jarek996 Opublikowano 31 Października 2019 Opublikowano 31 Października 2019 Masz złamaną igłę. To foto z sieci Masz malego czlonka . To foto z sieci
samolocik Opublikowano 31 Października 2019 Autor Opublikowano 31 Października 2019 Głowica w moim silniku wygląda na malowaną. Pomiędzy żebrami jest czarny i od góry spod lakieru też widać czarny. Zobaczymy, czy podczas pracy lakier się stopi. Trzeba będzie uważać lub lepiej wcześniej zmyć rozpuszczalnikiem ile się da.
ahaweto Opublikowano 31 Października 2019 Opublikowano 31 Października 2019 Miałem Jena 2,5 z głowicą (nakręcana) przystosowaną do chłodzenia wodnego. Płaszcz i wychodzące dwa króćce całość w kolorze szarym. To była połowa lat 70-dziesiątych ub. wieku. Może macie to w swoich zbiorach.
Viader Opublikowano 31 Października 2019 Opublikowano 31 Października 2019 Ja mam taką, wieczorem wstawię zdjęcie. 1cm z czerwoną głowicą też mam w kolekcji.
samolocik Opublikowano 31 Października 2019 Autor Opublikowano 31 Października 2019 Jakbyście chcieli się pozbyć swoich JEN w wersji standardowej o pojemności 1 - 2,5cm3 zdatnych do użycia to dajcie znać. Chętnie bym przygarnął jeszcze jedną, szczególnie w wersji 1 do 1,5cm3
stema Opublikowano 31 Października 2019 Opublikowano 31 Października 2019 Miałem Jena 2,5 z głowicą (nakręcana) przystosowaną do chłodzenia wodnego. Płaszcz i wychodzące dwa króćce całość w kolorze szarym. To była połowa lat 70-dziesiątych ub. wieku. Może macie to w swoich zbiorach. To foto z sieci,
d9Jacek Opublikowano 31 Października 2019 Opublikowano 31 Października 2019 Głowica w moim silniku wygląda na malowaną. Pomiędzy żebrami jest czarny i od góry spod lakieru też widać czarny. Zobaczymy, czy podczas pracy lakier się stopi. Trzeba będzie uważać lub lepiej wcześniej zmyć rozpuszczalnikiem ile się da. lakier się nie stopi, samozapłon ma giska temperaturę główicy... dla mnie wygląda to jak zabarwione specjalnym markerem Jw.jpg Jwo.jpg To foto z sieci, mamy w zbiorach , wodne i lotnicze wersje w różnych wariantach, bo były różnice między główicami ( kształt wielkość a nawet parametry gwintu), piastami ( wczesne wersje miały toczone piasty, pózniejsze to odlew- na zam zdjęciach obie wersje ) JENA nie produkowała silników 1,5cc
Paweł Prauss Opublikowano 31 Października 2019 Opublikowano 31 Października 2019 Trochę się tego złomu nazbierało... Te ładniejsze stoją na półkach. Foto nie z sieci???? Ahaweto - pisząc o kolorach głowic miałem na myśli silniczki w wersji lotniczej.
samolocik Opublikowano 31 Października 2019 Autor Opublikowano 31 Października 2019 Jakie śmigło do niego założyć? Co do paliwa w instrukcji silnika napisano: 1 i 1/2 Teile = 25% Ol (Automotoren, oder Rennol) 2 Teile = 30% Petroleum 3 Teile = 45% Ather (Schwefelather, kein Narkoseather) rozumiem, że w kloejności chodzi o: olej samochodowy - jaki? Syntetyk do dwutaktów? Czy lepiej rycynowy? nafta - ta będzie OK, czy jest zbyt czysta? https://www.castorama.pl/dragon-nafta-swietlna-0-5l-id-1116824.html eter jest jeszcze o ew. dodatku 1 do 2% azotyny amylu czy coś popierniczyłem?
ahaweto Opublikowano 31 Października 2019 Opublikowano 31 Października 2019 Paweł pamięć wraca To był ten który (na twoim zdjęciu prawie po środku) ma ten szeroki blaszany wydech. Ten wydech to była ukształtowana wytłoczka. Cylinder wraz z płaszczem wodnym był wykonany jako całość. Najpierw nakładało się na karter ten wydech a następnie nakręcało cylinder. Tak to było zamocowane. Nie uruchomiłem go. Otrzymałem go w prezencie i też komuś podarowałem.
d9Jacek Opublikowano 31 Października 2019 Opublikowano 31 Października 2019 Jakie śmigło do niego założyć? Co do paliwa w instrukcji silnika napisano: 1 i 1/2 Teile = 25% Ol (Automotoren, oder Rennol) 2 Teile = 30% Petroleum 3 Teile = 45% Ather (Schwefelather, kein Narkoseather) rozumiem, że w kloejności chodzi o: olej samochodowy - jaki? Syntetyk do dwutaktów? Czy lepiej rycynowy? nafta - ta będzie OK, czy jest zbyt czysta? https://www.castorama.pl/dragon-nafta-swietlna-0-5l-id-1116824.html eter jest jeszcze o ew. dodatku 1 do 2% azotyny amylu czy coś popierniczyłem? 1/ olej do 2T- może byc czerwony syntetyk do kos, pił itd...mozesz dać rycynę ale nie apteczną ew mix 1/2 oleju do 2T + 1/2 rycyny 2/lepszy olej napędowy lub JET A1 3/eter z allegro dodatek, poszukaj na allegro tzw pakiet przeciwchemiczny, tam to znajdziesz ew poproś Pawła ( On jest chemikiem ) oryginalne śmigło JENA to 23 x 10 , i na nim najlepiej się kręcił Ten Twój motorek ma lewe i prawe obroty
Marek_Spy Opublikowano 31 Października 2019 Opublikowano 31 Października 2019 Były takie z dyskiem, potem z zaworem mebranowym o ile dobrze pamiętam Wysłane z mojego K6000 Pro przy użyciu Tapatalka
d9Jacek Opublikowano 31 Października 2019 Opublikowano 31 Października 2019 Były takie z dyskiem, potem z zaworem mebranowym o ile dobrze pamiętam Wysłane z mojego K6000 Pro przy użyciu Tapatalka DK - dyskowy MK- membrana.... w pierwszych modelach membrana z Jaskółki ( !!!!!!) okragła ,pózniej prostokatna z zaokrągleniami oba modele silników były produkowane równolegle
witold_pi Opublikowano 31 Października 2019 Opublikowano 31 Października 2019 ja mam wodną nową jenę oczekuje propozycji :-)
stema Opublikowano 31 Października 2019 Opublikowano 31 Października 2019 ... Cylinder wraz z płaszczem wodnym był wykonany jako całość. Najpierw nakładało się na karter ten wydech a następnie nakręcało cylinder. ... Przypuszczam, ze chodzi Ci o głowicę, nie o cylinder. Tu cylinder (z tłokiem w środku)
ahaweto Opublikowano 31 Października 2019 Opublikowano 31 Października 2019 No tak. Wróciła pamięć ogólna, szczegóły już nie.
Marek_Spy Opublikowano 31 Października 2019 Opublikowano 31 Października 2019 Wydech był z blachy jak pamietam. A ja bym chciał wankla. Wysłane z mojego K6000 Pro przy użyciu Tapatalka
Rekomendowane odpowiedzi