Skocz do zawartości

Polecane silniki elektryczne - firmy


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam serdecznie, doświadczonych w bojach modelarskich!
Chciałbym zapytać i w miarę możliwości zrobić w tym temacie, aktualną listę polecanych, dobrze sprawujących się FIRM silniczków modelarskich.
Sam stoję obecnie przed potrzebą zakupu takowego.

Chcę coś klasy 3530/3536 ~1200KV.

Coś wyczytałem o silnikach, że są dobre, firm takich jak:
-Dualsky

-Sunnysky

-RAY

-Emax
a Redox i Turnigy, takie sobie.

 

Dobrze kojarzę? Może ktoś uporządkować od najlepszego do najgorszego? Czy są jeszcze jeszcze jakieś firmy, które można kupić raz, a porządnie i mają dobre/sprawdzone osiągi? Albo ewentualnie jakieś tanie chińczyki, łatwo dostępne i w bardzo dobrych cenach jak na swoje możliwości, które ktoś testował? Chciałbym jakiś kompromis cena/jakość. Miał ktoś może styczność z RacerStar, albo Predator z Aliexpress?

Pozdrawiam serdecznie. :D

Opublikowano

Witam serdecznie, doświadczonych w bojach modelarskich!

Chciałbym zapytać i w miarę możliwości zrobić w tym temacie, aktualną listę polecanych, dobrze sprawujących się firm silniczków modelarskich.

Sam stoję obecnie przed potrzebą zakupu takowego.

Chcę coś klasy 3530/3536 ~1200KV.

Coś wyczytałem o silnikach, że są dobre, firm takich jak:

-Dualsky

-Sunnysky

-RAY

-Emax

a Redox i Turnigy, takie sobie.

 

Dobrze kojarzę? Może ktoś uporządkować od najlepszego do najgorszego? Czy są jeszcze jeszcze jakieś firmy, które można kupić raz, a porządnie i mają dobre/sprawdzone osiągi? Albo ewentualnie jakieś tanie chińczyki, łatwo dostępne i w bardzo dobrych cenach jak na swoje możliwości, które ktoś testował? Chciałbym jakiś kompromis cena/jakość. Miał ktoś może styczność z RacerStar, albo Predator z Aliexpress?

Pozdrawiam serdecznie. :D

Co do silników Redoxa to moglbym polemizować na ten temat, miałem i polecam, okazał się lepszy od Emaxa z tymi samymi parametrami i podaną mocą, wyraźnie można było odczuć różnicę w locie. Na redoxie latałem dłużej na tym samym pakiecie i reglu, czułem że jest mocniejszy, Emaxowi tego wigoru brakowało.... Nie polecam natomiast od redoxa regulatorów, miałem 2 i oba po krótkim czasie szlag trafił...

  • Lubię to 1
Opublikowano

Brakuje AXI i Mega. Miałem 3xAxi (jednego mam obecnie) i miałem Mega 16/15/7.

Przy kretowaniu pękały kołpaki i kadłuby a ośki o średnicy 4mm, 3.17mm były proste. Dodatkowo AXI są prądowo oszczędne i trwałe.

(kolega od lat używa w ESA jednego Axi z serii silver)

 

Miałem też silniki Dualsky z serii XM3548EA i XM3542EA napędzane pakietem 4s i chodziły dobrze. Tylko oś przy mini krecie się gięła. Ale złego słowa za całokształt pracy nie powiem i je polecam. 

 

Emax, jak za tą cenę były ok, tylko żarły prąd co w przypadku konukrencji ESA (do tych celów używałem) miało znaczenie ponieważ skracało czas lotu, więc zaprzestałem ich używać. Ośki miękkie.

 

MVVS bodajże seria 2.5. Grzał się niemiłosiernie (Easy Glider) a mocy nie było zbyt wiele. Chyba najgorszy silnik o stosunku ceny/wydajności jaki miałem.

 

Były jeszcze jakieś TowerPro, Ray i inne po drodze.

 

Niestety, ale nie używałem żadnego silnika na tyle intensywnie, aby zajechać mu łożyska lub cokolwiek innego. Dlatego moja ocena dotyczy tylko zużycia prądu i giętkich osi...

  • Lubię to 1
Opublikowano

Silnik dobiera się do modelu a kolega nie podał w pierwszym poście do jakiego. Od tego między innymi (..) zależy czy dany silnik jest dobry. Co widać po następnych postach.

Opublikowano

Silnik dobiera się do modelu a kolega nie podał w pierwszym poście do jakiego. Od tego między innymi (..) zależy czy dany silnik jest dobry. Co widać po następnych postach.

