Jump to content

Gwintownik do świecy żarowej


Grzesiek
 Share

Recommended Posts

Nie wszystkie gwinty calowe mają kąt 55°(Whtwortha) jak

          •   G- rurowe walcowe(BSPT)

  • BSW - gwint o zwykłym skoku (podziałce),
  • BSF - gwint o drobnym skoku,

 

Zwłaszcza zunifikowane UNxx, drobnozwojne i bardzo drobnozwojne jak ten UNEF, amerykańskie rurowe NPT, NPTF,  pomimo, że calowe to mają kąt 60°

Gwinty calowe zunifikowane posiadają oznaczenie:

  • UNC - skok gwintu zwykły,
  • UNF - skok gwintu drobnozwojny
  • UNEF - skok gwintu bardzo drobnozwojny
  • UN - gwint o podziałce znormalizowanej  4; 6; 8; 12; 16; 20; 28; 32 na cal
  • UNS - gwint o specjalnym skoku znormalizowanym.

spacer.png

https://artykulytechniczne.pl/pokaz_produkt/gwintownik-unef-1-4-32-din-374-c-hsse-fra.html

 

poniżej masz niektóre popularne gwinty i ich kąty

spacer.png

Tak więc kąt tego gwintownika jest Ok.

  • Dzięki 1
Link to comment
Share on other sites

Zajrzałem na tą stronę i coś mi tu nie pasuje...

Cytat

 

Dane techniczne:

- średnica znamionowa d1 - 1/4,

- skok gwintu P - 32 mm,

- długość całkowita l1 - 85 mm,

- długość części roboczej l2 - 19 mm,

- średnica części chwytowej d2 - 5,5 mm,

- wielkość zabieraka kwadratowego a - 3,3 mm,

- średnica otworu pod gwint - 11 mm

 - nakrój C- (2÷3) P

 

 

Wiecie o co chodzi?

 

Grzegorz lubisz przepłacać?

Jeśli nie to tu masz to samo za 8,4 zeta...

https://www.aliexpress.com/item/32982857544.html?spm=a2g0o.productlist.0.0.23234f8fH0U3Cc&algo_pvid=ebf1505d-3ec0-43ad-bafa-990d3104a4bb&algo_expid=ebf1505d-3ec0-43ad-bafa-990d3104a4bb-1&btsid=0b0a119a15833073808663709efaf4&ws_ab_test=searchweb0_0,searchweb201602_,searchweb201603_

 

No ale koronawirus...

Link to comment
Share on other sites

11 minut temu, Paweł Praus napisał:

mnie też  nie pasuje , to średnica otworu pod gwint ...11mm ?????

Link to comment
Share on other sites

Oczywisty błąd, winno być ⌀5,5mm

 

gwint.thumb.jpg.a4e213b0de515e8d82c6ccf9b1613088.jpg

 

P.S. Dla kolegów majstrujących samodzielnie przydatny kalkulator gwintów...

https://artykulytechniczne.pl/blog/kalkulator-gwintow/

 

Dorabiałem kiedyś naszemu Koledze do głowicy małego silnika modelarskiego (1,76 cm3 - OS 10LA) z miękkiej "kolbowej" miedzi i stali tulejki naprawcze(M10x1) pod zerwany gwint świecy żarowej

 

gwint str. wew.3.jpg

spacer.png

spacer.png

DSC08204.JPG

spacer.png

DSC08209.JPG

 

 

Link to comment
Share on other sites

Cytat

I tym oto sposobem zmieniłeś stopień sprężania...

Mało prawdopodobne Pawle, bo wybranie na uszczelkę pod głowicą nie zostało pogłębione(tylko oczyszczone), a starałem się by tulejka ani nie wystawała ponad, ani nie była niższa niż sklepienie komory spalania. A jeśli mimo to pojemność komory sprężania odrobinę się zmieniła(wrąb gwintu wokół końcówki tulei), to sądzę, że chyba raczej pomijalnie dla procesu spalania... Zresztą można to skorygować grubością uszczelki...

Link to comment
Share on other sites

1 godzinę temu, RomanJ4 napisał:

Dorabiałem kiedyś naszemu Koledze do głowicy małego silnika modelarskiego (1,76 cm3 - OS 10LA) z miękkiej "kolbowej" miedzi i stali tulejki naprawcze(M10x1) pod zerwany gwint świecy żarowej

 

gwint str. wew.3.jpg

 

 

 

 

DSC08209.JPG

 

 

Nie miałem na myśli podcięcia na uszczelkę, bo nie wiedziałem, że tam coś robiłeś....ale porównując te dwa zdjęcia widać doskonale, że zmienił się kształt komory spalania...

Oczywiście, że można i nawet należy to skorygować odpowiednią uszczelką...tylko czy zmierzyłeś objętość komory przed i po naprawie? Bo jeśli nie to będzie trudno, ale też się da :-)))

Link to comment
Share on other sites

9 godzin temu, RomanJ4 napisał:

Oczywisty błąd, winno być ⌀5,5mm

 

P.S. Dla kolegów majstrujących samodzielnie przydatny kalkulator gwintów...

https://artykulytechniczne.pl/blog/kalkulator-gwintow/

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Obawiam się,że przy gwincie 1/4" to  otwór 5,5 mm będzie za duży.

