yarun Opublikowano 15 Sierpnia 2020 Autor Opublikowano 15 Sierpnia 2020 jacku z tych konkretnych będą korki do zbiornika paliwa mało odpowiedzialny element ale uważam że wałek jest dobrej jakości (patrz na ten przetoczony) co do mycia myje od x lat tą miksturą i żadne uszczelnienia sie nie zniszczyły poza tym benzyna EKSTRAKCYJNA paruje bardzo szybko więc nie zagrozi silnikowi co do waszej decyzji róbcie co chcecie ale świadomość mieć trzeba że nitro podczas spalania wytwarza czysty tlen a tlen plus żelazo równa sie rdza a prędkość jej narastania jest bardzo duża na drugi dzień silnik potrafi być cały rudy wewnątrz więc decyzja należy do was ja i tak BĘDĘ używał BENZYNY EKSTRAKCYJNEJ
d9Jacek Opublikowano 15 Sierpnia 2020 Opublikowano 15 Sierpnia 2020 7 minut temu, yarun napisał: będą korki do zbiornika paliwa mało odpowiedzialny element ale uważam że wałek jest dobrej jakości (patrz na ten przetoczony) Kamil, przetoczony wałek bardzo pieknie wygląda, ale co on w sobie zawiera i jakie ma własności ten stop to ani Ty ani ja bez analizy nie wiemy.. korki i inna "galanteria" to tak... ja juz pomyslałem z rozpędu , ze panewki bedziesz z tego "strugał "? Bardzo dobrze Ci idzie, gratuluję?
yarun Opublikowano 15 Sierpnia 2020 Autor Opublikowano 15 Sierpnia 2020 Jacku zgodzę się z tobą w 100% sklad jest ważny ale mosiądz na panewki odpada jedynie brąz a topiłem już brąz i nie powstają żadne zgary nic się nie utlenia więc podejrzewam że skład jest identyko jak w wałku z którego są wióry wałki z brązu swoja droga o wiele lepiej sie leją i wyglądają po wyjęciu z piasku zerknij tu jest film z topienia brązu fotek wałków chyba nie ma ale jutro mogę zrobić planuję na panewki korbowodu wykonać własny stop już co nie co mam plan w tym temacie po badaniach panewek fabrycznych w kwestii składu % co zawiera stop z którego są wykonane
d9Jacek Opublikowano 15 Sierpnia 2020 Opublikowano 15 Sierpnia 2020 28 minut temu, yarun napisał: ale mosiądz na panewki odpada jedynie brąz to jest oczywista oczywistośc...niestety w obecnych realiach wałki z brązu od 16 mm srednicy w górę.. odlewasz mosiądz i brąz w rurkach ?
yarun Opublikowano 6 Września 2020 Autor Opublikowano 6 Września 2020 Jacku dopowiem na początek na twoje pytanie nie nie leję w rurkach metoda którą stosuję jest to jedna z najstarszych metod jaka wykonuje formy do odlania prętów i innych brył z metalu (piasek tylko nie jest to zwykły piasek) a teraz co nie co powiem co się działo jak mnie tu nie było więc na warsztacie powstało 20 szt karterów do pojemności 15ccm oraz 21 korbowodów poza tym musiałem zająć sie zleceniami od kolegów z którymi spotkałem sie w zeszły weekend w blachowni przygoda zawody zaczęła sie w piątek o godzinie 12 jak z kolegą Tadeuszem spakowaliśmy auto i wyjechaliśmy w kierunku Bytomia do Pawła. po przyjeździe zebrała sie cała ekipa kolegów silnikowców ze śląska oraz my i zaczeły sie rozmowy do późnych godzin nocnych. a to co widziałem.... po prostu jestem w szoku cześć oczywiście pokarzę tego co widziałem jednak przez 3 dni zwiedzałem każdą gablotke jak w muzeum i do tej pory jest szok i niedowierzanie w sobote rano pojechaliśmy do Katowic zabraliśmy kolegę Kazika wraz z parowcem i pojechaliśmy na zawody i co się okazało na miejscu że starty z Pawłem to czysta przyjemność lepszego mechanika nie mogłem mieć i mam nadzieję że i ja załapie sie na stanowisko mechanika u niego ważna informacja jest to że korbowody które wykonałem do silnika novarossi przeszły testy łódka którą startowałem przepłynęła całe zawody a kolega Janek z zadowolenia wykupił wszystkie które miałem przy sobie więc są przetestowane w najcięższych warunkach i wcale nie ustępują fabrycznym korbowodom ponad to koledzy podziwiali to co wykonałem w temacie felgiebla i byli pod wrażeniem jednak najważniejsze sa dla mnie opinie od kolegów z grona silnikowców i najważniejsze że nie są one krytyczne a wręcz napędzające do dalszych działań ciesze sie że mimo obecnej sytuacji oraz wojen i wojenek mogliśmy się spotkać i dobrze bawić a najbardziej to zadowolony jestem z książki którą podarował mi Paweł dzięki raz jeszcze WUJKU nie wiem co pisać więcej czas spędzony w gronie przyjaciół jest bezcenny i za każdym razem gdy będe w okolicy na pewno każdego z nich odwiedzę
symon5 Opublikowano 11 Września 2020 Opublikowano 11 Września 2020 Na pewno niekoniecznie w temacie ale zastanawia mnie jako że widziałem filmik o pilarce na wtrysku kiedy będzie pierwszy silnik modelarski na wtrysku ,oczywiście mam na mysli zawodniczy
Ta odpowiedź cieszy się zainteresowaniem. yarun Opublikowano 17 Września 2020 Autor Ta odpowiedź cieszy się zainteresowaniem. Opublikowano 17 Września 2020 cześć koledzy w ten weekend kolejne spotkanie nad wodą tym razem zawody w jaworze natomiast na warsztacie dzieje sie jak wspominałem wcześniej w 99,9% mam obrobione kartery brakuje mi tylko tulejek z brązu w pojemności 15ccm gotowe mam również korbowody do wszystkich silników w 90% tu jest ten sam brak co i w karterach tulejki z brązu ponad to wziąłem się za wykonanie pierścieni tłokowych co nie jest łatwą sprawą. zrobiłem ich z nadmiarem jednak czekają na szlifowanie na początek na płaszczyznówce celem uzyskania żądanej wysokości następnie rozcinanie i szlif na szlifierce do wałków frezarka natomiast zajmuje się wykonywaniem głowic co całkiem nieźle jej wychodzi jednak parę frezów już złamała fi 2mm mi osobiści głowica się bardzo podoba będzie ona elementem ozdobnym w całym silniku więc musi być wykonana dokładnie a co najważniejsze ma wyglądać bo jak wiadomo dobry bajer to połowa sukcesu na dzis mam komlet głowic do pojemności 4ccm i 11 sztuk do pojemności 7,5ccm niestety idzie to wolno ale bez mojego udziału więc jest i tak na plus (czas obróbki 1 szt to prawie 1h) jak widzicie moje pudełeczko z gratami powoli zaczyna się przepełniać wiec robota idzie powoli ale do przodu czekam na wasze wrażenia jak się podoba to co robię a tym czasem idę puszczać kolejną głowicę 4 2
yarun Opublikowano 29 Września 2020 Autor Opublikowano 29 Września 2020 taki mały przerywnik w pracach nad silnikiem koledzy z zagranicy po wstawieniu fotek na grupy fejsbukowe są dość mocno zainteresowani smigłami a na chwilę obecna mam ich 12szt ktoś z was jest chętny na śmigiełko? 2 2
Paweł Prauss Opublikowano 30 Września 2020 Opublikowano 30 Września 2020 Kamil o tej porze jeszcze śpi :-))) A tanio z pewnością nie będzie :-))) No chyba że dla kolegów zrobi promocję...
pacyfic_77 Opublikowano 30 Września 2020 Opublikowano 30 Września 2020 Śmigiełka przepięknej urody ?. Nie chcę zaśmiecać wątku ale mam pytanie: do jakiego modelu retro to śmigiełko by się nadawało? Kamil propozycja z ewentualnym tartakiem to by było coś .
yarun Opublikowano 30 Września 2020 Autor Opublikowano 30 Września 2020 Grzesiek jak znajdziesz chwilę zadzwoń pogadamy o śmigłach
yarun Opublikowano 12 Października 2020 Autor Opublikowano 12 Października 2020 opowieści ciąg dalszy w zeszły piątek wreszcie skończyłem obrabiać całe aluminium na 60 sztuk silników więc powiedzmy 50% pracy za mną i za maszynami więc teraz czas na stal a z nią jest kupa problemów bo jest to stal w stanie zmiękczonym i podczas obróbki się ciągnie jak guma przez co narzędzia czasem tego nie wytrzymują szczególnie nawiertaki jednak są pierwsze sukcesy z wałami korbowymi początek z pręta fi 16 potoczyłem wałki odpowiedniej średnicy ze stosownym naddatkiem na szlifowanie powierzchni współpracującej z tulejką z brązu jednak nie mam pomysłu ile obniżyć średnicę wałów aby bez problemu pracowała z tulejką wykonaną w tolerancji H7 może ktoś z was ma pomysł? chodzi mi o rozszerzalność termiczną stali oraz brązu tak aby to wszystko się nie zatarło po obtoczeniu wałków ciąg dalszy obróbki na jednym wałku są dwa wały silnika w tym wypadku 15ccm zostanie je rozciąć oraz wywiercić otwór pod kołek ustalający piastę również wziąłem się za detale takie jak np uszczelki do silnika tutaj wycięte do wszystkich pojemności uszczelki pomiędzy karterem a tylnym denkiem oraz karterem a cylindrem jeszcze zastanawiam się nad uszczelka pod głowicą czy również iść w papierową jednak boję sie że będzie się wypalała jednak są jeszcze 2 opcje jedna z nich to uszczelka z blachy aluminiowej oraz opcja bez uszczelki obie powinny być dobre bo silniki w łódkach tak mają uszczelniane płaszcze chłodzące dwie płaskie powierzchnie idealnie przylegają do siebie i wszystko jest szczelne jednak do tego jest jeszcze czas myślę że w środę zacznę frezować przeciwwagi wału miłego oglądania P.S. Grzesiek jak podobaja ci sie nowe kształty śmigieł ? jak je wykończę oczywiście wszyscy je zobaczycie 2
yarun Opublikowano 18 Października 2020 Autor Opublikowano 18 Października 2020 więc przyszedł czas na stal i pierwsze elementy piasty wraz z krzywkami poruszającymi przerywaczem zapłonowym według mnie wyszły super a co cieszy mnie najbardziej to sztywność frezarki na pionowych ścianach powierzchnia jest nie mal jak po szlifowaniu więc jak dla mnie więcej nie potrzeba a co za tym wszystkim idzie to zero luzów na wrzecionie oraz na każdej z osi jedyne problemy jakie ma to chińskie frezy które wytrzymują max 3szt detalu jednak po konsultacjach z Mariuszem oraz jednym z moich kolegów musze zakupić markowe frezy i jazda dalej 2 1
Robert Tomzik Opublikowano 19 Października 2020 Opublikowano 19 Października 2020 Witam, przyglądam się pracy i jestem pod wrażaniem A najbardziej zazdroszczę ilości czasu jaką możesz poświęcić na wykonanie silnika W sieci znalazłem filmik z odpalenia takiego repliki takiego silnika jak budujesz:
Grzesiek Opublikowano 19 Października 2020 Opublikowano 19 Października 2020 Uuu mocy to on ma tyle co silnik na co2.Stosunek mocy do masy to porażka.
qba Opublikowano 19 Października 2020 Opublikowano 19 Października 2020 Ale jaki ma piękny dźwięk! Czekamy aż nasze - Kamila zaczną pyrkać. BTW przypuszczam że taki fajny dźwięk zawdzięcza wysokiemu skokowi tłoka w stosunku do średnicy?
Rekomendowane odpowiedzi