Zobacze jak wypadnie wikol, litspan ze wszystkich materiałów podoba mi się najbardziej, mechanicznie ma zalety foli i można go śmiało malować jak p. japoński Zobacze jescze klej AK 20 oraz tzw. Klej BCG co go dzieci w szkole używają, zdaje mi sie że można nim przyklejać p japonski do konstrukcji i na to nitrocellon nałożyć.
stema Opublikowano 13 Października 2019 Opublikowano 13 Października 2019 Opis BALSALOCK http://riku.pl/towar/p/id/454/kontekst/4110/
witold_pi Opublikowano 19 Października 2019 Opublikowano 19 Października 2019 https://modelarski.com/produkt-CoverGrip-preparatkl,15167.html śmierdzi prawie jak balsaloc i podobnie wygląda
Grifon Opublikowano 29 Października 2019 Autor Opublikowano 29 Października 2019 Dzięki,jak dotad nie miałem czasu się zająć badaniami nad znalezieniem zamiennika ???? tutaj chłopaczek radzi sobie z tym tak i nawet czysto mu to wychodzi. Balsalok jak dla mnie wydaje sie ciężki i gumowaty szlifowanie balsy po nim jest uciążliwe. Do maluchów to średnio się nadaje. https://youtu.be/Sy9UR2fXugY
d9Jacek Opublikowano 29 Października 2019 Opublikowano 29 Października 2019 stosuję klasyczna metodę stosowana od wieków z dobrym skutkiem.. wszyskie powierzchnie do których mam przykleić poszycie lakieruje caponem ( na te trudniejsze może być rozcieńczony AK20), czekam do wyschnięcia, szlifuję , lakieruję jeszcze raz, czekam ,szlifuję i tak ze 3-4 razy..Tak przygotowane powierzchnie są wilgocio-odporne, gotowe do pokrycia dowolnym materiałem przesączalnym Typu, p.japoński , szyfon czy Koverall >do przyklejania pokrycia uzywam caponu.... Nitrocellon pózniej nie używam żadnego preparatu pochodnego poliwinylu jak wikol i tym podobne srodki bo ...szlifowanie to udręka, średnia odpornośc na wilgoć, potrafia popłynąc no i w przypadku koniecznosci uzycia zywicy epo to się nie da tego zrobić
mayster8405 Opublikowano 29 Października 2019 Opublikowano 29 Października 2019 Do pokrywania japonką z powodzeniem można użyć Soudal 62A lub 64A rozcieńczony wodą do konsystencji śmietanki. Powierzchnie drewniane zanim położę japonkę przeciągam zwykłym ale miękkim szkolnym pędzelkiem i kładę japonkę.Resztę robi palec i jak trzeba jeszcze klej.Zazwyczaj po wyschnięciu już na wstępie japonka jest praktycznie naprężona. Do usunięcia naddatków i nierówności stosuje papier ścierny 240-300 naklejony na patyczek od lizaków który jest poręczny. Wszystko robię za jednym razem i nie miałem problemu aby mi coś odeszło lub się odkleiło,papier trzyma się pewnie na konstrukcji.Nie byłbym skłonny użyć kleju AK 20./ jakby ponownie pokrywać, to jak usunąć stare pokrycie?/ Każdy ma swoje metody
d9Jacek Opublikowano 29 Października 2019 Opublikowano 29 Października 2019 Do pokrywania japonką z powodzeniem można użyć Soudal 62A lub 64A rozcieńczony wodą do konsystencji śmietanki. Powierzchnie drewniane zanim położę japonkę przeciągam zwykłym ale miękkim szkolnym pędzelkiem i kładę japonkę.Resztę robi palec i jak trzeba jeszcze klej.Zazwyczaj po wyschnięciu już na wstępie japonka jest praktycznie naprężona. Do usunięcia naddatków i nierówności stosuje papier ścierny 240-300 naklejony na patyczek od lizaków który jest poręczny. Wszystko robię za jednym razem i nie miałem problemu aby mi coś odeszło lub się odkleiło,papier trzyma się pewnie na konstrukcji.Nie byłbym skłonny użyć kleju AK 20./ jakby ponownie pokrywać, to jak usunąć stare pokrycie?/ Każdy ma swoje metody [.....Nie byłbym skłonny użyć kleju AK 20./ jakby ponownie pokrywać, to jak usunąć stare pokrycie?....] normalnie, zeszlifować papierem sciernym to co się konstrukcji trzyma .. i tego kleju 62 A gdzie woda jest rozpuszczalnikiem uzywasz też do pokrywania skorupy balsowej ??
mayster8405 Opublikowano 30 Października 2019 Opublikowano 30 Października 2019 Właśnie tak robię ? i także nim kleję balsę. Używam także Soudal 64A który schnie szybciej / przeznacziny jest do drewna miękkiego, także tektury i papieru /,oczywiście nie obejdzie się także bez CA. Dawniej do pokrycia japonki używało się AK 20 i kleju Certus który był na wodzie i dopiero nakładało nitrocellon.Podobnie zrobilem jak na zdjęciu, nic nie odchodzi i dobrze trzyma a klej robi się przeżroczysty. jak pisałem, każdy ma swoje metody?.
Rekomendowane odpowiedzi