Skocz do zawartości

JENA 2,5


Rekomendowane odpowiedzi

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Dziękuję Adam za ofertę linek; będę się zastanawiał nad nimi zimą.

 

Mała aktualizacja postępów.

Paliwo wymieszane z nafty świetlnej, eteru i czerwonego oleju do 2 suwów w proporcjach, które widnieją w instrukcji silnika.

Próbowałem go dzisiaj odpalić przez chyba godzinę i raczej z miernym skutkiem. Dla spokoju sumienia zwalam to na mglistą pogodę i temperaturę ok. 4 stopni, którą mieliśmy w Krakowie.

Kilkanaście razy zaskoczył na sekundę a raz popracował ok. 10 sekund i na razie to wszystko, co udało mi się z niego wydobyć :)

Często odkręcała się śrubka, więc dociąłem śrubę z łbem na klucz gwiazdkowy i teraz mogę ją lepiej dociągnąć. Przed następną próbą potraktuję ją dodatkowo klejem do gwintów.

 

 

post-1402-0-05764900-1574606769_thumb.jpg

Opublikowano

Dziękuję Adam za ofertę linek; będę się zastanawiał nad nimi zimą.

 

Mała aktualizacja postępów.

Paliwo wymieszane z nafty świetlnej, eteru i czerwonego oleju do 2 suwów w proporcjach, które widnieją w instrukcji silnika.

Próbowałem go dzisiaj odpalić przez chyba godzinę i raczej z miernym skutkiem. Dla spokoju sumienia zwalam to na mglistą pogodę i temperaturę ok. 4 stopni, którą mieliśmy w Krakowie.

Kilkanaście razy zaskoczył na sekundę a raz popracował ok. 10 sekund i na razie to wszystko, co udało mi się z niego wydobyć :)

Często odkręcała się śrubka, więc dociąłem śrubę z łbem na klucz gwiazdkowy i teraz mogę ją lepiej dociągnąć. Przed następną próbą potraktuję ją dodatkowo klejem do gwintów.

 

 

attachicon.gifIMG_9729.JPG

a zasysa Ci paliwo normalnie ??

poziom paliwa powyżej gaznika  i bez tego syfonu z rurki zasilajacej...one od strzała paliły

Opublikowano

Poziom powyżej gaźnika. Pamiętam, że moja używana Jena, którą miałem przez chwilę w podstawówce paliła od strzała.

Raczej zasysa, paliwa trochę ubyło i widać było, że się wlewa. Ale dla pewności dam znać po następnej próbie jak tylko będzie jaka taka pogoda, rurkę skrócę.

Opublikowano

Poziom powyżej gaźnika. Pamiętam, że moja używana Jena, którą miałem przez chwilę w podstawówce paliła od strzała.

Raczej zasysa, paliwa trochę ubyło i widać było, że się wlewa. Ale dla pewności dam znać po następnej próbie jak tylko będzie jaka taka pogoda, rurkę skrócę.

a pod membranę nic nie podeszło? przy obracaniu smigłem słychać takie jak by mlaśnięcie  ?

Opublikowano

Skoro silnik  "zaskakuje "  na 10 sek. i gaśnie, to zakładam  możliwość, że może ma system zasilania dyskiem ...  ( Z denka sterczy  malutki trzpień  ze sprężynką)  Zdjęcie nie zdradza szczegółów silnika ( hamownia jest  OK, ale położył bym zbiornik paliwa na dłuższym boku ). Wobec braku innego śmigła - odkręć subtelnie denko  i zmień napęd dysku umieszczając przedłużenie wykorbienia w inną 'dziurkę' dysku. Proszę użyć bardzo dobrych śrubokrętów i liczyć się z koniecznością zrobienia nowych uszczelek. Jeśli to sterowanie membraną- to operacja odkręcenia denka też cię nie minie. Membrana ma idealnie przylegać , a jeśli nie, to może wystarczy dać ją na odwrót- by przylegała szczelnie. Dodatek oleju rycynowego do dobra rada... Jeśli dałeś 25 % tego czerwonego oleju do pił , to śmiało daj jeszcze kilka procent  rycynowego - jaki jest dostępny w aptekach . Powodzenia.

Kolego Ryszardzie , post nr 5 wyjaśnia wszystko...proponuje przeczytać cały temat od początku

Opublikowano

Kolego Ryszardzie , post nr 5 wyjaśnia wszystko...proponuje przeczytać cały temat od początku

Odnoszę wrażenie,że każde słowo jakie ma na celu uratowanie motorka  - działa pro publico bono i nie wyjaśnia wszystkiego. Ten motorek nie wymaga użycia kleju do gwintów, ani innej destrukcji. Oto słowo moje...

Opublikowano

Rysiek, dnia 24 List 2019 - 19:44, napisał:snapback.png

 

Skoro silnik  "zaskakuje "  na 10 sek. i gaśnie, to zakładam  możliwość, że może ma system zasilania dyskiem ...  ( Z denka sterczy  malutki trzpień  ze sprężynką)  Zdjęcie nie zdradza szczegółów silnika ( hamownia jest  OK, ale położył bym zbiornik paliwa na dłuższym boku ). Wobec braku innego śmigła - odkręć subtelnie denko  i zmień napęd dysku 

zdjecie rozebranego silnika zamieszczone w poscie #5 wyjasnia wszystko..... W TYM SILNIKU JEST MEMBRANA

  • 4 miesiące temu...
Opublikowano

Słońce przygrzało, więc spróbowałem odpalić silnik ponownie. Rezultat ten sam. Rozkręciłem go od tyłu aby zobaczyć, czy membrana się odchyla i uszczelka jest dobra.

Membrana organoleptycznie działa dobrze - przylega i sprężyście odchyla się w miarę łatwo, natomiast uszczelka jest zużyta więc może zaciągać przez nią powietrze.

 

Przy demontażu uszczelka się przerwała. Pytanie, czy dorobić nową z kryngielitu 0,5mm  https://modelemax.pl/pl/kryngielit-i-pozostale/28657-kryngielit-05x150x250-mm-af-200-u.html

czy też z blaszki mosiężnej 0,3mm? Może z czegoś innego? Chciałbym jeszcze trochę powalczyć, zanim odstawie go na półkę ?

 

 

Opublikowano
7 minut temu, samolocik napisał:

Słońce przygrzało, więc spróbowałem odpalić silnik ponownie. Rezultat ten sam. Rozkręciłem go od tyłu aby zobaczyć, czy membrana się odchyla i uszczelka jest dobra.

Membrana organoleptycznie działa dobrze - przylega i sprężyście odchyla się w miarę łatwo, natomiast uszczelka jest zużyta więc może zaciągać przez nią powietrze.

 

Przy demontażu uszczelka się przerwała. Pytanie, czy dorobić nową z kryngielitu 0,5mm  https://modelemax.pl/pl/kryngielit-i-pozostale/28657-kryngielit-05x150x250-mm-af-200-u.html

czy też z blaszki mosiężnej 0,3mm? Może z czegoś innego? Chciałbym jeszcze trochę powalczyć, zanim odstawie go na półkę ?

 

 

ani blaszka ani kryngieryt...zwykły grubszy papier lub cienki brystol  wystarczy....posmarowane olejem silnikowym

a technicznie  żeby ładnie wszystko wyszło to smaruje się markerem powierzchnię styku kartetu z pokrywą i jak pieczątką odbija się  na tym materiale z którego ma być zrobiona uszczelka -----sprawdzone

Opublikowano

Dziękuję ?

Teraz się zastanawiam, czy zastosowanie nafty świetlnej w mieszance z eterem i czerwonym olejem do dwusuwów to dobry pomysł, czy nie lepiej dać paliwo do diesla zamiast nafty.

Opublikowano

Jak silnik jest sprawny to nie powinno być moim zdaniem problemu z naftą, do tej pory odpalałem wszystkie trzy moje diesle na mieszance mniej więcej 38% nafty świetlnej , 36% eteru 24% Motula 710 i 2% rycyny - i nawet PAW którego stan jest niestety dość opłakany chodził całkiem całkiem (on akurat na nieznacznie innej mieszance bo 40%  nafty świetlnej, 36% eteru, 20% Motula 710 i 4% rycyny).

 

Ale z tego co zauważyłem z tumi moimi motorkami to odpalały one tylko w bardzo ściśle określonym ustawieniu przeciwtłoka co szczególnie tyczyło się właśnie PAWia pewnie ze względu na stan, a chyba najmniej wrażliwy był RYTM być może dlatego że największy - wszystkie przy niskich temperaturach jednak zagadały :).

Może na zachętę ;)PAWTAIFUN i RYTM

 

 

Opublikowano
2 minuty temu, czarobest napisał:

Jak silnik jest sprawny to nie powinno być moim zdaniem problemu z naftą, do tej pory odpalałem wszystkie trzy moje diesle na mieszance mniej więcej 38% nafty świetlnej , 36% eteru 24% Motula 710 i 2% rycyny - i nawet PAW którego stan jest niestety dość opłakany chodził całkiem całkiem (on akurat na nieznacznie innej mieszance bo 40%  nafty świetlnej, 36% eteru, 20% Motula 710 i 4% rycyny).

 

Ale z tego co zauważyłem z tumi moimi motorkami to odpalały one tylko w bardzo ściśle określonym ustawieniu przeciwtłoka co szczególnie tyczyło się właśnie PAWia pewnie ze względu na stan, a chyba najmniej wrażliwy był RYTM być może dlatego że największy - wszystkie przy niskich temperaturach jednak zagadały :).

Może na zachętę ;)PAWTAIFUN i RYTM

 

 

Czarku,

a co z tą rzecza o krórej obaj wiemy , że jest na literę "K" ?

Opublikowano

Dziękuję za porady. Dorobię uszczelkę i będę próbował, ale to już raczej jutro/pojutrze. Dam znać z jakim efektem.

 

[Edit] ogladnąłem filmik z PAWem. Wiem czego mi brakuje w mieszance, rozrusznika ?

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.