Ja odkąd pamiętam przy stosowaniu gwintu 1/4x32 używam wiertła 5,1mm w ostateczności 5,2 mm i zawsze było dobrze.

Przy śr. otworu śr. 5,5 mm  też oczywiście nagwintujemy, ale gwint będzie narażony na zerwanie, bo tą świecę trzeba mocno dociągać i to nie jeden raz. No i ten luźny gwint raczej szczelny nie będzie. A szczelność komory spalania ma tu zasadnicze znaczenie.

A.C.

 

Link to comment
Share on other sites

32 minuty temu, AndrzejC napisał:

Obawiam się,że przy gwincie 1/4" to  otwór 5,5 mm będzie za duży.

Ja odkąd pamiętam przy stosowaniu gwintu 1/4x32 używam wiertła 5,1mm w ostateczności 5,2 mm i zawsze było dobrze.

Przy śr. otworu śr. 5,5 mm  też oczywiście nagwintujemy, ale gwint będzie narażony na zerwanie, bo tą świecę trzeba mocno dociągać i to nie jeden raz. No i ten luźny gwint raczej szczelny nie będzie. A szczelność komory spalania ma tu zasadnicze znaczenie.

A.C.

 

Andrzeju a co za przeproszeniem ma gwint do szczelności? 

Chyba po to jest podkładka pod świecą lub inne rozwiązania typu stożek ... można też zupełnie na płasko jak to jest w moich motorkach...

Link to comment
Share on other sites

Byś się zdziwił ile mam nieszczelnych wkładek do głowicy?. Co prawda używam świec tzw TURBO ale i tak przy intensywnym pływaniu dość często wymieniam. Bo bombelki zaczynają wylatać spod świecy, a jak wylatują tzn , że padaczka i trzeba nową założyć.

Na szczęście wszystkie są identyczne i nie ma potrzeby regulacji silnika.

W MVVSie 3,5 w STD też wymieniam wkładkę przynajmniej raz na sezon. kupiłem ich swego czasu trochę i mam na wymianę.

A jak gwint jest za luźny to i podkładka pod świecą nie pomoże . Już nie raz się zdarzyło,że świeca z hukiem wystrzeliła:).

Kiedyś sam o mało w oko nie dostałem?.

Bo luźny gwint na świecy to proszenie się o kłopoty.

A.C.

Link to comment
Share on other sites

2 minuty temu, Paweł Praus napisał:

Ja o kozie Ty o wozie...

No nie rozumiem...

Jak gwint luźny to nie ma zmiłuj. Musi puszczać.

Fakt, faktem, że moje silniki pracują intensywnie i na jednych zawodach potrafią pracować dłużej, niż nie jeden silnik przez cały swój żywot. Więc u mnie wszystko jest bardziej ekstremalne i szybciej się wyrabia,

Faktem jest, że integralne  głowiczki ze świecą wkładane są niepodatne na takie uszkodzenia, ale ja ich praktycznie nie używam, bo jak wymienić taką głowiczkę w 10sekund i popłynąć dalej? Nie da się.

 

Kiedyś, kiedy używałem zwykłych świec naprawiałem sobie te wkładki podobnie jak Kol. Roman tylko trochę mniej materiału dawałem, żeby właśnie stopień sprężania się nie zmieniał i kształt komory spalania., ale odkąd przeszedłem na świece Turbo to jakoś mi to regenerowanie nie wychodzi i używam oryginalnych od CMB

A.C

Link to comment
Share on other sites

9 minut temu, AndrzejC napisał:

No nie rozumiem...

Jak gwint luźny to nie ma zmiłuj. Musi puszczać.

Fakt, faktem, że moje silniki pracują intensywnie i na jednych zawodach potrafią pracować dłużej, niż nie jeden silnik przez cały swój żywot. Więc u mnie wszystko jest bardziej ekstremalne i szybciej się wyrabia,

Faktem jest, że integralne  głowiczki ze świecą wkładane są niepodatne na takie uszkodzenia, ale ja ich praktycznie nie używam, bo jak wymienić taką głowiczkę w 10sekund i popłynąć dalej? Nie da się.

 

Kiedyś, kiedy używałem zwykłych świec naprawiałem sobie te wkładki podobnie jak Kol. Roman tylko trochę mniej materiału dawałem, żeby właśnie stopień sprężania się nie zmieniał i kształt komory spalania., ale odkąd przeszedłem na świece Turbo to jakoś mi to regenerowanie nie wychodzi i używam oryginalnych od CMB

A.C

Ręce opadają do góry...

Link to comment
Share on other sites

Paweł, a Ty w ogóle wiesz o czym ja do Ciebie piszę, bo może  faktycznie ja o chlebie, a Ty o niebie.?

To co widać to tylko parę sztuk.

Więcej by się tego znalazło...

Ta na dole właśnie kiedyś była regenerowana, A ta po prawej gwint ma akurat całkiem dobry, tylko cała reszta☹️

A.C.

 

wkładki.jpg

Link to comment
Share on other sites

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.