Myślę, że zadałem proste pytanie. JAKIE FIRMY SILNIKÓW POLECACIE?

 

Klasa i obroty podałem przykładowo bo to ma być uniwersalny dla mnie silnik do kilku modeli i jest to najmniej istotne w tym temacie. Tak jak napisał Pan w 1. i 2. odpowiedzi na mój post, tego typu odpowiedzi oczekuję :) Pozdrawiam

Opublikowano

Tak na szybko te bardziej popularne, poza tymi już wyżej wymienionymi to:

Schambeck, KIRA, Peggy Peeper, Tenshock, Scorpion, Leopard, Viper, Hyperion, Jeti Pashor, Keda, SAVOX, Graupner, MIG, OS, XPower.

 

Musisz chyba jeszcze trochę się po-edukować w dziedzinie silników modelarskich. ;)

 

Żeby mówić o dobrze sprawujących się silnikach elektrycznych nie wystarczy wymienić tylko samej firmy. Musisz podać konkretny model (rozmiar) i do czego będzie stosowany. W tej samej firmie jeden model silnika jest świetny a drugi sprawuje się tak sobie. W modelu np. zamkniętym jeden silnik outrunner będzie się sprawował kiepsko lub nawet palił a inrounner z tej samej firmy w tym samym modelu będzie robił świetną robotę i sprawował świetnie. 

 

Temat silników modelarskich, tych spalinowych jak i elektrycznych to nie jest banalny temat. :)

  • Lubię to 1
Opublikowano

Tak na szybko te bardziej popularne, poza tymi już wyżej wymienionymi to:

Schambeck, KIRA, Peggy Peeper, Tenshock, Scorpion, Leopard, Viper, Hyperion, Jeti Pashor, Keda, SAVOX, Graupner, MIG, OS, XPower.

 

Musisz chyba jeszcze trochę się po-edukować w dziedzinie silników modelarskich. ;)

 

Żeby mówić o dobrze sprawujących się silnikach elektrycznych nie wystarczy wymienić tylko samej firmy. Musisz podać konkretny model (rozmiar) i do czego będzie stosowany. W tej samej firmie jeden model silnika jest świetny a drugi sprawuje się tak sobie. W modelu np. zamkniętym jeden silnik outrunner będzie się sprawował kiepsko lub nawet palił a inrounner z tej samej firmy w tym samym modelu będzie robił świetną robotę i sprawował świetnie. 

 

Temat silników modelarskich, tych spalinowych jak i elektrycznych to nie jest banalny temat. :)

 

Dobrze, dziękuję za informacje.

Sporo firm o których nigdy nie słyszałem, zaraz prześledzę jak z ich dostępnością i ceną. ^_^

Co do chłodzenia, zawsze robię wloty by był dobry nawiew na silnik jak i regulator. Więc tym absolutnie się nie martwię, ale dla osób jeszcze bardziej zielonych niż ja, myślę, że cenne spostrzeżenie. :rolleyes:

Opublikowano

Są modele w których możesz sobie pozwolić nawet na wycięcie skrzeli na dziobie kadłuba ale są modele gdzie nawet wręga silnikowa jest pełna a jedyna dziura jaka jest to na wał. Tak więc silnik dobiera się do konkretnego zastosowania, modelu.

 

Do modeli piankowych te silniki które sam wymieniłeś będą jak najbardziej OK te z postu Pawła i mojego to już raczej wysoka i bardzo wysoka półka. Ceny mogą porazić. :)

 

Lepiej gdybyś napisał jaki masz model, jaką wagę do lotu byś chciał osiągnąć i jak chciałbyś tym modelem latać. Wówczas ludzie z pewnością polecili by dobry napęd do tego konkretnego zastosowania.

 

PS

A analizę który silnik dobry a który nie to zostaw bo nic z tego dobrego nie wyniknie. ;)

Opublikowano

Wiem, wiem, jak juz polecac, to bezpieczniej jest cos dobrego, zeby potem sumienie nie meczylo. Zasadniczo tez jestem tego zdania. Nasuwa sie jednak pytanie, czy w kazdym przypadku musi to byc najwyzsza polka? Ja nie uwazam siebie za znawce silnikow elektrycznych, ale od paru lat uzywam kilka z serii Turnigy Aerodrive SK-3, ktore to, jak dotad pelnia swoja sluzbe bez najmniejszej usterki. Z cala pewnoscia to nie jest najwyzsza klasa, i pod wzgledem osiagow najprawdopodobniej ustepuja takim produktom, jak Plettenberg, czy Hacker, ale tez cena duzo nizsza w porownaniu z wyzej wymienionymi. Moze warto, jako kompromis?

