Grzesiek Opublikowano 3 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2020 Witam jak w temacie,wiem ze jest to 1/4"-32 szukałem i znalazłem jeden o kącie gwintu 60st i cos tu nie gra bo gwint calowy ma 55 st.Proszę o pomoc bo może sie myle. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RomanJ4 Opublikowano 3 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2020 Nie wszystkie gwinty calowe mają kąt 55°(Whtwortha) jak • G- rurowe walcowe(BSPT) BSW - gwint o zwykłym skoku (podziałce), BSF - gwint o drobnym skoku, Zwłaszcza zunifikowane UNxx, drobnozwojne i bardzo drobnozwojne jak ten UNEF, amerykańskie rurowe NPT, NPTF, pomimo, że calowe to mają kąt 60° Gwinty calowe zunifikowane posiadają oznaczenie: UNC - skok gwintu zwykły, UNF - skok gwintu drobnozwojny UNEF - skok gwintu bardzo drobnozwojny UN - gwint o podziałce znormalizowanej 4; 6; 8; 12; 16; 20; 28; 32 na cal UNS - gwint o specjalnym skoku znormalizowanym. https://artykulytechniczne.pl/pokaz_produkt/gwintownik-unef-1-4-32-din-374-c-hsse-fra.html poniżej masz niektóre popularne gwinty i ich kąty Tak więc kąt tego gwintownika jest Ok. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzesiek Opublikowano 4 Marca 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2020 Roman jesteś wielki.Dziękuję.Własnie o tym gwintowniku z linku od Ciebie myślałem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paweł Prauss Opublikowano 4 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2020 Zajrzałem na tą stronę i coś mi tu nie pasuje... Cytat Dane techniczne: - średnica znamionowa d1 - 1/4, - skok gwintu P - 32 mm, - długość całkowita l1 - 85 mm, - długość części roboczej l2 - 19 mm, - średnica części chwytowej d2 - 5,5 mm, - wielkość zabieraka kwadratowego a - 3,3 mm, - średnica otworu pod gwint - 11 mm - nakrój C- (2÷3) P Wiecie o co chodzi? Grzegorz lubisz przepłacać? Jeśli nie to tu masz to samo za 8,4 zeta... https://www.aliexpress.com/item/32982857544.html?spm=a2g0o.productlist.0.0.23234f8fH0U3Cc&algo_pvid=ebf1505d-3ec0-43ad-bafa-990d3104a4bb&algo_expid=ebf1505d-3ec0-43ad-bafa-990d3104a4bb-1&btsid=0b0a119a15833073808663709efaf4&ws_ab_test=searchweb0_0,searchweb201602_,searchweb201603_ No ale koronawirus... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
d9Jacek Opublikowano 4 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2020 11 minut temu, Paweł Praus napisał: Zajrzałem na tą stronę i coś mi tu nie pasuje... Wiecie o co chodzi? Grzegorz lubisz przepłacać? Jeśli nie to tu masz to samo za 8,4 zeta... https://www.aliexpress.com/item/32982857544.html?spm=a2g0o.productlist.0.0.23234f8fH0U3Cc&algo_pvid=ebf1505d-3ec0-43ad-bafa-990d3104a4bb&algo_expid=ebf1505d-3ec0-43ad-bafa-990d3104a4bb-1&btsid=0b0a119a15833073808663709efaf4&ws_ab_test=searchweb0_0,searchweb201602_,searchweb201603_ No ale koronawirus... mnie też nie pasuje , to średnica otworu pod gwint ...11mm ????? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RomanJ4 Opublikowano 5 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2020 Oczywisty błąd, winno być ⌀5,5mm P.S. Dla kolegów majstrujących samodzielnie przydatny kalkulator gwintów... https://artykulytechniczne.pl/blog/kalkulator-gwintow/ Dorabiałem kiedyś naszemu Koledze do głowicy małego silnika modelarskiego (1,76 cm3 - OS 10LA) z miękkiej "kolbowej" miedzi i stali tulejki naprawcze(M10x1) pod zerwany gwint świecy żarowej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paweł Prauss Opublikowano 5 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2020 I tym oto sposobem zmieniłeś stopień sprężania... 