grzegor Opublikowano 5 Kwietnia 2020 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2020 Zima, wysokość operacyjna wyjdzie jakieś 10 stopni - skóra się przyda Sorry za ot. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
d9Jacek Opublikowano 5 Kwietnia 2020 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2020 2 godziny temu, AKocjan napisał: model spalinowy ze schowanym wewnątrz cylindrem? prawdziwe modele , prawdziwych samolotów to nie są na bateryjkę?? Nie wiedziałes o tym ????? 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mecenas Opublikowano 27 Kwietnia 2020 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2020 Lucjanie, na jakim kleju kleiłeś ten ołów do wyważenia modelu? Cytat Obciążenie ołowiane zostało zamocowane w skuteczny sposób do konstrukcji modelu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lucjan Opublikowano 27 Kwietnia 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2020 2 godziny temu, mecenas napisał: Lucjanie, na jakim kleju kleiłeś ten ołów do wyważenia modelu? Wojtku ! Użyłem masy poliuretanowej SIKAFLEX , używa się jej w motoryzacji. Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mecenas Opublikowano 27 Kwietnia 2020 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2020 Dzięki, no właśnie muszę wkleić 700g ołowiu w maskę i tak się zastanawiałem na jakim kleju. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lucjan Opublikowano 27 Kwietnia 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2020 Ja stosuję ten klej od lat. Nawiercam w elemencie dziurki aby klej się lepiej zakotwiczył, daje grubą (3-5 mm ) warstwę kleju i gotowe . Trzeba odczekać kilka dni aby klej się dobrze utwardził . W ten sposób mocuję też serwa ( przykręcone uprzednio do płytki montażowej) i mam przy okazji warstwę pochłaniającą drgania od silnika. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lucjan Opublikowano 28 Kwietnia 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2020 Po oblocie modelu , przyjdzie czas na loty bojowe, więc przygotowałem taki oto zastaw : Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wodzu 7 Opublikowano 28 Kwietnia 2020 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2020 Piękny ???.Powodzenia przy oblocie.Mam tylko jedną uwagę,czy to złudzenie,czy też kołpak śmigła ma bicie przy małych obrotach silnika ?Czekam na film z oblotu. Pozdrawiam Wojtek. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dyra63 Opublikowano 29 Kwietnia 2020 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2020 Lucjanie, mechanizm do zrzutu bomby jeśli to nie tajemnica to na jakiej zasadzie działa , bo ten mój mechanizm w Zero- jest chyba przekombinowany i nie zawsze zadziała.? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jethrotull Opublikowano 29 Kwietnia 2020 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2020 W dniu 25.02.2020 o 17:56, Lucjan napisał: Z tą nazwą to pokręciłem , zrobiłem skrót. Powinno być Messerschmitt Bf 109 F. Lucjan, z tą nazwą to ktos kiedyś arbitralnie ustalił że "powinno" być "Bf", a nie "Me", tylko że obie nazwy były używane przez niemieckie dokumenty z epoki, np. załączona instrukcja użytkowania w locie (na zdjęciu współczesny przedruk), wydana przez producenta samolotu. Także jeśli kiedyś ktoś się będzie Ciebie czepiał że "powinno" byc "Bf", a nie "Me", to najlepiej uśmiechnąć się szeroko, pokiwac głową i zmienić temat. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lucjan Opublikowano 29 Kwietnia 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2020 15 godzin temu, Wodzu 7 napisał: Piękny ???.Powodzenia przy oblocie.Mam tylko jedną uwagę,czy to złudzenie,czy też kołpak śmigła ma bicie przy małych obrotach silnika ?Czekam na film z oblotu. Pozdrawiam Wojtek. Dziękuję za miłe słowa. Być może coś tam jest nie tak , ale kołpak jest tak lekki jak wydmuszka jajka , więc łożyska wału silnika bardzo nie ucierpią. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lucjan Opublikowano 29 Kwietnia 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2020 8 godzin temu, dyra63 napisał: Lucjanie, mechanizm do zrzutu bomby jeśli to nie tajemnica to na jakiej zasadzie działa , bo ten mój mechanizm w Zero- jest chyba przekombinowany i nie zawsze zadziała.? Wykorzystałem gotowy mechanizm zapadkowy sterowany serwem. Dawno temu kupiłem go w Anglii. Na poniższym schemacie pokazałem jak ja wykonuję podobny mechanizm domowym sposobem .? Mechanizm zrzutu.pdf 3 godziny temu, jethrotull napisał: Lucjan, z tą nazwą to ktos kiedyś arbitralnie ustalił że "powinno" być "Bf", a nie "Me", tylko że obie nazwy były używane przez niemieckie dokumenty z epoki, np. załączona instrukcja użytkowania w locie (na zdjęciu współczesny przedruk), wydana przez producenta samolotu. Także jeśli kiedyś ktoś się będzie Ciebie czepiał że "powinno" byc "Bf", a nie "Me", to najlepiej uśmiechnąć się szeroko, pokiwac głową i zmienić temat. Masz rację , jest trochę zamieszania z tą nazwą . Mnie to nie przeszkadza , Me czy Bf to zawsze będzie Messerschmitt? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dyra63 Opublikowano 29 Kwietnia 2020 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2020 Dzięki ?. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RAFALR30 Opublikowano 15 Lipca 2020 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2020 Co słychać w temacie? Budowa modelu zakończona, po oblocie, zrzut bomb zakończony powodzeniem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mr.jaro Opublikowano 16 Lipca 2020 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2020 W dniu 29.04.2020 o 14:05, jethrotull napisał: Lucjan, z tą nazwą to ktos kiedyś arbitralnie ustalił że "powinno" być "Bf", a nie "Me", tylko że obie nazwy były używane przez niemieckie dokumenty z epoki, np. załączona instrukcja użytkowania w locie (na zdjęciu współczesny przedruk), wydana przez producenta samolotu. Arbitralnie konwencje nazewnictwa narzucalo RLM (Reichsluftfahrtministerium), a nie "ktos kiedys" i bylo to wowczas obowiazujacym prawem. Sa to doskonale znane, nie pozostawiajace najmniejszej watpliwosci fakty. Owa konwencja narzucala obowiazek stosowania skrotow pochodzacych od nazwy biura konstrukcyjnego w ktorym opracowano dany platowiec, a nie zakladow w ktorych odbywal sie jego montaz (po czesci dlatego, ze montaz wielu maszyn odbywal sie w roznych miejscach). W wypadku stodziewiatki byly to Bayerische Flugzeugwerke i stad wlasciwy jest skrot Bf. Ta narzucona przez RLM konwencja nazewnictwa byla bezwarunkowo obowiazujaca dla wszystkich konstrukcji i nie pozostawiala zadnego marginesu interpretacji. Chaos zwiazany z nazewnictwem stodziewiatki powstal dopiero po upadku Bayerische Flugzeugwerke (wraz z przynaleznym biurem konstrukcyjnym) i przeniesieniu produkcji stodziewiatki do nowo powstalego zakladu Messerschmitt AG, kiedy to prawdopodobnie w wyniku niefrasobliwosci kreslarzy tworzacych instrukcje, na niektorych dokumentach zaczely pojawiac sie bledne skroty "Me". Nie zmienia to jednak faktu, ze owo "Me" przeczylo obowiazujacemu, a wiec wlasciwemu nazewnictwu. Ponadto w wiekszosci dokumentacji nadal stosowany byl poprawny skrot "Bf". Stosowanie blednego nazewnictwa stodziewiatki stalo sie, niewiadomo dlaczego, bardzo powszechne wsrod aliantow i rowniez niewiadomo dlaczego, bez glebszego zastanowienia powtarzane jest przez niejednego az do dzisiaj. Co najgorsze, bledny skrot niczym zaraza spotykany jest takze w niektorych wspolczesnych publikacjach ksiazkowych. Tak powstaja mity, a mity bywaja trudne do obalenia, czego mamy przyklad tutaj. Innym, dosyc czesto popelnianym bledem jest stosowanie myslnika pomiedzy skrotem i liczba oznaczajaca dana konstrukcje, jak na przyklad Bf-109 badz Fw-190. W tym miejscu myslnika byc nie powinno, a wiec prawidlowo jest Bf 109 lub Fw 190. Myslnik wystepuje dopiero w oznaczeniu podwersji, jak G-6, czy A-8. Reasumujac: Bf-109 G6, Bf-109 E4, albo Fw-190 A8 jest nieprawidlowo Bf 109 G-6, Bf 109 E-4, albo Fw 190 A-8 jest wlasciwie. Oczywiscie, powyzsze w zaden sposob nie ma umniejszac jakosci budowy pokazywanego tutaj modelu. Takze przepraszam za OT, ale wczesniejsza wypowiedzia Piotra poczulem sie wywolany do tablicy i nie chcialem tego pozostawiac bez wyjasnienia. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jethrotull Opublikowano 28 Lipca 2020 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2020 W dniu 29.04.2020 o 17:50, Lucjan napisał: Także jeśli kiedyś ktoś się będzie Ciebie czepiał że "powinno" byc "Bf", a nie "Me", to najlepiej uśmiechnąć się szeroko, pokiwac głową i zmienić temat. W dniu 16.07.2020 o 08:46, mr.jaro napisał: Arbitralnie konwencje nazewnictwa narzucalo RLM (Reichsluftfahrtministerium), a nie "ktos kiedys" i bylo to wowczas... ? Tak czy owak, model bardzo ładnie koledze Lucjanowi idzie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mr.jaro Opublikowano 29 Lipca 2020 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2020 I co? Ulzylo? Musisz koniecznie prowokowac? Jak czegos nie wiesz, nastepnym razem sie nie wymadrzaj. W ten sposob unikniesz sytuacji, w ktorej kto bedzie zmuszony korygowac Twoje "madrosci". Wyjdzie z pozytkiem dla wszystkich - nie osmieszysz sie, zaoszczedzisz czasu innym i nie bedziesz przyczynial sie do tworzenia mitow rozprzestrzeniajac falszywe informacje. Nie znam Ciebie. Moze jestes calkiem w porzadku facet, ale mnie w wyniku Twoich dwoch ostatnich wpisow doslownie rece opadly. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lucjan Opublikowano 29 Lipca 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2020 Panowie ! po co się spierać o nazwę , szkoda czasu i energii. Najważniejsze żeby model Me czy Bf 109 dobrze latał. Po usunięciu kilku drobnych usterek zamierzam wkrótce dokonać oblotu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotr jet Opublikowano 29 Lipca 2020 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2020 I tak Trzymać Lucjanie! pozdrawiam Piotrek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ta odpowiedź cieszy się zainteresowaniem. Lucjan Opublikowano 6 Września 2020 Autor Ta odpowiedź cieszy się zainteresowaniem. Udostępnij Opublikowano 6 Września 2020 W końcu oblatałem Bf 109. Oblot odbył się na lotnisku w Bobrownikach. Było trochę problemów na rozbiegu , bo ten typ jest bardzo wredny, i muszę trochę potrenować technikę startu . WhatsApp Video 2020-09-03 Lucek.mp4 5 7 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi