ahaweto Opublikowano 8 Listopada 2019 Opublikowano 8 Listopada 2019 Piotr może to cię zainteresuje. Jakby co to na PW
samolocik Opublikowano 24 Listopada 2019 Autor Opublikowano 24 Listopada 2019 Dziękuję Adam za ofertę linek; będę się zastanawiał nad nimi zimą. Mała aktualizacja postępów. Paliwo wymieszane z nafty świetlnej, eteru i czerwonego oleju do 2 suwów w proporcjach, które widnieją w instrukcji silnika. Próbowałem go dzisiaj odpalić przez chyba godzinę i raczej z miernym skutkiem. Dla spokoju sumienia zwalam to na mglistą pogodę i temperaturę ok. 4 stopni, którą mieliśmy w Krakowie. Kilkanaście razy zaskoczył na sekundę a raz popracował ok. 10 sekund i na razie to wszystko, co udało mi się z niego wydobyć Często odkręcała się śrubka, więc dociąłem śrubę z łbem na klucz gwiazdkowy i teraz mogę ją lepiej dociągnąć. Przed następną próbą potraktuję ją dodatkowo klejem do gwintów.
d9Jacek Opublikowano 24 Listopada 2019 Opublikowano 24 Listopada 2019 Dziękuję Adam za ofertę linek; będę się zastanawiał nad nimi zimą. Mała aktualizacja postępów. Paliwo wymieszane z nafty świetlnej, eteru i czerwonego oleju do 2 suwów w proporcjach, które widnieją w instrukcji silnika. Próbowałem go dzisiaj odpalić przez chyba godzinę i raczej z miernym skutkiem. Dla spokoju sumienia zwalam to na mglistą pogodę i temperaturę ok. 4 stopni, którą mieliśmy w Krakowie. Kilkanaście razy zaskoczył na sekundę a raz popracował ok. 10 sekund i na razie to wszystko, co udało mi się z niego wydobyć Często odkręcała się śrubka, więc dociąłem śrubę z łbem na klucz gwiazdkowy i teraz mogę ją lepiej dociągnąć. Przed następną próbą potraktuję ją dodatkowo klejem do gwintów. IMG_9729.JPG a zasysa Ci paliwo normalnie ?? poziom paliwa powyżej gaznika i bez tego syfonu z rurki zasilajacej...one od strzała paliły
samolocik Opublikowano 24 Listopada 2019 Autor Opublikowano 24 Listopada 2019 Poziom powyżej gaźnika. Pamiętam, że moja używana Jena, którą miałem przez chwilę w podstawówce paliła od strzała. Raczej zasysa, paliwa trochę ubyło i widać było, że się wlewa. Ale dla pewności dam znać po następnej próbie jak tylko będzie jaka taka pogoda, rurkę skrócę.
d9Jacek Opublikowano 24 Listopada 2019 Opublikowano 24 Listopada 2019 Poziom powyżej gaźnika. Pamiętam, że moja używana Jena, którą miałem przez chwilę w podstawówce paliła od strzała. Raczej zasysa, paliwa trochę ubyło i widać było, że się wlewa. Ale dla pewności dam znać po następnej próbie jak tylko będzie jaka taka pogoda, rurkę skrócę. a pod membranę nic nie podeszło? przy obracaniu smigłem słychać takie jak by mlaśnięcie ?
Paweł Prauss Opublikowano 24 Listopada 2019 Opublikowano 24 Listopada 2019 Akurat te motorki nie są zbyt wrażliwe na temperaturę otoczenia, ale zestawy AAC to już inna historia...
Marek_Spy Opublikowano 24 Listopada 2019 Opublikowano 24 Listopada 2019 Oczywiscie zmieniales stopień sprężania? A jaka śruba sie odkrecała ? Wysłane z mojego K6000 Pro przy użyciu Tapatalka
symon5 Opublikowano 24 Listopada 2019 Opublikowano 24 Listopada 2019 Olej syntetyk ? nie byłbym pewien czy to dobre rozwiązanie .Myślę że 20% rycyny byłoby lepsze.
d9Jacek Opublikowano 24 Listopada 2019 Opublikowano 24 Listopada 2019 Skoro silnik "zaskakuje " na 10 sek. i gaśnie, to zakładam możliwość, że może ma system zasilania dyskiem ... ( Z denka sterczy malutki trzpień ze sprężynką) Zdjęcie nie zdradza szczegółów silnika ( hamownia jest OK, ale położył bym zbiornik paliwa na dłuższym boku ). Wobec braku innego śmigła - odkręć subtelnie denko i zmień napęd dysku umieszczając przedłużenie wykorbienia w inną 'dziurkę' dysku. Proszę użyć bardzo dobrych śrubokrętów i liczyć się z koniecznością zrobienia nowych uszczelek. Jeśli to sterowanie membraną- to operacja odkręcenia denka też cię nie minie. Membrana ma idealnie przylegać , a jeśli nie, to może wystarczy dać ją na odwrót- by przylegała szczelnie. Dodatek oleju rycynowego do dobra rada... Jeśli dałeś 25 % tego czerwonego oleju do pił , to śmiało daj jeszcze kilka procent rycynowego - jaki jest dostępny w aptekach . Powodzenia. Kolego Ryszardzie , post nr 5 wyjaśnia wszystko...proponuje przeczytać cały temat od początku
Rysiek Opublikowano 24 Listopada 2019 Opublikowano 24 Listopada 2019 Kolego Ryszardzie , post nr 5 wyjaśnia wszystko...proponuje przeczytać cały temat od początku Odnoszę wrażenie,że każde słowo jakie ma na celu uratowanie motorka - działa pro publico bono i nie wyjaśnia wszystkiego. Ten motorek nie wymaga użycia kleju do gwintów, ani innej destrukcji. Oto słowo moje...
d9Jacek Opublikowano 24 Listopada 2019 Opublikowano 24 Listopada 2019 Rysiek, dnia 24 List 2019 - 19:44, napisał: Skoro silnik "zaskakuje " na 10 sek. i gaśnie, to zakładam możliwość, że może ma system zasilania dyskiem ... ( Z denka sterczy malutki trzpień ze sprężynką) Zdjęcie nie zdradza szczegółów silnika ( hamownia jest OK, ale położył bym zbiornik paliwa na dłuższym boku ). Wobec braku innego śmigła - odkręć subtelnie denko i zmień napęd dysku zdjecie rozebranego silnika zamieszczone w poscie #5 wyjasnia wszystko..... W TYM SILNIKU JEST MEMBRANA
samolocik Opublikowano 7 Kwietnia 2020 Autor Opublikowano 7 Kwietnia 2020 Słońce przygrzało, więc spróbowałem odpalić silnik ponownie. Rezultat ten sam. Rozkręciłem go od tyłu aby zobaczyć, czy membrana się odchyla i uszczelka jest dobra. Membrana organoleptycznie działa dobrze - przylega i sprężyście odchyla się w miarę łatwo, natomiast uszczelka jest zużyta więc może zaciągać przez nią powietrze. Przy demontażu uszczelka się przerwała. Pytanie, czy dorobić nową z kryngielitu 0,5mm https://modelemax.pl/pl/kryngielit-i-pozostale/28657-kryngielit-05x150x250-mm-af-200-u.html czy też z blaszki mosiężnej 0,3mm? Może z czegoś innego? Chciałbym jeszcze trochę powalczyć, zanim odstawie go na półkę ?