Z silnikami, tymi lotniczymi zwłaszcza, tymi z średniej półki sprawa jest taka, że są zawsze za ciężkie i za dużo biorą prądu. :)

 

Oczywiście, że nie ma potrzeby stosować ani wyczynowych ani tych bardzo dobrych a zarazem drogich do latania rekreacyjnego. Ten Twój SK-3 sam stosowałem i byłem, no prawie, zadowolony. Mój się bardzo grzał. 

Do modelu za 400PLN nikt przy zdrowych zmysłach nie wsadzi Hackera za 280-300E, czy Schambeck -a za 240E. 

 

Dlatego napisałem, że trzeba wiedzieć do jakiego modelu potrzebny jest silnik i jak się chce latać. Zupełnie inne będą do akrobacji a zupełnie inne do termiki i zupełnie inne do lotów szybkościowych a zupełnie inne do latania rekreacyjnego. 

 

 

Zapomnieliście o silnikach marki Lehner. 

http://www.lehner-motoren.de/index.php

 A kira to silnik marki kontronik, swoją drogą model nieudany, dużo lepszy był model FUN. 

Michał jestem pewien, że jeszcze wielu nie wymieniłem. :)

Opublikowano

Zabrakło rodzimego producenta  TAMEL na tej liście.  Znakomite silniki ino przewody ważą .

Ale za to jaka moc i producent miejscowy. Tylko ta średnica wału coś nie modelarska :)

Opublikowano

Niektóre egzemplarze z Tamelu wymagają rozruchu gwiazda-trójkąt ale to już drobiazg bo każden to potrafi.

No chyba, że w zygzak pracują to już wyższa szkoła jazdy. Ja nie ogarniam zygzaka .

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
W dniu 10.12.2019 o 10:52, BRoman napisał:

Zabrakło rodzimego producenta  TAMEL na tej liście.  Znakomite silniki ino przewody ważą .

Rozwiązałeś mój problem, dobre silniki, rodzima produkcja- nic więcej do szczęścia nie potrzeba. ?

Co do silniczka, jak wspominałem, miał to być silnik jak najbardziej uniwersalny do wszelkich modeli jakie buduję, posiadam lub będę budował. Na początek 2 metrowy motoszybowiec- duży przewiewny kadłub, budowany tylko żeby budować i siebie w takiej roli budowniczego sprawdzić, niekoniecznie żeby super dobrze latał XD. Później myślę, że będzie to jakiś metrowy lub ciut większy akrobacik, ale to jeszcze czas pokaże. ?
Ostatecznie EMAX GT 2815/07 jest już u mnie. Wygląda bardzo przyzwoicie, a możliwość montażu przed wręgą i za wręgą, jak najbardziej plusuje. ?


Dziękuję wszystkim za wypowiedzi. Dobrze poznać firmy o których nigdy nie słyszałem- możliwe, że dlatego, iż nigdy nie będzie mnie na nie stać. ?
Chodziło mi głównie jednak o coś z takiej niższej półki cenowej, jak wspomniany przez "mr.jaro" Turnigy Aerodrive - w miarę przyzwoity i stosunkowo tani. Żeby jednak wyleczyć się z chęci zakupu z Aliexpress jakichś silników, z których będzie więcej szkody niż pożytku. No chyba, że ktoś kupił właśnie z Ali coś najtańszego i sobie jednak chwali. To w sumie po to zakładałem ten temat. ?
Pozdrawiam!

  • 7 miesięcy temu...
Opublikowano

Witam,

Używałem i używam:

- AXI Gold (drogi, wcale nie tak mocny jak by się wydawało, mini kret z sekundowym przytrzymaniem śmigła go spalił, w tanich nigdy tak nie miałem).

- Turnigy SK3 - mam dwa modele z nimi jeden >4 kg a drugi >8 kg pracują bardzo ładnie, dość cicho i równo, zero problemów a cena zacna

- Hacker A50/60 (drogi , pięknie wykonany, w zasadzie zero problemów)

- RMS ( rozsądna cena, pracują równo, zero problemów)

- Emax (cena w miarę, jakość też, ale parametrami nie zabijają :)

-  DUALSKY GA2000.4 kv400 2200W - bardzo ciekawa cena i konstrukcja, wiecej za chwilę jak poleci :)

  • Lubię to 1
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.