Skocz do zawartości

MESSERSCHMITT Bf-109 F4 TROP. - AFRYKA


Lucjan
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Postaw mi kawę na buycoffee.to
14 godzin temu, dyra63 napisał:

Ta podstawa kołpaka sklejkowa to tylko szablon do wykonania z aluminium czy wersja docelowa? Pytam bo pierwszy raz widzę takie rozwiązanie.

 

Tak , podstawa kołpaka wykonana jest ze sklejki lotniczej gr. 3 m.m.   Na obwodzie jest przyklejone wzmocnienie z LEXANU  gr. 6 m. m.   w którym będą nawiercone i nagwintowane otwory pod śrubki m-2 mocujące kołpak .Krawędź  podstawy jest  obtoczona i spasowana  z wewnętrzną powierzchnią kołpaka .Po zakończeniu pracy  kołpak będzie wyważony.  Jest to lekka , dostatecznie sztywna i mocna konstrukcja .

 

 Pozdrawiam  Lucjan

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć.Z dużym zainteresowaniem zawsze przeglądam relacje Kolegi z budowy modeli.Mistrzowstwo w każdym calu.,ale koncepcja tego wydechu jest dla mnie niewłaściwa pod względem osiągów silnika.Silnik dwusuwowy szczególnie jest wrażliwy  pod tym względem na właściwe strojenie wydechu.Chyba ,że na pohybel osiągom, ma się ładnie zmieścić pod maską,tłumić dobrze i specjalnie nie przeszkadzać silnikowi.Pozdrawiam Piotr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 21.02.2020 o 14:29, bupir napisał:

Cześć.Z dużym zainteresowaniem zawsze przeglądam relacje Kolegi z budowy modeli.Mistrzowstwo w każdym calu.,ale koncepcja tego wydechu jest dla mnie niewłaściwa pod względem osiągów silnika.Silnik dwusuwowy szczególnie jest wrażliwy  pod tym względem na właściwe strojenie wydechu.Chyba ,że na pohybel osiągom, ma się ładnie zmieścić pod maską,tłumić dobrze i specjalnie nie przeszkadzać silnikowi.Pozdrawiam Piotr

 

Dziękuje za miłe słowa . W sprawie tłumika  masz rację , chodzi mi oto aby nie wystawał poza maskę  i jako tako tłumił hałas . ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 21.02.2020 o 14:29, bupir napisał:

...koncepcja tego wydechu jest dla mnie niewłaściwa pod względem osiągów silnika. Silnik dwusuwowy szczególnie jest wrażliwy  pod tym względem na właściwe strojenie wydechu.Chyba ,że na pohybel osiągom, ma się ładnie zmieścić pod maską,tłumić dobrze i specjalnie nie przeszkadzać silnikowi.

 

Strojenie wydechu? Wydech to nie gitara! Co kolega chcialby w nim "stroic", jesli mozna zapytac?

 

Lucjan, do wykonania skutecznie dzialajacego tlumika dla makiet wystarczy trzymac sie kilku prostych zasad. To funkcjonuje pierwszorzednie. Ten temat byl juz meczony:

 

To nie moje wymysly, tylko sprawdzone w praktyce zasady, opracowane przez znanego specjaliste w dziedzinie silnikow modelarskich.

 

Wybrane przez Ciebie, Lucjan, polozenie tlumika ma duza zalete - spaliny mozna w prosty sposob wyprowadzic tam, gdzie znajdowal sie wydech oryginalu. Podobne rozwiazanie widzialem juz w Spitfire Kelvina Schacklocka. To robilo wrazenie!

 

A jesli sie nie pogniewasz (mam taka nadzieje), pozwole sobie jeszcze na wymadrzanie sie i dodam, ze maszyna, ktorej model tak pieknie budujesz, nie nosila oznaczenia ME-109 F4, lecz Bf 109 F-4. Ale to tylko tak "na marginesie".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Strojenie wydechu? Wydech to nie gitara! Co kolega chcialby w nim "stroic", jesli mozna zapytac?


Stroić można gitarę,fortepian silnik też.Ci co kiedykolwiek zajmowali się zwiększaniem osiągów silników spalinowych wiedzą co miałem na myśli.O zwiększaniu   osiągów zainteresowanych odsyłam chociażby do książki autorstwa Czesława Kordzińskiego pt.Zwiększanie Osiągów śilników do samochodów i motocykli.Polecam.Jest tam też o roli układu wydechowego na osiągi silnika.Nie chcę zaśmiecać tematu Autora o relacji z budowy modelu dlatego proponuję przenieść ewentualną dyskusję do nowego wątku  o strojeniu wydechu,gitary,fortepianu o strojeniu się itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, mr.jaro napisał:

 

Strojenie wydechu? Wydech to nie gitara! Co kolega chcialby w nim "stroic", jesli mozna zapytac?

 

Lucjan, do wykonania skutecznie dzialajacego tlumika dla makiet wystarczy trzymac sie kilku prostych zasad. To funkcjonuje pierwszorzednie. Ten temat byl juz meczony:

 

To nie moje wymysly, tylko sprawdzone w praktyce zasady, opracowane przez znanego specjaliste w dziedzinie silnikow modelarskich.

 

Wybrane przez Ciebie, Lucjan, polozenie tlumika ma duza zalete - spaliny mozna w prosty sposob wyprowadzic tam, gdzie znajdowal sie wydech oryginalu. Podobne rozwiazanie widzialem juz w Spitfire Kevina Schacklocka. To robilo wrazenie!

 

A jesli sie nie pogniewasz, pozwale sobie jeszcze na wymadrzanie sie i dodam, ze oznaczenie typu maszyny, ktorej model tak pieknie budujesz, nie brzmialo ME-109, lecz Bf 109. Ale to tylko tak "na marginesie".

 

Dziękuję  za cenne uwagi . Uczyć się trzeba całe życie.    Z tą nazwą to pokręciłem , zrobiłem skrót. Powinno być  Messerschmitt Bf 109 F.

                                            Pozdrawiam  Lucjan

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Tytuł został zmieniony na MESSERSCHMITT Bf-109 F4 TROP. - AFRYKA
13 godzin temu, kesto napisał:

Lucjan, czy godło JG-27 to jakaś naklejka czy kalkomania?

Dałeś zwichrzenie geometryczne na końcówce płata?

 

To godło i wszystkie napisy i oznaczenia  wydrukowałem na drukarce laserowej na papierze do kalkomanii wodnej.

Zwichrzenie końcówek oczywiście jest   2,5 stopnia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 29.02.2020 o 12:08, mecenas napisał:

Ok, ale jak uzyskałeś biały kolor na drukarce?

 

Istnieja tez Papiery do kalkomanii pokryte juz bialym filmem. Tego typu rzeczy uzywane sa w przemysle do zdobienia ceramiki. Ja zawsze kupowalem moje na eBay.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.