d9Jacek Opublikowano 7 Kwietnia 2020 Opublikowano 7 Kwietnia 2020 7 minut temu, samolocik napisał: Słońce przygrzało, więc spróbowałem odpalić silnik ponownie. Rezultat ten sam. Rozkręciłem go od tyłu aby zobaczyć, czy membrana się odchyla i uszczelka jest dobra. Membrana organoleptycznie działa dobrze - przylega i sprężyście odchyla się w miarę łatwo, natomiast uszczelka jest zużyta więc może zaciągać przez nią powietrze. Przy demontażu uszczelka się przerwała. Pytanie, czy dorobić nową z kryngielitu 0,5mm https://modelemax.pl/pl/kryngielit-i-pozostale/28657-kryngielit-05x150x250-mm-af-200-u.html czy też z blaszki mosiężnej 0,3mm? Może z czegoś innego? Chciałbym jeszcze trochę powalczyć, zanim odstawie go na półkę ? ani blaszka ani kryngieryt...zwykły grubszy papier lub cienki brystol wystarczy....posmarowane olejem silnikowym a technicznie żeby ładnie wszystko wyszło to smaruje się markerem powierzchnię styku kartetu z pokrywą i jak pieczątką odbija się na tym materiale z którego ma być zrobiona uszczelka -----sprawdzone
samolocik Opublikowano 7 Kwietnia 2020 Autor Opublikowano 7 Kwietnia 2020 Dziękuję ? Teraz się zastanawiam, czy zastosowanie nafty świetlnej w mieszance z eterem i czerwonym olejem do dwusuwów to dobry pomysł, czy nie lepiej dać paliwo do diesla zamiast nafty.
d9Jacek Opublikowano 7 Kwietnia 2020 Opublikowano 7 Kwietnia 2020 diesel , a jeszcze lepiej JET A1 lub nafta do pieców Zibro Kamin
czarobest Opublikowano 7 Kwietnia 2020 Opublikowano 7 Kwietnia 2020 Jak silnik jest sprawny to nie powinno być moim zdaniem problemu z naftą, do tej pory odpalałem wszystkie trzy moje diesle na mieszance mniej więcej 38% nafty świetlnej , 36% eteru 24% Motula 710 i 2% rycyny - i nawet PAW którego stan jest niestety dość opłakany chodził całkiem całkiem (on akurat na nieznacznie innej mieszance bo 40% nafty świetlnej, 36% eteru, 20% Motula 710 i 4% rycyny). Ale z tego co zauważyłem z tumi moimi motorkami to odpalały one tylko w bardzo ściśle określonym ustawieniu przeciwtłoka co szczególnie tyczyło się właśnie PAWia pewnie ze względu na stan, a chyba najmniej wrażliwy był RYTM być może dlatego że największy - wszystkie przy niskich temperaturach jednak zagadały . Może na zachętę : PAW, TAIFUN i RYTM
d9Jacek Opublikowano 7 Kwietnia 2020 Opublikowano 7 Kwietnia 2020 2 minuty temu, czarobest napisał: Jak silnik jest sprawny to nie powinno być moim zdaniem problemu z naftą, do tej pory odpalałem wszystkie trzy moje diesle na mieszance mniej więcej 38% nafty świetlnej , 36% eteru 24% Motula 710 i 2% rycyny - i nawet PAW którego stan jest niestety dość opłakany chodził całkiem całkiem (on akurat na nieznacznie innej mieszance bo 40% nafty świetlnej, 36% eteru, 20% Motula 710 i 4% rycyny). Ale z tego co zauważyłem z tumi moimi motorkami to odpalały one tylko w bardzo ściśle określonym ustawieniu przeciwtłoka co szczególnie tyczyło się właśnie PAWia pewnie ze względu na stan, a chyba najmniej wrażliwy był RYTM być może dlatego że największy - wszystkie przy niskich temperaturach jednak zagadały . Może na zachętę : PAW, TAIFUN i RYTM Czarku, a co z tą rzecza o krórej obaj wiemy , że jest na literę "K" ?
samolocik Opublikowano 7 Kwietnia 2020 Autor Opublikowano 7 Kwietnia 2020 Dziękuję za porady. Dorobię uszczelkę i będę próbował, ale to już raczej jutro/pojutrze. Dam znać z jakim efektem. [Edit] ogladnąłem filmik z PAWem. Wiem czego mi brakuje w mieszance, rozrusznika ?
jarek996 Opublikowano 7 Kwietnia 2020 Opublikowano 7 Kwietnia 2020 Godzinę temu, d9Jacek napisał: Zibro Kamin "Ziobro&Kaminski " ? Moj silnik na 100% by tego nie przyjal ............ 2
d9Jacek Opublikowano 7 Kwietnia 2020 Opublikowano 7 Kwietnia 2020 wiem,wiem...Twoj silnik tylko paliwo roslinne przyjmuje??
Rekomendowane odpowiedzi