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bynek Opublikowano 5 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2020 Do naprawy gwintu pod świecę jest taki oto zestaw. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzesiek Opublikowano 5 Marca 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2020 Te sprężynki to sie zwie Helicoli. Gdzie to jest dostępne i w jakiej cenie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RomanJ4 Opublikowano 5 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2020 Cytat I tym oto sposobem zmieniłeś stopień sprężania... Mało prawdopodobne Pawle, bo wybranie na uszczelkę pod głowicą nie zostało pogłębione(tylko oczyszczone), a starałem się by tulejka ani nie wystawała ponad, ani nie była niższa niż sklepienie komory spalania. A jeśli mimo to pojemność komory sprężania odrobinę się zmieniła(wrąb gwintu wokół końcówki tulei), to sądzę, że chyba raczej pomijalnie dla procesu spalania... Zresztą można to skorygować grubością uszczelki... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paweł Prauss Opublikowano 5 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2020 1 godzinę temu, RomanJ4 napisał: Dorabiałem kiedyś naszemu Koledze do głowicy małego silnika modelarskiego (1,76 cm3 - OS 10LA) z miękkiej "kolbowej" miedzi i stali tulejki naprawcze(M10x1) pod zerwany gwint świecy żarowej Nie miałem na myśli podcięcia na uszczelkę, bo nie wiedziałem, że tam coś robiłeś....ale porównując te dwa zdjęcia widać doskonale, że zmienił się kształt komory spalania... Oczywiście, że można i nawet należy to skorygować odpowiednią uszczelką...tylko czy zmierzyłeś objętość komory przed i po naprawie? Bo jeśli nie to będzie trudno, ale też się da :-))) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AndrzejC Opublikowano 5 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2020 9 godzin temu, RomanJ4 napisał: Oczywisty błąd, winno być ⌀5,5mm P.S. Dla kolegów majstrujących samodzielnie przydatny kalkulator gwintów... https://artykulytechniczne.pl/blog/kalkulator-gwintow/ Obawiam się,że przy gwincie 1/4" to otwór 5,5 mm będzie za duży. Ja odkąd pamiętam przy stosowaniu gwintu 1/4x32 używam wiertła 5,1mm w ostateczności 5,2 mm i zawsze było dobrze. Przy śr. otworu śr. 5,5 mm też oczywiście nagwintujemy, ale gwint będzie narażony na zerwanie, bo tą świecę trzeba mocno dociągać i to nie jeden raz. No i ten luźny gwint raczej szczelny nie będzie. A szczelność komory spalania ma tu zasadnicze znaczenie. A.C. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
d9Jacek Opublikowano 5 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2020 Kol. Andrzej ma rację, z wyliczenia wychodzi mi średnica otworu 5,08 mm czyli najblizsza realna to 5,1mm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paweł Prauss Opublikowano 5 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2020 32 minuty temu, AndrzejC napisał: Obawiam się,że przy gwincie 1/4" to otwór 5,5 mm będzie za duży. Ja odkąd pamiętam przy stosowaniu gwintu 1/4x32 używam wiertła 5,1mm w ostateczności 5,2 mm i zawsze było dobrze. Przy śr. otworu śr. 5,5 mm też oczywiście nagwintujemy, ale gwint będzie narażony na zerwanie, bo tą świecę trzeba mocno dociągać i to nie jeden raz. No i ten luźny gwint raczej szczelny nie będzie. A szczelność komory spalania ma tu zasadnicze znaczenie. A.C. Andrzeju a co za przeproszeniem ma gwint do szczelności? Chyba po to jest podkładka pod świecą lub inne rozwiązania typu stożek ... można też zupełnie na płasko jak to jest w moich motorkach... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AndrzejC Opublikowano 5 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2020 Byś się zdziwił ile mam nieszczelnych wkładek do głowicy?. Co prawda używam świec tzw TURBO ale i tak przy intensywnym pływaniu dość często wymieniam. Bo bombelki zaczynają wylatać spod świecy, a jak wylatują tzn , że padaczka i trzeba nową założyć. Na szczęście wszystkie są identyczne i nie ma potrzeby regulacji silnika. W MVVSie 3,5 w STD też wymieniam wkładkę przynajmniej raz na sezon. kupiłem ich swego czasu trochę i mam na wymianę. A jak gwint jest za luźny to i podkładka pod świecą nie pomoże . Już nie raz się zdarzyło,że świeca z hukiem wystrzeliła. Kiedyś sam o mało w oko nie dostałem?. Bo luźny gwint na świecy to proszenie się o kłopoty. A.C. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paweł Prauss Opublikowano 5 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2020 Ja o kozie Ty o wozie... Świecy nie uszczelnia się na gwincie tylko w innych miejscach. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AndrzejC Opublikowano 5 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2020 2 minuty temu, Paweł Praus napisał: Ja o kozie Ty o wozie... No nie rozumiem... Jak gwint luźny to nie ma zmiłuj. Musi puszczać. Fakt, faktem, że moje silniki pracują intensywnie i na jednych zawodach potrafią pracować dłużej, niż nie jeden silnik przez cały swój żywot. Więc u mnie wszystko jest bardziej ekstremalne i szybciej się wyrabia, Faktem jest, że integralne głowiczki ze świecą wkładane są niepodatne na takie uszkodzenia, ale ja ich praktycznie nie używam, bo jak wymienić taką głowiczkę w 10sekund i popłynąć dalej? Nie da się. Kiedyś, kiedy używałem zwykłych świec naprawiałem sobie te wkładki podobnie jak Kol. Roman tylko trochę mniej materiału dawałem, żeby właśnie stopień sprężania się nie zmieniał i kształt komory spalania., ale odkąd przeszedłem na świece Turbo to jakoś mi to regenerowanie nie wychodzi i używam oryginalnych od CMB A.C Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paweł Prauss Opublikowano 5 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2020 9 minut temu, AndrzejC napisał: No nie rozumiem... Jak gwint luźny to nie ma zmiłuj. Musi puszczać. Fakt, faktem, że moje silniki pracują intensywnie i na jednych zawodach potrafią pracować dłużej, niż nie jeden silnik przez cały swój żywot. Więc u mnie wszystko jest bardziej ekstremalne i szybciej się wyrabia, Faktem jest, że integralne głowiczki ze świecą wkładane są niepodatne na takie uszkodzenia, ale ja ich praktycznie nie używam, bo jak wymienić taką głowiczkę w 10sekund i popłynąć dalej? Nie da się. Kiedyś, kiedy używałem zwykłych świec naprawiałem sobie te wkładki podobnie jak Kol. Roman tylko trochę mniej materiału dawałem, żeby właśnie stopień sprężania się nie zmieniał i kształt komory spalania., ale odkąd przeszedłem na świece Turbo to jakoś mi to regenerowanie nie wychodzi i używam oryginalnych od CMB A.C Ręce opadają do góry... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AndrzejC Opublikowano 5 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2020 Paweł, a Ty w ogóle wiesz o czym ja do Ciebie piszę, bo może faktycznie ja o chlebie, a Ty o niebie.? To co widać to tylko parę sztuk. Więcej by się tego znalazło... Ta na dole właśnie kiedyś była regenerowana, A ta po prawej gwint ma akurat całkiem dobry, tylko cała reszta☹️ A.C. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paweł Prauss Opublikowano 5 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2020 Tak wiem doskonale, świecy nie uszczelnia się na gwincie tylko na innych powierzchniach...a gwint może być temu pomocny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi