Skocz do zawartości

MESSERSCHMITT Bf-109 F4 TROP. - AFRYKA


Lucjan
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

8 godzin temu, mecenas napisał:

 

Piękny model w super wykonaniu jak zwykle ze stajni Lucjana?.

Tylko gdyby nie ten dźwięk podkaszarki było by idealnie.

Dzięki  Wojtku !   Dżwięk silnika też mi się nie podoba .

7 godzin temu, AKocjan napisał:

ile waży ten model gotowy do startu ? 

 Model waży  7.800g.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje Panowie   za gratulacje i miłe słowa .Ze startem to jest tak jak mówi   kesto  ,   wąskie podwozie i do tego mały statecznik pionowy  i moment od śmigła  i zaczyna się zabawa , ale przynajmniej nie jest nudno.  Myśliwce  o szerszym  rozstawie kół i większym stateczniku pionowym  są  pewniejsze na starcie.

 

Następny do oblotu  to  P-39 AIRACOBRA ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Lucjan ciężki ten model trochę, widać to po locie. Dużo trzeba było "ołowiu" na nos władować w celu wyważenia ? 

 

12 minut temu, solainer napisał:

Gratulacje, cieszę się że fajnie lata choć start naprawdę jest ciężki. Z Airacobra będzie łatwiej bo podwozie ma trzykołowe. 

trzeba powoli się rozpędzać na początku, i kontrować kierunkiem ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 6.09.2020 o 18:54, Lucjan napisał:

W końcu oblatałem   Bf 109. Oblot odbył się na lotnisku w Bobrownikach.  Było trochę problemów na rozbiegu  , bo ten typ jest bardzo  wredny,

i muszę trochę potrenować  technikę startu .

 

 

Brawo, gratuluję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

47 minut temu, stema napisał:

 

Brawo, gratuluję.

Bardzo dziękuję .

 

2 godziny temu, solainer napisał:

Gratulacje, cieszę się że fajnie lata choć start naprawdę jest ciężki. Z Airacobra będzie łatwiej bo podwozie ma trzykołowe. 

Dzięki miło mi

 

1 godzinę temu, AKocjan napisał:

@Lucjan ciężki ten model trochę, widać to po locie. Dużo trzeba było "ołowiu" na nos władować w celu wyważenia ? 

 

trzeba powoli się rozpędzać na początku, i kontrować kierunkiem ;) 

To jest   leciutki model ,  ciężkie zaczynają się od 15, 20  i więcej kilogramów.

Najpierw spróbuj  sam  rozpędzić   takiego mssera , a potem udzielaj rad jak to robić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niecałe 8 kg to masz obciążenie jak moto szybowiec. Przy tych detalach i skrzydłach styropianowych to sztuką jest zejść tak z wagi. 

Masz rozbieżnie ustawione koła? Podobno to pomaga. Takim meserem bym w życiu nie ruszył z miejsca, miałem problemy ze Spitfire a tu podwozie jest jeszcze gorsze. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, solainer napisał:

Masz rozbieżnie ustawione koła? Podobno to pomaga. Takim meserem bym w życiu nie ruszył z miejsca, miałem problemy ze Spitfire a tu podwozie jest jeszcze gorsze. 

Cześć.

Nie rozbieżnie, a zbieżnie ustawione koła pomagają w rozbiegu. Pisał o tym w swoich książkach Wiesław Schier. Przy takim ustawieniu kół, gdy model zaczyna np. skręcać w prawo - prawe koło ustawia się na wprost toru jazdy, a lewe pod kątem do kierunku jazdy co powoduje większy opór na lewym niż na prawym kole i prostuje model. Przećwiczyłem to na modelu z krótkim ogonem, który na fabrycznym podwoziu (koła lekko rozbieżne) był ciężki do opanowania na początku rozbiegu, po przeróbce starty były dużo łatwiejsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, Lucjan napisał:

Bardzo dziękuję .

 

Dzięki miło mi

 

To jest   leciutki model ,  ciężkie zaczynają się od 15, 20  i więcej kilogramów.

Najpierw spróbuj  sam  rozpędzić   takiego mssera , a potem udzielaj rad jak to robić.

Mam Spita, znam temat ;). Takie starty nie są proste. Miałeś dosc wysoką trawę co również nie pomagało 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

28 minut temu, AKocjan napisał:

Mam Spita, znam temat ;). Takie starty nie są proste. Miałeś dosc wysoką trawę co również nie pomagało 

Arkadiuszu, z całym szacunkiem ale nawet nie masz pojęcia jak bardzo "nie znasz tematu". Dopóki nie polatasz modelem o słusznej wadze z silnikiem spalinowym dopóty Twoje wywody będą wywoływały jedynie irytację albo uśmiech politowania. 

  • Lubię to 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lucjan- przyłączam się do pochwał i gratulacji. Z filmu i komentarza wynika, że udało Ci się odtworzyć i "ciało i ducha" Messerschmitta. Ciało to wygląd, jak zawsze super u Ciebie, a ten duch to jego zachowanie w locie. Są wśród nas lepsi znawcy tematu, ale przypomnę, że ten typ miał masę zalet, i jak wszystko, również wady- był wredny przy starcie i przy lądowaniu, szczególnie dla niedoświadczonych, stare wygi jak zawsze poradzą sobie ze wszystkim. W przypadku modelu, według mnie to, że jakoś odzwierciedla, zachowuje cechy pierwowzoru, jest jego dużą  zaletą. Do Bartka: a może FW 190, Mustang też w tej konkurencji nie byłby ostatni, czy rosyjskie Jaki, nawet Japończycy nie są u Lucjana bez szans...? Osobiście obstawiam Focke Wulfa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.